افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

  • کد خبر : 4568
روتین مراقبت از پوست قبل از خواب
برای مراقبت صحیح از پوست صورت احتیاج به رعایت روتین پوستی شبانه وجود دارد. چرا که با رعایت روتین پوستی در شب می توانید زیبایی و لطفات بیشتری به پوست خود ببخشید

در گذشته اکثر افراد پس از گذر از دوره جوانی منتظر ایجاد چین و چروک روی پوست صورتشان بودند و برای جلوگیری از بروز این مشکلات راهکاری به ذهنشان نمی رسید. اما امروزه حفظ جوانی آرزویی دست نیافتنی نیست و با مراقبت های پوستی می توانید پیری پوست را به تعویق بیندازید.

برای مراقبت صحیح از پوست صورت احتیاج به رعایت روتین پوستی وجود دارد. اما اکثر افراد در رابطه با محصولات مورد استفاده در روتین پوستی صبح و شب بی اطلاعند و ترتیب روتین پوستی را به درستی رعایت نمی کنند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در ادامه به بررسی روتین مراقبت از پوست قبل از خواب بپردازیم و نکات لازم را در این رابطه خدمتتان ارائه کنیم.

معرفی روتین شبانه پوست خشک

اگر قصد دارید روتین پوستی شب خانگی را رعایت کنید ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید و سپس با توجه به آن محصولات مختلفی را تهیه کنید. شما می توانید محصولات مراقبتی پوست را از برندهای معتبر ایرانی و خارجی تهیه کرده و با استفاده از آن ها سلامت پوست صورت خود را تضمین کنید.

از معتبرترین برندهای محصولات مراقبتی پوست می توان به ژنوبایوتیک ، و چه، مای، سینره، دیپ سنس، پریم، بیوآکوا و… اشاره کرد. در ادامه ابتدا روتین شبانه مناسب برای پوست خشک را شرح داده و سپس به بررسی روتین شبانه پوست های چرب می پردازیم.

پاکسازی صورت از آلودگی و مواد آرایشی

اولین اقدام در روتین شبانه پوست خشک پاک کردن صورت از مواد آرایشی و آلودگی است. برای این کار نیاز به میسلار واتر دارید که می توانید این محصول را از برند پریم، موزیلا، لافارر، ژینوا، هیدرودرم و… تهیه کنید.

نحوه مصرف میسلار واتر به این صورت است که ابتدا باید مقداری از این مایع را روی پد ریخته و سپس آن را روی پوست خود بکشید.

شست و شوی صورت

دومین مرحله در روتین شبانه پوست خشک شستشوی صورت است که برای این کار باید از یک شوینده مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

ابتدا صورت خود را بشویید تا میسلار واتر از روی سطح آن پاک شود. سپس از شوینده مخصوص استفاده کرده و به این صورت باعث حذف کامل آلودگی، مواد آرایشی و چربی اضافه سطح پوست خود شوید.

از تونر صورت استفاده کنید

در مرحله بعدی برای تنظیم PH پوست و بستن منافذ صورت باید مقداری از تونر مخصوص پوست خشک را با استفاده از پد مخصوص به صورتتان بزنید.

استفاده از سرم آبرسان

در روتین پوستی شب خانگی برای پوست خشک بهتر است از یک سرم پوستی آبرسان استفاده کنید تا به این صورت رطوبت مورد نیاز پوستتان تامین شود. البته شما می توانید با توجه به مشکلات پوستی خود مانند تیرگی، لک، منافذ باز و آکنه، سرم پوستی مناسبی را جایگزین کنید.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

بعد از آن که سرم پوستی به خوبی جذب صورتتان شد می توانید از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب می توان ابتدا از آبرسان و سپس از مرطوب کننده استفاده کرد. البته می توانید کرم هایی را جایگزین کنید که هم مرطوب کننده و هم آبرسان باشند.

محافظت از پوست لب

بعد از استفاده از محصولات مراقبت پوست صورت، بهتر است کمی بالم لب به پوست لبهایتان بزنید. به این صورت از خشکی لب ها جلوگیری شده و می توانید باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست لبهایتان شوید.

استفاده از کرم دور چشم

آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست قبل از خواب شامل استفاده از کرم دور چشم می شود. به این صورت می توانید باعث رفع تیرگی و خطوط دور چشم خود شده و از پوست حساس این ناحیه محافظت کنید.

معرفی روتین شب پوست چرب

اگر پوست چربی دارید احتمالاً مشکلاتی مانند جوش و آکنه و منافذ باز پوست را تجربه کرده اید. برای رفع این مشکلات می توانید روتین شب پوست چرب را رعایت کرده و به مرور باعث صاف و یکدست شدن پوست صورت خود شوید. اما حتماً محصولات مراقبتی پوست را به ترتیب زیر استفاده کنید:

میسلار واتر

مانند روتین پوست خشک ابتدا باید صورت خود را با میسلار واتر تمیز کنید. البته برای پوست چرب احتیاج به میسلار واتر مخصوص خواهید داشت.

شوینده صورت

در مرحله دوم روتین شب پوست چرب صورت خود را با استفاده از شوینده مخصوص بشویید.

تونر صورت

بعد از خشک شدن پوستتان از تونر مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا به این صورت PH پوست تنظیم شده و منافذ آن بسته شود.

سرم پوست

اگر پوست چرب و مستعد آکنه ای دارید بهتر است در این مرحله حتماً از یک سرم ضد جوش استفاده کنید.

آبرسان و مرطوب کننده

برخی از افراد گمان می کنند در روتین پوستی شب خانگی پوست چرب نیازی به استفاده از آبرسان و مرطوب کننده وجود ندارد. اما آبرسان و مرطوب کننده جزو ضروری ترین محصولات مراقبتی پوست چرب است که بعد از جذب سرم پوستی باید مورد استفاده قرار گیرد.

کرم دور چشم

در این مرحله کمی کرم دور چشم به پوست حساس اطراف چشمتان بزنید تا باعث درمان سیاهی، چین و چروک، پف، میلیا و… شوید.

بالم لب

در انتها کمی بالم لب به پوست لبهایتان بزنید تا از خشکی آن جلوگیری شود.

روتین پوستی شب برای نوجوانان

روتین پوستی شب برای نوجوانان چندان تفاوتی با روتین پوستی افراد بزرگسال ندارد. البته باید در نظر داشته باشید که در دوره نوجوانی پوست با مشکلات زیادی روبرو می شود و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد.

در این دوره بهتر است از یک شوینده ملایم برای شست و شوی پوست صورت خود استفاده کنید. شوینده مورد نظر باید فاقد مواد مضر و کاملاً سازگار با پوست صورتتان باشد. رعایت این نکته در رابطه با دیگر محصولات مراقبتی پوست نیز اهمیت دارد.

در واقع در دوره نوجوانی احتمال بروز حساسیت های پوستی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از محصولاتی که فاقد مواد حساسیت زا هستند استفاده کنید.

روتین پوستی شب برای نوجوانان شامل محصولات زیر می شود که باید به ترتیب آن ها را مورد مصرف قرار دهید:

  • میسلار واتر: برای نوجوانانی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند.
  • شوینده صورت
  • تونر
  • سرم آبرسان یا ضد جوش
  • کرم آبرسان و مرطوب کننده
  • کرم دور چشم
  • بالم لب

همچنین با توجه به این که دوره نوجوانی با مشکلاتی مانند افزایش سایز منافذ باز پوست، جوش های سرسفید و سرسیاه همراه است، توصیه می کنیم هفته ای یک بار از اسکراب صورت استفاده کرده و به این وسیله پوست خود را لایه برداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله روتین پوستی شب خانگی برای پوست های خشک و چرب را شرح دادیم. در انتها به بررسی روتین پوستی مناسب نوجوانان پرداختیم و برخی نکات مربوطه را ذکر کردیم.

همانطور که مشاهده کردید روتین پوست چرب و خشک و روتین مناسب نوجوانان و بزرگسالان در ظاهر تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند!

در واقع محصولات مورد استفاده مانند شوینده صورت، تونر، کرم آبرسان و مرطوب کننده و… مشترک هستند؛ اما هر فرد باید با توجه به نوع پوست خود محصولی را انتخاب کند که کاملاً سازگار با پوستش باشد.

در انتها توصیه می کنیم هر شب از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید و به هیچ عنوان با صورت آلوده نخوابید. به این صورت می توانید پیری پوست را به تعویق انداخته و باعث شادابی و سلامتی پوست صورت خود شوید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4568

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.