افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

موانع رایج در مهاجرت به هر کشوری

  • کد خبر : 1358
موانع رایج در مهاجرت به هر کشوری

1- موانع زبانی رایج هستند اگر در کشوری کار می کنید که زبان مادری شما با زبان اصلی آن کشور یکی است، سازگار شدن با محیط بسیار راحت تر خواهد بود. البته حتی در این مورد هم ممکن است اصطلاحاتی وجود داشته باشد که شما به هیچ وجه از آنها سر در نیاورید. اگر قرار […]

1- موانع زبانی رایج هستند

اگر در کشوری کار می کنید که زبان مادری شما با زبان اصلی آن کشور یکی است، سازگار شدن با محیط بسیار راحت تر خواهد بود. البته حتی در این مورد هم ممکن است اصطلاحاتی وجود داشته باشد که شما به هیچ وجه از آنها سر در نیاورید.

اگر قرار است به کشوری بروید که زبان کاملا متفاوتی دارد، این مساله مانعی برای برقراری ارتباط موثر بیماران و ارائه مراقبت های پرستاری با کیفیت خواهد بود. علاوه بر این، ندانستن زبان مردم آن کشور زندگی شخصی تان را هم با مشکل مواجه می کند. به عنوان مثال، در چنین شرایطی تعامل داشتن با ادارات دولتی برای پرداخت مالیات یا گرفتن بیمه تامین اجتماعی و یا گذراندن دوره گواهینامه رانندگی برایتان سخت خواهد بود. حتی خرید مایحتاج زندگی یا غذا خوردن در رستوران هم می تواند برایتان دشوار باشد.

معمولا دولت ها و آژانس های استخدام، پرستاران را به سپری کردن دوره های یادگیری زبان ملزم می کنند. اخذ مدرک زبان بخصوص آیلتس به طور معمول یکی از پیش نیازهای گرفتن ویزای کار است.

2- مشکلات مالی

همانطور که قبلاً ذکر شد، تا زمانی که به عنوان یک پرستار رجیستر شده در کشور مورد نظرتان مشغول به کار نشوید، احتمالا درآمد شما کمتر از مقدار توافق شده در قرارداد خواهد بود. این اتفاق می تواند باعث بروز مشکلات مالی شود، به خصوص اگر متوجه شوید که قبل از شرکت در امتحان یا در صورت قبول نشدن بار اول، باید دوره های اضافی بگذرانید.

با اینکه ممکن است حقوق و دستمزدتان عالی به نظر برسد؛ اما باید بررسی کنید و ببینید که هزینه های زندگی در شهر یا شهرهایی که به آنها نقل مکان می کنید چقدر است. این هزینه ها ممکن است بالاتر از میزان پیش بینی شده باشند.

تحقیق کنید و ببینید هزینه اجاره آپارتمان، خرج سفر و هزینه های غذا به طور متوسط چقدر است؟ لیستی از هزینه های پرداختی تان تهیه کنید. در اینترنت جستجو کنید و قیمت ها را با بودجه و دستمزد خودتان مقایسه کنید. پرس و جو کنید و ببینید که آیا محل کارتان نزدیک جایی که می خواهید اقامت کنید هست یا نه، چون هزینه های رفت و آمد می توانند سرسام آور شوند.

3- زندگی شخصی

تغییر محل سکونت، تغییر شغل و از دست دادن سیستم پشتیبانی، همگی جزو عوامل استرس زا هستند. در کنار همه این موارد، شما باید با یک فرهنگ خارجی و حتی شاید با یک زبان جدید، غذاهای جدید و سبک زندگی متفاوت کنار بیایید.

پرستاران شاغل در کشورهای دیگر معمولاً احساس بیگانگی، انزوا و تنهایی می کنند و همین مساله باعث از دست رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس آنها می شود. وقتی بعد از گذشت سه ماه از ورودتان به کشور جدید دچار شوک فرهنگی شدید، همه آن چیزهایی که در ابتدا برایتان ماجراجویانه و جالب به نظر می رسید، به احساس خشم و کینه تبدیل می شود.

تصور کنید که همیشه می توانسید لباس های متناسب با شرایط آب و هوایی بپوشید و با ماشین خودتان رانندگی کنید و یا به خوبی تغذیه کنید حالا باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و در دمای 45 درجه سانتیگراد سرتا پا پوشیده باشید!

این فشارهای روحی روانی را می توانید با پیدا کردن هم وطنانتان در کشور جدید و کمک گرفتن از آنها و یا برخورداری از حمایت دوستان و بستگانتان کاهش بدهید. این سیستم پشتیبانی اولیه باید در حالت ایده آل قبل از ترک کشور به کمک شما بیاید و راهنمایی های لازم را در اختیارتان بگذارد. بعد از نقل مکان به کشور جدید، می توانید این شبکه پشتیبانی را گسترش بدهید.

4- کارهایتان را راست و ریس کنید

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، برای منصرف کردن شما نبودند بلکه فقط به عنوان یک راهنما برای آماده سازی شما در نظر گرفته شده اند. قبل از تصمیم گیری برای رفتن، پرس و جو کنید، در مورد همه جنبه ها از روند رجیستر شدن گرفته تا قوانین و سیاست ها، روش ها و رویه های پرستاری و جغرافیای کشور مورد نظر و  هزینه های زندگی و فرهنگ آن کشور تحقیقات گسترده انجام دهید.

زبان آن کشور را یاد بگیرید و طبق دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان استخدام کننده و مطالب موجود در اینترنت برای آزمون آماده شوید. با شرکت در دوره های مربوطه هم می توانید مهارت های زندگی و مکانیسم های کنار آمدن با شرایط جدید را یاد بگیرید و یا در یک موسسه مهاجرتی معتبر عضو شوید.

در مصاحبه ای که با پرستاران شاغل در کشورهای دیگر انجام شد یکی از آنها عنوان کرد: “هر چقدر هم که از قبل خودم را آماده می کردم، باز هم برای مواجه با شرایط جدید کافی نبود.” بنابراین باید انتظار موانع پیش بینی نشده و آمادگی رویارویی با چالش ها و مشکلات را داشته باشید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.