افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
1

دیوار جداکننده مفصلی

  • کد خبر : 3188
دیوار جداکننده مفصلی

نیوجرسی مفصلی این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا به یکدیگر می‌چسبند، و دیواری تقریبا نفوذناپذیر به وجود می‌آورند. بلوک نیوجرسی کام و زبانه بیشتر در جاده‌ها، خیابان‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌ها دیده می‌شود. این قطعات نه تنها تاثیر قابل تاملی بر کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دارند، بلکه در بسیاری سناریوهای دیگر مفید واقع […]

نیوجرسی مفصلی این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا به یکدیگر می‌چسبند، و دیواری تقریبا نفوذناپذیر به وجود می‌آورند. بلوک نیوجرسی کام و زبانه بیشتر در جاده‌ها، خیابان‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌ها دیده می‌شود. این قطعات نه تنها تاثیر قابل تاملی بر کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دارند، بلکه در بسیاری سناریوهای دیگر مفید واقع می‌شوند. این موانع حتی از بازتاب آزاردهنده نور خودروهای مقابل در شب جلوگیری می‌کند. این موارد را به استحکام بالا و هزینه تعمیرات و نگهداری پایین اضافه کنید، تا دلیل محبوبیت این قطعات پیش ساخته را متوجه شوید. rayanpeybeton.ir 09122123017

چرا که در بسیاری از موارد‌ آنها را به صورت قطعات نیوجرسی بتنی مفصلی پیش ساخته شده مورد استفاده قرار می‌دهند که هم از نظر زیبایی ظاهری و هم از نظر عدم سرقت آن ها، می‌توانند جایگزین خوبی برای پل‌‌‌‌های آهنی به حساب آیند به طور کلی سنگدال بتنی کاربرد‌‌‌‌های متنوع و انواع گوناگونی دارند که در ادامه بیشتر با‌ آنها آشنا خواهیم شد.

مزایای حفاظ نیوجرسی

یکی از مهم ‌ترین مزایای این نوع حفاظ‌ ها در جاده‌ سازی این است که قطعات آن مسلح بوده و یک نوع اتصالات جانبی دارد که باعث سهولت در نصب در مدت کوتاهی و به صورت یکنواخت می‌ شود. مزیت دیگر این نوع حفاظ‌ ها این است که در صورت آسیب دیدن و خرابی به‌ راحتی قابل تعویض بوده، از طرفی علاوه بر کاهش انحراف اتومبیل ‌ها و خسارات ناشی از آن می ‌تواند از نور آزار دهنده خودروهای مقابل در شب نیز جلوگیری کند. به همین دلیل از آن ‌ها در بسیاری از پروژه ‌های راه و ترابری، سازمان راهداری و شهرداری ‌ها استفاده می‌ شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی برای ساخت حفاظ‌ های نیوجرسی بتنی از فناوری‌ های نوین مانند استفاده از بتن ‌های خودتراکم، عمل ‌آوری بتن‌ ها با بخار و تولید به‌ صورت مفصلی برای سهولت در حمل ‌و نقل و نصب مکانیزه مورد استفاده قرا می گیرد.رایان پی بتن

بررسی قیمت نیوجرسی مفصل دار

پر‌واضح است که قطعه‌‌‌‌‌های مختلف نیوجرسی مفصل‌ دار از قیمت‌‌‌‌‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که تعیین قیمت نیز بر اساس عواملی مانند وزن در‌نظر گرفته خواهد شد. در‌واقع یکی از مهم‌ترین مواردی که قیمت نیوجرسی بتنی مفصل دار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وزن قالب‌ها است. ناگفته نماند که روش تولید قالب نیوجرسی نیز در تعیین قیمت آن نقش خواهد داشت.

ضمناً ساختار قالب‌‌‌‌‌های نیوجرسی بتنی نیز دارای اهمیت است و می‌تواند بر قیمت آن موثر باشد؛ همچنین دقت داشته باشید که طول این نوع قطعه‌ها نیز از دیگر مواردی هستند که قیمت نیوجرسی مفصل دار را مشخص می‌کنند. به‌طور‌کلی برای اینکه بتوانید به لیست قیمت نیوجرسی بتنی مفصل دار دسترسی داشته باشید، کافی است به مراکز معتبر مراجعه کنید

مشخصات فنی نیوجرسی بتن نقشه تولید انواع نیوجرسی بتنی

امروزه بتن ‌های مصرفی برای تولید نیوجرسی بتنی در تهران ابتدا توسط میکسرهای مکانیزه تولید و بعد به‌ وسیله تراک میکسر به محل تولید حفاظ برده می ‌شوند. برای ساخت این محصول ابتدا قالب ‌ها باید روغن‌ کاری شوند. سپس شبکه ‌های آرماتور که قبلاً از نظر کیفیت کنترل شده ‌اند در قالب ‌ها قرار خواهند گرفت و بعد بتن‌ ها ریخته خواهند شد تا در قالب شکل مورد نیاز را به خود بگیرند. بعد از چند ساعت که مواد در قالب ماندند فرایند عمل‌ آوری شروع می‌ شود. معمولاً محافظ‌ ها را به روش بخاردهی عمل‌ آوری می‌ کنند. سپس حفاظ‌ های ساخته‌ شده به انبار منتقل خواهند شد تا طبق سفارشات بارگیری و به محل پروژه انتقال یابند.

دقت داشته باشید که در کنار رعایت ابعاد استاندارد نیوجرسی، باید به حداکثر تلورانس مجاز هم توجه کرد. برای نمونه:

  • ابعاد مقطع عرضی این قطعات نباید بیش از ۶ میلی‌متر با ابعاد طراحی اختلاف داشته باشد. محور مرکزی قائم آنها هم نباید بیش از ۶ میلی‌متر از امتداد محور قائم منحرف شود.
  • ابعاد طولی این قطعات هم نباید بیش از ۶ میلی‌متر در هر ۳ متر طول قطعه با ابعاد طراحی اختلاف داشته باشد. همچنین مقدار کل آن نباید از ۲۰ میلی‌متر در هر قطعه تجاوز کند.

اهمیت استفاده از قالب‌های مناسب یا مراجعه به کارخانه‌های معتبر -طوری که محصولات نهایی مشخصات فنی نیوجرسی بتنی را برآورده کنند اینجا خود را نشان می‌دهد.

جدا از ابعادشان، قالب‌ها باید کاملا یکپارچه و بدون درز باشند. ارتفاع آنها هم با توجه به کاربری باید مناسب باشد. مثلا فرض کنید وزن بلوک نیوجرسی و دتایل آن رعایت شده است، اما ارتفاع آن طوری نیست که در جاده‌ها بتواند نور ماشین‌هایی که از روبه‌رو می‌آیند را بلوکه کند تا چشم راننده‌ها اذیت نشود و تصادف اتفاق نیفتد.

سنگ و دال های سقف

به طور کلی سنگدال یا دال بتنی به نوعی سقف اطلاق می‌شود که از جنس بتن و فولاد یکپارچه ساخته شده است وجود همین بتن و فولاد و ترکیب‌ آنها با هم در این محصول سبب افزایش مقاومت‌ آنها از نظر کششی و فشاری شده است تا جایی که انواع سنگدال بتنی را در موارد مختلفی از جمله ساخت سقف ها درپوش‌‌‌‌های جوی و کانال ها ساخت عرشه انواع پل ها و انواع سازه‌‌‌‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دهند که با کاربرد‌‌‌‌های مختلف خود در مواقع گوناگون می‌توانند مورد استفاده واقع شوند به عنوان مثال: سنگدال بتنی را می‌توان یک جایگزین بی بدیلی برای پل‌‌‌‌های آهنی دانست.

با خط تولید تخصصی در بتن آماده و قطعات نیوجرسی بتنی در تهران کرج اصفهان شیراز آماده تامین نیوجرسی مفصل دار بتنی شهرهای اطراف هستیم ما ضمن استفاده از بهترین مصالح و کنترل کلیه فرآیندهای تولید توسط تیمی متشکل از برترین متخصصان محصولات خود را با گارانتی ارائه می‌دهیم.

  1. سنگدال ترافیکی

دال بتنی ترافيکي یا سنگدال ترافیکی خود به چند دسته سنگدال ترافیکی سنگین (برای استفاده از معابر شهری و جایگاه‌‌‌‌های سوخت)، ترافیک سبک (به عنوان درپوش در مکان‌‌‌‌های عبور و مرور عمومی یا تردد موتور سیکلت و دوچرخه)، ترافیک فوق سنگین (به صورت دوبل در مواقع خاص) تقسیم بندی می‌شود. مسلما هر چقدر ترافیک سنگین تر باشد ضخامت‌ آنها بیشتر و در نتیجه از سیمان و میلگرد و مصالح بیشتری در تولید‌ آنها استفاده می‌شود. سنگدال پیش ساخته

  1. سنگدال پیش ساخته

شما می‌توانید سنگدال ها را به صورت از پیش ساخته شده از رایان پی بتن سفارش دهید. قیمت سنگدال پیش ساخته برای شما بسیار به صرفه تر تمام می‌شود و از وقت شما نیز صرفه جویی به عمل می‌آورد. خود سنگدال‌‌‌‌های پیش ساخته به چند دسته (پیش تنیده، پس تنیده، یک طرفه، دو طرفه، مجوف، دال بتنی مسلح، دال بتنی ترافیکی، دال بتنی غیر ترافیکی و…) تقسیم بندی می‌شود که به عنوان مثال: قيمت دال بتني مسلح نسبت به دال بتنی ترافیکی یا غیر ترافیکی متفاوت است و هر یک از‌ آنها را در موقعیت‌‌‌‌های خاص خود مورد استفاده قرار می‌دهند. توضیح اینکه دال بتنی مسلح به دال‌‌‌‌های از پیش ساخته شده ای اطلاق می‌گردد که از استحکام بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. دال‌‌‌‌های بتنی یک طرفه نیز روی 2 تکیه گاه و دال‌‌‌‌های دو طرفه هم روی 4 تکیه گاه قرار دارند. به طور کلی هر یک از افراد با توجه به نوع نیاز خود می‌توانند هر یک از این انواع سنگدال ها را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

  1. دال بتنی اجرا در محل

در صورتی که شما می‌خواهید در پروژه خود از یک سنگدال یا دال بتنی آماده به جای از پیش ساخته شده استفاده کنید؛ بسته به نیاز شما چنین امری برای شما میسر شده است تا بتوانید با توجه به سایز و ابعاد و ضخامت‌ آنها درخواست ساخت سنگدال‌‌‌‌های باب میل خود را به ثبت برسانید. بنابراین شما می‌توانید با توجه به انواع مختلف سنگدال بتنی و نیاز خود، هر یک از‌ آنها را خریداری کنید.

فروش دال بتنی قیمت سنگدال بتنی از پیش ساخته شده – همان طور که گفته شد- به صرفه تر است و با توجه به این مسئله که این نوع سنگدال ها را در کارخانه تولید می‌کنند؛ در اندازه‌‌‌‌های کاملا دقیق طبق قالب با مواد و مصالح مورد نیاز طراحی می‌کنند که دیگر نیازی به مواد و مصالح اضافی و هزینه‌‌‌‌های بیشتر نباشد و در نتیجه قیمت‌ آنها به صرفه تر است.

  1. ابعاد و اندازه‌‌‌‌های مختلف

ابعاد و اندازه ها و همچنین ضخامت هر سنگدال بتنی با یکدیگر نیز از دیگر عوامل دخیل بر قیمت گذاری سنگدال‌‌‌‌های بتنی است که شما با توجه به نیاز و بودجه خویش اقدام به خرید هر یک از‌ آنها می‌کنید.

بنابراین شما بر حسب نیاز خود به استفاده از هر یک از سنگدال ها، می‌بایست قیمت‌‌‌‌های متناسب با آن را برای خرید سنگدال پرداخت نمایید.

انواع سایز سنگدال بتنی

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۲۰۰*۶۰*۲۰

نکات قمیت خرید قالب پیش ساخته

اگر قصد ندارید برای خرید موانع به کارخانه‌های قطعات پیش‌ساخته مراجعه کنید، یا با استفاده از نقشه نیوجرسی خودتان قالب را طراحی و قطعات را تولید کنید، احتمالا به خرید قالب نیوجرسی فکر می‌کنید. در این صورت، به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام خرید قالب برای نمونه‌های مفصل‌دار، به کیفیت مفصل‌ها توجهی ویژه داشته باشید. مفصل‌ها باید مقاومت بالایی داشته باشند، و خوب به یکدیگر متصل شوند.
  • گذشته از ابعاد صحیح برای رعایت دتایل نیوجرسی، ضخامت ورق فلزی قالب و کیفیت آن هم مهم است. این موضوع طول عمر و دوام قالب را تضمین می‌کند.
  • اگر مایل‌اید در بلندمدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، سراغ قالب‌های بدون درز بروید. این قالب‌ها هرچند گران‌تر هستند، اما نیاز به استفاده از سطح بتن اکسپوز را کاهش می‌دهند.
  • اگر احتمال می‌دهید در آینده قالب‌ها را به پیمانکارهای وزارت راه و شهرسازی بفروشید، باید مطمئن شوید که قالب‌های شما از استانداردها و نقشه نیوجرسی وزارت راه تبعیت می‌کنند.

اما برای تولید قالب، ابتدا باید ابعاد آن (با توجه به ابعاد استاندارد نیوجرسی) مشخص شود. سپس با توجه به نوع قالب و شرایط تولید، ضخامت ورق محاسبه می‌شود. اکثرا ورق با ضخامت ۴ میلی‌متر کاربرد دارد.

پس از تعیین ضخامت، ورق با توجه به اندازه و نقشه نیوجرسی برش می‌خورد. در ادامه، ورق‌ها به هم جوش داده شده و قالب شکل می‌گیرد. در آخر قالب درزگیری می شود تا یکپارچه شود، و بتواند جلوی خروج آب و سیمان را هم بگیرد.

بلوک نیوجرسی مفصل دار

نیوجرسی‌هایی که امروز استفاده می‌شوند، موانع بتنی قابل حملی هستند خطوط ترافیک را از هم جدا می‌کنند.

در وهله اول، این قطعه‌ها طوری (و برای آن) طراحی سایت قطعات شده‌اند که اجازه ندهند خودروها به مسیر روبه‌رو منحرف شوند و تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ اتفاق بیفتد. به لطف زاویه کم لبه‌هایشان، نیوجرسی‌ها حتی در صورت بروز تصادف هم خسارت را کاهش می‌دهند.

احتمالا تنها در ایران به این مانع‌ها می‌گویند «بلوک» نیوجرسی. این قطعات در انگلیسی به «مانع جرسی» (Jersey barrier) معروف هستند. اما به دلیل رنگ و متریال مشابه با بلوک‌های سیمانی، به بلوک نیوجرسی معروف‌اند. این قطعات با نام‌های دیوار جرسی، برآمدگی جرسی، بتن نیوجرسی و بعضا حتی نیوجرسی باربر هم شناخته می‌شوند.

البته این بلوک‌ها کاربردهای دیگری هم دارند. اجازه دهید ببینیم سایر کاربردهای نیوجرسی بتنی چیست:

  • تغییر مسیر ترافیک و چند خطه کردن جاده‌ها
  • جداسازی فضا (مثلا در پمپ بنزین‌ها و پایانه‌ها)
  • محافظت از کارگرهای پروژه‌های عمرانی و عابران پیاده
  • هدایت رودخانه‌ها، سیل بند و جلوگیری از انتشار آتش در جنگل‌ها

این موانع یک ارتقای چشمگیر در مقایسه با گاردریل‌ها بودند؛ چون مقاومت بیشتری داشتند و در اثر ضربه جمع یا کاملا از جا کنده نمی‌شدند.

تاریخچه و روند توسعه

این قطعات در موسسه فناوری استیونز واقع در نیوجرسی در ایالات متحده در سال ۱۹۵۰ توسعه یافتند تا بتوان بزرگراه‌های این منطقه را به چند لاین تقسیم کرد. قطعاتی که در آن زمان ساخته شدند، از نیوجرسی‌های امروزی کوتاه‌تر بودند و مدولار هم نبودند.

اما بلوک‌های مدرنِ مدولار و بلندتر کارایی بیشتری دارند. در حال حاضر این حفاظ‌ها از فناوری‌ها و تکنیک‌های نوینی مانند  بتن خودتراکم، عمل‌آوری بتن با بخار و تولید به صورت مفصلی هم استفاده می‌کنند.

در ایران، این قطعات برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ به همت وزارت راه و ترابری تولید و استفاده شدند.

تا اینجا در حال توضیح و تشریح همین قطعات بودیم. بتن پیش ساخته نیوجرسی با ریختن میکسِ مصالح در قالب‌های آماده تولید می‌شود، و از نظر اتصال در سه گروه قرار می‌گیرد:

  1. بلوک‌ نیوجرسی بدون اتصال
  2. بلوک‌ نیوجرسی اتصال کام و زبانه
  3. بلوک‌ نیوجرسی مفصلی
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.