افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
1

ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندانها

  • کد خبر : 3469
ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندانها

ایمپلنت دندان یکی از راهکارهای دندانپزشکی است که می‌توان یک پروتز ثابت را جایگزین دندان‌های از دست رفته کرد. ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان همان کاشتن دندان است که دندان بر روی استخوان فک کاشته می‌شود و پایه محکمی برای پروتزهای دندانی است. قبل از انجام ایمپلنت، باید شرایط دهان و دندان و فک فرد به […]

ایمپلنت دندان یکی از راهکارهای دندانپزشکی است که می‌توان یک پروتز ثابت را جایگزین دندان‌های از دست رفته کرد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان همان کاشتن دندان است که دندان بر روی استخوان فک کاشته می‌شود و پایه محکمی برای پروتزهای دندانی است. قبل از انجام ایمپلنت، باید شرایط دهان و دندان و فک فرد به طور کامل بررسی شود و دندانپزشک باید از استحکام لثه و استخوان فک اطمینان پیدا کند. این روش معمولاً برای افرادی که دارای سن بالا هستند، مناسب نیست زیرا ممکن است که دچار تحلیل لثه شده باشند.

برای انجام ایمپلنت دندان چه کار کنیم؟

برای ایمپلنت دندان در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر پانته‌آ بلندیان به شماره ۰۹۳۰۲۵۴۵۲۸۴ تماس بگیرید.

مزایای ایمپلنت

برخی از مزایای ایمپلنت کردن دندان عبارتند از:

  • ایمپلنت دندان یک پروتز ثابت است، در نتیجه دندان تا همیشه در دهان فرد بیمار باقی می‌ماند.
  • به این دلیل که برای پایه‌های ایمپلنت از فلز تیتانیوم استفاده می‌شود، هیچگونه حساسیتی برای فرد بیمار ایجاد نمی‌شود. همچنین با گذشت زمان دچار پوسیدگی نخواهد شد.
  • ایمپلنت دارای انواع مختلفی است. در صوتی که از جنس و نوع مرغوب استفاده شود، استحکام آن از دندان‌های طبیعی نیز بیشتر خواهد بود.
  • کاشت ایمپلنت، با یک عمل جراحی بسیار ساده قابل انجام است. در زمان انجام عمل، نیازی به بیهوشی نخواهد بود. عمل کاشت ایمپلنت با بی‌حسی موضعی قابل انجام است، در نتیجه جای هیچگونه نگرانی برای بیماران نخواهد بود.

عوارض ایمپلنت

افرادی که قصد دارند تا ایمپلنت را جایگزین دندان‌های از دست رفته خود کنند، بهتر است تا با مراجعه به دندانپزشک متخصص اقدام به بررسی دقیق وضعیت لثه و استخوان فک خود کنند. در برخی از موارد نیز ممکن است به دلایل مختلفی فرد بیمار نتواند از ایمپلنت استفاده کند و در صورت انجام عمل کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه شود.

اگر فرد بیمار پس از انجام عمل ایمپلنت، طبق دستور دندانپزشک عمل نکند، ممکن است با مشکلات و عوارض غیر طبیعی مواجه شود. توصیه شود اگر دارای بیماری خواص هستید و یا سیگار مصرف می‌کنید، حتماً دندانپزشک خود را مطلع کنید، زیرا ممکن است برخی از بیماری‌ها برای فرد بیمار محدودیت ایجاد کنند، همچنین نیاز است تا افراد سیگاری، مصرف سیگار خود را تا مدتی محدود کنند.

در چه سنی میتوان از ایمپلنت دندان استفاده کرد؟

برای اینکه یک شخص بتواند از ایمپلنت دندان استفاده کند، باید به سن بلوغ رسیده باشد تا رشد و بلوغ استخوانی او کامل شده باشد. همه افراد بعد از سن ۱۸ سالگی می‌توانند از این روش درمانی بهره ببرند. ایمپلنت دندان برای کودکان مناسب نیست زیرا رشد فک و استخوان کامل نشده است. البته ناگفته نماند که تمامی افرادی که قصد دارند ایمپلنت دندان انجام دهند، باید لثه‌های سالم داشته باشند و در این ناحیه هیچگونه عفونتی وجود نداشته باشد.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

افرادی که به انجام این روش علاقمند هستند، اطلاع دارند که این تکنیک با درد همراه است و به همین دلیل در ابتدای کار، قبل از انجام هر یک از مراحل، بیحسی موضعی استفاده می‌شود. بعد از انجام آن ممکن است تا حدودی درد داشته باشید و باید آن را با مسکن و داروهای ضد درد برطرف نمایید.

استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت

ایمپلنت دندان از جنس فلز تیتانیوم است. تیتانیوم در مقایسه با سایر فلزات سازگاری بیشتری با بدن انسان دارد، در نتیجه تا همیشه می‌تواند به عنوان عضوی از بدن عمل کند. به همین دلیل نیز از فلز تیتانیوم به عنوان پایه ایمپلنت دندان استفاده می‌شود. گاهی دندان‌ها به شکلی آسیب می‌بینند که دیگر قابل ترمیم نیستند و چاره‌ای جز کشیدن دندان وجود ندارد. در گذشته تنها راهکار برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، پروتزهای متحرک بود اما با پیشرفت علم، پروتزهای ثابت با نام ایمپلنت جایگزین پروتزهای متحرک شدند.

با کمک فلز تیتانیوم، یک پایه فلزی برای جایگزین کردن دندان از رفته ساخته می‌شود که عملکردی مشابه ریشه دندان دارد. این پایه تیتانیومی در طی یک عمل جراحی ساده در استخوان فک قرار داده می‌شود که با گذشت زمان این پایه به استخوان فک جوش می‌خورد. زمانی که پایه فلزی ایمپلنت در استخوان فک محکم شد، پروتز یا روکش دندان بر روی آن قرار می‌گیرد و می‌تواند مشابه دندان‌های طبیعی عمل کند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.