افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

زندگی در یونان: راهنمای جامع برای مسافران

  • کد خبر : 1122
زندگی در یونان: راهنمای جامع برای مسافران

یونان مهد فلسفه، دموکراسی و تمدن غربی است. زندگی در یونان شبیه زندگی در افسانه ها است. اگر قصد زندگی، تحصیل، کار و یا خرید ملک در یونان را دارید مطالب زیر به شما کمک می کنند. هزینه زندگی یونان نه تنها برای داشتن جاذبه های توریستی و آب و هوای فوق العاده اش مشهور […]

یونان مهد فلسفه، دموکراسی و تمدن غربی است. زندگی در یونان شبیه زندگی در افسانه ها است. اگر قصد زندگی، تحصیل، کار و یا خرید ملک در یونان را دارید مطالب زیر به شما کمک می کنند.

هزینه زندگی

یونان نه تنها برای داشتن جاذبه های توریستی و آب و هوای فوق العاده اش مشهور است، بلکه از نظری اقتصادی نیز زندگی در آن مقرون به صرفه است. مواردی که باید در چک لیست هزینه های خود به آنها توجه کنید عبارتند از:

غذا و خواروبار

یک غذای  معمولی در رستوران بین 10 تا 18 یورو قیمت دارد. یک غذای دو نفره در رستوران متوسط 35 تا 60 یورو تمام می شود. به علاوه یونان به داشتن محصولات کشاورزی از جمله روغن زیتون، شراب، پنیر و زعفران مشهور است. تحقیقات جدید نشان داده اند که رژیم مدیترانه ای یونانی طول عمر را بالا می برد و ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کم می کند.

بازار کار در یونان

بازار کار یونان برای مهاجران کمی پیچیده است زیرا شرکتهای بزرگ بین المللی چندانی در آن وجود ندارد. دولت یونان مهاجران را به کار در آن کشور به خصوص در شرکت های چند ملیتی یا در صنعت گردشگری تشویق می کند. بسیاری از مهاجران انگلیسی تدریس می کنند. متوسط حقوق یک معلم زبان در یونان 1200 تا 1800 یورو است.

حداقل میزان دستمزد چقدر است؟

حداقل میزان دستمزد در یونان رقم 758.33 یورو در ماه است که چندان زیاد نیست.

متوسط میزان دستمزد چقدر است؟

متوسط میزان دستمزد بسته به نوع شغل و تجربه فرد بین 1428 تا 2788 یورو است.

مهاجرت به یونان

اگر شهروند اتحادیه اروپا یا ایسلند، نروژ یا سوییس هستید احتیاج به ویزا ندارید. تنها با نشان دادن پاسپورت یا شناسنامه میتوانید وارد کشور شوید. اگر شهروند سایر کشورها هستید باید برای یک ویزای سه ماهه به نام ویزای D اقدام کنید.

ویزای ورود به یونان

شما میتوانید با رفتن به کنسولگری یونان و ارائه مدارکی چون پاسپورت، عکس پرسنلی، فرم درخواست به زبان انگلیسی یا یونانی، گواهی نامه پزشکی، بیمه پزشکی معتبر زیر ویزا دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید : مراحل و مدارک سرمایه گذاری در کانادا

مجوز اقامت برای مقاصد کاری

شهروندان اروپایی که برای مقاصد کاری به یونان نقل مکان می کنند باید به محض ورود مجوز اقامت درخواست کنند. برای شهروندان غیرساکن در اتحادیه اروپا این فرایند کمی گسترده تر است. دولت یونان بسته به اینکه شما کارمند معمولی یا کارمند ارشد هستید مجوزهای اقامت مختلفی برایتان صادر می کند.

مالیات در یونان

افراد غیرساکن در یونان مزایای مالیاتی زیادی دارند که خود یکی دیگر از ویژگیهای جذاب یونان است. اگر شهروند یونانی نیستید تنها روی درامد خود مالیات میپردازید.

به علاوه یونان برای جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف، با بسیاری از کشورها معاهده  مالیات مضاعف دارد.

شماره شناسایی مودیان مالیاتی

بعد از مهاجرت به یونان و پیدا کردن شغل باید برای شماره شناسایی مودی مالیاتی اقدام کنید. این شماره را برای افتتاح حساب و پرداخت قبوض خود نیاز دارید.

انواع مالیات در یونان

در یونان چهار نوع مالیات وجود دارد :

  • مالیات بر درامد
  • مالیات تامین اجتماعی
  • مالیات بر سود سرمایه (مالیات بر سود قرعه کشی، ارث و انتقال املاک و مستغلات)
  • مالیات بر ارزش افزوده

افتتاح حساب بانکی

بعد از مهاجرت به یونانی باید حساب بانکی باز کنید. اگر کارفرمای شما یونانی است، حقوقتان به شماره حساب یونان پرداخت می شود. حتی اگر خویش فرما هستید برای اقدام به دریافت اقامت نیاز به حساب بانک یونانی دارید. کافی است به بانک بروید و پاسپورت و شماره شناسایی مودی مالیاتی خود را ارائه کنید.

تحصیل در یونان

تحصیل در یونان برای سنین 6 تا 16 سال اجباری است. سیستم تحصیلی آن متشکل از شش سال دبستان، سه سال متوسطه اول و یک دوره غیراجباری برای متوسطه دوم است. اکثر کودکان یونانی به مدارس دولتی می روند.

دانشگاه‌های بین المللی

یونان دانشگاههای بین المللی زیادی دارد. در حدود 15 دانشگاه در یونان دوره بین المللی کارشناسی را ارائه می کنند. اکثر دانشگاههای بین المللی در آتن یا تسالونیکی قرار دارند.

مراقبت های پزشکی

سیستم نظام پزشکی یونان با وجود بحرانهای اقتصادی کاملا پیشرفته است. شهروندان یونانی میتوانند از خدمات پزشکی عمومی به طور رایگان بهره مند شوند

در یونان دو نوع مراقبت های بهداشتی وجود دارد. : عمومی و خصوصی

به خاطر داشته باشید که در بیشتر شهرهای بزرگ مانند آتن، احتمالاً در مراکز بهداشت عمومی  متخصصین بهداشت انگلیسی زبان را پیدا میکنید . اگرچه بعید است که چنین موردی را در شهرها یا جزایر کوچکتر پیدا کنید.

خدمات بهداشتی خصوصی

نیازی به گفتن نیست که مراقبت های بهداشتی خصوصی امکانات و تجهیزات جدیدتری نسبت به امکانات عمومی دارند. علاوه بر این، برخی از بیمارستان های خصوصی با بعضی از بیمارستان های آمریکایی یا با بیمارستان های کشورهای مختلف همکاری دارند.

شما میتوانید بیمه درمانی خصوصی را برای خود انتخاب کنید که موارد بیشتری را پوشش می دهد.

ویزای طلایی یونان

ویزای طلایی یونانی جزو برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری است که به هر سرمایه گذار اجازه می دهد، در صورتی که شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا سوییس نباشد، در ازای سرمایه گذاری در املاک یونان، اقامت دائم بدست آورد. این برنامه به سرمایه گذار اجازه اقامت دائم در یونان را می دهد که به مدت پنج سال معتبر بوده و تا زمانی که سرمایه گذاری حفظ شود برای پنج سال دیگر قابل تمدید است.  اگر به مدت هفت سال در یونان اقامت کنید شهروند یونان به حساب می آیید. چندین سرمایه گذار می توانند در یک ملک با هم سرمایه گذاری کنند، به شرطی که هر یک از آنها حداقل 250،000 € سرمایه گذاری کنند. پس از سرمایه گذاری و درخواست ویزای طلایی، معمولاً می توانید در مدت 40 تا 60 روز اقامت دائم خود را دریافت کنید. برای دریافت مشاوره در این رابطه به سایت اینوسپات مراجعه کنید.

محبوب ترین شهرهای مهاجرپذیر یونان

آتن

اکثر مهاجران به یونان آتن را برای زندگی انتخاب می کنند. جمعیت آتن در حدود 4 میلیون نفر است.

نیمی از مشاغل یونان در آتن قرار دارد.متوسط حقوق در آتن بیشتر از سایر شهرهای یونان است.  اگرچه آتن قطعاً تحت تأثیر بحران اقتصادی قرار گرفته اما به سرعت به ویژه در بخش املاک و مستغلات در حال بهبود است،.

تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان با جمعیتی معادل 800 هزار نفر است. تسالونیکی با افتتاح پالایشگاه های نفت، کارخانه های پتروشیمی و کارخانه های تولید فولاد در دهه 1960 به عنوان یک مرکز بزرگ صنعتی ظهور کرد. علاوه بر این، این یک صادر کننده عمده محصولات کشاورزی، منگنز و کروم است.

بنابراین اگر شهری کوچک با تاریخ غنی و اقتصاد صنعتی قوی را ترجیح می دهید، تسالونیکی مقصد مناسبی برای شماست.

مزایا و معایب زندگی در یونان

مزایا:

  • یونان از نظر هزینه های زندگی نسبت به آمریکای شمالی و اروپا مقرون به صرفه تر است
  • به دلیلی رونق صنعت گردشگری زبان انگلیسی به شکل گسترده صحبت می شود
  • کیفیت خدمات پزشکی آن بالاست
  • یونان یکی از امن ترین کشورهای اروپا است.

معایب

  • زندگی کردن در کنار جاذبه های توریستی هزینه بر است
  • اگر یونانی صحبت نکنید کار پیدا کردن سخت خواهد بود
  • برای دریافت اقامت ممکن است نیاز به حمایت کارفرمای یونانی داشته باشید

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.