افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

آیفون 14 در مقابل آیفون 14 پرو؛ تفاوت‌های گوشی های جدید اپل

  • کد خبر : 3659
آیفون 14 در مقابل آیفون 14 پرو؛ تفاوت‌های گوشی های جدید اپل

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو نشان می‌دهد که اپل در سال جاری واقعاً شکاف بین دو خط تولید اصلی آیفون خود را افزایش داده است. آیفون 14 پرو، مانند مدل‌های قبلی آیفون پرو، به جای نسخه بهبودیافته آیفون 14، یک گوشی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. اما این بار، اساساً همه چیز متفاوت است، […]

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو نشان می‌دهد که اپل در سال جاری واقعاً شکاف بین دو خط تولید اصلی آیفون خود را افزایش داده است. آیفون 14 پرو، مانند مدل‌های قبلی آیفون پرو، به جای نسخه بهبودیافته آیفون 14، یک گوشی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. اما این بار، اساساً همه چیز متفاوت است، از جمله طراحی، چیپست و موارد دیگر.

اگرچه اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۴ و ۱۳ یکسان است، اما به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ یک ارتقاء متوسط را تجربه کرده است در حالی که آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۳ پرو، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

در مقایسه iphone 14 با iphone 14 pro، تفاوت های اصلی بین این دو مدل را بررسی می کنیم تا بتوانید تصمیم خرید بهتری برای خودتان بگیرید. به هر حال تفاوت 200 دلاری بین . این دو گوشی هوشمند وجود دارد که نیاز است در نظر بگیرید.

مقایسه‌ی بین آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس، نیز مانند آیفون 14 و آیفون 14 پرو است، با این تفاوت که آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس، صفحه‌ی نمایش بزرگتری نسبت به دو مدل دیگر دارند. مقایسه ایفون 14 و 14 پرومکس را هم می‌توانید در مقاله آیفون 14 پرو بخریم یا ایفون 14 پرومکس مطالعه کنید.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو؛ قیمت و قابلیت دسترسی

در تاریخ ۱۶ سپتامبر، اپل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را عرضه کرد و آیفون ۱۴ پلاس نیز در تاریخ ۷ اکتبر منتشر شد. قیمت این مجموعه از ۷۹۹ دلار شروع شده و به ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پلاس، ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۰۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس می‌رسد.

تفاوت آیفون 14 و آیفون 14 پرو از نظر طراحی

از لحاظ طراحی بین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو تفاوت‌هایی وجود دارد. نسخه استاندارد آیفون ۱۴، به طور کلی شبیه آیفون ۱۳ سال گذشته است، از جمله ترتیب لنز دوربین. آیفون ۱۴ پلاس همانند نسخه بزرگتر شده آن به نظر می‌رسد. بنابراین اگر شما طراحی آیفون ۱۳ را دوست داشته باشید، با طراحی آیفون ۱۴ هم راضی خواهید بود.

به نظر می‌رسد اپل وقت بیشتری برای آیفون 14 پرو صرف کرده است. از پشت، ظاهر آن شبیه به آیفون 13 پرو است با این تفاوت که ماژول دوربین به دلیل استفاده از حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی جدید بزرگتر شده است. رنگ پروی خوش‌رنگ امسال، یک بنفش غنی و زیباست که برای تیپ‌های باکلاس و ثروتمند نشان دادن مناسب به نظر می‌رسد.

در قسمت جلویی، ناچ آیفون 14 پرو حذف شده و با یک برش گسترده به شکل قرص جایگزین شده است که به آن جزیره پویا گفته می‌شود. این ویژگی به نحوی فضای نمایش را گسترش می‌دهد که برای هشدارها و اعلان‌های مشابه، بهینه شده است.

بنابراین آیفون ۱۴ پرو ناچ را از بین برد، ناچی که از زمان ورود آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ وجود داشت. پنج سال است که ما زشت بودن آن را تحمل کرده‌ایم، اما اکنون برش قرصی شکل زیباتر است. اگر از طراحی قدیمی آیفون خسته شده‌اید، آیفون ۱۴ پرو ممکن است برای شما جذاب‌تر باشد.

مقایسه صفحه نمایش آیفون های 14 و 14 پرو

امسال فقط دو اندازه صفحه نمایش در سری آیفون های جدید وجود دارد؛ 6.1 اینچی و 6.7 اینچی. نمایشگرهای کوچک‌تر در آیفون 14 و آیفون 14 پرو نصب شده‌اند و نمایشگرهای بزرگتر در مدل های 14 پلاس و 14 پرو مکس قرار دارند.

هر چهار مدل آیفون جدید، دارای Super Retina XDR اپل هستند و از OLED به عنوان فناوری پنل استفاده می‌کنند. آیفون 14 دارای رزولوشن 2532*1170 (460 ppi) است در حالیکه iPhone 14 Pro 2556*1179 (460 ppi) است، بنابراین رزولوشن ها از نظر عملکردی یکسان هستند.

برای روشنایی، اپل هر دو مدل Pro و استاندارد را به عنوان نمایشگرهای روشن و دیوانه کننده تبلیغ می کند. آیفون 14 دارای حداکثر روشنایی HDR 1200 نیت است، در حالی که آیفون 14 پرو دارای حداکثر روشنایی HDR 2000 نیت است. این درخشان‌ترین نوری است که تا به حال در یک گوشی هوشمند دیده‌ایم و دو برابر روشن‌تر از امتیاز آیفون 13 پرو است.

صفحه نمایش های بسیار روشن، هم در مدل پرو و هم در مدل استاندارد آیفون ۱۴، توسط اپل برجسته شده است. روشنایی HDR آیفون ۱۴ به ۱۲۰۰ نیت و روشنایی بی‌نظیر و جالب توجه با پیک HDR به ۲۰۰۰ نیت در آیفون ۱۴ پرو تعریف شده است. این بالاترین میزان روشنایی است که تا به حال در یک گوشی هوشمند دیده شده و دو برابر روشنایی آیفون ۱۳ پرو است.

اپل، ویژگی نمایش همیشه روشن (Always-On Display) را به آیفون 14 پرو اضافه کرده است. این ویژگی حالت کم مصرفی است که به کاربران امکان می دهد در هنگام خاموشی صفحه تلفن، برخی اطلاعات ابتدایی را مشاهده کنند. اما آیفون 14 این ویژگی را ندارد (در حالیکه در اغلب گوشی‌های اندرویدی وجود دارد)، زیرا اپل برای جلوگیری از افت شارژ باتری، از نرخ بروزرسانی تطبیقی آیفون 14 پرو در حالت همیشه روشن استفاده می‌کند.

صفحه نمایش های آیفون مثل همیشه زیبا هستند. باوجود رنگ های زنده و کنتراست‌های عمیق در آیفون 14 و آیفون 14 پرو، آنها با هر محتوایی تصویری، اثربخشی خود را نشان می دهند. با این حال، آیفون 14 پرو با روشنایی بیشتر که برای استفاده در فضای باز مناسب است، مزیت بیشتری دارد.

تفاوت های دوربین در ایفون 14 و ایفون 14 پرو

بررسی دوربین ها در دو مدل آیفون 14 و آیفون 14 پرو

همانند هر سال، اپل دوربین های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را بهبود داد. در آیفون ۱۴ (و آیفون ۱۴ پلاس)، حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بزرگتر با پیکسل‌های بزرگتر (۱.۹ میکرون)، دیافراگم سریعتر f/1.5 و بهبود ۴۹ درصدی در عملکرد در شرایط نوری کم قرار دارد. استابیلایزر تصویر حسگر-شیفت نیز در نسخه استاندارد در دسترس است.

دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی در هر چهار مدل آیفون 14 با سیستم فوکوس هیبریدی بهبود یافته‌ای که به قابلیت فوکوس خودکار جدید مجهز است، قدرتمند شده. این امر باعث می‌شود عکس‌های سلفی شفاف‌تری گرفته شود. اپل همچنین موتور فوتونیک را در تمامی مدل‌های آیفون 14 معرفی کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی، عکاسی در شرایط نوری کم را در تمامی سه دوربین بهبود می‌بخشد.

حسگر اصلی آیفون ۱۴ پرو جدید، ۴۸ مگاپیکسلی و ۶۵ درصد بزرگتر از حسگر آیفون ۱۳ پرو است و تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری آن را هم دارد.. این حسگر قادر به دو برابر کردن زوم اپتیکال است و با همراهی لنز تله فوتوگرافی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری، عکس‌هایی با زوم خوب می‌گیرد.

دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو نیز نسبت به آیفون ۱۳ پرو بهبود یافته و سه برابر بیشتر نور را وارد می‌کند. حتی چراغ فلاش آیفون ۴۱ پرو نیز بهبود یافته است. برای عکاسان حرفه‌ای، آیفون ۱۴ پرو قابلیت گرفتن تصاویر RAW بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی را دارد که باعث می‌شود پتانسیل بسیاری برای ویرایش‌های بعدی ایجاد شود.

تفاوت برنامه ها و عملکرد ایفون 14 و ایفون 14 پرو

عملکرد و پرفورمنس اپل 14 در مقایسه با اپل 14 پرو

تفاوت دیگر بین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو در نوع چیپست آن‌هاست. آیفون ۱۴ از A15 Bionic سال گذشته استفاده می‌کند، با این حال از نسخه پیشرفته‌تر آن که در آیفون ۱۳ پرو وجود دارد، استفاده می‌کند که شامل پردازنده با 5 هسته GPU می‌شود. این پردازنده هنوز هم با استانداردهای امروزی یک چیپست قدرتمند است که حتی کمی از Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام برتر است.

پردازنده آیفون 14 پرو نیز به A16 Bionic که یک cpu شش هسته‌ای است، مجهز شده و گرافیک پنج هسته‌ای با موتور عصبی شانزده هسته‌ای هم دارد که براساس فرایند ۴ نانومتری ساخته شده‌اند.

وضعیت باتری و شارژ دهی گوشی های ایفون 14 و ایفون 14 PRO

در تست ما، آیفون 14 پرو به سختی توانست میانگین 10 ساعت را رد کند و ایفون 14 نیز با 9 ساعت و 28 دقیقه عملکرد ضعیف‌تری داشت.

البته خود اپل در مورد عملکرد گوشی‌های جدیدش از نظر شارژدهی موارد زیر را منتشر کرده است:

  • آیفون 14 – تا 20 ساعت پخش ویدیو
  • آیفون 14 پلاس – تا 26 ساعت پخش ویدیو
  • iPhone 14 Pro تا 23 ساعت پخش ویدیو
  • iPhone 14 Pro Max – تا 29 ساعت پخش ویدیو

مقایسه ویژگی های ایفون 14 پرو با ایفون 14 استاندارد

نتیجه گیری

در ابتدای مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو گفتیم که هرگز بین مدل های پرو و ​​آیفون های معمولی تفاوت هایی بیشتر از آنچه در سری آیفون 14 خواهید یافت وجود ندارد. ظاهراً اپل در آیفون 14 نسبت به آیفون 13 به‌روزرسانی های حداقل تا متوسط ​​را انجام داده و در عین حال آیفون 14 پرو را بیشتر تغییر داده است.

از جمله به‌روز رسانی ها روی آیفون 14 پرو طراحی جدید پر زرق و برق گرفته تا دوربین های ارتقا یافته و چیپست قدرتمند A16 Bionic. با 200 دلار اضافی بین آیفون 14 و آیفون 14 پرو، عملکرد بسیار بهتر، قابلیت‌های تله فوتو قوی‌تر، صفحه نمایش روشن‌تر و قدرت عکاسی پیشرفته‌تر را دریافت خواهید کرد. همین امر در مورد آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس نیز صدق می کند، اگرچه پلاس برای شکارچیانی که خواهان یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ با قیمت کمتر از 1000 دلار هستند، جذابیت خاصی دارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3659

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.