افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

به چه کابلی، کابل افشان می گویند؟

  • کد خبر : 4112
به چه کابلی، کابل افشان می گویند؟

امروزه در صنایع کابل و سیم با طیف بسیار عظیمی از محصولات رو به رو هستیم که هر یک از آن ها کارآیی خاص و منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر آن هر کابل یا سیم باید از استانداردهای خاص فنی برخوردار باشد. کابل یا سیمی که برای فشارهای قوی مورد استفاده قرار […]

امروزه در صنایع کابل و سیم با طیف بسیار عظیمی از محصولات رو به رو هستیم که هر یک از آن ها کارآیی خاص و منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر آن هر کابل یا سیم باید از استانداردهای خاص فنی برخوردار باشد. کابل یا سیمی که برای فشارهای قوی مورد استفاده قرار می گیرند نسبت به نمونه های مخصوص فشارهای ضعیف متفاوت هستند. شناخت کابل ها به شما در هنگام خرید کمک بسیار زیادی می کند.

کابل برق افشان چیست؟

کابل برق افشان که یکی از انواع کابل مسی به حساب می آید، محبوبیت خاصی در بین عموم دارد؛ از ویژگی های خاص و متنوعی برخوردار است. در ساختار این نوع کابل ها چندین رشته سیم وجود دارد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این کابل ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و بدون آنکه آسیب ببیند می توان، آن ها برای استفاده های گوناگون خم کرد. همین دلیل سبب شده تا به کابل افشان، کابل نرم نیز گفته شود. خوب است بدانید هر چه سیم های موجود در کابل بیشتر باشد، کابل قطور تری در اختیار خواهیم داشت که از خاصیت انعطاف پذیری و نرمی آن کاسته می شود.

کابل های افشان همانند دیگر کابل ها از روکش و رسانا ساخته شده اند. پوشش عایق آن از جنس های متنوع تولید می شود، همچنین رسانای داخل آن از جنس مس آنیل می باشد که استفاده از آن را در محیط هایی که به انعطاف و پیچش بالا نیاز دارند، ممکن می سازد.

شاید برای شما سوال شده باشد که میزان جریان دهی کابل های افشان به چه صورت می باشد؟ در حقیقت در دمایی حدود 20 درجه سانتی گراد مقاومت این نوع کابل ها سنجیده می شود که نشان دهنده درجه های متنوعی از قابلیت کارکرد آن ها است.

انواع کابل افشان

کابل های افشان در حقیقت به دو صورت هادی مجزا و هادی بافته شده تولید و به فروش می رسند. در نمونه هادی مجزای کابل، هادی های آن ها به صورت مجزا در درون عایق هایی پیچیده می شوند و در نهایت همگی در درون یک عایق بزرگ تر که کابل نام دارند، قرار می گیرند.

انواع کابل افشان

کابل افشان لاستیکی

 وجود یک لایه لاستیکی در کابل باعث بالا بردن طول عمر و مقاومت بیشتر کابل ها می شود. خوب است بدانید که نمونه لاستیکی کابل افشان نسبت به نمونه های دیگر از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و دمای بسیار بالا دارند که همین امر سبب شده تا به جای سیم های نسوز استفاده شوند.

کابل افشان شیلد دار

شیلدهای به کار رفته در کابل های افشان در واقع یک لایه فلزی یا فویلی از جنس مس و آلومینیوم می باشند که ایمنی و حفاظت بیشتر کابل را تضمین می کنند. شیلدها از کابل های هادی افشان در برابر اختلالات الکترومغناطیسی و نویزهای اضافه محافظت می کنند، این کابل ها برای مصارف مخابراتی، تلفن همراه و هوا فضا گزینه مناسبی می باشند.

کابل انعطاف پذیر قدرت افشان

 نمونه ی دیگر از کابل های نرم و انعطاف پذیر افشان، نوع انعطاف پذیر قدرت آن است. از این کابل برای مصارف انتقال برق با ولتاژ بالا و بیش از 36 هزار ولت استفاده می گردد. عایق این نوع کابل از نوع pvc است.

کاربردهای کابل افشان

بعد از آنکه با توجه به نیاز خود تشخیص دادید، به کدام نوع از کابل نیاز دارید، می توانید برای اطلاع از قیمت سیم و کابل به سایت خراسان الکتریک نارگان مراجعه نمایید.

در صورتی که قصد خرید کابل افشان را دارید شناخت کاربردهای آن به شما کمک می کند تا خریدی مطمئن تر داشته باشید. در ادامه برخی از کاربردهای این نوع کابل را ذکر می کنیم:

  • از کابل های افشان در زمینه های مهندسی و برای جا به جایی سیگنال های صوتی آنالوگ می توان به طور گسترده استفاده نمود.
  • این کابل ها در انتقال سیگنال های صوتی از جمله تلویزیون کاربرد بسیار گسترده ای دارند.
  • کابل های افشان این امکان را به شما می دهند تا دوربین های مدار بسته و حتی فیلم برداری خود را به واحدهای کنترل متصل نمایید.
  • برای سیم کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای کابل افشان

تفاوت کابل مفتول و افشان

شناخت کابل صحیح و مناسب در نصب و راه اندازی سیستم های مختلف از اهمیت بالایی برخوردارد است؛ شاید برای شما سوال باشد که برای نصب، کابل مفتولی یا افشان مناسب است. برای تصمیم گیری درست در ابتدا شما باید تفاوت میان این دو سیم را به خوبی بشناسید.

  • کابل های مفتولی در مقایسه با کابل افشان از استحکام و انعطاف پذیری کم تری برخوردار می باشد.
  • هزینه استفاده از کابل مفتولی نسبت به افشان بسیار کم تر است.
  • برای استفاده از لوله های خرطومی کابل های افشان به دلیل انعطاف پذیری بالا گزینه مناسب تری می باشند.
  • کابل های مفتولی نسبت به افشان از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار می باشند.
  • در کابل مفتولی از حداقل رشته استفاده شده که همین امر سبب می شود تا کمتر دچار اتصالی شود.
  • در مکان هایی که به کابل های متحرک و یا پیچیدگی کابل نیاز داریم، استفاده از کابل های افشان گزینه مناسب تری است.
  • به علت مقاومت زیاد کابل مفتولی نسبت به کابل های افشان، استفاده از این کابل برای مسافت های طولانی تر مناسب می باشد.

سخن پایانی

تحقیق و بررسی انواع کابل ها و شناخت هر یک از آن ها در هنگام خرید امری ضروری است. کابل افشان با داشتن ویژگی منحصر به فرد خود برای استفاده در برخی از صنایع بهترین گزینه است. در این مقاله به بررسی کابل های نرم یا افشان پرداختیم. حال برای خرید انواع سیم و کابل همچون کابل خودنگهدار، کابل مس و کابل آلومینیوم می توانید به سایت خراسان الکتریک نارگان مراجعه و پس از مشاهده ی محصولات، خرید خود را نهایی کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4112

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.