افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
0

فواید چای ماچا چیست؟

  • کد خبر : 1462
فواید چای ماچا چیست؟

در ابتدا بهتر است که بگوییم چای ماچا نوعی پودر خاص است که از چای سبز به عمل می آید. این چای در بین مردم آسیایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. مخصوصا چینی ها به این چای بسیار علاقه دارند. چای ماچا دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که باعث می شود تا سوخت و […]

در ابتدا بهتر است که بگوییم چای ماچا نوعی پودر خاص است که از چای سبز به عمل می آید. این چای در بین مردم آسیایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. مخصوصا چینی ها به این چای بسیار علاقه دارند. چای ماچا دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد در نتیجه وزن افراد کاهش می باید. از آن جا که چای ماچا دارای خواص بسیاری است در این مطلب قصد داریم تا درباره خواص مختلف این چای سخن گوییم. در هنگام برداشت چای سبز در ابتدا ریشه و ساقه آن باید جدا شود و سپس برگ ها را به حات پودر درمی آورند. چای ماچا به دلیل این که مواد مغذی در خود دارد باعث می شود تا میزان آنتی اکسیدان آن بیش تر از چای معمولی باشد. نتایج تحقیقات محققان نشان می دهند که چای ماچا قادر است تا از کبد انسان محافظت کند در و همین طور باعث می شود تا قلب در وضعیت بهتری قرار بگیرد در نتیجه سلامت انسان را بهبود می بخشد. برای اطلاع از فواید مختلف این چای با ما همراه باشید.

چای ماچا حاوی آنتی اکسیدان بالاست

چای ماچا کاتچین بسیار زیادی دارد. کاتچین در واقع گیاهی در چای است که در حالت آنتی اکسیدان کار می کند. فایده آنتی اکسیدان این است که باعث می شود تا رادیکال های آزادی که برای بدن مضرر هستند به تثبیت برسند. زیرا رادیکال های مضرر سلول های بدن را تخریب کرده و باعث ایجاد بیماری می گردند. چای ماچا حاوی مواد مهمی است که باعث می شود میزان آنتی اکسیدان آن بیش تر باشد. نتایج بررسی ها نشان می دهد که میزان کاتچین موجود در چای ماچا در حدود صد و سی و هفت برابر از سایر چای سبزها بیش تر است.

محافظت از کبد توسط چای ماچا

کبد یکی از اعضای بسیار حیاتی در بدن انسان است که باعث می شود تا اثر بخشی داروها در بدن افزایش یابد. همچنین باعث سم زدایی نیز می شود. چای ماچا در سلامت کبد نقش بسزایی دارد. برای مثال هنگامی که دانشمندان به مدت چندین ماه به موش هایی که مبتلا به دیابت بودند چای ماچا را ارائه دادند باعث شد تا کلیه آن ها از آسیب در امان بماند. تحقیقات دیگری نشان دهنده این است که مصرف چای ماچا موجب می شود تا احتمال دچار شدن به بیماری کبد کمتر شود.

بهبود عملکرد مغز توسط چای ماچا

مصرف چای ماچا موجب می شود تا مغز بتواند به صورت بهتری عمل کند. در بررسی های انجام شده مابین دو گروه از مردم، افرادی که چای ماچا را می نوشیدند دارای تمرکز حافظه و سرعت بهتری نسبت به افرادی که چای معمولی می خوردند بوده اند. افراد مسن اگر به صورت روزانه دو گرم از پودر این چای را به مدت دو ماه مصرف کنند باعث می شود تا عملکرد مغزی بهتری داشته باشند. به دلیل این که سی و پنج میلی گرم کافئین در هر یک گرم چای ماچا وجود دارد در نتیجه باعث می شود تا تمرکز و حافظه افراد افزایش یابد.

چای ماچا مانع از سرطان می شود

مطالعات انجام شده بر روی موش هایی که دارای تومور و یا سرطان سینه بوده اند نشان داده است که مصرف چای ماچا سرعت سرطان را کاهش داده است. ماچا حاوی ماده ای است که دارای اثر ضد سرطانی بالایی می باشد. همچنین این ماده قادر است تا سلول های سرطانی موجود در پروستات را کاهش دهد. این ماده حتی در مقابله در برابر سرطان ریه و کبد نیز موثر است.

محافظت از قلب توسط چای ماچا

یکی از شایع ترین بیماری هایی که سالانه باعث مرگ افراد زیادی می شود مشکلات قلبی است. همین طور چای سبز نیز در این مورد می تواند همانند چای ماچا عمل کند. کاهش کلسترول مضر بدن و همین طور تری گلیسیرید موجب می شود تا ابتلا به بیماری های قلبی کاهش یابد.

مصرف این چای موجب می شود تا سکته قلبی نیز کاهش یابد. اگر بتوانید که سبک زندگی خود را در حالت سالم نگه دارید قادر خواهید بود تا از ابتلا به بیماری های زیادی پیش گیری نمایید.

کاهش وزن با مصرف چای ماچا

مصرف چای ماچا باعث کاهش وزن می شود.
مواد زیادی که به عنوان کاهش دهنده وزن توصیه می شوند همواره عصاره چای ماچا را در اساس و پایه خود خواهند داشت و اغراق نیست که بگوییم این چای به خاطر کاهش وزنی که موجب می شود به شهرت زیادی رسیده است. چای ماچا موجب می شود تا چربی بیش تری در بدن سوزانده گردد و همین طور میزان سوخت و ساز نیز زیاد می شود.  مخصوصا اگر نوشیدن چای سبز همراه با ورزش نیز باشد سوختن چربی به میزان هفده درصد افزایش می یابد. با این که مطالعات گفته شده بیش تر بر روی چای سبز انجام می گیرد اما چای ماچا نیز از همین گیاه به دست می آید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.