افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 July , 2024
1

باغداران حرفه‌ای چه نهال گردویی را انتخاب میکنند؟

  • کد خبر : 2021
باغداران حرفه‌ای چه نهال گردویی را انتخاب میکنند؟

اگر قصد تاسیس باغ گردو را دارید، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور شبیه به یک باغدار حرفه‌ای عمل کنید تا با هزینه‌ی کمتر، بهترین باغ گردو را راه اندازی کنید. اما باغداران حرفه‌ای چه میکنند که سایرین از آنها بی اطلاع هستند؟ ملاک‌های انتخاب و خرید نهال گردوی باغداران حرفه ای چیست؟ […]

اگر قصد تاسیس باغ گردو را دارید، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور شبیه به یک باغدار حرفه‌ای عمل کنید تا با هزینه‌ی کمتر، بهترین باغ گردو را راه اندازی کنید. اما باغداران حرفه‌ای چه میکنند که سایرین از آنها بی اطلاع هستند؟ ملاک‌های انتخاب و خرید نهال گردوی باغداران حرفه ای چیست؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. تا شما را با رفتار حرفه‌ای باغداران گردو بیشتر آشنا نماییم.

باغداران حرفه ای چه نهال گردویی را انتخاب میکنند؟

حتما در اطراف باغ شما، باغستان‌های گردوی دیگری وجود دارد. اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، برخی از باغ‌های گردو پربازده‌تر و برخی کم بازده‌تر هستند. اگر شرایط نگهداری درختان و آبیاری را شبیه به‌هم درنظر بگیریم. راز تفاوت در میزان محصول‌دهی درختان گردو چیست؟ پاسخ روشن است. تفاوت در رقم گردو. این جواب شاید به‌نظر ساده بیاید، اما چگونه باید بدانیم چه رقم گردویی برای کاشت در باغ ما بهتر است و کدامیک باردهی خوبی ندارد؟ برای پاسخ به این سوال در شرایط خاص باغ خود، باید به 3 سوال اساسی پاسخ دهید.

سوال اول: ارتفاع از سطح دریای باغ شما چیست؟

قبل از هرکاری باید ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی خود را بیابید. برای این کار میتوانید به سایت ویکی پدیا مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاع دقیق تر از ارتفاع، با استفاده از گوگل ارث و قرار دهی آن در منطقه ی باغ خود، ارتفاع دقیق باغ خودرا بدست آورید. اما چرا ارتفاع از سطح دریا به این میزان اهمیت دارد؟ دلیل آن تفاوت در شرایط آب و هوایی و اقلیمی و میزان رطوبت است که در ارتفاع‌های مختلف وجود دارد. پس از آگاهی از ارتفاع از سطح دریا آن را با ارتفاع از سطح دریای نهال گردو منتخب خود مقایسه نمایید. اگر ارتفاع منطقه‌ی شما در بازه‌ی تعیین شده‌ی نهال قرار دارد. این نهال برای کاشت در باغ شما مناسب است. برای مثال: ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی شما 1100 متر و ارتفاع از سطح دریای نهال گردو چندلر بین 0 تا 1200 متر است. به این ترتیب نهال گردوی چندلر را میتوان در باغ شما کاشت تا بهترین باردهی را داشته باشد.

سوال دوم: شرایط آب و هوایی و سرمای هوا در باغ شما چگونه است؟

شاید این سوال به سوال پیشین مرتبط باشد. اما باید بدانید برخی‌از درختان تحمل سرمایی و گرمایی مناسبی برای کاشت در باغ شما ندارند. اگر باغ شما در منطقه‌ای با زمستان‌های بسیار سرد است. باید حداقل و حداکثر دمای منطقه‌ی باغ خودتان را یافته و با بازه‌ی دمایی قابل تحمل برای خرید نهال گردو مقایسه کنید. سرما میتواند عملکرد درخت را کاهش داده و همچنین در فصل بهار شکوفه‌های گل و جوانه‌های میوه را بسوزاند. درختانی که تحمل سرمایی کمتری دارند، حتما باید در مناطقی با آب و هوای گرمسیری و یا نیمه گرمسیری کاشته شوند.

سوال سوم: گرده افشان مناسب برای باغ شما چیست؟

انتخاب گرده افشان مناسب در باغ، میتواند در عملکرد درختان موثر باشد. هر رقم، گرده افشان سازگار مخصوص به خود را دارد. در انتخاب گرده افشان توجه کنید که سازگاری رقم گرده افشان با رقم اصلی بسیار حائز اهمیت است. اگر رقمی که به عنوان گرده افشان انتخاب میکنیم با رقم اصلی سازگاری نداشته باشد، حتی میتواند باعث قطع محصول دهی و عقیم شدن درخت بشود. موضوع بعدی که در انتخاب گرده افشان حائز اهمیت است. ارتفاع از سطح دریای رقم گرده افشان است. درخت گرده‌زا نیز همانند رقم اصلی نیاز دارد تا با شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه سازگار باشد. تا بتواند به خوبی رشد کرده و گرده‌زایی و محصول دهی نماید. حتما به دمای قابل تحمل توسط گرده‌زا و دمای منطقه‌ی خود توجه نمایید. برای این کار توصیه میشود به سایت پالیز نهال مراجعه کرده و کلیه اطلاعات مربوط به نهال گردو را به طور دقیق بخوانید. معمولا توصیه میشود برای بهبود در امر محصول‌دهی، در هر ردیف به ازای هر 10 اصله از رقم اصلی، 1 اصله رقم گرده‌زا در باغ بکارید.

بهترین ارقام گردو برای کاشت در باغ چیست؟

در این بخش قصد داریم تا بهترین ارقام گردو در باغ را به صورت عمومی بیان کنیم. شما نیز باید با توجه به ارتفاع از سطح دریای باغ خود، یکی را برگزینید. با توجه به رقم انتخابی پس از مراجعه به سایت پالیز نهال؛ رقم گرده افشان مناسب آن را نیز یافته و با کاشت آن‌ها در باغ، بهترین بهره وری را از باغ خود داشته باشید.

بهترین نژاد نهال گردو :

  • نهال گردو چندلر مناسب برای کاشت در ارتفاع 0 تا 1200 متر
  • نهال گردو تویسرکان مناسب برای کاشت در ارتفاع 0 تا 3000 متر
  • نهال گردو اسرائیلی مناسب برای کاشت در ارتفاع 0 تا 2000 متر
  • نهال گردو فرنور مناسب برای کاشت در ارتفاع 0 تا 3000 متر
  • بهترین آنها، نهال گردوی ژنوتیپ کانادایی (پالیز کانادایی) مناسب برای کاشت در ارتفاع 0 تا 3000 متر

نتیجه گیری

نهالستان پالیزنهال با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی از دیرباز تا کنون در ارائه و فروش انواع ارقام گردوی باکیفیت و سالم جزو پیشتازان این عرصه به شمار میاید. پالیزنهال، دارای کلیه‌ی مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و گواهینامه‌های معتبر و رسمی، چندین سال پیاپی به عنوان یکی‌از بهترین و بزرگترین نهالستان‌ها در شمال غربی کشور شناخته شده است. این نهالستان قادر است کلیه ارقام نهال گردو را به صورت عمده و خرده تولید و به سراسر کشور ارسال نماید. شما میتوانید به صورت تلفنی، آنلاین و حتی حضوری برای ثبت سفارش اقدام نمایید. جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو ویا مشاوره رایگان با متخصیین ما در مرکز نهالستان، با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09021832393/ 09141832393

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo.com

آدرس نهالستان: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.