افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

بررسی مزایا و معایب محصولات شرکت آرین دیزل ( کامیونت‌های جک)

  • کد خبر : 4123
بررسی مزایا و معایب محصولات شرکت آرین دیزل ( کامیونت‌های جک)

شرکت خودروسازی جی ای سی یا همان جک که فعالیت خود را از سال 1964 میلادی به عنوان یک شرکت اتومیبل سازی آغاز کرد، یکی از معروف ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین است که با ارائه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و با قیمتی مقرون به صرفه توانسته به جایگاه […]

شرکت خودروسازی جی ای سی یا همان جک که فعالیت خود را از سال 1964 میلادی به عنوان یک شرکت اتومیبل سازی آغاز کرد، یکی از معروف ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین است که با ارائه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و با قیمتی مقرون به صرفه توانسته به جایگاه ویژه ای در عرصه خودروسازی دست پیدا کند.

شرکت خودروسازی جک در ابتدا در بخش مونتاژ و تولید انواع کامیون‌های تجاری فعالیت خود را آغاز کرد اما به تدریج و با گذشت زمان خودروهایی با کاربری‌های متنوع به خط تولید این شرکت اضافه شد. در سال 2009، این کمپانی تعداد 300 هزار دستگاه کامیونت جک را تولید نمود که نشان دهنده‌ی موفقیت روز افزون شرکت خودروسازی جک است.

این شرکت خودروسازی یک سال بعد توانست در رده 10 خودروساز چینی برتر قرار گیرد و بیشترین میزان فروش را از آن خود کند و همچنین برای تولید محصولات از به روز ترین متدها و با کیفیت‌ترین قطعات استفاده می‌کند. این شرکت با افتخار توانسته 2.5 درصد از سهام بازار را به خود اختصاص داده و در رده‌ی رتبه هشتم از لحاظ میزان سهام به دست آمده قرار گیرد.

شاید برای بسیاری از علاقمندان به خودروهای سنگین این سوال پیش آمده باشد که نماینده انحصاری شرکت خودروسازی جک در ایران چه شرکتی است.

کامیونت جک

شرکت آرین دیزل به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری خودروهای تجاری جک موتورز اعم از کامیونت جک 6 تن، جک 8 تن، جک 9 تن و کشنده شاکمن فعالیت می‌کند.

شرکت آرین دیزل باسابقه ارزشمند در عرضه محصولات کیفی و قابل‌اطمینان توانسته به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی تبدیل شود. همچنین این کمپانی باتوجه ‌به سیاست‌های مدیریتی که دارد هر ساله محصولات خود را با شرایط فروش اقساطی و نقدی به فروش می‌رساند.

به‌این‌ترتیب آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به خرید خودروهای سنگین هستند می‌توانند با هر بودجه‌ای که دارند نسبت به خرید نقدی یا اقساطی کامیونت‌های جک اقدام نمایند.

معرفی انواع محصولات آرین دیزل

  • کامیونت جک 6 تن

کامیونت جک 6 تن با وزن ناخالص 6000 کیلوگرم، قدرت موتور 154 اسب بخار و گشتاوری 500 نیوتن متر یکی از موفق ترین محصولات شرکت آرین دیزل است که با تناژ باری 6 تن به خوبی توانسته نیاز حمل و نقل را برطرف نماید.

  • کامیونت جک 8 تن

کامیونت جک 8 تن قدرت یکسانی با کامیونت جک 6 تن دارد اما با تناژ باری 8500 طراحی شده است و به دلیل این که توان حمل بار بیشتری دارد، اغلب برای حمل بار در مسیرهای بین شهری استفاده می‌شود.

  • کامیونت جک 9 تن

وزن ناخالص کامیونت جک 9 تن در مقایسه با کامیون جک 6 تن و 8 تن بیشتر بوده و برای بارهایی با وزن حدودی 9 تن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کامیونت‌ها گزینه بسیار مناسبی برای حمل بار در مسیرهای شهری به شمار می‌روند.

  • کشنده شاکمن

کشنده شاکمن با قدرت موتور 520 اسب بخار، گشتاوری 2460 نیوتن متر و وزن مجموع ناخالص 44000 کیلوگرم یکی از با کیفیت‌ترین محصولات شرکت آرین دیزل است که قادر به حمل بارهایی با وزن 44 تن می‌باشد.

رقبای اصلی کامیونت جک

  • کامیونت فورس شرکت بهمن دیزل، یکی از رقیبان اصلی کامیونت جک است که از نظر قیمت، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
  • از دیگر رقیبان کامیونت جک، می‌توان به کامیونت ایسوزو تولید شرکت بهمن دیزل اشاره کرد که خدمات گسترده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اما به‌واسطه‌ی مزایای فوق‌العاده‌ای که کامیونت جک دارد، می‌توان این کامیونت را به عنوان بهترین خودروی باری معرفی کرد.

اما باتوجه‌ به بالابودن قیمت خودروهای باری و تنوع زیادی که در بازار ایران وجود دارد، این بدیهی است که افراد قبل از خرید کامیونت، از افراد متخصص در این زمینه بپرسند که کامیونت جک بهتر است یا مثلاً کامیونت فورس یا کامیونت ایسوزو؟ به همین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی مزایا و معایب کامیونت‌های جک بپردازیم.

بررسی کامیونت جک

مزایا و معایب کامیونت‌های جک نسبت به کامیونت‌های مشابه

کامیونت‌های جک که در تناژ باری 6، 8 و 9 تن تولید می‌شوند، به دلیل اینکه برای ساخت آنها از باکیفیت‌ترین قطعات بهره گرفته شده است، ایمنی بسیار بالایی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند که یکی از نقاط قوتی است که می‌توان در مورد کامیونت‌های جک نام برد.

کامیونت‌های جک که در نوع خواب‌دار نیز طراحی و تولید می‌شوند، نسبت به دیگر کامیونت‌های هم تناژ خود کابین بزرگ‌تری داشته و فضایی برای استراحت راننده در آن تعبیه شده است. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل اینکه کابین این محصولات با استفاده از مقاوم‌ترین قطعات ساخته شده است، از ورود هر گونه سروصدا به داخل کابین جلوگیری می‌کند که این موضوع هم یکی دیگر از مزایای کامیونت‌های جک به شمار می‌رود.

موتورکامیونت‌های جک از مدل cummins آمریکایی با استاندارد یورو5 است و قدرت موتوری در حدود 154 اسب بخار را ارائه می‌دهد. کامیونت‌های جک دارای ظاهری بسیار شیک، جوان پسند و بروز هستند و همین موضوع باعث شده آن دسته از افرادی که زیبایی ظاهری برای آن‌ها در اولویت است، کامیونت جک را برای کارهای خود ترجیح دهند.

همچنین گفتنی است که گیربکس کامیونت‌های آرین دیزل از نوع سرعتی و اختصاصی با مدل jac lc6t5408 می‌باشد.

کامیونت‌های جک تجهیز شده به کروز کنترل هستند و وجود این قطعه موجب می‌شود تا رانندگان حتی در مسیرهای طولانی که امکان دارد با جاده‌های صعب العبور با شیب تند روبرو شوند امنیت بیشتری را تجربه کنند.

به منظور کاهش نوسان‌ها و ضربه‌های ناگهانی جاده در اثر برخورد کامیونت به برآمدگی و گودال‌ها برای ساخت کامیونت جک از سیستم فنر تخت استفاده می‌شود. فنر تخت نوعی سیستم تعلیق در کامیونت‌های سنگین که نقش مهمی در افزایش طول عمر و ماندگاری کامیونت ایفا می‌کند. محل قرار گیری این فنر به این صورت است که وسط فنر به محور کامیونت متصل شده و انتهای آن به شاسی کامیونت جک وصل می‌شود. در صورت برخورد کامیونت به برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های جاده، فنر تخت به سمت بالا و پایین خم می‌شود و در چینین حالتی فنر مانع از انتقال ضربه به قطعات مختلف خودرو مثل اتاق سرنشین و راننده می‌شود.

فنر تخت کامیونت جک متشکل از چند لایه مختلف با طول‌های مختلف است. فنر تخت تک لایه و چند لایه ساخته شده از آلیاژ یا فولاد هستند و فنر تختی که در کامیونت جک استفاده شده است در مقایسه با لایه های فنر تخت که در سایر کامیونت‌ها به کار رفته محکم تر و با دوام تر است.

حفظ امنیت یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌های خودروسازی است و به همین خاطر برند جک برای بالابردن امنیت راننده و سرنشین در ساخت کابیت و درب‌های کامیونت از فولاد ضد ضربه استفاده کرده است. فولاد ضد ضربه مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه های فیزیکی و مکانیکی دارد و حتی در صورت برخورد با اجسام سنگین آسیب نخواهد دید. کیفیت، قیمت و امنیت از عواملی هستند که برتری کامیون جک را نسبت به سایر کامیونت‌ها اثبات می‌کند.

برای ساخت کامیون جک از جدیدترین تجهیزات ایمنی استفاده شده است تا امنیت راننده و سرنشینان در هنگام بروز تصادف یا بروز اتفاقات پیش بینی نشده افزایش پیدا کند. هر چقدر تجهیزات ایمنی به کار رفته در کامیونت بیشتر باشد راننده آرامش بیشتری را تجربه می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده کامیونت جک جهت افزایش آگاهی راننده از وضعیت جاده و جلوگیری از تصادف مجهز به هشدار دهنده‌های مختلفی از قیبل هشدار دهنده عقب و انحراف از مسیر می‌باشد و همین موضوع موجب شده راننده به خرید کامیون جک تمایل بیشتری نشان دهند.

کامیونت جک

کامیون جک دارای معایب اندکی است اما به رغم داشتن طرفداران بی‌شماری که دارد می‌توان از ایرادهای آن چشم پوشی کرد. کامیونت جک 6 تن، قبل از مدل 94 فاقد کروز کنترل است و این یکی از معایب این کامیون به‌شمار می‌رود.

اما از جمله آپشن‌های بی‌نظیر خودروهای سنگین داشتن سیستم ریتاردر است که کاربرد اصلی این قطعه در ماشین، حفظ و کم کردن سرعت خودرو در مواقع اضطراری است. کامیونت جک 6 تن نسبت به کامیونت‌های ایسوزو دارای ریتاردر ضعیف‌تری است که یکی دیگر از ایرادهای این کامیونت است. البته ضعیف بودن ریتاردر کامیون جک، نقطه ضعف آن تلقی نمی‌شود بلکه فقط در جهت مقایسه با کامیونت ایسوزو اندکی ضعیف‌تر است.

لازم به ذکر است که مزایای بی‌شمار کامیونت جک این خودرو را از رقیبان هم رده خود متمایز کرده است.

خرید نقد و اقساطی انواع کامیونت جک از شرکت آرین دیزل در ایران

شرکت آرین دیزل همانند سایر شرکت‌های خودروسازی هر ساله شرایط فروش ویژه‌ای را برای مشتریان خود به صورت نقدی یا اقساطی در نظر می‌گیرد و تاکنون با ارائه بهترین خدمات پس از فروش، قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

علاقمندان به کامیون جک می‌توانند از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت نمایندگی آرین دیزل با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از قیمت کامیونت جک صفر و کارکرده و همچنین شرایط فروش نقدی و اقساطی آن مطلع شوند.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4123

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.