افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 July , 2024
1

انتخاب مناسب ترین چسب براساس نیازها

  • کد خبر : 1799
انتخاب مناسب ترین چسب براساس نیازها

تجریه استفاده از چسب هایی که نمی چسبانند، تقریباً تجربه ای همگانی هستند. بنابراین انتخاب مناسب ترین چسب بر اساس نیازهای مختلف یک ضرورت انکار ناپذیر است که به دلیل اهمیت آن، برخی شرکت ها تخصص خود را بر این حوزه متمرکز کرده ند. یکی از این شرکت ها، صنایع بسته بندی آریانا است که […]

تجریه استفاده از چسب هایی که نمی چسبانند، تقریباً تجربه ای همگانی هستند. بنابراین انتخاب مناسب ترین چسب بر اساس نیازهای مختلف یک ضرورت انکار ناپذیر است که به دلیل اهمیت آن، برخی شرکت ها تخصص خود را بر این حوزه متمرکز کرده ند.

یکی از این شرکت ها، صنایع بسته بندی آریانا است که با حدود دو دهه فعالیت اکنون به عنوان یک شرکت پیشرو و متخصص توانسته ضمن اقدام به تولید و گردآوری مجموعه متنوعی از چسب های مختلف تولید داخل و خارج، منبع معتبری از رفع نیازهای این حوزه باشد.

نگاهی تاریخی به استفاده از چسب

یکی از قدیمی ترین روش های اتصال اجسام به یکدیگر، استفاده از چسب بوده است و در آثار گذشتگان نشان می دهد که حدود سه هزار سال قبل از چسب استفاده شده است. چسب های قدیمی حالتی شبیه به قیر داشته اند و برای مثال از آنها به صورت ساروج در ساخت برج بابل استفاده شده است.

تا قرن بیستم، تکنولوژی چسب ها پیشرفت بسیار کمی داشته است. در جنگ جهانی دوم قدم های بزرگی برای اتصال فلزات به یکدیگر و به سایر مواد، بعلت نیاز شدید به آنها برداشته شد، برای این منظور از مخلوط زرین فنلی با پلی کلروپرن و یا تیتریل را بر چسب های مفیدی ساخته شد.

امروزه در دنیا بیش از صدها سازنده و فرمول دهنده ی چسب وجود دارند و این تعداد روز به روز افزایش می یابد. برای مثال صنعت چسب در آمریکا به صورت یک حرفه ی تخصصی در آمده است که در آن هزاران نفر به کار و فعالیت مشغولند.

چگونه چسب مناسب برای انجام کار خود انتخاب کنیم و کاربرد چسب ها چیست؟

این روزها باید در هر خانه ای چندین مدل چسب برای چسباندن وسایل شکسته وجود داشته باشد. برای اینکه همیشه در خانه چسب مناسب سطوح مختلف را داشته باشید، باید بدانید چه چسبی برای چه منظوری خوب است.

اگر به ابزار فروشی ها سر زده باشید، می بینید که تعداد زیاد چسب ها در آنجا گیج کننده است. بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید. یک نوع چسب برای همه ی کارها مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث می شود کار خرابتر شود و شما نتوانید قطعات مورد نظر را با موفقیت به هم بچسبانید.

یک نوع چسب داریم بنام همه کاره، که درون تینر حل شده است و پس از ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا و در نهایت ماده ی سخت ایجاد می شود. از این چسب در ماکت سازی برای چسباندن مقوا، چوب، پارچه و … استفاده می شود.

یادتان باشد که از این چسب نمی شود روی قطعات فومی استفاده کنید. سرعت خشک شدن و قدرت چسبندگی چسب همه کاره متوسط است و از این چسب برای ساخت ماکت دقیق استفاده نمی شود، ولی برای ساخت ماکت مقوایی و چوبی ساده مناسب است و دقت داشته باشید هنگام استفاده از این چسب باید در محیطی با تهویه مناسب باشید زیرا تماس طولانی با آن ممکن است، باعث بروز مشکلات تنفسی و مغزی شود.

یکی دیگر از چسب هایی که براساس نیاز لازم است داشته باشیم، چسب حرارتی است که بدنه ی پلاستیکی دارد و بنام چسب تفنگی هم شناخته می شود. این چسب تفنگی بدنه ای پلاستیکی دارد که چسب در آن قرار گرفته و با المنت برقی داخل بدنه، این چسب را ذوب می کند و از سر فلزی جلوی دستگاه خارج می شود.

این چسب برای چسباندن انواع پلاستیک ها مناسب است، اما برای کارهای ظریف مناسب نیست. همچنین از این چسب حرارتی یا نفنگی می توان برای چسباندن فوم استفاده کرد، بدون اینکه مشکل آب شدن فوم را داشته باشید. استفاده از این چسب نیازمند برق است. هنگام کار با چسب حرارتی مراقب خروجی فلزی فلزی داغ دستگاه باشید.

دیگر چسبی که این روزها کاربرد زیادی دارد و یکی از نیازهای هر خانه می تواند باشد، چسب یک، دو، سه است و همانطور که از اسمش پیداست، سرعت خشک شدنش بسیار بالا است و دو قطعه را سریع می تواند به هم بچسباند. عملکرد این چسب شباهت زیادی به چسب قطره ای دارد.

این چسب دو قسمت دارد و شامل چسب و اسپری خشک کننده است. روش صحیح استفاده از این چسب به این صورت است که باید ابتدا، سطح را کاملا به چسب آغشته کنید سپس روی آن اسپری خشک کننده زده و بلافاصله دو تکه را به هم بچسبانید. این چسب کاربرد فراوانی دارد و وجود آن در هر خانه ای لازم است.

نقش اصلی یک چسب چیست؟

نقش اصلی یک چسب متصل نمودن اجزای تشکیل دهنده ی یک جسم به یکدیگر است، به طوری که تحت شرایط سرویس قسمت های اتصال یافته، بر اساس پیش بینی های طرح آن جسم به هم چسبیده باقی بمانند. در ایفای این نقش چسب ها جوابگوی بسیاری از مسائل مربوط به اتصال اجسام به یکدیگر می باشند و در گونه های مختلف زمینه ی لازم در ساخت اجسام را فراهم می آورند.

چون به کارگیری روش های مکانیکی، اتصال اجزای سازنده یک جسم، مثل پرچ کردن، لحیم کاری، ممکن است منتهی به انحراف از شکل طبیعی، رنگ گرفتگی و خوردگی گردد و از طرفی خواص یک جسم ترکیب یافته از اجزای مختلف چسبیده به هم می تواند، نیازهای کاربردی را برآورده سازد. بنابراین استفاده از چسب ها، در اتصال اجزا به یکدیگر یک راه حل و گاهی تنها راه حل ساخت آن جسم می گردد.

چسب در واقع حکم همان نمکی را دارد که در غذا می ریزیم و آن را خوش طعم و قابل خوردن می کنیم. نمک در غذای نهایی دیده نمی شود اما وجودش ضروری است. چسب هم همین ماجرا را دارد. اگر در ساخت و تعمیر وسایل مختلف و سازه های گوناگون، حضورش را از ما بگیرد، ممکن است همه چیز آشفته شود و از شکل خارج گردد.

شاید اهمیت دادن به چسب ها برایتان کمی خنده دار به نظر برسد، اما باور کنید که نقش بسیار مهمی در زندگی مان دارند و اگر با انواع مختلف آنها به خوبی آشنایی داشته باشیم، در زمینه های مختلف به یاری مان می آیند و حتی می توانند از بروز هزینه های سنگین هم در مواردی مانند تعمیرات جلوگیری به عمل بیاورند.

اگر با وجود، مطالب فوق در انتخاب بهترین انواع چسب مناسب و مورد نیاز خود دچار شک و تردید هستند، برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاوران شرکت صنایع بسته بندی آریانا می تواند مطمئن ترین راه کسب اطمینان نسبت به یک انتخاب درست باشد تا منجر به رضایت کامل شما شود.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1799

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.