افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 July , 2024
0

با یک روتین مراقبتی پوست آشنا شو

  • کد خبر : 1735
با یک روتین مراقبتی پوست آشنا شو

اگر سراغ این مطلب آمده‌اید، احتمالا برای داشتن پوستی زیبا و درخشان در فکر شروع کردن یک روتین مراقبتی پوستی هستید و سوالات زیادی دارید. مثلا اینکه از چه محصولاتی باید برای روتین پوستی خود استفاده کنید؟ کدام محصولات برای پوست شما مناسب‌تر هستند و به چه ترتیبی از آن‌ها استفاده کنید؟ اصلا هر کدام […]

اگر سراغ این مطلب آمده‌اید، احتمالا برای داشتن پوستی زیبا و درخشان در فکر شروع کردن یک روتین مراقبتی پوستی هستید و سوالات زیادی دارید. مثلا اینکه از چه محصولاتی باید برای روتین پوستی خود استفاده کنید؟ کدام محصولات برای پوست شما مناسب‌تر هستند و به چه ترتیبی از آن‌ها استفاده کنید؟ اصلا هر کدام از این محصولات چه کاربردی دارند؟ واقعیت این است که داشتن محصولات مراقبت از پوست کافی نیست. برای اینکه محصولات بیشترین تاثیر را روی پوست داشته باشند، باید اطلاعات کاملی درباره نحوه و ترتیب استفاده از هر کدام از موارد داشته باشید و روتین پوستی خود را بر اساس زمان و نوع محصولاتی که دارید انتخاب کنید. می‌دانیم سوالاتتان زیاد است و وقت کم. کمی صبر کنید، حالا که تصمیم گرفته‌اید بخشی از زمان خود را برای زیبایی و سلامتی پوستتان اختصاص دهید، بهتر است هرچه زودتر یک راهنمای گام‌به‌گام برای انتخاب یک روتین مراقبتی پوست بی‌عیب‌ونقص به شما ارائه کنیم.

شش گام اساسی در روتین مراقبت از پوست

برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از یک روتین پوستی را ببرید، بهتر است سه مرحله اساسی را دنبال کنید که پایه و اساس مراقبت پوستی ما را تشکیل می‌دهد. این سه مرحله شامل بخش پاک‌سازی، درمان و رطوبت‌‌رسانی است. احتمالا پیش از این، در مطالب مختلف چشمتان به کلماتی چون پاک‌سازی و رطوبت‌رسانی خورده باشد و مفهوم آن برایتان آشنا باشد، اما درمان چه‌طور؟ آیاد می‌دانید درمان شامل چه مواردی است؟

اصطلاح (درمان) در بحث روتین مراقبت پوستی به معنای استفاده از سرم و کرم‌هایی است که مملو از ابرقهرمان‌های مراقبت از پوست، مانند ویتامین سی، رتینول، آلفا هیدروکسی اسید و موارد دیگر هستند. برخی از متخصصین زیبایی معتقد هستند که وجود یک مرحله میانی بین مرحله پاک‌سازی و استفاده از مرطوب‌کننده بسیار مهم است. افزودن این مرحله، نه تنها به مرور زمان روی سلامت پوست شما اثر می‌گذارد، بلکه نسبت به فرآیند پیر شدن و تغییرات ظاهری مربوط به آن هم تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. در ادامه روال کلی یک روتین مراقبتی پوستی را در شش گام به شما معرفی می‌کنیم، با استفاده از توصیه‌های مراقبتی زیر می‌توانید در مدت زمان کوتاه، تغییرات اساسی در سلامت پوست خود ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که پوست هر فرد با دیگری متفاوت است، برای همین تمام محصولات مراقبتی باید بر اساس سن و نوع پوستتان انتخاب کنید.

گام اول: پاک‌سازی پوست

پاک‌سازی صورت اولین قدم از هر روتین مراقبتی پوست است. طبیعتا شست‌وشوی صورت، اساسی‌ترین و ساده‌ترین مرحله است که حتما باید چند بار در روز به سراغ آن بروید. پوست ما هرروز در معرض آلاینده‌های محیطی و عوامل دیگر قرار می‌گیرد که باید از سطح آن پاک شوند. پیشنهاد ما به شما این است حداقل دو بار در روز، ترجیحا صبح و شب، صورت خود را شست‌وشو دهید تا از انسداد منافذ، تیرگی و بروز آکنه جلوگیری کنید. دراین مرحله، نوع پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، بیشتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید، اهمیت دارد! بهتر است پاک‌کننده ملایمی انتخاب کنید که در کنار پاک‌سازی صورت، آسیبی به آن نرساند.

هر صبح و شب، با آب صورتتان را بشویید، مقدار کمی از پاک‌کننده را بین دستان خود بمالید و با فشار ملایم روی صورت خود ماساژ دهید. سپس دستان خود را شسته و مجدد صورت خود را آب بکشید تا پاک‌کننده از صورتتان شسته شود.

گام دوم: استفاده از تونر

تونر یکی از مراحل اختیاری روتین مراقبتی پوست است. متخصصین معتقدند که تونر می‌تواند راه مناسبی برای ایجاد تعادل در PH پوست شما باشد. اگر پوستی مستعد آکنه دارید، می‌توانید از تونرهایی استفاده کنید که ترکیباتی مثل اسید سالیسیلیک دارند، این فرمولاسیون به بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. درصورتی‌که پوست خشک یا حساس دارید، بهتر است سراغ تونرهای آبرسان بروید.

گام سوم: استفاده از سرم ویتامین سی

مهم نیست چند سالتان باشد، چه در دهه بیست زندگیتان باشید و چه در میانسالی، توصیه می‌کنیم حتما در طول روز از سروم ویتامین سی استفاده کنید. استفاده منظم از سروم ویتامین سی در بخش درمانی روتین مراقبت از پوست قرار می‌گیرد. ویتامین سی نوعی ویتامین محلول در آب است که اثربخشی فوق‌العاده‌ای روی هر نوع پوستی دارد. این محصول به بهبود بسیاری از آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید و آلودگی‌ها را کمک می‌کند. در حال حاضر برندهای خارجی و ایرانی مختلفی در حال عرضه انواع سروم ویتامین سی هستند. از جمله برندهای مطرح ایرانی که می‌توان به سروم ویتامین سی لافارر یا سروم ویتامین سی پریم نام برد، این محصولات دارای کیفیتی قابل رقابت با برندهای خارجی هستند و استفاده از آن در روتین پوستی، به کاهش لکه‌های تیره کمک می‌کند.

گام چهارم: کرم دور چشم را فراموش نکنید

کرم‌های دور چشم نیز مانند سروم ویتامین سی، در دسته مراقبتی (درمان) قرار می‌گیرند. کرم‌های دور چشم شامل انواع کرم‌های ضدچروک، کرم روز و شب، کرم ضدپف چشم و… هستند که برای استفاده از آن، باید با انگشت کوچک خود(ضعیف‌ترین انگشت)، کرم را دور چشم خود بمالید.

گام پنجم: استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان

پس از مرحله درمان، نوبت به مرحله رطوبت‌رسانی می‌رسد. محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان پوست شما را هیدراته نگه می‌دارند، به تقویت سد پوستی کمک می‌کنند و در عین‌حال منجر به نرم شدن پوست می‌شوند. این مرحله، بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین مراقبتی پوست است. مرطوب‌کننده‌ها از اتلاف رطوبت پوست از طریق لایه‌های بیرونی آن جلوگیری می‌کند. پوست انسان با افزایش سن، به‌طور طبیعی توانایی خود در حفظ رطوبت خود را از دست می‌دهد و فعالیت‌های روزانه نیز منجر به از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود، به همین دلیل هم تمام متخصصین پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان را در تمام طول سال توصیه می‌کنند. به عنوان یکی از برندهای مطرح تولید‌کننده آبرسان، می‌توان به آبرسان کامان اشاره کرد. این محصول با رطوبت‌رسانی به پوست، منجر به بهبود بافت و ظاهر آن شده و شادابی را به چهره شما برمی‌گرداند.

گام ششم: ضدآفتاب، بخش جدایی‌ناپذیر روتین مراقبت پوستی

یکی از مهم‌ترین مراحل در روتین مراقبتی پوست، استفاده از انواع ضدآفتاب است. اگر از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید، انگار نه انگار که تمام مراحل قبلی را انجام داده‌اید. تعهد به استفاده از ضدآفتاب بخش مهمی از برنامه است و نتیجه تمام زحمات شما به آن بستگی دارد. اشعه‌های ماورابنفش خورشید یکی از مهم‌ترین دلایل پیری زودرس پوست انسان محسوب می‌شود، آسیب وارده از اشعه‌های آفتاب، فقط مختص زیبایی پوست شما نمی‌شود، بلکه سلامتی پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگام خرید ضدآفتاب حتما باید به SPF آن توجه کنید. اصطلاح SPF مخفف کلمه انگلیسی Sun Protection Factor است که میزان محافظت کرم از پوست را در برابر اشعه‌های آسیب‌رسان آفتاب مشخص می‌کند. برای استفاده از ضدآفتاب، حتما باید 20 تا 30 دقیقه قبل از خروج از خانه، مقدار کافی از کرم را روی سطح صورت و گردن خود پخش کنید. کرم ضدآفتاب، هر دو ساعت یک بار نیاز به تمدید دارد.

سخن آخر

بسیاری از روتین‌های مراقبت پوستی، زیادی زمان‌بر و پرهزینه هستندکه معمولا  به دلایل مختلفی تعهد به استفاده از آن‌ها را کنار می‌گذاریم. در این مطلب شما را با یک روتین مراقبتی پوست بسیار ساده ولی موثر آشنا کردیم. رعایت این روتین شش مرحله‌ای، در مدت زمان کوتاهی پوستی سالم و شفاف به شما خواهد بخشید. برای داشتن پوست زیبا، حتما لازم نیست هزینه‌های هنگفت کنید، بلکه تنها با تهیه چند محصول کلیدی مراقبت پوستی سازگار با پوست خود و برنامه‌ریزی برای استفاده روزانه از آن‌ها، می‌توانید از داشتن پوستی درخشان بهره‌مند شوید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.