افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

رزرو هتل مشهد یا هتل آپارتمان مشهد

  • کد خبر : 5534
رزرو هتل مشهد یا هتل آپارتمان مشهد

سفر به مشهد یکی از کار‌هایی است که اغلب یا یک‌بار انجام داده‌ایم و یا قصد داریم که حتما انجام دهیم. یکی از مواردی که در سفر بسیار مهم و حائز اهمیت است، اقامت در مقصد و نوع اقامتگاه انتخابی است. سفر به مشهد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سوالات زیادی در رابطه […]

سفر به مشهد یکی از کار‌هایی است که اغلب یا یک‌بار انجام داده‌ایم و یا قصد داریم که حتما انجام دهیم. یکی از مواردی که در سفر بسیار مهم و حائز اهمیت است، اقامت در مقصد و نوع اقامتگاه انتخابی است. سفر به مشهد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سوالات زیادی در رابطه ‌با رزرو هتل مشهد برای مسافران وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

معرفی هتل در مشهد و انواع آن

هتل‌ها یکی از انواع اقامتگاه‌هایی بوده که در شهر‌های مختلف به‌خصوص شهر‌هایی که میزبان مسافران زیادی هستند برای اقامت موقت این مسافران ساخته شده‌اند. امکانات زیادی در این هتل‌ها همچون کافی‌شاپ، رستوران، سونا، سالن همایش، استخر، باشگاه، آرایشگاه، امکانات بازی برای کودکان و… متناسب با درجه آن‌ها وجود دارد.

بر اساس ویژگی‌هایی نظیر تفریحات، چشم‌انداز اتاق‌ها، امکانات و سایز اتاق‌ها، خدمات رستوران هتل، موقعیت هتل، وجود خدمات ورزشی و موارد دیگر، هتل‌ها به 4 دسته 2 ستاره، 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره همچون هتل درویشی مشهد دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

هتل 2 ستاره

هتل 2 ستاره همان‌طور که از نامش مشخص است به نسبت سایر هتل‌ها از امکانات کمتری برخوردار است. این هتل‌ها برای مسافرینی طراحی شده‌اند که قصد ندارند بودجه زیادی را برای محل اقامتشان خرج کنند. هتل‌های 2 ستاره معمولا به‌صورت ساختمان‌هایی 2 الی 4 طبقه ساخته شده و اغلب رستوران ندارند، اما در مکان‌هایی قرار گرفته‌اند که رستوران‌هایی با قیمت مناسب نیز در آن نزدیکی وجود دارد.

هتل 3 ستاره

بدیهی است که هتل‌های 3 ستاره در مقایسه با هتل‌های 2 ستاره از امکانات بیشتری برخوردار هستند و معمولا فضای لابی آن‌ها شیک‌تر و مجهز‌تر است. موقعیت قرار‌گیری هتل‌های 3 ستاره به‌گونه‌ای است که با صرف کم‌ترین زمان بتوان به جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر و مراکز خرید آن دسترسی داشت.

هتل 4 ستاره

هتل‌های 4 ستاره نوع دیگری از انواع هتل‌ها هستند که معماری شیک‌تر و فضای بزرگ‌تری را به نسبت هتل‌های 2 ستاره و 3 ستاره دارند. در ابتدای ورود به این هتل‌ها کارکنانی آموزش‌دیده قرار دارند که از مسافران استقبال کرده و چمدان‌های آن‌ها را تا اتاق حمل می‌کنند.

معرفی هتل آپارتمان در مشهد و انواع آن

نوعی دیگر از مراکز اقامتی که مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد، هتل آپارتمان‌ها بوده و همان‌طور که از نامشان مشخص است ترکیبی از هتل و آپارتمان هستند. معمولا مسافرانی که به دنبال اقامت طولانی‌مدت هستند؛ اقامت در هتل آپارتمان را انتخاب و اتاق‌های خود را از چند روز تا چند ماه رزرو می‌کنند. این دسته از اقامتگاه‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

هتل آپارتمان آن سایت

در هتل آپارتمان‌های آن سایت یا On-Site امکان مشاهده تمامی کارکنان و خدمات هتل از نزدیک وجود داشته و مسافران جهت رزرو و تحویل‌گرفتن کلید اتاق‌ها باید به بخش‌ پذیرش مراجعه کنند.

هتل آپارتمان آف سایت

هتل آپارتمان OFF-Site دقیقا مقابل هتل آپارتمان آن سایت بوده و در آن نمی‌توان شاهد کارکنان و بخش‌های مختلف هتل از نزدیک بود. هنگامی که اتاقی در این نوع هتل آپارتمان رزرو کنید تنها با مراجعه به یکی از کمد‌های واقع در هتل بدون نیاز به مراجعه به بخش پذیرش می‌توانید کلید اتاق را دریافت کنید.

آپارات – هتل

خدماتی در این دسته از هتل آپارتمان‌ها ارائه می‌شود که به‌صورت معمول در سایر انواع هتل آپارتمان‌ها شاهد آن‌ها نیستیم. در آپارات – هتل Aparat-Hotel برای گردشگران خدماتی همچون کافی‌شاپ، سالن ورزشی، راهنما و… ارائه شده است.

هتل آپارتمان تک واحد

هتل آپارتمان تک واحد یکی دیگر از انواع هتل آپارتمان‌ها بوده و همان‌طور که از نامش مشخص است تنها دارای یک واحد است. این نوع از هتل آپارتمان مناسب افرادی بوده که قصد دارند هزینه کم‌تری را بابت اقامت خود، پرداخت کنند.

هتل آپارتمان اقامتی

یکی دیگر از انواع هتل آپارتمان‌ها که در مجتمع‌های مسکونی واقع شده‌اند، با نام هتل آپارتمان اقامتی شناخته می‌شوند که تنها در بعضی از کشور‌ها وجود دارند. در واقع می‌توان گفت افرادی که قصد دارند یک اقامت طولانی‌مدتی را در اتاق‌های یک هتل آپارتمان داشته باشند بهتر است به سراغ این نوع از هتل آپارتمان‌ها بروند.

هتل یا هتل آپارتمان در مشهد، کدام یک بهتر است؟

بر اساس معیار‌های مختلفی همچون نوع واحد اقامتی، امکانات، هزینه، نحوه ارائه خدمات، معماری و نوع ساختمان، ظرفیت اتاق‌ها، مدت‌زمان اقامت می‌توان هتل و هتل آپارتمان‌ها را مورد بررسی قرار دارد که در ادامه این کار را انجام می‌دهیم.

نوع واحد اقامتی

با انتخاب یک هتل آپارتمان می‌توان در یک واحد آپارتمان با امکاناتی همچون اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و به‌گونه‌ای یک آپارتمان اقامت داشت. این در حالی است که در هتل‌ها تنها یک اتاق را می‌توان دریافت کرد. پس درصورتی‌که جمعیتی بیش از 4 نفر داشته و نیاز به فضای بیشتری باشد، انتخاب هتل آپارتمان معقولانه‌تر است.

امکانات

امکانات ارائه شده در هتل‌ها همچون هتل درویشی مشهد در مقایسه با هتل آپارتمان‌ها بسیار متنوع‌تر، بیشتر و باکیفیت‌تر است. هر چقدر که تعداد ستاره‌های هتل انتخابی بیشتر باشد به طبع امکانات آن نیز بیشتر بوده، به‌عنوان‌مثال امکاناتی نظیر استخر، اتاق ماساژ، پارکینگ، باشگاه ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ تنها بخشی از این موارد است. این امکانات در هتل آپارتمان‌ها لزوما وجود نداشته و تنها مزیت هتل آپارتمان‌ها این است که تمام آن چه از یک خانه را انتظار دارید می‌توانید داشته باشید.

هزینه

هزینه اقامت در هتل‌ها به نسبت هتل آپارتمان‌ها بیشتر است و هر چقدر که تعداد ستاره یک هتل بیشتر باشد، هزینه پرداختی برای رزرو اتاق‌ها نیز بیشتر خواهد بود. اما از آن جایی که امکانات و خدمات هتل آپارتمان‌ها کم‌تر بوده، به نسبت ارزان‌قیمت‌تر هستند.

خدمات

در هتل‌ها به نسبت هتل آپارتمان‌ها خدمات بیشتر و متنوع‌تری ارائه می‌شود که بر اساس درجه هتل میزان این خدمات نیز کم و زیاد می‌شود. هتل آپارتمان‌ها لزوما خدماتی را ارائه نمی‌دهند. اما در برخی از آن‌ها خدماتی هم سطح با هتل‌های لوکس ارائه می‌شود و به دلیل ویژگی‌هایی همچون نوع سازه در دسته هتل آپارتمان‌ها قرار دارند.

معماری و نوع ساختمان

اصول و قواعدی در ساخت هتل‌ها وجود دارد که با رعایت‌کردن آن‌ها درجه هتل افزایش پیدا می‌کند. اما این قواعد در ساخت هتل آپارتمان‌ها لزوما وجود ندارد. تعداد اتاق‌ها، ابعاد و مساحت لابی، وجود رستوران در هتل، پارکینگ، محل قرار‌گیری هتل و… از جمله این موارد هستند.

ظرفیت اتاق‌ها

ظرفیت اتاق‌ها یکی دیگر از این تفاوت‌هاست، در هتل‌ها بسته به نوع اتاق ظرفیت پذیرش از یک تا حداکثر 5 نفر است. درحالی‌که هتل آپارتمان‌ها می‌توانند ظرفیتی تا 10 نفر را نیز پذیرش کنند.

مدت‌زمان اقامت

اقامت در هتل آپارتمان‌ها مناسب اقامت‌های طولانی‌مدت است. ازاین‌رو اگر سفر کوتاه‌مدتی دارید انتخاب هتل گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. با انتخاب هتل نیز می‌توانید در طول سفر کوتاه‌مدت خود از امکانات بیشتری استفاده کنید و یک سفر کوتاه با لذت بیشتر داشته باشید.

هتل و هتل آپارتمان 2 نوع از محل‌های اقامتی برای مسافران هستند که جهت اقامت در مشهد و سایر شهر‌های دیگر می‌توانند هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند. میان این دو، تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که بارز‌ترین آن خدمات و امکانات ارائه شده توسط هر کدام از آن‌ها است. اگر سفر کوتاهی دارید، توصیه می‌شود که به دنبال رزرو هتل مشهد باشید. زیرا می‌توانید از خدمات بیشتری استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.