افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

طرز کار مبدل صفحه ای موتورخانه چگونه است؟

  • کد خبر : 3986
طرز کار مبدل صفحه ای موتورخانه چگونه است؟

از تجهیزات اصلی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی که در ساخت انواع چیلر، پکیج و موتورخانه های مرکزی کاربرد دارد میتوان به مبدل حرارتی صفحه ای اشاره کرد؛ که گرما را از یک رسانه به رسانه دیگر انتقال می دهند. یکی از برندهای معتبر و با کیفیت مبدل حرارتی موتورخانه در بازار تهران، محصولات مبدل صفحه ای […]

از تجهیزات اصلی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی که در ساخت انواع چیلر، پکیج و موتورخانه های مرکزی کاربرد دارد میتوان به مبدل حرارتی صفحه ای اشاره کرد؛ که گرما را از یک رسانه به رسانه دیگر انتقال می دهند. یکی از برندهای معتبر و با کیفیت مبدل حرارتی موتورخانه در بازار تهران، محصولات مبدل صفحه ای هپاکو است.

دو نوع اصلی مبدل حرارتی صفحه ای که شامل:

1- تبادل حرارت مستقیم است، که در آن هر دو محیط در تماس مستقیم با یکدیگر هستند.

2- تبادل حرارت غیرمستقیم با وجود رسانه های تقسیم شده.

ساختار مبدل صفحه ای به چه صورت است؟

متریال به کاربرده شده در مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) فولاد و یا استیل است، صفحات به کاربرده شده در آن نیز از فولاد ضد زنگ هستند به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و اسیدیته شدن و طراحی آن شامل چندین صفحه انتقال حرارت است. توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگه داشته می شود تا یک واحد کامل را تشکیل دهد. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک آرایش واشر است که دو سیستم کانال مجزا را فراهم می کند.

اجزای اصلی مبدل صفحه ای حرارتی موتوخانه

 

چیدمان واشرها به گونه ای است که امکان عبور جریان را در کانال های تکی فراهم می کند. و این رسانه اولیه و ثانویه را در یک جریان مخالف قادر می‌سازد. لذا به دلیل طراحی واشر، رسانه ها مخلوط نمی شوند.  صفحات موجدار درون جریانات سیال، تلاطم ایجاد می کنند که این تلاطم یک ضریب انتقال حرارت موثر خواهد بود.

عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای برای انتقال انرژی حرارتی بین دو سیال بدون اجازه دادن به سیالات با یکدیگر استفاده می شود. صفحات متعدد روی هم چیده شده است و واشرهایی روی صفحه نصب می شود تا از ورود سیالات به صفحات متناوب جلوگیری شود. بنابراین، برای دستیابی به انتقال حرارت بهینه، سیالات به صورت خلاف جریان در مبدل حرارتی وارد کانال می شوند.

مبدل های صفحه ای حرارتی شامل سه نوع طراحی هستند:

  1. مبدل حرارتی صفحه واشردار: یک دستگاه تبادل حرارتی کارآمد است که از یکسری ورق ها و واشرهای فلزی نازک تشکیل شده است. سیالات سرد و گرم بین صفحات توسط واشرهای آب بندی جدا می‌شوند و یا به نوعی واشرها باعث هدایت سیالات می گردند. به نحوی که آنها به صورت متصل در کانال در دو جهت جریان می‌یابند. ضریب انتقال دما در این مدل سه و نیم برابر بیشتر از مبدل حرارتی پوسته لوله است؛ چراکه سیالات سرد و گرم زمانی که در صفحات موجدار حرکت می‌کنند به درجه بالاتری از تلاطم می‌رسند.
  2. مبدل حرارتی صفحه لحیم کاری شده: این مبدل ها پارتیشنی بوده و در واقع نوع جدیدی از مبدل حرارتی با راندمان بالا است. به نحوی که از روی هم چیده شدن یکسری ورقه فلزی با شکل موج دار و لحیم کاری شده در کوره خلا ساخته می شوند. در این حالت کانال های مستطیل نازک بین صفحات مختلف تشکیل می‌شود که باعث تبادل حرارت می گردد. مبدل حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده یک نوع مبدل حرارتی صفحه ای کوچک، سبک و فشرده است.
  3. مبدل حرارتی صفحه ای جوش داده شده: یک سری صفحات فلزی موج دار که با جوشکاری لیزر یا آرگون جوش داده شده است و با نوارهای قالب گیری به هم متصل شده اند. از آنجایی که آب بندی واشر در این مدل وجود ندارد، مقاومت در برابر دما و فشار بالاتر است و در نتیجه می‌توان آن را در شرایط کاری شدید دمای بالا و فشار بالا به خوبی استفاده کرد.

برخی برندهای تولیدکننده مبدل صفحه‌ای عبارتند از:

امروزه شرکت های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که در حال تولید انواع مبدل های حرارتی صفحه ای با بهترین کیفیت و استانداردهای روز هستند. از برندهای معروف مبدل صفحه ای در بازار ایران می توان به شرکت هپاکو، Danfoss، کائوری، PHE Nordic و … اشاره کرد که هر کدام از آنها محصولاتی با ظرفیت حرارتی متنوع را به بازار ارائه می کنند.

تجهیزات گرمایشی و سرمایشی خود را از دما استار تهیه کنید

دما استار پخش کننده بهترین مبدل های حرارتی صفحه ای از پرفروش ترین برندها نظیر هپاکو است که می توانید آن را با کیفیت ساخت بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید. نصب راحت و قیمت مناسب این محصول ارزش خرید آن را بالا می برد.

اطلاعات تماس با دما استار در تهران

سایت: damastar.com

آدرس: تهران. خیابان بهار جنوبی نرسیده به خیابان طالقانی. کوچه آصف وزيری. ساختمان سبز. پلاک ۱ طبقه اول. واحد ۲

تلفن دفتر فروش:

۰۲۱-۷۷۵۱۳۱۰۰

۰۲۱-۷۷۵۱۳۴۰۰

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.