افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

اگر یکی از وراث حاضر به فروش نباشد چه باید کرد؟

  • کد خبر : 1825
اگر یکی از وراث حاضر به فروش نباشد چه باید کرد؟
اگر یکی از وراث حاضر به فروش نباشد چه باید کرد؟ عدم رضایت یکی از وراث در تقسیم ارث، یکی از مشکلاتی است که وراث، بعد از فوت متوفی با آن روبه رو می‌شوند. زمانی که فردی فوت می‌کند، اموالی از او ب...

عدم رضایت یکی از وراث در تقسیم ارث، یکی از مشکلاتی است که وراث، بعد از فوت متوفی با آن روبه رو می‌شوند. زمانی که فردی فوت می‌کند، اموالی از او به جا می‌ماند که بین وراث تقسیم می‌شود. این امکان وجود دارد که یکی از وراث برای تقسیم اموال یا فروش آنها، همکاری لازم را نداشته باشد. شما می‌توانید با وکیل انحصار وراثت گروه وکلای پارسای به طور قانونی این مشکل را حل کنید.

راه حل فروش ملک به دلیل عدم همکاری وراث

اگر فردی که فوت می‌کند، دارای وصیت نامه باشد، اموالی که از او به جا مانده است، طبق وصیت نامه بین وراث تقسیم خواهد شد و حتی اگر متوفی وصیت نامه‌‌ای هم تنظیم نکرده باشد، طبق قانون، وراث می‌توانند اموال را لیست کرده و میزان ارث هر فرد مشخص شود.

در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که فرد متوفی، تنها یک خانه، مغازه یا هر ملکی دارد و همه وراث از آن سهم می‌برند. با گذشت زمان وراث به این نتیجه می‌رسند که ملک مورد نظر را به فروش رسانده و هر یک از افراد، میزان سهم مورد نظر خود را دریافت کند. اما اگر یکی از وراث حاضر به فروش نباشد چه باید کرد؟

  • گفتگو و مصالحه

اگر یکی از ورثه حاضر به فروش نباشد، ابتدا باید دلیل این کار که به فروش ملک رضایت نمی‌دهد را جویا شد و در بسیاری از موارد با گفتگو این مشکل حل خواهد شد. اگر دلیل عدم رضایت یکی از وراث سود بردن از ملک باشد، همچنان توصیه می‌شود با گفتگو و بدون نیاز به گذراندن مراحل قانونی، این مشکل را برطرف کنید. این امکان وجود دارد، ملکی که ارث محسوب می‌شود، فرد مورد نظر که همکاری لازم را ندارد، در آن ساکن باشد، از این جهت برای کسب منفعت بیشتر، به فروش ملک رضایت نمی‌دهد.

  • دادگاه

در صورت عدم رضایت یکی از وراث در تقسیم ارث و فروش ملک، می‌توانید از طریق دادگاه و نسبت به خلع ید مشاعی اقدام به فروش ملک کنید. درخواستی که به دادگاه ارائه می‌شود باید مبنی بر عدم همکاری وراث جهت فروش ملک باشد. دادگاه می‌تواند با استناد به دادخواست و با حکم خلع ید مشاعی کسی که عدم همکاری می‌کند را از کسب سهم مورد نظر خارج، سپس ملک مورد نظر را پلمپ کند. این امکان وجود دارد که در این مرحله، وارث از لجبازی دست برداشته و با سایر وراث همکاری کند. اما اگر همچنان به عدم همکاری خود پافشاری کند، دادگاه ملک را به مزایده گذاشته و پس از فروش ملک، سهم هر یک از وراث را پرداخت می‌کند.

همچنین گاهی ممکن است وراثت در مورد فروش ملک یا ساخت و ساز ملک، دچار اختلاف نظر شوند. ممکن است زمان فروش ملک را به دلیل گران فروختن یا افزایش قیمت‌ها مدام به تعویق بیاندازند، از این رو وراث می‌توانند دادخواست خود را به دادگاه ارائه و دادگاه با گذاشتن مزایده، ملک را فروخته و سهم هر یک را پرداخت می‌کند. البته دادگاه توسط کارشناس ابتدا ملک را ارزیابی می‌کند تا قیمت واقعی ملک مشخص شود. در این مرحله نیز این امکان وجود دارد برخی از وراث، سهم سایرین را خریده، رضایت آنها را جلب کرده و اجازه مزایده ملک را به دادگاه ندهند. از این طریق می‌توانند ملک را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

حتی اگر فرد شاکی در دادگاه حضور پیدا نکند، دادگاه تشکیل، رای را به صورت غیابی صادر و آن را اجرا می‌کند. باید توجه داشته باشید برای تنظیم دادخواست باید گواهی انحصار وراثت را دریافت کنید تا تعداد وراث به طور کامل مشخص شود. وراث به ترتیب، وراث نسبی و وراث سببی هستند که می‌توانند از اموال متوفی ارث ببرند.

سخن پایانی

در موارد حقوقی به دلیل اینکه آگاهی افراد کم است، توصیه می‌شود از موسسات حقوقی کمک گرفته شود. گروه وکلای پارسای با در اختیار داشتن وکلای با تجربه و مشاوران صبور، این امکان را فراهم کرده است، تا بسیاری از مشکلات حقوقی شما را در زمان کوتاهی به سرانجام برساند. شما می‌توانید از خدمات گسترده این مجموعه در امور وکالت در طلاق ، ارث، مهریه، طلاق توافقی و سایر مشکلات حقوقی استفاده کنید. این مجموعه با سال‌ها سابقه و و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های سخت، توانسته است، صادقانه و شفاف از حقوق شما دفاع کند.

از جمله راه‌های ارتباطی با این مجموعه می‌توان به تلفنی، آنلاین و حضوری اشاره داشت. می‌توانید با تعیین وقت قبلی به طور حضوری، با وکلای این مجموعه جلسه‌‌ای تشکیل داده و مشکل خود با عنوان عدم رضایت یکی از وراث در تقسیم ارث، را بیان کنید. سپس قراردادی بین شما و وکیل مورد نظر تنظیم می‌شود و وکیل مورد نظر، با دفاع از موکل خود، بهترین راهکار‌ها را پیشنهاد می‌دهد تا در پرونده به موفقیت دست پیدا کند. وجدان کاری، پیگیری مداوم و البته وقت شناسی از جمله ویژگی‌های وکلای این مجموعه است.

راه های ارتباطی:

021-44033677  –   026-34214440

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.