افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

پاک کننده های آرایشی طبیعی که می توانید در منزل درست کنید

  • کد خبر : 890
پاک کننده های آرایشی طبیعی که می توانید در منزل درست کنید

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت به رختخواب می‌روید، بدانید که بزرگ‌ترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌کنید و احتمالا دیر یا زود عوارض آن را خواهید دید چرا که در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بماند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌تواند سلامت […]

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت به رختخواب می‌روید، بدانید که بزرگ‌ترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌کنید و احتمالا دیر یا زود عوارض آن را خواهید دید چرا که در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بماند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌تواند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازد. پاک کردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بکشد، بنابراین باید یک پاک‌کننده آرایشی خوب تهیه کنید.

برای داشتن چنین پاک‌کننده‌ای حتما نیازی نیست پول زیادی خرج کنید بلکه می‌توانید خودتان با مواد طبیعی داخل آشپزخانه یک پاک‌کننده خوب بسازید؛ پاک‌کننده‌ای که نه تنها آلودگی‌ها و آرایش‌ها را پاک می‌کند بلکه به سبب مواد مغذی موجود در آن پوست را هم به خوبی تغذیه می‌کند.

درصورتی که اصلا آرایش نمی‌کنید، بازهم لازم است که در پایان روز، صورت‌تان را با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند این روش از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری می‌کند. تمیز کردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌کند.

هم نرم‌‌ کننده، هم پاک‌ کننده

اگر پوستی خشک داشته‌ باشید احتمالا بعد از هر بار شستن صورت روی پوست آن احساس کشیدگی می‌کنید در این مواقع شستن صورت با صابون بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. توصیه می‌کنیم به جای صابون با یک لوسیون پاک‌کننده ملایم آلودگی‌ها و آرایش را از صورت پاک کنید.

مواد لازم برای تهیه نرم کننده خانگی

2 قاشق غذاخوری شامپو بچه
2 قاشق غذاخوری آب
2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
نصف فنجان روغن زیتون

طرز تهیه نرم کننده خانگی

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و حسابی هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود و حالت کرمی شکل پیدا کند. برای استفاده از این پاک‌کننده حدود یک‌چهارم آن را کف دست بریزید و آرام روی پوست صورت و گردن، پلک‌ها و مژه‌ها یك دقیقه ماساژ دهید. حالا یک لیف بسیار نرم یا پارچه‌ای حوله‌ای بردارید آن را زیر آب گرم؛ گرفته و روی صورت بکشید تا تمام آرایش‌ها و آلودگی‌ها پاک شود، گرما باعث می‌شود تمام کثیفی‌ها و مواد آرایشی به خوبی از روی پوست پاک شود.

پاك‌كننده مناسب پوست‌های خشك

پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده‌ای احتیاج دارند که چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست نیز رطوبت بدهد برای این کار یك‌چهارم خیار بدون پوست را له كنید و آب آن را بگیرید و سپس با 2 قاشق غذاخوری ماست و2 قاشق غذاخوری جو پخته به خوبی با هم مخلوط كنید سپس با یك پنبه این مخلوط را به صورت‌تان بمالید.

پاك‌ كننده‌های مناسب پوست چرب

1 – با یك دستمال نخی كمی شیر روی صورت‌تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر كنید تا روی پوست خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.
2 – مقدار مساوی شیر، عسل و دانه‌های كنجد را با هم مخلوط كنید تا شكل خمیری پیدا كند، این مخلوط می‌تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.
3 – مقداری آبلیمو، عسل و سفیده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنید سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید تا روی صورت‌تان خشك شود سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

گاهی آنقدر خسته‌ایم که حوصله شستن صورت با آب و صابون را نداریم ،در این مواقع دستمال‌های مرطوب می‌توانند حسابی کمک‌کننده باشند اما متاسفانه این دستمال‌ها چندان ارزان نیستند و خریدن آنها به صرفه نیست؛ ما می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که خودتان در خانه دستمال مرطوب بسازید که دیگر با خیال راحت هر وقت حوصله آب و صابون را نداشتید صورت‌تان را تمیز کنید.
مهم‌ترین ماده این دستمال مرطوب به جز آب، روغن نارگیل است. این روغن حاوی اسید لوریک است و می‌تواند هم خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌باکتریال داشته باشد هم آنتی‌اکسیدان و نرم‌کننده پوست باشد.از طرف دیگر با خاصیت ضدقارچی که دارد دستمال همیشه عاری از آلودگی‌ها باقی می‌ماند.

روش تهیه دستمال مرطوب خانگی

یک رول دستمال توالت را از وسط نصف کنید و هر نیمه را در یک ظرف در دار محکم قرار دهید.  حالا مخلوط مرطوب‌کننده را بسازید؛ کافی است در یک ظرف جدا 4 فنجان آب جوشیده و یك تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل  بریزید. یك تا 2 قاشق شامپوی بچه یا هر پاک‌کننده ملایم مخصوص صورت و 12 قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید روغن درخت چای هم تهیه کنید و حدود 12 قطره از آن را به مخلوط اضافه کنید.

اسانس کندر هم می‌تواند عطر و بوی خوبی به دستمال‌ها بدهد اگر بوی آن را دوست دارید 12 قطره اضافه کنید. نصف این مخلوط را در یک ظرف و نصف دیگر را در ظرفی دیگر بریزید. بعد در ظرف را محکم ببندید و ظرف را برعکس کنید. حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و دوباره ظرف را به حالت اول برگردانید. حالا در ظرف را بردارید و لوله مقوایی درون رول دستمال کاغذی را بیرون بکشید؛ وقتی دستمال‌ها به خوبی خیس خورده باشند لوله مقوایی راحت بیرون می‌آید؛ حالا از وسط دستمال مانند شکل دستمال اولی را بیرون بکشید تا برای استفاده آماده شود.

پاک‌کننده پیشنهادی دکتر اوز

دکتر اووز پاک‌کننده  لیمو را به عنوان یک محلول ضدپیری معرفی می‌کند. او می‌گوید اسید موجود در لیمو با لایه‌برداری مختصری که روی پوست انجام می‌دهد باکتری‌های بد را از بین می‌برد و ماست هم با خاصیت پروبیوتیکی خود سطح پوست را انباشته از باکتری‌های مفید می‌کند.

مواد لازم : یك قاشق غذاخوری ماست
یك قاشق چای‌خوری آبلیمو
2 قطره اسانس لیمو

طرز تهیه : همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا ساختاری یکنواخت پیدا کند بعد مقداری پنبه را درون آن غوطه‌ور کنید تا کاملا خیس بخورد و بعد با پنبه آغشته به پاک‌کننده آرایش‌‌ها را پاک کنید. دوباره همین کار را با یک پنبه تمیز تکرار کنید تا پوست کاملا تمیز شود. مواد ساده‌ای درون این پاک‌کننده وجود دارد بهتر است هربار تازه تهیه شود تا بهترین اثر را روی پوست بگذارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.