افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

راه های رفع چربی پوست + 6 روش درمان پوست چرب

  • کد خبر : 4360
راه های رفع چربی پوست + 6 روش درمان پوست چرب

وجود چربی روی پوست، زمینه ساز جوش و آکنه است برای همین همیشه باید به میزان ترشحات پوستتان توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از سریع ترین و ساده ترین راه های رفع چربی و کنترل ترشحات پوست، استفاده از ماسک ورقه ای برای پوست چرب است. با خرید ماسک ورقه ای خوب که مناسب پوست […]

وجود چربی روی پوست، زمینه ساز جوش و آکنه است برای همین همیشه باید به میزان ترشحات پوستتان توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از سریع ترین و ساده ترین راه های رفع چربی و کنترل ترشحات پوست، استفاده از ماسک ورقه ای برای پوست چرب است.

با خرید ماسک ورقه ای خوب که مناسب پوست شماست به همراه یک روتین مراقبتی می توانید از بروز جوش و آکنه پیشگیری کنید از طرفی تا حد بسیار زیادی چربی پوست شما به حالت تعادل می رسد. برای افرادی با پوست چرب متعادل کردن PH پوست بسیار اهمیت دارد. اگر در خصوص انتخاب ماسک مناسب اطلاعاتی ندارید اصلا نگران نباشید برندهای بیوآکوآ، ایمیجز و ونزن از بهترین برندهای ماسک ورقه ای محسوب می شوند.

البته این تنها یک راهکار برای کنترل چربی پوست نیست، در ادامه به چند روش موثر و کاربردی می پردازیم که PH پوستتان را متعادل نگه دارید.

 درمان پوست چرب

اگر شما هم با مشکل پوست چرب دست و پنجه نرم می کنید و همیشه از این مشکل آزرده خاطرید که به خاطر وجود چربی های اضافه، صورتتان جوش می زند باید بدانید وجود چربی طبیعی به مرطوب بودن پوستتان کمک می کند اما میزان چربی اضافه منجر به بروز جوش می شود پس همیشه باید به واسطه شست و شوی مداوم با ژل یا شوینده های پوست چرب، تونر مخصوص و همچنین ماسک های ورقه ای مخصوص پوست چرب ترشحات چربی پوستتان را کنترل کنید.

  1. روزانه دو بار صورت خود را با یک شوینده مناسب، تمییز کنید. (حتما شوینده متناسب با جنس پوست تهیه شود)
  2. جوش های خود را تخلیه نکنید (این کار باعث پخش شدن باکتری های مولد جوش می شود)
  3. قبل از خوابیدن آرایش خود را کاملا پاک کنید.
  4. از یک تونر برای کنترل PH پوست استفاده کنید. (استفاده روزانه بسیار موثر است)
  5. یک روتین روزانه مخصوص پوست چرب را دنبال کنید.
  6. هر هفته از ماسک های ورقه ای مخصوص پوست چرب استفاده کنید. (تاثیر گذاری بسیار بالایی را خواهید دید)
  7. لوازم آرایشی بدون روغن مبتنی بر آب استفاده کنید.
  8. به مقدار زیاد، آب بنوشید.

چرا پوست چرب میشود؟

این سوال همیشه در ذهن کسانی پرسه میزند که درگیر جوش های ناشی از پوست چرب هستند، فعالیت زیاد غدد چربی پوست باعث چربی جنس پوست می شود. این غدد سبوم ترشح می کنند که برای هیدراته ماندن و مرطوب بودن پوست ضروریست اما تولید سبوم بیش از حد نرمال، منجر به چرب شدن پوست و در نتیجه آن بروز جوش و آکنه می شود.

البته این تنها یکی از عوامل چرب شدن پوست است، شما با داشتن روتین های پوستی متناسب با جنس پوستتان و متعادل نگه داشتن PH پوست، می توانید پوست چرب خود را تسکین دهید و از بروز جوش پیشگیری کنید. برخی از شایع ترین عوامل چرب شدن پوست را در ادامه معرفی میکنیم:

  • ژنیتک
  • استفاده از وسایل مراقبتی نامناسب
  • سن
  • شرایط آب و هوایی

پوست چرب علائمی دارد از جمله وجود جوش های سرسیاه و سرسفید، براق شدن پوست و منافذی که در حال باز شدن هستند. برای همین حتما باید به درمان و کنترل چربی پوستتان اهمیت دهید.

1. شست و شوی روانه برای کنترل چربی پوست

رفع چربی پوست

یک شوینده یا ژل شست وشو متناسب با پوست چرب تهیه کنید برای افرادی با پوست چرب شوینده بسیار اهمیت دارد تا PH پوست را متعادل نگه دارد و از سوی دیگر چربی مورد نیاز پوست را از بین نبرد. دقت داشته باشید دو بار در روز صورت خود را بشویید شست و شوی مداوم پوست شما را دهیدارته خواهد کرد. از صابون های رایجه دار برای شستشوی صورت استفاده نکیند چرا که باعث تحریک پوست و در نتیجه آن، چربی بیشتری ترشح خواهد شد. محصولات حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید یا اسید گلیکولیک ضد آکنه هستند. در ادامه چند تا از بهترین شوینده های پوست چرب را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • فوم شست و شوی ضد جوش بیوآکوا
  • شوینده پوست چرب سیمپل
  • فوم شست و شوی ضد جوش بیوآکوا
  • ژل شستشوی پوست چرب عصاره لیمو نوتروژینا
  • شوینده ویتامین سی بیوآکوا

هدف اصلی از شست و شوی روزانه صورت، حذف سلول های مرده و همچنین کنترل ترشحات چربی است.

2. استفاده از ماسک های ورقه ای پوست چرب

ماسک ورقه ای مناسب پوست چرب

کسانی که دارای پوست چرب هستند باید علاوه بر روتین روزانه، روتین هفتگی مناسبی را هم دنبال کنند. استفاده از ماسک های ورقه ای مخصوص پوست چرب علاوه بر اینکه میزان ترشحات پوستی را کنترل می کند، عوارض ناشی از چربی صورت مثل جای جوش و لکه های به جای مانده را هم درمان می کند. در زیر تنها گوشه ای از فواید استفاده از ماسک ورقه ای لیست شده:

  • کنترل ترشحات پوستی
  • جلوگیری از جوش
  • رفع رد به جای مانده از جوش
  • درمان لکه های پوستی ناشی از آکنه و جوش
  • درمان جوش های سرسفید و سرسیاه

ماسک ورقه ای برای آقایان هم وجود دارد. اصولا جنس پوست آقایان نسبت به پوست خانم ها، چرب تر است برای همین ماسک ورقه ای مخصوص پوست آقایان هم در بازار لوازم مراقبتی وجود دارد. کسانیکه دارای پوست چربی هستند می توانند از ماسک های ویتامین C و همچنین ماسک های کنترل کننده چربی استفاده کنند.

3. تونر را فراموش نکنید

تونر به از بین بردن چربی و بستن منافذ صورت کمک می کند. بینی و پیشانی، چرب ترین نقاط صورت شماست حتما دقت داشته باشید که چربی این نواحی کنترل شود. بعد از زدن تونر، از یک مرطوب کننده بدون روغن مثل کرم شیر گاو ایمیجز استفاده کنید.

ماسک خانگی برای پوست چرب

4. ویتامین c برای پوست چرب

ویتامین C دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است برای همین افراد با پوست چربی که مستعد آکنه هم هست، می توانند از محصولات دارای ویتامین C برای درمان التهابات پوستی اطراف جوش و درمان لکه های به جای مانده از جوش، استفاده کنند. می توانید از سرم های ویتامین C نیز استفاده کنید.

5. استفاده از رتینول

رتیونول در شادابی پوست و بستن منافذ تاثیر شگفت انگیزی دارد بنابراین می تواند در کاهش سبوم که عامل اصلی چرب شدن پوست است هم تاثیرات مثبتی داشته باشد در نتیجه استفاده از رتینول به افرادی با پوست چرب توصیه می شود.

6. به اندازه کافی آب بنوشید

جوش یک مکانیسم طبیعی است و در نتیجه ترشحات بیش از اندازه چربی ها روی سطح پوست، ایجاد می شوند با نوشیدن آب به اندازه کافی می توانید پوست خود را هیدراته نگه دارید از طرفی ترشح سبوم کاهش می یابد.

راه های رفع چربی پوست دغدغه کسانیست که همیشه با مشکلات پوست چرب درگیراند. راه های زیادی برای درمان چربی پوست وجود دارد از جمله استفاده از تونرهای مخصوص پوست چرب، شوینده های ملایم، استفاده از انواع ماسک ورقه ای برای پوست چرب و… برخی افراد دارای پوستی چرب اما کم آب هستند برای همین به اشتباه از محصولات پوست خشک استفاده می کنند.

در نظر داشته باشید دنبال کردن روتین های نادرست یا استفاده از محصولات مراقبتی که مناسب پوست شما نیست، می تواند وضعیت چربی پوستتان را بحرانی کند. راستی ما برای تهیه این راهنما، از رنگدونه کمک گرفتیم.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4360

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.