افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

تخت خواب دو نفره ام دی اف بهتره یا چوبی؟

  • کد خبر : 1586
تخت خواب دو نفره ام دی اف بهتره یا چوبی؟

جنس و متریالی که در ساخت تخت‌ها استفاده شده مهم‌ترین آیتمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد. متریال بکار رفته در یک تخت خواب دو نفره ، پیام‌های زیادی برای ما دارد که باعث می‌شود انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشیم. کیفیت، دوام، ماندگاری از مواردی است که همه ما در هنگام خرید […]

جنس و متریالی که در ساخت تخت‌ها استفاده شده مهم‌ترین آیتمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد. متریال بکار رفته در یک تخت خواب دو نفره ، پیام‌های زیادی برای ما دارد که باعث می‌شود انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشیم. کیفیت، دوام، ماندگاری از مواردی است که همه ما در هنگام خرید وسایل و مبلمان منزل به آن توجه می‌کنیم. قطعا نام ام دی اف و چوب را تا بحال شنیده‌اید، ام دی اف(MDF) یکی از پرکاربردترین و چوب نیز یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها در زمینه طراحی و ساخت مبلمان و وسایل خانگی هستند. در این مقاله قرار است به مقایسه این دو متریال برای انتخاب تخت بزرگسال بپردازیم.

شاید فکر کنید، چوب به عنوان یک ماده مستحکم و با دوام دیده می‌شود در حالی که ام دی اف یک گزینه معمولی و ضعیف به‌نظر می‌آید. اما حقیقت این است که، هر دو مزایا و معایب خود را دارند که باعث می‌شود از یکدیگر متمایز شوند. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در قیمت تمام شده است. ام دی اف به نسبت قیمت چوب ارزان‌تر است.

چوب طبیعی در ساخت تخت خواب دو نفره

چوب جامد، هزاران سال است که ماده اصلی برای ساخت انواع مبلمان و تخت خواب های  دو نفره است. در صنعت مبلمان، چوب جامد به چوب طبیعی اشاره دارد و اصطلاح “چوب مهندسی شده” به انواع دیگر مواد چوبی مانند ام دی اف. چوب مهندسی شده ترکیبی از چوب واقعی، روکش، الیاف، رزین و چسب است در حالی که چوب طبیعی به صورت خالص استفاده می‌شود.

مزایای چوب طبیعی

  • مقاومت و دوام: چوب جامد بسیار محکم و مقاوم است. اگر برای خرید تخت خواب دو نفره به دنبال چیزی به اصطلاح عمری هستید که سال‌ها برایتان کار کند و شکل خود را از دست ندهد، تخت چوبی بهترین گزینه است. مقاومت چوب باعث شده تا در ساخت بسیاری از وسایل از آن استفاده شود. البته، انواع مختلف چوب از مقاومت بالایی برخوردارند. برای مثال، چوب بلوط مستحکم‌تر است و ماندگاری بیشتری نسبت به سرو دارد.
  • زیبایی: از نظر شکل ظاهری، چوب طبیعی زیبایی بی‌نظیری دارد که به همین دلیل باعث شده است تا یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها باشد. اگر در انتخاب تخت خواب بزرگسال، زیبایی برایتان الویت دارد، تخت چوبی بهترین گزینه است.
  • سفارشی سازی: چوب طبیعی این امکان را دارد که برای خرید تخت‌های بزرگسال چوبی، بتوانید مدل‌های مختلفی با شکل و رنگ دلخواه خود سفارش دهید.
  • با ارزش بودن: ارزش مبلمان ساخته شده از چوب طبیعی بسیار بیشتر از مبلمان ساخته شده از چوب مهندسی شده است. اگرچه در برخی موارد مبلمان MDF می‌توانند بسیار گران قیمت‌تر باشند، اما برای کسانی که دوست دارند دکوراسیونی مجلل با ظاهری گران قیمت داشته باشند، انتخاب سرویس خواب و تخت بزرگسال چوبی می تواند ظاهری لوکس را به فضا ببخشد.
  • تنوع: انواع مختلفی از چوب وجود دارد که هر کدام از نظر مقاومت، قیمت و شکل ظاهری متفاوت هستند. با نگاهی به نمونه‌ تخت‌های بزرگسال می‌توانید نمونه تخت مورد نظر خود را در بین آن‌ها انتخاب کنید. بسته به درختی که از چوب آن برای ساخت تخت بزرگسال استفاده شده، طرح و بافت ظاهری آن متفاوت است که با توجه به میزان هزینه و سلیقه خود می‌توانید انتخاب منحصربه فردی داشته باشید.

معایب چوب طبیعی

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت: چوب طبیعی ضدآب نیست و در برابر رطوبت دچار پوسیدگی می‌شود، در نتیجه، آب و هوای مرطوب در طول زمان به آن آسیب خواهد زد. برای انتخاب تخت‌های بزرگسال در مناطق مرطوب، باید مطمئن شوید که در ساخت آن از چوب با روکش ضدآب استفاده شده باشد.
  • تاب و ترک خوردن چوب: چوب، با تغییر دما و رطوبت، منبسط و منقبض می‌شود که در نتیجه تاب و یا حتی ترک می‌خورد.
  • حمله جانوران: چوب جامد نسبت به چوب مهندسی در معرض حمله آفت آسیب پذیر است. اگر انتخاب شما تخت و سرویس خوابی از جنس چوب طبیعی است، برای محافظت از آن به نگهداری منظم و مناسب نیاز دارید.

ام دی اف (MDF) برای ساخت تخت خواب دو نفره

برای کسانی که جایگزینی ارزان‌تراما همچنان مستحکم را به جای انتخاب تخت چوب طبیعی می‌خواهند، ام دی اف بهترین گزینه است. MDF مخفف نوعی چوب مهندسی شده است که صفحاتی نازک و ساخته شده از الیاف چوب، رزین و موم است. وقتی صحبت از چوب مهندسی می‌شود، ام دی اف غالباً سطحی بالاتر از تخته سه لا در نظر گرفته می‌شود. تخت‌ خواب دو نفره بزرگسال ام دی اف، متراکم‌تر، قوی‌تر و با دوام‌تر است. به همین دلایل ، تقریباً به اندازه چوب طبیعی کاربرد دارد.

قبل از بررسی نکات مثبت و منفی ام دی اف برای ساخت تخت‌های بزرگسال، ذکر این نکته مهم است که از نظر تراکم، اندازه، نوع چسب و میزان رطوبت، انواع مختلفی از این چوب مهندسی شده وجود دارد؛ هر چه تخت‌های ام دی اف ضخیم‌تر و متراکم‌تر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

مزایای تخت خواب دو نفره ام دی اف

  • ظاهری طبیعی: یکی از مزایای قابل توجه ام دی اف این است که پس از رنگ آمیزی، ظاهری مانند چوب دارد. ورق‌های ام دی اف سطحی بسیار صاف و مناسب برای رنگ آمیزی است. شما می‌توانید، روکشی شبیه به بلوط، گردو یا هر مدل چوبی برای تختو سرویس خواب بزرگسال خود سفارش دهید.
  • مقاومت بالا در برابر آسیب: به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت تخت‌های بزرگسال ام دی اف، نسبت به موریانه و جانوران مقاوم‌تر هستند و با گرما و رطوبت، منبسط و منقبض نمی‌شود.
  • سازگار با محیط زیست: در فرایند ساخت تخت‌های ام دی اف، ازچوب بازیافت شده استفاده می‌شود و در نتیجه این موضوع باعث صرفه جویی در قطع درختان و از بین بردن محیط زیست است.
  • تنوع بالا در رنگ و طرح: از آن‌جایی که سطح ام دی اف به‌راحتی رنگ آمیزی می‌شود، به نسبت چوب طبیعی می‌توانید رنگ‌های بیشتر و متنوع‌تری را در هنگام سفارش تخت بزرگسال انتخاب کنید.
  • قیمت مناسب‌تر: در نهایت MDF اغلب ارزان‌تر از چوب است اما به همان اندازه مقاوم و مستحکم‌تر است و با نگهداری مناسب می‌تواند دوام زیادی داشته باشد.

معایب ام دی اف برای ساخت تخت خواب دو نفره

بارزترین معایب ام دی اف، ضعیف‌تر بودن آن به نسبت چوب واقعی است و در صورت شکاف یا ترک خوردگی ام دی اف، ترمیم آن بسیار مشکل‌تر از چوب است.  در تولید مبلمان خانگی و تخت‌های دونفره ، ام دی اف پیچ و میخ را به خوبی نگه نمی‌دارد.

در نهایت انتخاب تخت خواب دو نفره برای منزل‌تان، با توجه به قیمت تمام شده‌ی کار و جنس آن مهم‌ترین فاکتور است و از بین مواردی که در این مطلب گفته شد، تماما به الویت شما بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.