افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

عوارض برداشت خال با الکتروکوتر

  • کد خبر : 2732
عوارض برداشت خال با الکتروکوتر

افراد زیادی هستند که امروزه برای درمان های مختلفی دستگاه الکتروکوتر استفاده می کنند. اما آیا این افراد عوارض استفاده از این دستگاه را می دانند؟ در برداشت خال چه عواملی موثر می باشد؟ برای پاسخ به سوالات بالا و سوالاتی مشابه به این سوالات که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود در ادامه […]

افراد زیادی هستند که امروزه برای درمان های مختلفی دستگاه الکتروکوتر استفاده می کنند. اما آیا این افراد عوارض استفاده از این دستگاه را می دانند؟ در برداشت خال چه عواملی موثر می باشد؟

برای پاسخ به سوالات بالا و سوالاتی مشابه به این سوالات که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بهتر عوارض استفاده از الکتروکوتر را درک کنید. اما ابتدا توضیح مختصری مربوط به دستگاه الکتروکوتر به شما می دهیم.برای خرید دستگاه الکتروکوتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید دستگاه کوتر

الکتروکوتر چیست؟

یکی از دستگاه هایی که امروزه در صنعت پزشکی از جمله برداشت خال و زگیل استفاده زیادی می شود، دستگاه الکتروکوتر می باشد. این دستگاه با توسط جریان های الکتریکی با فرکانس بالا (HF) در زمان برش یا انعقاد بافت استفاده می شود. البته لازم به ذکر است از جریان مستقیم (DC) استفاده می کند. عملکرد این دستگاه به همراه یک ژنراتور الکتریکی می باشد که انرژی الکتریکی را به جریان HF تبدیل می کند. از طرفی دیگر این ژنراتور به یک الکترود فعال متصل می باشد که با بافتی که بر روی آن اثر حرارتی ایجاد می کند، در تماس می باشد.

انواع الکتروکوتر بسیار وجود دارند که این تنوع در خیلی مسائل می باشد. که برخی از آن ها تکنیک می باشد، برخی دیگر میزان وات خروجی به دستگاه و بعضی از آن ها در واحد جراحی می باشد. هر کدام از این نوع این دستگاه کارایی مخصوص به خود را دارد تا پزشکان و دکتران بتوانند به راحتی در شرایط سخت از این دستگاه استفاده کنند.

می توان از الکتروکوتر در مواردی به راحتی استفاده کرد این موارد شامل جلوگیری از عفونت، از بین برنده رشد غیر طبیعی بافت، توقف کامل یا جلوگیری از خونریزی پس از آسیب یا در حین جراحی و … می شود. همچنین از این دستگاه به غیر از عمل جراحی می توان در درمان خونریزی بینی، برداشت خال و برداشت تومور هم اشاره کرد. لوازم و قعطات جانبی دستگاه شامل موارد روبرو می شود: قلم تک قطبی ، پدال پایی، صفحه بیمار با کابل اتصال به دستگاه، پنست دو قطبی و کابل اتصال به الکتروکوتر و الکترود های قلم تک قطبی برای برش و انعقاد.

عوارض برداشت خال با الکتروکوتر

الکتروکوتر ها نیز هنگام برداشت خال بدون عوارض نیستند. همانند خیلی از دستگاه ها به غیر از مزایایی که دارد، معایبی هم دارند که قبل از فرایند درمان باید آن ها را بررسی کرد تا پس از درمان به مشکلی یا عوارض الکتروکوتر برخورد نکنیدو  بهتر است بدانید الکترو کوتر ها عوارض زیادی ندارد و ممکن است این عوارض طبیعی باشند.

مشکل اول ایجاد حساسیت در هنگام برداشت خال می باشد. بهتر است اگر به دارویی حساسیت دارید و یا کلاً به هر چیزی حساسیت دارید ابتدا با پزشک خود این حساسیت را بررسی کنید. برای اطمینان خاطر از نداشتن هیچ گونه حساسیتی بهتر است ابتدا قبل از فرایند درمان از پزشک خود بخواهید تست های مخصوص به حساسیت از جمله حساسیت پوستی را از شما بگیرد.

مشکل بعدی دستگاه مربوط به عوارضی است که پس از هر گونه فرایندی ایجاد می شود. پس از هر گونه فراینت با این دستگاه، شاهد عوارضی از جمله خونریزی و تورم می باشد که اکثر این عوارض ها طبیعی هستند و پس از گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود باز می گردند.

حس خاراندن پس از بهبودی که باعث می شود روند ترمیم به عقب بیافتد یکی دیگر از عوارض کوتر می باشد. پس از برداشت خال ها این خارش ها در پوست ایجاد می شود و باید مراقب باشید تا دوره خارش ها به اتمام برسد.

چهارمین مشکل استفاده از الکتروکوتر که در شرایط خاص ایجاد می شود، تشکیل عفونت در پوست شما پس از اتمام فرایند درمان می باشد. که لازم است حتماً آن را پیگیری کنید.

ایجاد حس درد پس از اتمام برداشت هرگونه خال و زگیل پنجمین عیب این دستگاه می باشد. توجه داشته باشید هر ناحیه از صورت یا بدن که بخواهید خال خود را بر دارید همواره با درد همراه می باشد و معمولاً با بی حسی ها، درد را مهار می کنند.

این پنج مورد اصلی ترین معایب دستگاه الکتروکوتر می باشد که می توان از آن ها نام برد. اما به صورت کلی استفاده از الکتروکوتر عوارض بسیار زیادی ندارد ولی باید همه جوانب را باید در نظر داشته باشید تا به هیچ گونه مشکلی بر نخورید.

هزینه های برداشت خال با الکتروکوتر

در ادامه معایب دستگاه الکتروکوتر ها شاید افرادی هم هزینه های درمان را هم مد نظر داشته باشند. ما در این بخش بخری از فاکتور های قیمتی را بررسی میکنیم و به شما می گوییم تحت چه شرایطی هزینه های استفاده از کوتر افزایش و یا کاهش می یابد. این عوامل شامل موارد روبرو می شوند. مهم ترین آن ها کلینیک مورد استفاده و یا پزشک می باشد، مورد بعدی نوع خال و تعداد خال می باشد و در آخر تعداد جلساتی که برای برداشت خال لازم می باشد.

هزینه کلینیک مورد استفاده و یا پزشک در برداشت خال با الکتروکوتر

مسلماً هرچه دکتر با تجربه تر و کلینیک تخصصی تر باشد هزینه ها آن افزایش می یابد. توجه داشته باشید در برخی از کلینیک ها مراقبت های پس از برداشت هر گونه خال را به خوبی بلد نیستند و سبب  سوختگی های شدید و ایجاد اسکار در محل مورد نظر می شود. پس همواره در انتخاب دکتر و کلینیک دقت کنید.

هزینه مورد استفاده در نوع و تعداد خال ها با استفاده از الکتروکوتر

هنگامی که شما به کلینیک مورد نظر مراجعه می کنید، آن ها باید تعداد خال ها و نوع خال ها را با شما بررسی کنند. اگر تعداد خال ها افزایش یابد، هزینه پرداختی هم افزایش می یابد به علت این که هر کدام ار این خال ها به صورت جداگانه باید برداشته شود. اما از کجا بفهمیم چه نوع خالی است؟ باید توجه داشته باشید که خال های معمولی لبه های مشخصی دارند و رنگ آن ها ممکن است قرمز تا قهویه باشد. ولی خال های سرطانی اگر در بدن شما وجود داشته باشند باید بسیار زیاد باشند و دائماً در حال خارش باشد معمولاً رنگ این گونه خال ها به تیرگی می خورد.

هزینه تعداد جلسات برای برداشتن انواع خال با استفاده از الکتروکوتر

هنگامی که نوع خال خود را فهمیدید و قصد اقدام برای از بین بردن آن خال را داشتید باید از پزشک خود بپرسید چند جلسه نیاز است برای تخله کامل. در اکثر مواقع فقط یه یک جلسه (بدون در نظر گرفتن جلسه مشاوره) نیاز می باشد. یعنی این فرایند با یک بار مراجعه به کلینیک مربوطه به پایان می رسد ولییی اگر تعداد جلسات افزایش یابد شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می باشید.

سخن پایانی

هر دستگاهی چه کم و چه زیاد عوارضی دارد که دستگاه الکتروکوتر هم شامل این موارد می شود. پس قبل از استفاده از این دستگاه برای فرایند برداشت خال حتماً معایب آن را بررسی کنید تا با هیچ گونه خطری مواجه نشوید البته لازم به ذکر است بسیاری از این عوامل طبیعی می باشند و پس از مدتی از بین می روند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.