افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

استانداردهای انتظار و توقع از جراحی زیبایی بینی

  • کد خبر : 947
استانداردهای انتظار و توقع از جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی نوعی عمل زیبایی در جهت اصلاح ساختار بینی و گاهی اوقات اصلاح تنفس نیز می باشد. البته تنفس صحیح و علمی یکی از شرایط اصلی جراحی بینی است، حتی اگر شخص قبل از جراحی مشکل تنفس از طریق بینی نداشته باشد. از آنجا که عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های رایج […]

جراحی زیبایی بینی نوعی عمل زیبایی در جهت اصلاح ساختار بینی و گاهی اوقات اصلاح تنفس نیز می باشد. البته تنفس صحیح و علمی یکی از شرایط اصلی جراحی بینی است، حتی اگر شخص قبل از جراحی مشکل تنفس از طریق بینی نداشته باشد.

از آنجا که عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های رایج در جامعه است لازم است اطلاعات کامل از انواع بینی ها و نوع جراحی ها را داشته باشید.

ساختار بینی تشکیل شده از دو بافت اصلی است. بافت های تشکیل دهنده بینی استخوان و غضروف هستند. بافت استخوانی بیشتر ناحیه فوقانی بینی را پوشش می دهد و بافت غضروفی ناحیه پایینی بینی را شامل می شود.

پوست بینی نیز در افراد متفاوت است، به عنوان مثال افرادی که بافت عمده بینی آن ها استخوان است دارای پوست نازک و افرادی که بافت عمده تشکیل دهنده بینی آن ها غضروف است، دارای پوست بینی ضخیم به همراه غدد چربی فراوان است.

ویژگی های بینی های استخوانی

افراد دارای بینی های استخوانی عمدتا دارای پوست نازک و قوز بینی هستند. قوز بینی نوعی برآمدگی استخوانی در میانه تیغه بینی است. در بین افراد جامعه به این نوع بینی، بینی عقابی نیز می گویند. اندازه منافذ بینی های استخوانی معمولی می باشد.

این نوع بینی به دلیل ساختار استخوانی و پوست نازک آن بعد از جراحی بینی زیباتر و ریزه کاری های جراحی را به خوبی نشان می دهد.ساختار غضروف بینی های استخوانی محکم و سفت است. این استحکام به حفظ زیبایی بینی بعد از جراحی کمک می کند.

ویژگی های بینی های گوشتی

افراد دارای بینی های گوشتی به طور معمول دارای پوست بینی ضخیم و غدد چربی فراوان هستند. غدد چربی معمولا سرتاسر پوست بینی گوشتی را پوشش می دهد و حضور آن ها در نوک بینی بیشتر است.

اندازه منافذ بینی های گوشتی معمولا زیاد است.

نوک بینی های گوشتی بدون زاویه و جهت است.

ساختار غضروف بینی های گوشتی شل و ضعیف است.

این نوع بینی به دلیل پوست ضخیم و توام با چربی و استحکام ضعیف غضروف باعث می شود که ریزه کاری های جراحی و زیبایی کامل بینی جراحی شده را به خوبی نمایان نکند.

بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیم تر و غضروف ضعیف تر امکان بازگشت بینی به حالت قبل وجود دارد اما این اتفاق نادر است. زیرا بینی های گوشتی در مدت زمان بیشتری نسبت به بینی های استخوانی ورم عمل را از دست می دهند به همین جهت عمده افراد تصور می کنند که بینی به حالت قبل برگشته است. در حالی که اینطور نیست فقط برای کاهش ورم افراد دارای بینی های گوشتی باید صبور باشند.

عمل بینی های گوشتی به دلیل ساختار غضروف و پوست آن جز جراحی های سخت زیبایی بینی به حساب می آیند. به همین دلیل بهترین دکتر عمل بینی دارای دانش و تجربه کافی در جراحی بینی های گوشتی باید این عمل را انجام دهد. در انتخاب جراح دقت کافی به تجربه و نتیجه جراحی های قبلی آن ها داشته باشید.

جراحی زیبایی بینی

انواع روش های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی دو روش جراحی برای عمل بینی وجود دارد. این روش ها شامل روش باز جراحی و روش بسته جراحی است.

روش باز جراحی

طی این روش از جراحی برش های جراحی کل بینی را در سطح داخلی و خارجی بینی را پوشش می دهد. به گونه ای که جراح می تواند کل پوست بینی را بلند کند و به همه اجزای بینی دسترسی کافی داشته باشد.

روش باز این امکان را به جراح می دهد که همه نواقص بینی را برطرف کند و هر گونه اعمالی که لازم است، انجام شود. طی این جراحی بینی از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد بود.امروزه غالب جراحی های زیبایی بینی به روش باز انجام می شود.

روش بسته جراحی

روش بسته تنها قسمت پایین بینی را برش می دهد و کل پوست بینی بلند نمی شود. همین امر باعث می شود که جراح امکان دسترسی به همه نواحی و ساختار بینی نداشته باشد و جراح قادر نخواهد بود که تغییرات لازم و کافی را روی بینی انجام دهد.

روش بسته بیشتر برای رفع مشکلات تنفسی بینی به کار می رود. این روش همچنین هنگام جراحی های دوم زیبایی بینی که قصد دارند اشکالات جزئی باقی مانده از جراحی اول را برطرف کنند، استفاده می شود.

عوارض جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی دارای عوارض مخصوص به خود می باشد که موارد مختلف مانند بیهوشی و عمل جراحی را شامل می شود. عوارض احتمالی عبارتند از:

1) احتمال خونریزی بینی بعد از جراحی

2) احتمال ایجاد عفونت در محل زخم جراحی

3) خطراتی که ممکن است بعد از بیهوشی فرد را گریبان گیر کند

4) احتمال اختلال در عملکرد تنفس از طریق بینی

5) احتمال ایجاد بی حسی در بینی یا نواحی اطراف آن

6) احتمال ایجاد نابرابری در منافذ بینی

7) ایجاد درد، تورم و کبودی در بینی و اطراف چشم

8) احتمال ماندگاری اسکار جراحی

9) احتمال سوراخ شدن سطح داخلی تیغه میانی بینی

10) احتمال نیاز به جراحی دوم برای برطرف کردن نواقص جراحی اول

توقع از جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی برای هر فرد بسته به نوع بینی و سایر اجزای صورت بیمار متفاوت است. طبق علم زیبایی شناسی اندازه و فرم بینی باید هم راستا و متناسب با دیگر اجزای صورت باشد. به عنوان مثال، اگر صورت و اجزای صورت بیمار درشت و ضخیم باشد، به ویژه در مردان، بینی نباید خیلی باریک و کوچک و یا فانتزی عمل شود چون با دیگر اجزای صورت هماهنگی ندارد و به طور کلی باعث زیبایی صورت نمی شود.

پزشک با تجربه از علم زیبایی شناسی و رسم خطوط زیبایی در صورت استفاده می کند.

بهترین و منطقی ترین اصول زیبایی برای بینی، به ویژه در افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، جراحی بینی به فرم طبیعی است. زیرا اندازه و فرم طبیعی به این معنا است که هماهنگ با نوع صورت و دیگر اجزای صورت باشد.

بینی های فانتزی در گذشته طرفداران بیشتری داشته است اما اکنون به دلیل آگاهی افراد از علم زیبایی شناسی بینی طبیعی که دارای قوس ملایم در تیغه بینی است و منافذ بینی از اندازه استاندارد برخوردار است بین افراد به مراتب پسندیده تر است.

https://dr-rasta.com

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.