افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
0

علت افزایش باورنکردنی مصرف گیاهان دارویی توسط عطاری آنلاین مجتبی محقق لو رفت!

  • کد خبر : 3800
علت افزایش باورنکردنی مصرف گیاهان دارویی توسط عطاری آنلاین مجتبی محقق لو رفت!
مصرف گیاهان دارویی در چند ماه اخیر به طرز عجیبی افزایش یافته است و این، یک دلیل بیشتر ندارد!

با توجه به چند برابر شدن سرانه مصرف گیاهان دارویی در ایران کشور های اروپایی، خرید گیاهان دارویی و محصولات عطاری آنلاین چند برابر شده است! این گیاهان می توانند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع شوند و سلامتی را برای افراد به ارمغان بیاورند.

به نقل از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین مجتبی محقق ، دلیل این افزایش ناگهانی چیزی جز خواص بیشمار این گیاهان نیست.

محصولات عطاری آنلاین

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کنند. محصولاتی که در این مکان ها می‌توانیم مشاهده کنیم گیاهان دارویی هستند. دمنوش های متنوع و عرق های مختلف و همچنین ادویه نیز وجود دارد.

محصولات عطاری و عطاری آنلاین شاید برای کمتر کسی ناشناس باشد. اگر شما از کسی در زمینه محصولات طب سنتی بپرسید بی درنگ به شما جواب می دهد. کشور ما در زمینه طب سنتی دیرینه خوبی دارد.

می‌توان گفت طب با سرشت بشر عجین است. از این رو عطاری آنلاین در جامعه ما رایج شده است.

خرید گیاهان دارویی

خرید گیاهان دارویی در بین ایرانیان به شکل عادتی قدیمی است و این عمل به شناختی خاص نیاز دارد.

در میان افراد جامعه افرادی هستند که نیازهای جسمی خود را با گیاهان برطرف می‌کنند. بسته به نیازهایمان گیاهان دارویی بیشماری وجود دارد که می‌توانیم از آن ها استفاده کنیم. همچنین با توجه به نوع آن برای سلامتی و بالا بردن توان جسمانی می‌توانیم انتخاب های متفاوتی داشته باشیم.

باور عام در مورد گیاهان دارویی شاید بی خطر بودن آن حتی در مقدار بالا باشد اما اینجا باید بگوییم که این مطلب اساس درستی نداشته و در چگونگی مصرف گیاهان نیز قانون و روش خاصی وجود دارد.

نکات خرید گیاهان دارویی از عطاری آنلاین

در صورتی مصرف گیاهان دارویی برای سلامتی بی خطر خواهد بود که طبق دستور مصرف گردد. هر دارویی برای استفاده نیاز به نسخه تجویزی دارد. درمان گیاهی زیر نظر متخصصین آن یعنی متخصصان طب سنتی انجام می‌شود.

صرف طبیعی بودن خوراکی‌ها نباید باعث افراط در مصرف آن شود. یادمان باشد که خیلی از سموم کشنده طبیعی هستند.

گیاهان دارویی در کنار خواصی که دارند عوارضی هم دارند. دانستن این عوارض برای مصرف کننده این مواد گیاهی لازم است.

بخورات عطاری آنلاین

درمورد بخور باید گفت که بعضی از گیاهان دارای ترکیبات معطر هستند که با سوزاندن این گیاهان این ترکیبات آزاد می شود و در محیط پخش می شود. این ترکیبات موجبات آرامش خاطر برای افراد به ارمغان می آورد. بخور بر دو نوع است، خشک و مرطوب. وقتی بخور مرطوب یا خشک در آتش می سوزد بوی مطبوع و معطر بوجود می آید.

استفاده از بخورات، قدمت زیادی در ایران و کشور های همسایه ایران دارد. در ادیان آسمانی نیز اطلاعات متفاوتی در باب مصرف بخور در دست است. عطاری آنلاین از طریق بخورات تسلط خود را بر درمان افزایش می دهند. حتی پیش از میلاد مسیح هم استفاده از این محصول پرارزش رواج داشته است.

باتوجه به نوع ترکیبات گیاهان، بخور های متفاوتی وجود دارد. شاید در ابتدا بخور در آب به ذهن شما بیاید اما بخور توسط ذغال و یا بعضا دستگاه های مربوطه‌گرفته‌می شود.

بخور خشک، طبیعی، مایع و شیمیایی است. هر چند بخورهای خیس نیز ریشه گیاهی دارند. به طور کلی تعبیر بخور شیمیایی چندان منطقی به نظر نمی آید.

استنشاق مفید

اگر خواسته باشیم در مورد بخور انواعی رو نام ببریم :

بخور جاوی سفید، سرخ و سیاه همچنین بخور حضرت مریم را می‌توان اشاره کرد. انواعی از بخورها از دانه روغنی یا گیاه چرب بدست می آید. وقتی روغن های خوشبو با آب ترکیب می شود، بوی معطر بیشتری از آن ها آزاد می شود.

از بخور جهت معطر شدن محیط خانه یا فضای کار و پیرامون خود استفاده می کنند. از مواد خوشبو کننده‌می‌توان در فضای شغلی جهت راندمان بالاتر استفاده کرد.

جنبه درمانی و پزشکی بخور نیز مهم است. در این زمینه بخور زار ارجحیت نسبت به انواع دیگر دارد. انواع بخور در عطاری آنلاین مجتبی محقق موجود بوده و خرید بخورات از این طریق انجام می شود.

بخور حضرت مریم

این بخور همراه با دعا می باشد. با نگاهی به روایات و احادیث متوجه مطالبی در مورد بخورها می شویم. از جمله آن بخور حضرت مریم می باشد.

بخور حضرت مریم برای رفع و درمان بیماری‌های روحی استفاده می شود. جالب است بدانید نتایج استفاده از آن موفقیت آمیز یوده است. بخور حضرت مریم شامل 12 قسمت است که تهیه آن کمی وقتگیر و هزینه بر است .

بخور حضرت مریم کاربردهای زیر را داراست:

  • درمان بیماری عصبی، ضعف ستون فقرات و ام اس
  • درمان صرع، تشنج و معلولیت
  • شاخص در درمان دیوانگی، فلج مغزی و نافع در درمان اوتیسم
  • افزایش قدرت حافظه و هوش، درمان چشم زخم و…

دیگر خواص بخور حضرت مریم

این بخور برای تمام مشکلات روحیی که از ناحیه ارواح (جن و شیطان) به انسان برسد مفید است.

بیماری هایی که به روایتی با این بخور درمان می شوند عبارتند از گیجی و منگی و فساد مغز، جنون، غش و کسی که کنترل او به دست جن افتاده‌است.

بخور حضرت مریم | عطاری آنلاین مجتبی محققبخور حضرت مریم | عطاری آنلاین مجتبی محقق

جوهر نعنا در عطاری آنلاین

جوهر نعناع از روغن نعنا به دست می‌آید. نام دیگر جوهر نعنا، منتول نعنا است. تهیه منتول از طریق فرایند بیو سنتز ایجاد می‌شود. جوهر نعنا موارد مصرف زیادی دارد که از آن برای استفاده دارویی و همچنین جهت تولید عطر، اسانس و همچنین طعم دهنده بهره‌می‌برند.

تهیه جوهر نعنا

جهت تولید جوهر نعنا مقادیر زیادی نعنا مصرف می‌شود. به عنوان مثال از هر ۵ کیلو نعنا، ۱۰ گرم جوهر نعنا استخراج می شود. درواقع جوهر نعنا ارزش تجاری و بازار بالایی دارد. افراد جهت تهیه جوهر نعنا از نعنا فلفلی، چینی، صحرایی و وحشی استفاده می‌کنند. جوهر نعنا را می‌توان از طریق منجمد کردن نعنا نیز بدست آورد. همچنین در آزمایشگاه به شکل مصنوعی می‌توانیم جوهر نعنا تولید کنیم.

روغن نعنا خواصی از جمله خنک کنندگی پوست و کمک به تنفس دارد. از خواص دیگر جوهر، پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی و دفع آفات است.

جوهر نعناع ( منتول نعنا ) | عطاری آنلاین مجتبی محققجوهر نعناع ( منتول نعنا ) | عطاری آنلاین مجتبی محقق

عنبر الشهب در عطاری آنلاین

چند سال است که عنبر الشهب را به عنوان محصول دارویی می شناسند. تولیدکنندگان عطر و ادکلن از این محصول در تولید بهترین و خوشبو ترین عطرهای جهان استفاده می کنند. عنبر به شاه بو نیز معروف است. هرکیلو عنبر ۷۰ هزار دلار ارزش دارد. درحال حاضر جستجوی این محصول گرانبها می‌تواند توجه ماهیگیران را به خود جلب کند.

تشکیل عنبر الشهب

عنبر الشهب از روده نهنگ اسپرم یا عنبر به دست می‌آید. این ماده بسیار خوشبو بو و معطر است. نهنگ های عنبر از ماهی ها و پلانکتون ها تغذیه می‌کنند. نحوه تشکیل عنبر بدین صورت بسیار جالب است. نهنگ برای هضم مواد غذایی خود، ماده ای چرب مانند را وارد آب دریا می‌کند. به این شکل از مشکل هضم مواد غذایی سخت موجود در روده خود خلاص می شود. این ماده غیر قابل هضم کهربا است که با عنوان عنبر می شناسیم. این یکی از معدود تر ین عطرهای حیوانی است.

شایان ذکر است که نهنگ های حامل عنبر، طولی حدود شانزده متر دارند. نهنگ مولد عنبر در اقیانوس های سرتاسر جهان زندگی می کنند.

اجزای عنبر الشهب شامل ماده ای خوشبو است که ۲۵ درصد آن را تشکیل می دهد. این ماده بوی خوبی به مانند مشک دارد که ماده ای چرب است. رنگ های عنبر زرد، سفید، خاکستری و سیاه است که بافت آن موم مانند می‌باشد.

کهربا بهترین و با کیفیت ترین نوع عنبر است که خاکستری رنگ است. از نظر کیفی رنگ زرد و سیاه نسبت به خاکستری و سفید در درجه بسیار پایین تری قرار دارند. عنبر تازه سیاه رنگ بوده و کمی چسبناک است.

فرآیند شکل گیری

عنبر جهت کامل شدن باید به مدت طولانی در معرض آفتاب و هوا قرار گیرد. مواد تشکیل دهنده آن با اکسیژن هوا ترکیب می شود و ماده خوشبویی از آن بدست می آید. عنبر خاصیت خوشبویی فوق العاده ای دارد.

موارد استفاده

عنبر الشهب یکی از گرانترین مواد در تولید عطرهای ادکلن های خوشبوی موجود در فروشگاه های عطاری آنلاین می باشد. عنبر در نوع خود گرانترین برای تولید عطر است. همچنین جهت ماندگاری عطر نیز استفاده می شود.

صید عنبر الشهب

ماهیگیران تکه های کوچکتر عنبر روی آب دریاها را جمع آوری می کنند. همچنین از روش های دیگر به دست آوردن عنبر، استخراج آن از شکم نهنگ به شکل صید نهنگ می باشد.

فواید عنبر الشهب

از دیگر موارد مصرف عنبر در صنعت صابون و پودر و روغن ها می باشد. در درمان بیماری ها نیز می توان از عنبر استفاده کرد.

موارد دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک و بهبود عملکرد مغز و بهبود دردهای ستون فقرات همچنین جهت رهایی از بی حسی های حرکتی ستون مهره
  • درمان سردرد، درد قفسه سینه و تسکین دهنده‌درد روده.
  • تسریع کننده گازهای روده و برطرف کننده نفخ معده.
  • افزایش قوای جنسی همچنین افزایش وزن.
  • برای سرعت ضربان قلب نافع است و به رفع مشکلات فلج صورت کمک می کند..
  • جهت رفع سرماخوردگی و تقویت بدن استفاده می‌شود.
  • بهبود آسم، سرفه و درمان نیش گزنده‌ای چون مار.
  • عنبر یک محصول خوشبو با منشا حیوانی است که در اثر سوزاندن بوی خوشی از آن به وجود می آید.

از این ماده گران قیمت به صورت بخور در زمینه های مختلفی استفاده می شود. ماورا الطبیعه، دعا نویسی، تسخیر، احضار و استخدام از جمله آن هستند.

بعضی از اساتید به جهت کمیاب بودن عنبر از عنبر نسا استفاده می‌کنند. درحالی که بر اساس باور عموم این دو جایگزین مناسبی برای یکدیگر نیستند.

از دیگر ویژگی های عنبر خاصیت جذب بالای انرژی آن است. به جهت جذب بالای انرژی به عنوان بخور در احضار از آن استفاده می‌کنند.

عنبر الشهب | عطاری آنلاین مجتبی محققعنبر الشهب | عطاری آنلاین مجتبی محقق

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3800

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.