تاریخ : پنج شنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۰ 15 ذو القعدة 1442 Thursday, 24 June , 2021
1

۴ عنصر تناسب اندام

  • کد خبر : 609
۴ عنصر تناسب اندام

بیشتر افراد می خواهند تناسب اندام داشته باشند اما این سوالی را به وجود می آورد. متناسب بودن یعنی چه؟ پاسخ کاملاً ساده است. برای تناسب اندام ، فرد باید از توانایی جسمی در چهار زمینه برخوردار باشد: ظرفیت هوازی ، قدرت و استقامت عضلانی ، انعطاف پذیری و ترکیب بدن. ۱ ظرفیت هوازی. ظرفیت […]

بیشتر افراد می خواهند تناسب اندام داشته باشند اما این سوالی را به وجود می آورد. متناسب بودن یعنی چه؟ پاسخ کاملاً ساده است. برای تناسب اندام ، فرد باید از توانایی جسمی در چهار زمینه برخوردار باشد: ظرفیت هوازی ، قدرت و استقامت عضلانی ، انعطاف پذیری و ترکیب بدن.

۱ ظرفیت هوازی. ظرفیت هوازی ، که به عنوان تناسب قلبی تنفسی نیز شناخته می شود ، به سلامت و عملکرد قلب ، ریه ها و سیستم گردش خون اشاره دارد. به بیان ساده ، تناسب هوازی توانایی سیستم قلبی تنفسی برای رساندن اکسیژن کافی به عضلات در حال ورزش است. با افزایش ظرفیت هوازی ، توانایی شرکت در ورزش های شدیدتر و طولانی تر نیز افزایش می یابد (به عنوان مثال پیاده روی ، دویدن ، شنا و دوچرخه سواری). می توان ادعا کرد که ظرفیت هوازی به دلیل فواید سلامتی که دارد ، مهمترین عنصر چهار تناسب اندام است. طبق کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، افزایش ظرفیت هوازی منجر به کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول تام ، افزایش کلسترول HDL (خوب) ، کاهش چربی بدن ، افزایش عملکرد قلب و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

۲ قدرت و استقامت عضلانی. قدرت عضلانی حداکثر نیرویی است که عضله یا گروه عضلانی می تواند در طی یک انقباض واحد ایجاد کند. استقامت عضلانی تعداد انقباضات مکرر یک عضله یا گروه عضلانی است که می تواند بدون خستگی انجام دهد. هر دو از اجزای مهم تناسب اندام کلی هستند زیرا افزایش قدرت از طریق انواع تمرینات مقاومتی (به عنوان مثال ، وزنه برداری) منجر به افزایش قدرت استخوان ، کاهش از دست دادن استخوان ، کاهش از دست دادن عضلات ، افزایش قدرت تاندون و رباط ، افزایش ظرفیت بدنی ، بهبود عملکرد متابولیک ( به عنوان مثال ، در حالت استراحت کالری بیشتری بسوزانید) و خطر آسیب را کاهش دهید.

۳ انعطاف پذیری. انعطاف پذیری دامنه حرکت درون مفصل است. افزایش انعطاف پذیری مزایای مختلفی از جمله کاهش خطر آسیب دیدگی ، افزایش جریان خون و مواد مغذی به ساختارهای مفصلی ، افزایش هماهنگی عصبی عضلانی ، کاهش خطر کمردرد ، بهبود وضعیت و کاهش تنش عضلانی را فراهم می کند.

۴ ترکیب بدنی. ترکیب بدن به درصد نسبی وزن بدن متشکل از چربی بدن و توده بدون چربی (هر چیز دیگری به غیر از چربی مانند عضلات ، اندام ها ، خون ، استخوان ها و آب) اشاره دارد. به طور کلی ، به دلیل بیماری های مرتبط با چربی اضافی بدن مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا ، آرتروز و اختلالات خواب ، هرچه درصد چربی بدن کاهش یابد ، بهتر است. اغلب از من می پرسند: “آیا می توانید چاق و متناسب باشید؟” پاسخ منفی قاطع است. از عناصر قابل توجه تناسب اندام ، داشتن درصد چربی بدن سالم است زیرا افزایش چربی منجر به کاهش عملکرد ورزشی و افزایش خطر بیماری می شود (اگرچه ممکن است اضافه وزن و سلامت داشته باشید زیرا سلامتی صرفاً عدم وجود بیماری یا بیماری است). طبق شورای ورزش در آمریکا ، درصد چربی بدن برای مردان به طور متوسط ​​۱۸-۲۴٪ است. برای مردان متناسب این درصد ۱۴-۱۷٪ است. درصد متوسط ​​برای زنان ۲۵-۳۱٪ است. با این وجود زنان متناسب در محدوده ۲۱-۲۴٪ قرار دارند. درصد چربی بدن برای مردان بیش از ۲۵٪ و برای زنان ۳۲٪ چاق در نظر گرفته می شود.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.