افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

بهترین متریال نمای ساختمان مدرن چیست؟

  • کد خبر : 1010
بهترین متریال نمای ساختمان مدرن چیست؟
بهترین متریال نمای ساختمان بر اساس سلایق، بودجه و امکانات سازندگان در هنگام ساخت یک سازه متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان به قطعیت یک یا چند مصالح را به عنوان بهترین متریال نمای ساختمان معرفی کرد.

آنچه بر همه عیان و مسلم است اینست که امروزه مثل گذشته دیگر خانه‌ها فقط ساخته نمی‌شوند. یک پروژه ساختمانی خواه یک خانه شخصی باشد یا یک برج مسکونی چندین طبقه تجاری، برای سازنده و مشتریان مهم است که چه نمایی دارد. در حال حاضر اعتقاد بر این است که نمای ساز‌ه‌های ساختمانی می‌بایست خوش ذوق، زیبا و خلاقانه باشند. از این رو متریال نمای ساختمان در سازه‌های مدرن و امروزی بسیار متفاوت‌تر از خانه‌هایی است که در آن بزرگ شده‌ایم و یا در رویای کودکی خود نقشی از آنها داریم. طراحی نمای ساختمان امروزه ملاک انتخاب و برتری آن سازه در مقایسه با همسایگان مجاور و یا نزدیک آن است. مشخصه‌ای که همانند یک تابلوی نقاشی خودنمایی می‌کند. بنابراین نیاز است تا نسبت به آن توجه ویژه و مبسوطی داشته باشید.

  انواع نمای مدرن

اگرچه یک نمای کلاسیک همیشه زیبایی خاص خود را دارد؛ اما امروزه با گذر از سطح شهر به وضوح می‌توان این تغییر سلیقه را در سازندگان و مصرف کننده‌گان واحد‌های ساختمانی مشاهده کرد. میل به مدرنیسم و تمایل به سادگی این سبک سبب شده تا امروزه از مصالح جدیدی همچون ترمووود ، کامپوزیت، اچ پی ال، شیشه، لوور و… به عنوان متریال نمای ساختمان استقبال شود. این ترجیحات در طراحی نمای مدرن دست طراحان را باز گذاشته و آنها نیز در حال حاضر به جای استفاده از طرح‌های تکراری و بعضا یک شکل می‌توانند نماهای مدرن و خیره کننده‌ای را طراحی کنند.

 ترمووود بهترین متریال نمای ساختمان

نمای ترموود

در عصر ماشینی و بی روح فعلی به جرات می‌توانیم بگوییم چوب این روزها به طرز عجیبی یک غنیمت محسوب می‌شود. نماینده‌ای از طبیعت که با خود گرمی‌ و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. با توجه به فرآوری‌های مهندسی انجام شده بر روی چوب طبیعی و خام و تبدیل آن به محصول با ارزشی به نام ترموود، این محصول در حال حاضر یک گزینه عالی و جایگزین مناسب متریال سنتی در نمای ساختمان است. انواع مختلفی از ترموود مانند کاج، سرو، چوب قرمز و صنوبر برای اجرای نمای ترموود وجود دارد که به خوبی می‌توانند برای پوشش نما و بدون هیچ گونه افت کیفیتی در طول زمان استفاده شوند. به این منظور کافیست در هنگام خرید به مشاوره‌های کارشناسان ما توجه کرده تا نوع چوبی را که مناسب منطقه ساخت و سازتان است را خریداری نمایید. همچنین می‌توانید درجه و برندی از ترموود را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه و طرح شما باشد.

نمای کامپوزیت

کامپوزیت در واقع ترکیبی از مواد دیگری مانند پلاستیک فشرده و آلومینیوم است؛ که تا چندین سال پیش گزینه مورد توجه سازندگان بود. البته این متریال که بیشتر برای سازه‌های تجاری و اداری مناسب است؛ رنگ بندی‌های متنوع و بسیاری دارد که بر اساس درخواست مشتری و کاربری آن مورد مناسب به خریدار ارائه می‌شود. بد نیست بدانید پانل آلومینیوم کامپوزیت از ترکیب چندین لایه مختلف و پوشش آلومینیوم به وسیله پلی اتیلن دست می‌آید. هر چند کامپوزیت در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاوم است؛ اما در حال حاضر زیبایی عنصری است که در طراحی نماهای ساختمانی می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 نمای اچ پی ال

چنانچه واژه اچ پی ال برایتان نا آشناست؛ بد نیست بدانید در واقع این محصول همان لمینیت فشرده شده تحت فشار بالا می‌باشد که به عنوان متریال نمای ساختمان و یا تزیینات داخلی از آن استفاده می‌شود. این ورق‌ها در بازار با نام فرمیکا نیز معروف هستند. این محصول که به ظاهر در بسیار از موارد شبیه چوب است؛ از لایه‌های مختلف کاغذ کرافت ساخته شده است. در فرآیند تولید این محصول، لایه‌های مختلف کاغذ را به وسیله رزین به روکش نهایی چسبانده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل می‌کنند. این ورق‌ها بیشتر حالت زینتی داشته که بیشتر برای پوشش داخلی و در مواردی هم برای متریال نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به هیچ عنوان احساس واقعی از چوب طبیعی را ایجاد نمی‌کنند.

انواع متریال نمای ساختمان

 نمای شیشه

شیشه نیز یکی از اقلام مورد استفاده برای متریال نمای ساختمان است. اما طراحان بیشتر ترجیح می‌دهند به جای استفاده بیش از اندازه از این محصول در نما، آن را در پنجره‌ها و برای زینت بخشی به تراس‌ها و روف گاردن‌ها استفاده کنند. نصب شیشه در لبه‌های تراس‌ها نه تنها به عنوان عامل محافظتی خوبی عمل کرده؛ بلکه دوام و کارایی طولانی مدتی را به همراه دارد. استفاده از محافظ‌های شیشه‌ای در کنار نمای چوبی ترموود، منظره فوق العاده رویایی را رقم خواهد زد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مورد را به طراح خود گوشزد کنید.

 نمای لوور

لوورها همانند پرده‌های کرکره‌ای از جنس ترموود، کامپوزیت و فلزی می‌باشند که بیشتر به عنوان دومین متریال نمای ساختمان بر روی بیس اصلی نما نصب می‌شوند. کاربری این محصوال اغلب به عنوان سایه بان و نما بخشی بیشتر به سازه است. پس چنانچه قصد ایجاد یک سازه اروپایی در منطقه گرم و پر آفتاب را دارید حتما به این گزینه آن هم از نوع ترموود فکر کنید.

 نمای سرامیک

هر چند سرامیک را بسیاری از سازندگان برای فضاهای داخلی سازه مناسب می‌دانند؛ اما بنا بر شرایط خاص برخی این محصول را برای پوشش متریال نمای ساختمان استفاده می‌کنند.  ما پیشنهاد می‌کنیم از سرامیک بیشتر برای پوشش دیوارها، پاسیوها و پیاده روها استفاده کنید. ناگفته نماند که این محصول می‌تواند با متریال دیگر همچون ترموود همراه شود تا یک طراحی بیرونی منحصر به فرد ایجاد کند. کاشی‌های سفالی و سرامیکی گزینه‌های بسیار خوبی برای تنوع بخشیدن به طراحی‌ها هستند. در صورت نصب صحیح، سرامیک‌ها با دوام هستند؛ نگهداری آنها آسان است و از سازه در برابر عناصر محافظت می‌کند.

تیم تحقیق و طراحی ما بنابر تجربه و دانش خود می توانند پیشنهادات جالب و خارق العاده‌ای را در زمینه استفاده از ترموود به شما عزیزان ارائه کنند. پیشنهاد می‌کنیم که این فرصت را دست ندهید و آن را امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1010

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.