افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

تا قبل از خواندن این نکات میلگرد تهیه نکنید!

  • کد خبر : 4606
تا قبل از خواندن این نکات میلگرد تهیه نکنید!

اگر نگاهی به لیست بهترین تولیدکنندگان داخلی مقاطع فولادی داشته باشید، حتما نام کارخانه فولاد آناهیتای گیلان را خواهید دید. با این که مدت زمان زیادی از بهره‌برداری این کارخانه نگذشته؛ اما به خوبی توانسته است خود را ایران مطرح کند. علاوه بر این، میلگرد آناهیتای گیلان حتی به کشورهای همسایه هم صادر می‌شود. به […]

اگر نگاهی به لیست بهترین تولیدکنندگان داخلی مقاطع فولادی داشته باشید، حتما نام کارخانه فولاد آناهیتای گیلان را خواهید دید. با این که مدت زمان زیادی از بهره‌برداری این کارخانه نگذشته؛ اما به خوبی توانسته است خود را ایران مطرح کند. علاوه بر این، میلگرد آناهیتای گیلان حتی به کشورهای همسایه هم صادر می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پیمانکاران و مهندسان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی خود محصولات این برند را انتخاب می‌کنند.

اگر شما هم قصد خرید میلگرد از این کارخانه را دارید، باید قبل از ثبت سفارش علاوه بر قیمت میلگرد آناهیتا گیلان باید موارد مهم‌ دیگری را نیز بررسی کنید. نکاتی که ما در ادامه قصد مرور آن‌ها را داریم. البته احتمالا با بیشتر این نکات آشنا هستید؛ اما قطعا یادآوری آن‌ها برای شما هم خالی از لطف نیست.

آشنایی با انواع مقاطع فولادی کارخانه آناهیتا

درحال حاضر کارخانه آناهیتای گیلان به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع میلگرد فعالیت دارد. این کارخانه با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی و استفاده از بهترین ماشین‌آلات و تجهیزات مقاطع فولادی خود را تولید می‌کند. به‌علاوه، تمامی محصولات را پس از تولید در آزمایشگاه‌های مجهز به دستگاه‌های دقیق کنترل می‌کند. به این ترتیب، تضمین می‌کند که مشخصات مکانیکی و شیمیایی این محصولات کاملا مطابق با استاندارد است.

این کارخانه برای تولید محصولات خود استاندارد ISIRI 3132 را انتخاب کرده است. مطابق با این استاندارد میلگردهای آناهیتای گیلان در انواع مختلفی تولید می‌شوند. قبل از این که برای خرید این محصولات اقدام کنید، باید انواع این مقاطع فولادی را بشناسید که عبارتند از:

میلگرد آج 340: این مقطع فولادی با آج‌های مارپیچی و در سایزهای 8 و 10 میلی‌متر تولید می‌شود. در استانداردهای بین‌المللی این نوع میلگردها را با نام گرید A2 می‌شناسند. همان‌طور که می‌دانید معمولا در خاموت‌زنی از این نوع آرماتور استفاده می‌شود.

میلگرد آج 400: این مقطع فولادی به دلیل خواص میکانیکی مطلوبی که دارد، در بسیاری از پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ آن‌ هم به صورت عمده در آرماتوربندی سازه. کارخانه آناهیتای گیلان این نوع از محصولات خود را که با نام میلگرد جناغی یا گرید A3 هم شناخته می‌شوند، در سایزهای متنوع 12 تا 32 تولید می‌کند. حتما می‌دانید که در ایران پرکاربردترین ابعاد میلگرد بستر همین ابعاد 12 تا 32 است.

میلگرد آج 500: کارخانه آناهیتا تولید محصولات با گرید A4 یا همان میلگردهای مرکب را هم در دستور کار خود قرار داده است. این محصولات با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌شوند و خواص مکانیکی بهبودیافته‌ای دارند. کارخانه آناهیتا گیلان این نوع از محصولات خود را هم در ابعادی بین 12 تا 32 میلی‌متر تولید می کند.

وزن و کیفیت؛ نکات مهم در انتخاب محصولات آناهیتای گیلان

علاوه بر نوع و سایز، باید قبل از ثبت سفارش وزن محصولات موردنظر خود را هم بررسی کنید. همان‌طور که اشاره کردیم محصولات کارخانه آناهیتا مطابق با استانداردها تولید می‌شوند. به همین دلیل وزن نهایی هر شاخه از آن‌ها هم با اعداد درج‌شده در جدول اشتال مطابقت دارد. در این جدول برای هر سایز از میلگرد حداقل و حداکثر وزن مجازی نوشته شده است. دقت داشته باشید که براساس این جدول مقاطع فولادی برند آناهیتای گیلان سبک‌وزن محسوب می‌شوند؛ چرا که وزنی مطابق با حداقل‌های مشخص‌شده دارند. این موضوع اگرچه نشان از کیفیت پایین محصولات نیست؛ اما نکته مهمی است که باید قبل از خرید بدانید.

دقت کنید که وزن استاندارد درج‌شده در جدول، معمولا براساس هر شاخه 12 متری از محصول تعیین می‌شود؛ چرا که عرضه این محصولات هم به صورت شاخه‌ای است. البته احتمال دارد که در برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در ابعاد کوچک‌تری هم این محصولات به فروش برسند.

برای مثال metal supermarket یکی از فروشگاه‌های عرضه عمده و خرده مقاطع فولادی در جهان است. مشتریان می‌توانند در هر حجمی سفارشات خود را در متال سوپرمارکت ثبت کنند. این شرکت جالب و موفق در صدها نقطه از ایالات متحده، کانادا و بریتانیا نمایندگی دارد و سفارشات را هم به صورت حضوری و هم آنلاین می‌پذیرد.

قیمت میلگرد؛ از دیگر نکات مهم خرید

قطعا قبل از خرید، قیمت میلگرد آناهیتا گیلان را از فروشنده می‌پرسید. با این‌ وجود، توصیه می‌کنیم که به دلیل نوسانات بالای قیمت مقاطع فولادی و برای اطمینان از روند قیمت مقاطع فولادی سری به سایت‌های معتبر و به‌روز داخلی و خارجی هم بزنید. برای اطلاع از آخرین نرخ مقاطع فولادی در جهان می‌توانید به سایت www.steelorbis.com مراجعه کنید.

این سایت به عنوان مرجعی قابل‌اعتماد برای اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن‌آلات در سراسر جهان شناخته‌شده است. البته علاوه بر قیمت‌ها، آخرین اخبار صنعت فولاد هم در این سایت منتشر می‌شود. افزون بر این پلتفرمی برای ثبت سفارش مقاطع فولادی به صورت آنلاین هم به شمار می‌رود. ناگفته نماند برای استفاده از تمامی خدمات این سایت باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک بپردازید. اگر تمایلی به این کار ندارید، می‌توانید برای اطلاع از آخرین نرخ مقاطع فولادی از سایت آراد آهن استفاده کنید. تمامی قیمت‌های درج‌شده در این سایت به صورت مرتب به‌ روزرسانی می‌شوند.

تشخیص اصالت؛ آخرین نکته برای خرید میلگرد آناهیتا

متاسفانه در بازار محصولات تقلبی زیادی وجود دارند. بنابراین، باید راه تشخیص اصالت محصولات این برند را بدانید. کارخانه آناهیتای گیلان روی بدنه تمامی محصولات خود علامت اختصاری ویژه‌ای را حک می‌کند:

میلگردهای مارپیچی آج 340 با علامت A.G.J.U؛

میلگردهای جناغی آج 400 با علامت A.G.C.T؛

و میلگردهای مرکب آج 500 با نشان A.G.S.T

روانه بازار می‌شوند. به دنبال این علامت سایز میلگرد هم درج می‌شود. پس با کمک این علامت و عدد می‌توانید به آسانی از اصالت و سایز درست محصول خود مطمئن شوید. علامت اختصاری میلگرد را می‌توان به اثر انگشت تشبیه کرد. روی هر شاخه‌ای از میلگرد علامتی متشکل از اعداد و حروف حک شده است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات بسیاری مفید و مهمی چون: برند کارخانه تولیدکننده آن، روش تولید، اندازه، نوع و قطر میلگرد را تشخیص داد.البته معمولا کارخانجات معتبر در هنگام ترخیص میلگردهای خود یک کارت مشخصات یا شناسنامه برای محصولات خود صادر می‌کنند؛ اما، بسیار اتفاق می‌افتد که این کارت به هر دلیلی مفقود شده و میلگردی که به دست ما می‌رسد، فاقد کارت شناسایی باشد. در این مواقع علامت اختصاری حک شده روی بدنه میلگرد می‌تواند راهگشا باشد و اطلاعات مختصر و مفیدی را ارائه دهد.

انتخاب مناسب‌ترین روش برای خرید محصولات آناهیتا

در این مطلب با مشخصات محصولات کارخانه آناهیتا، روش اطلاع از قیمت و تشخیص اصالت آن‌ها آشنا شدید. حالا که تمام نکات لازم برای خرید میلگرد آناهیتا را می‌دانید، می‌توانید برای سفارش اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به صورت مستقیم با دفتر فروش کارخانه تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. مسلما در این روش با کمترین قیمت میلگرد موردنیاز خود را خریداری خواهید کرد؛ اما یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. معمولا کارخانه سفارشات کمتر از 22 تن را نمی‌پذیرد. در واقع، کارخانه تنها به صورت عمده محصولات خود را عرضه می‌کند.

بنابراین، اگر به‌دنبال تناژهای کمتر هستید، باید به سراغ بازرگانی‌های معتبر بروید. برای انتخاب یک مرکز فروش معتبر به مواردی مثل: سابقه بازرگانی، داشتن مجوزهای لازم، صدور فاکتور رسمی توسط شرکت و غیره توجه کنید. هم‌چنین، حتما قیمت و شرایط فروش اعلام شده توسط بازرگانی موردنظر را با چند شرکت دیگر مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات نوسان زیادی دارند و متاسفانه برخی شرکت‌ها از این اوضاع آشفته به نفع خود سواستفاده می‌کنند. پس باید مراقب ضررهای احتمالی باشید. پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از مشکلات با شماره 03134055 تماس بگیرید. در آن سوی خط مشاورانی بازرگانی آراد آهن به صورت رایگان شما را برای یک خرید مطمئن راهنمایی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4606

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.