افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
0

فروش تجهیزات جوشکاری | جوشکاری برق

  • کد خبر : 3207
فروش تجهیزات جوشکاری | جوشکاری برق
فروش تجهیزات جوشکاری | جوشکاری برق | جوشکاری فرآیندی است که عمل اتصال دو قطعه ی فلزی را انجام می دهد. هر فردی از این موضوع اطلاع دارد که قدم اول برای انجام جوشکاری داشتن ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز است

فروش تجهیزات جوشکاری

جوشکاری سالیان بسیاری است که به عنوان یک تکنیک شناخته شده برای فرم دهی به مواد فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع انسان ها از همان ابتدا سعی داشتند که با اتصال دو شی به یکدیگر یک شی جدیدتر ایجاد کنند. تاریخ نشان داده که حتی در قرون وسطی هم عده ی بسیاری از مردم به شغل آهنگری مشغول بوده اند و در آن زمان هم از وسایل جوشکاری استفاده می کردند. بعد از وقوع انقلاب صنعتی ابزارآلات جدیدتری ابداع و اختراع شدند و تکنیک ها و ابزارآلات صنعت جوشکاری نیز به خاطر انقلاب صنعتی مدرن تر و پیشرفته تر شد و امروزه نیز جوشکاری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا به بخش مهم در کارخانه جات صنعتی تبدیل شده است.

جوشکاری فرآیندی است که عمل اتصال دو قطعه ی فلزی را انجام می دهد. هر فردی از این موضوع اطلاع دارد که قدم اول برای انجام جوشکاری داشتن ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز است. در این مقاله به چند ابزار مهم که در فرآیند جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند اشاره خواهیم کرد.

تجهیزات اصلی مورد نیاز برای جوشکاری برق

برای جوشکاری تجهیزات متعددی نیاز است که بدون آنها نمی توان فرایند جوشکاری را به طور کامل انجام داد. در ادامه به تجهیزات اصلی جوشکاری اشاره می کنیم:

  • پالت کپسول اکسیژن : یکی از مواردی که در صنعت جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد پالت کپسول اکسیژن است. در بعضی از شرایط مصرف اکسیژن به حدی بالاست که نیاز است از کپسول اکسیژن استفاده شود. به طور مثال در بیمارستان ها از کپسول های اکسیژن برای کمک به بیماران برای تنفس راحت تر استفاده می شود.

علاوه بر اینگونه محیط ها در محیط های صنعتی نیز گاهی نیاز به اکسیژن زیادی وجود دارد. در چنین شرایطی تعداد زیادی از کپسول های اکسیژن را در محفظه ای به نام پالت کپسول اکسیژن قرار می دهند. درواقع تولید پالت کپسول با هدف تکمیل قطعات جوشکاری انجام می شود.

  • الکترود میکا : از دیگر تجهیزات مورد نیاز جوشکاری الکترود است، فروش الکترود میکا در انواع مختلف متناسب با حجم و نوع جوشکاری انجام می شود. الکترودهای جوشکاری برای پر کردن فضای خالی بین دو سطح استفاده می شوند. الکترودهای جوشکاری انواع و اقسام گوناگونی دارند که شما باید بسته به نوع کارتان الکترود مناسبی را انتخاب کنید.

شرکت میکا الکترود علاوه بر تولی الکترود میکا، در زمینه ی تولید پالت کپسول نیز فعالیت دارد. این شرکت پالت های کپسول اکسیژن را در اندازه های مختلف عرضه می کند تا هر کارخانه ای بتواند بسته به نیاز خود آن را تهیه نماید.

  • کاربید : کاربید جوشکاری از دیگر تجهیزات لازم برای جوشکاری است، کاربید یک ترکیب فلزی است. ترکیبی از کربن و یا یک عنصر فلزی و یا نیمه فلزی. فروش کاربید جوشکاری درانواع مختلف انجام می شود این محصو.ل در صنایع و حوزه های گوناگون از جمله صنعت جوشکاری و پزشکی و… مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربید در صنعت جوش استفاده می شود. به این دلیل که موجب افزایش استحکام جوش می شود و کیفیت کار را بالاتر می برد. در هنگام استفاده از کاربید باید به چند نکته توجه داشته باشید:
  1. اولین نکته این است که از کاربید مناسبی برای عملیات جوشکاری استفاده کنید.
  2. دستورالعمل ها و نکات ایمنی که در خصوص کار با کاربید گفته می شود را جدی بگیرید.
  3. در نهایت باید از خطرات احتمالی کار با کاربید آگاه باشید.

بهترین فروشگاه برای خرید تجهیزات جوشکاری فروشگاه ابزارآلات گاز اردستان میباشد که بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه میکند . همچنین دلیل قیمت مناسب این فروشگاه نسب به فروشگاه های دیگه کوتاه کردن دست واسته ها است.

دیگر خدمات  فروشگاه ابزارآلات گاز ارستان :

فروش سیم جوش 

فروش کپسول های آتش نشانی

فروش دستگاه پودر پرکن 

فروش انواع تجهیزات دستی و برقی

و …..

کاربید معمولی و کاربید تنگستن

همانطور که در بالا گفتیم بسیار مهم است که از کاربید مناسبی برای کار جوشکاری استفاده کنید. به طور مثال ما یک کاربید معمولی داریم و یک کاربید از نوع تنگستن که تفاوت این دو کاربید در آن است که کاربید نوع تنگستن از کاربید معمولی سخت تر است و علاوه بر آن نقطه ی ذوب بالاتری هم دارد.

کاربید تنگستن چیست؟

کاربید تنگستن یک پودر ریز به رنگ خاکستری است که از ترکیب کربن و تنگستن تشکیل شده است. زمانی که کربن و تنگستن با یکدیگر ترکیب می شوند یک ماده ی بسیار سفت و سخت ایجاد می شود. کاربید تنگستن کاربردهای بسیاری دارد. به طور مثال در گذشته از کاربید تنگستن به دلیل مقاومت بالایی که دارد در ارتش به عنوان ابزاری برای سوراخ کردن سلاح استفاده میشد و امروزه هم در صنایع مختلف از جمله جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا کاربید جوشکاری خطرناک است؟

اگر از کاربید به درستی استفاده نکنید می تواند خطرناک باشد. اسنشاق گرد و غبار کاربید بسیار مضر است. همچنین می تواند باعث تحریک پوست شود. به همین علت باید حتما در حین جوشکاری از وسایل و تجهیزات ایمنی استفاده شود. علاوه بر این لازم است که محیط کارگاه دارای تهویه مناسب باشد و فردی که مشغول به کار جوشکاری است هم باید از ماسک استفاده نماید.

  • مخزن گاز: از دیگر تجهیزات مهم که در عملیات جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد مخزن گاز است. ین مخازن از ورق های فولادی طراحی و ساخته شده اند و بسیار مقاوم و مستحکم هستند. دلیل آنکه در طراحی این مخازن از ورق های فولادی استفاده شده است این است که این مخازن باید فشار گاز بسیار زیادی را تحمل کنند و طبیعی است که متریال ساخت این گپسول ها باید به گونه ای باشد که کپسول را مقاوم کند.
  • تورچ: یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات جوشکاری تورچ است که به آن مشعل جوش هم می گویند. این ابزار نقش بسیار مهمی را برای ایجاد مهره ی جوش دارد. تورچ یا همان مشعل جوش گازها را با یکدیگر ترکیب می نماید و بدین ترتیب یک شعله ی بسیار داغ برای عملیات جوشکاری یا بریدن قطعات فلزی تولید می کند.

تورچ گرما و حرارت زیادی تولید می کند و این حرارت بالا منجر به اتصال دو قطعه ی فلزی به یکدیگر می شود. در واقع گرمای بالا باعث ذوب شدن سطح دو فلز شده و در نهایت دو فلز به یکدیگر متصل می شوند. بعد از اتمام کار و قطع شدن گرما آن قسمت ذوب شده کاملا سفت و سخت شده و در نهایت دو فلز به کل دائمی به یکدیگر جوش می خورند.

  • شلنگ جوشکاری: با استفاده از شلنگ جوشکاری می توان گاز مورد نیاز را به قسمت مشعل جوش رساند. به طور معمول شلنگ های جوشکاری از پلاستیک طراحی و ساخته می شوند اما پلاستیکی که کیفیت بسیار بالایی دارد. شلنگ های جوشکاری در سه رنگ هستند. از شلنگ های مشکی و یا آبی رنگ برای انتقال گاز اکسیژن و از شلنگ های قرمز رنگ برای انتقال گاز استیلن استفاده می شود

تجهیزات جانبی جوش کاری

علاوه بر تجهیزات اصلی برای جوشکاری یک سری تجهیزات جانبی نیز مورد نیاز است تا بتوان عمل جوشکاری را بدون نقص و کاملا اصولی انجام داد این تجهیزات شامل موارد زیر است.

  • انبر جوشکاری: برای بریدن سیم جوش باید از انبر به خصوصی استفاده کنید که تحت عنوان انبر جوشکاری شناخته می شود.
  • چکش: چکش ابزاری برای ضربه وارد کردن است اما در عملیات جوشکاری برای براده برداری و حذف سرباره از روی سطح فلز استفاده می شود.
  •  انبر قطعه گیر: از دیگر ابزارهایی که در فرآیند جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد انبر قطعه گیر است. همانطور که از نامش مشخص است برای نگه داشتن یک قطعه از این انبر استفاده می شود. از آنجایی که فلز داغ است نمی توان با شی دیگر آن را نگه داشت اما با این انبر به آسانی می توان قطعه فلزی را در هر زاویه ای نگه داشت. لازم به ذکر است که این انبرها جنسشان معمولا از فولاد است و بسیار مقاوم و با استحکام بالا هستند.
  • برس سیمی: شاید نیاز باشد که سطح جوش قبل از فرآیند جوشکاری تمیز شود. برای تمیز کردن سطح جوش از ابزاری به نام برس سیمی استفاده می شود.
  • گیره جوشکاری: گیره جوشکاری قادر است تا دو قطعه فلز را به صورت محکم در کنار هم نگه دارد. قبل از آنکه بخواهید جوشکاری را شروع کنید حتما از محکم بودن گیره جوشکاری باید اطمینان حاصل کنید.
  • پانچ جوشکاری: اگر بخواهید یک پارچه ای را برش دهید احتمالا اولین کاری که انجام می دهید این است که با یک وسیله علامت گذار مانند ماژیک و یا هرچیز دیگری الگوی مورد نظر خود را بر روی پارچه می کشید و بعد اقدام به قیچی کردن می کنید. در فرآیند جوشکاری هم اگر بخواهید روی سطح فلز حفره ای کوچک ایجاد کنید و یا علامت بگذارید باید از پانچ جوشکاری استفاده نمایید. پانچ جوشکاری به شما کمک می کند تا دقیق تر کار کنید.
  • سندان: اگر یک فلز را جوش دادید و حالا قصد دارید که فلش جوش داده شده را چکش بزنید می توانید از سندان استفاده کنید. البته سندان بیشتر یک ابزار آهنگری است ولی در صنعت جوشکاری هم کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ابزار مقیاس فلز: همانطور که می دانید اینکه ضخامت فلز به شکلی دقیق اندازه گیری شود بسیار مهم است. در واقع تنظیمات جوشکاری بر مبنای اندازه گیری ضخامت فلز انجام می شود. برای اندازه گیری ضخامت فلز از ابزاری استفاده می شود که به آن ابزار مقیاس فلز گفته می شود.
  • آسیاب زاویه ای: اگر می خواهید یک عملیات جوشکاری باکیفیت و بی نقص داشته باشید بی شک آسیاب فلزی یکی از آن دسته تجهیزاتی است که باید حتما آن را داشته باشید. آسیاب فلزی ابزاری است که سطح فلز یا همان سطح کار را قبل از شروع فرآیند جوشکاری برایتان صاف و صیقل می دهد. همین کار به ظاهر ساده بر روی کیفیت کار جوشکاری بسیار تاثیرگذار است.
  • آچار: آچارها ابزاری هستند که در حال حاضر در تمام خانه ها می توان آن را یافت! حتی اگر فردی باشید که اصولا به کارهای فنی علاقه ای ندارد باز هم احتمالا به ناچار در جایی مجبور می شوید که از آچار استفاده کنید. آچارها پایه ثابت تمامی جعبه ابزارها هستند! همانطور که می دانید از آچارها برای شل و سفت کردن انواع بست استفاده می کنند. در جوشکاری نیز از آچار برای باز و بسته کردن مهره ی گیره ی جوش استفاده می کنند.

تجهیزات ایمنی جوشکاری

جوشکاری فرایند تخصصی است انجام آن علاوه بر مهارت و تخصص کافی و در اختیار داشتن تجهیزات اصلی  نیاز به رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی جوشکاری است. تجهیزات ایمنی برای انجام یک جوشکاری تخصصی شمامل موارد زیر می باشد:

  • عینک جوشکاری: عینک جوشکاری بخش جدایی ناپذیر فرآیند جوشکاری عینک جوشکاری می باشد. عینک جوشکاری به عنوان یک محافظ برای چشم ها عمل کرده و آن ها را از آسیب مصون نگه می دارد. بسیاری از افراد استفاده از عینک جوشکاری را اصلا جدی نگرفته و آسیب های جبران ناپذیری را به چشم های خود وارد می کنند. تفوت عینک های معمولی و عینک های جوشکاری این است که لنز و قاب عینک های جوشکاری به گونه ای طراحی شده اند که در برابر گرما و جرقه در حین کار کاملا مقاوم هستند و دچار آسیب نمی شوند.
  • دستکش: از دست ها هم باید مانند چشم و سر محافظت کرد. این دستکش ها از پوست درد در برابر گرما و اشعه فرابنفش محافظت خواهند کرد.
  • پیشبند جوشکاری: به طور کلی لباس هایی که در فرآیند جوشکاری مورد استفاده قرار می گیند همچون پیشبند و یا دستکش خاصیت ضد حریق دارند و از فرد محافظت می نمایند. فردی که قصد انجام عملیات جوشکاری را دارید باید بداند که قبل از هر چیز باید چوشش مناسبی داشته باشد. داشتن یک پوشش مناسب حتی از داشتن ابزارهای پیشرفته هم مهم تر است.
  • کلاه ایمنی: در جوشکاری باید از کلاه ایمنی هم استفاده کرد. این کلاه به گونه ای طراحی شده است که هم از سر و هم از صورت در مقابل گرما و اشعه محافظت می کند. متاسفانه بسیار دیده شده که عده ای به دلیل عدم توجه به بحث های ایمنی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی دچار سوختگی شده اند
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.