افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
0

علت واریس پا در جوانی چیست؟

  • کد خبر : 3465
علت واریس پا در جوانی چیست؟

واریس پا یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در سنین بالا برای افراد اتفاق می‌افتد. به عقیده برخی از افراد، بیماری واریس پا در جوانی رخ نمی‌دهد. با این وجود امروزه واریس پا در بسیاری از جوانان نیز اتفاق افتاده است. دلایلی متعددی باعث بسته شدن دریچه و در نتیجه واریس پا می‌شوند که این […]

واریس پا یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در سنین بالا برای افراد اتفاق می‌افتد. به عقیده برخی از افراد، بیماری واریس پا در جوانی رخ نمی‌دهد. با این وجود امروزه واریس پا در بسیاری از جوانان نیز اتفاق افتاده است. دلایلی متعددی باعث بسته شدن دریچه و در نتیجه واریس پا می‌شوند که این دلایل در جوانان نیز متفاوت است. در این مقاله به بررسی علت واریس پا در جوانی و روش‌های درمان آن نیز می‌پردازیم.

واریس چیست؟

به طور کلی بدن انسان از سه نوع رگ خونی به نام سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ تشکیل شده است. هر یک رگ‌های خونی در بدن انسان وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. وظیفه اصلی سیاهرگ‌ها که با نام ورید شناخته می‌شوند، انتقال خون از اعضای بدن انسان به قلب است. سیاهرگ‌ها علت اصلی به وجود آمدن واریس در انسان‌ها هستند.

برای درمان واریس پا چه کار کنیم؟

برای درمان کردن واریس میتوانید با کلینیک تخصصی واریس دکتر مبینی در تهران به شماره 09903868631 تماس بگیرید.

علت واریس پا در جوانی

دلایل متعددی هستند که در دوران جوانی باعث اختلال در عملکرد دریچه‌های لانه کبوتری و تجمع خون در سیاهرگ‌ها می‌شوند. این علت ممکن است در زنان و مردان متفاوت باشد که باید خیلی سریع به متخصص واریس تهران مراجعه کنید. به طور کلی از جمله عواملی که باعث واریس پا در دوران جوانی می‌شوند عبارتند از:

ژنتیک

ژنتیک یکی از علت‌هایی است که باعث ایجاد واریس در دوران جوانی می‌شود. در صورتی که والدین شخص از بیماری واریس پا رنج می‌برند، ممکن است باعث انتقال واریس پا به فرزندان خود شوند. در واقع ژنتیک یکی از عواملی است که باعث اختلال در عملکرد دریچه‌ها و سیاهرگ‌ها می‌شود.

اضافه وزن

افزایش ناگهانی وزن و چاقی یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز بیماری واریس پا هستند. افزایش وزن باعث افزایش فشار به سیاهرگ‌ها می‌شود. افزایش فشار در سیاهرگ‌ها باعث اختلال دریچه‌ها و در نتیجه واریس پا می‌شود. البته واریس پا به دلیل چاقی ممکن است بعد از کاهش وزن و لاغری درمان شود.

بارداری

عامل دیگری که با اختلال در عملکرد سیاهرگ‌ها باعث ایجاد واریس در جوانی می‌شود، بارداری است. اگرچه ممکن است واریسی که در دوران بارداری ایجاد می‌شود بعد از زایمان از بین برود، اما بهتر است زنان در این دوران زیر نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. در زمان بارداری جنین در زیر وریدهای شکمی قرار می‌گیرد. فشاری که به سیاهرگ‌ها وارد می‌شود مانع از انتقال خون به دریچه‌ها می‌شود. همچنین در زمان بارداری به دلیل افزایش هورمون‌های استروژن، کشیدگی سیاهرگ‌ها اتفاق می‌افتد که باعث تجمع خون نیز می‌شود.

نشستن یا ایستادن طولانی

شرایط زندگی افراد و نحوه نشستن و ایستادن نقش بسزایی در ایجاد واریس در جوانی دارد. معمولاً نشستن و ایستادن به مدت طولانی باعث اختلال دریچه‌های لانه کبوتری و سیاهرگ‌ها می‌شود. انجام ورزش‌های سنگین، فعالیت‌های نادرست، نشستن و ایستادن طولانی مدت در زمان کار از عواملی است که باعث واریس پا در جوانی می‌شود.

مصرف دارو

از دیگر عواملی که باعث ایجاد واریس در جوانی می‌شود، مصرف داروهایی است که باعث تغییر هورمون‌ها و تغییر در گردش خون انسان می‌شوند. در واقع مصرف این داروها باعث اختلال در پمپاژ کردن خون و در نتیجه واریس پا می‌شود. داروهای ضد بارداری یکی از انواع داروهایی هستند که به دلیل تغییرات هورمونی باعث ایجاد واریس در زنان می‌شود.

درمان واریس پا در جوانی

درمان واریس پا در جوانی معمولاً با توجه به علت ایجاد واریس متفاوت است. برای مثال افرادی که در زمان بارداری یا افزایش وزن دچار واریس پا می‌شوند می‌توانند با کاهش وزن و بعد از دوران زایمان سلامت خود را به دست آورند. به طور کلی بهترین روش‌ها برای درمان واریس پا لیزر، اسکلروتراپی، جراحی و… است.

  1. لیزر: یکی از روش‌های درمان واریس در جوانی، لیزر واریس پا است. در این روش با استفاده از اشعه‌ای که از دستگاه لیزر ساطع می‌شود، سیاهرگ‌های واریسی را از بین می‌برند.
  2. اسکلروتراپی: اسکلروتراپی روش دیگری است که برای درمان واریس پا در جوانی انجام می‌شود. در این روش محلول مخصوصی را به سیاهرگ‌های واریسی تزریق می‌کنند که باعث انتقال خون به دیگر بخش‌های بدن انسان می‌شود.
  3. جراحی: در صورتی که واریس پا در جوانی شدید باشد از جراحی برای درمان واریس استفاده می‌کنند. در این روش از طریق جراحی سیاهرگ‌های واریسی را از پای انسان حذف می‌کنند.

در پایان توصیه می‌کنیم خیلی سریع برای درمان کردن واریس اقدام کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.