افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

از بهترین کافه‌های روباز ایران لذت ببرید!

  • کد خبر : 1770
از بهترین کافه‌های روباز ایران لذت ببرید!

محلی عمومی که در آن نوشیدنی سرو می‌شود کافه نامیده می‌شود. بعضی از کافه‌ها غذای سبک نیز در لیست خود دارند. معمولا کافه برای گفت و گوها و به  نوعی معاشرت و آشنایی استفاده می‌شده است. ایران از گذشته‌های دور چایخانه یا قهوه‌خانه داشته است. قبل از اینکه کافه به معنای امروزی خود وارد فرهنگ […]

محلی عمومی که در آن نوشیدنی سرو می‌شود کافه نامیده می‌شود. بعضی از کافه‌ها غذای سبک نیز در لیست خود دارند. معمولا کافه برای گفت و گوها و به  نوعی معاشرت و آشنایی استفاده می‌شده است.

ایران از گذشته‌های دور چایخانه یا قهوه‌خانه داشته است. قبل از اینکه کافه به معنای امروزی خود وارد فرهنگ ایران شود این مکان برای حضور خانم‌ها نبوده است. نزدیک به صد و پنجاه سال پیش در ایران  کافه‌هایی به  شکل امروزی ساخته شد و بانوان توانستند پا به این مکان‌ها بگذارند.  کافه‌ها به دو شکل روباز و مسقف ساخته می‌شوند.

کافه ساحلی فراتی؛ کیش

جزیره کیش فضای خوب و زیبا بسیار دارد. کافه نشینی در این جزیره یکی بهترین راه‌های استراحت است. اگر این کافه روباز و در فضای خارج از یک ساختمان باشد بسیار لذتبخش‌تر خواهد بود. یکی از این کافه‌ها که می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد کافه ساحلی فراتی است.

ساحل مرجانی کیش خود یکی از زیبایی‌های جزیره است. این کافه در این ساحل زیبا است. این کافه یک کافه رستوران در یک مکان عالی برای استراحت و لذت بردن از ساحل زیبای مرجانی است.

نکته مثبت کافه این است که به صورت شبانه‌ روزی میزبان است و خدمات او را در تمام ساعت شبانه روز می‌توانید داشته باشید. فضای کافه  محیط جذابی دارد. تمامی تزیینات کافه از گل و گیاه طبیعی است. کافه فراتی کیش پشت بام زیبایی دارد که خلیج فارس را می‌توانید نظاره‌گر باشید. چشم انداز دریا در کنار نوشیدن چای یا قهوه طعم این نوشیدنی را صد چندان خواهد کرد. برای رسیدن به این کافه باید خود را به پارک ساحلی مرجان برسانید. جنب برج‌های دوقلو این کافه زیبا را خواهید یافت.

کافه الیزه مشهد

کافه الیزه مشهد نزدیک‌ترین کافه به حرم امام رضا (ع) است. این کافه در هتل الماس مشهد ساخته شده است. تمامی نوشیدنی‌های گرم و سرد را در این کافه می‌توانید سفارش دهید.

محله عنصری مشهد در خیابان امام رضای فعلی (خیابان تهران) قرار دارد. این کافه در این محله قرار گرفته است. خیابان ششم امام رضا خیابانی است که کافه الیزه را می‌توانید در آن پیدا کنید. این خیابان با حرم کمتر از پنج دقیقه فاصله دارد. یک پیاده‌روی کوتاه شما را به حرم می‎رساند.

کافه الیزه مشهد که در هتل الماس است در انتهای لابی قرار دارد. محیطی کاملا دنج و خلوت را در این کافه می‌توانید ببینید. وقتی از هیاهوی حرم و خیابان‌های اطراف حرم خسته شدید این کافه انتخابی خوبی خواهد بود. برای اطلاع از سایر هتل‌های نزدیک به حرم مطهر در مشهد می‌توانید به این مقاله در بلاگ جاباما مراجعه کنید. برای رزرو هتل کلیک کنید.

کافه به بازار امام رضا، بازار رضا، حرم امام رضا، گنبد طلا و گنبد سبز و… نزدیک است. ایستگاه مترو بسیج نزدیک‌ترین ایستگاه به کافه و ورودی حرم و بازارها است. برای رسیدن به حرم امام هشتم از اتوبوس‌های سریع السیر نیز می‌توانید استفاده کنید. ایستگاه حرم از ماشین پیاده شوید.

کافه تهرون تهران

بعضی کافه‌ها داستان‌های جالبی برای خود دارند. یکی از این کافه‌ها کافه تهرون است. یکی از باصفاترین کافه‌های روباز شهر تهران این کافه است که در مرکز شهر تهران قرار دارد.

کافه تهرون داخل یک خانه قدیمی که قدمت آن نزدیک به صد سال خواهد بود کار خود را شروع کرده است. دیدن خانه شما را یاد خانه مادربزرگ و پدربزرگ‌ها می‌اندازد.

کافه تهرون هم از فضای روباز و هم سرپوشیده ساختمان برای چیدمان صندلی‌های خود استفاده کرده است. حیاط با صفای این خانه و لذت نوشیدن چای در آن، شما را به فیلم‌های قدیمی می‌برد. کفپوش حیاط آجری است. یک حوض میان حیاط خودنمایی می‌کند. حوض فواره‌ زیبای دارد.

تمام باغچه‌های حیاط کافه تهرون گل کاشته شده است. شمعدانی‌های خانه مادربزرگ در کنار حوض آبی رنگ زیبایی حیاط را صد برابر کرده است. ورود به این کافه تماما خاطره بازی برای شما دارد. لیست نوشیدنی‌های آن را دمنوش، چای و قهوه، دسر و غذاهای ایرانی پر کرده است. داخل خیابان ویلا که شوید کوچه خسرو را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. ساعت یازده صبح تا یازده شب این کافه آماده خدمات‌رسانی به مهمانان خود است.

کافه ساحلی یامور بندرانزلی

بندر انزلی یکی از زیباترین بنادر ایران است. دیدن دریا و بندر از کنار ساحل برای هر بیننده‌ای جذاب است. این زیبایی اگر از یک کافه خوشگل ساحلی دیده شود دیگر نمی‌توان چشم روی آن بست.

کافه ساحلی یامور در کنار ساحل دریای خزر از مهمانان خود  پذیرایی می‌کند. فضای باز کافه لذت دیدن ساحل را هزاران برابر می‌کند.

بندر انزلی شهر زیاد بزرگی نیست. شما هر کجای این شهر که سکونت داشته باشید به راحتی می‌توانید خود را به این کافه ساحلی برسانید. اسم کافه که یامور انتخاب شده است به معنای باران در زبان ترکی است.

کافه یامور یک کافه رستوران است که هم می‌توانید در آن نوشیدنی و دسر سفارش دهید و هم لذت خوردن یک غذای ایرانی را در آن تجربه کنید.

کافه آرک آ اصفهان

اصفهان جدای از تمامی آثار باستانی که دارد کافه‌های زیبایی نیز دارد. یکی از این کافه‌های زیبا کافه آرک آ است. محیط روباز و فضای بیرونی کافه چشم‌نواز و زیبا است. هر زمان از کلیسای وانک اصفهان که خود به تنهایی چند ساعتی می‌تواند شما را سرگرم کند دیدن کردید سری به کافه آرک نیز بزنید.

محله جلفای اصفهان یکی از زیباترین محله‌های اصفهان است. این کافه در این محل و روبه‎روی کلیسا قرار گرفته است. کافه داخل یک ساختمان قدیمی و زیبا  قرار دارد. این خانه قبل از اینکه به کافه تبدیل شود بازسازی شده است. ساعت کاری کافه از ظهر شروع می‌شود و تا انتهای شب ادامه دارد. آدرس این کافه در اصفهان در خیابان حکیم نظامی است.

کافه گردی و کافه نشینی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است. وقتی از یک روز پر هیاهو و شلوغ به یک محیط دنج و خلوت قدم می‌گذارید تمامی مشغله‌های شما از بین خواهد رفت. کافیست یک نوشیدنی سفارش دهید و خود را با محیط کافه سرگرم کنید.

فرهنگ کافه نشینی در تمامی کشورها رواج دارد. طبق مدارک و اسناد به دست آمده فرهنگ کافه نشینی از قلب افریقا به خاورمیانه رسیده است. سال‌ها بعد این فرهنگ در اروپا هم گسترش پیدا کرد. زمانی کافه‌ها محل بحث‌های سیاسی و اعتقادی بوده است. امروزه این کاربری از کافه‌ها تا حدودی حذف شده است و کافه نشینی به یک دورهمی دوستانه و محلی برای خلوت کردن و استراحت کردن شده است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1770

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.