افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

سی ال ای و تاثیرات آن در رفع سلولیت

  • کد خبر : 2497
سی ال ای و تاثیرات آن در رفع سلولیت
سی ال ای و تاثیرات آن در رفع سلولیت اسید لینولئیک مزدوج که بیشتر با اصطلاح سی ال ای (CLA) شناخته می‌شود، یک اسید چرب ترانس است که به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. این اسید چرب ...

اسید لینولئیک مزدوج که بیشتر با اصطلاح سی ال ای (CLA) شناخته می‌شود، یک اسید چرب ترانس است که به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. این اسید چرب فوق‌العاده به کاهش و رفع سلولیت های بدن کمک می‌کند. اگر نمی‌دانید سلولیت چیست و مکمل سی ال ای (CLA) چگونه به رفع آن‌ها در بدن کمک می‌کند توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا قصد داریم در این مقاله شما را به طور کامل با سلولیت ها و نحوه اثرگذاری سی ال ای (CLA) در رفع و کاهش آن‌ها آشنا کنیم.

هر آنچه که باید درباره سلولیت بدانید

سلولیت، کلمه‌‌ای که اکثر ما با شنیدن آن خوشحال نمی‌شویم، اصطلاحی است که برای توصیف ظاهر فرورفته پوست استفاده می‌شود. گاهی اوقات سلولیت‌ها به عنوان بافت پنیری یا پوست پرتقال نیز توصیف می‌شوند. در حالی که محققان مطمئن نیستند که دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد سلولیت ها روی پوست خواهند شد، اما به طور کلی تصور می‌شود که سلولیت ها توسط رسوبات چربی درست زیر سطح پوست به وجود می‌آیند.

تنها در صورتی می‌توانید سلولیت خفیف را در بدن خود مشاهده کنید که پوستتان را در ناحیه‌ای که سلولیت دارید، مانند ران، فشار دهید. سلولیت شدیدتر باعث می‌شود پوست چروکیده و ناهموار با نواحی همچون قله‌ها و دره‌ها ظاهر شود. سلولیت بیشتر در اطراف ران‌ها و باسن دیده می‌شود، اما در سینه‌ها، پایین شکم و بازوها نیز مکمن است مشاهده شوند.

خوب است بدانید سلولیت در زنان بسیار بیشتر از مردان است. در واقع، بیشتر زنان بعد از بلوغ دچار سلولیت می‌شوند. دلیل این امر این است که چربی زنان به طور معمول در مناطق شایع سلولیت مانند ران ها و باسن توزیع می‌شود. سلولیت همچنین با افزایش سن، زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، شایع‌تر نیز می‌شود.

افزایش وزن می تواند سلولیت را بیشتر نمایان کند، اما برخی از افراد لاغر نیز سلولیت دارند. سلولیت معمولاً به طور خانوادگی ایجاد می‌شود؛ بنابراین ژنتیک ممکن است بیشترین نقش را در ایجاد سلولیت داشته باشد. یک سبک زندگی غیر فعال نیز می‌تواند شانس شما را برای داشتن سلولیت افزایش دهد. اگر به دنبال خلاص شدن از شر سلولیت‌های بدن خود هستید توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید.

چگونه CLA به رفع سلولیت کمک کند؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید سی ال ای (CLA) چیست و چگونه به رفع سلولیت کمک می کند. سی ال ای یکی از موارد فوق‌العاده برای رفع یا کاهش سلولیت است؛ بنابرابن ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه سی ال ای (CLA) می‎تواند به خلاص شدن از شر سلولیت کمک کند؟

عجیب به نظر می رسد که یک بیماری ناشی از چربی را می‌توان با اسید چرب برطرف کرد. اما یک آزمایش بالینی در چین نشان داد که سی ال ای (CLA) به خوبی می‌تواند به کاهش درصد چربی بدن شما کمک کند. این مطالعه به مدت 12 هفته با استفاده از 63 فرد چاق انجام شد و نشان داد که مکمل CLA به طور متوسط ​​منجر به کاهش وزن بدن به اندازه 0.7 کیلوگرم و درصد چربی 0.6٪  شده است.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مکانیسم های کمی وجود دارد که در مورد نحوه عملکرد CLA تئوریزه شده است. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، اعتقاد بر این است که سی ال ای (CLA) با خلاص شدن از شر سموم و مایعات بدی که در زیر پوست انباشته شده‌اند، کار می‎کند و ظاهر سلولیتی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین مشخص شده است که سی ال ای (CLA) با لیپوپروتئین لیپاز، آنزیم دخیل در ذخیره چربی، که به بدن شما کمک می‌کند از چربی موجود برای انرژی استفاده کند، همپوشانی دارد و به بهبود کارکرد این آنزیم کمک می‌کند؛  اما به طور کلی  قدرت اصلی سی ال ای (CLA) در کاهش درصد چربی بدن به عنوان مسئول مکانیسم اولیه کاهش سلولیت است.

چگونه سلولیت بدن را کاهش دهیم؟

در این بخش سعی کردیم علاوه بر اثرات استفاده از سی ال ای (CLA)  به چند مورد دیگر که می‌توانید برای کمک به بهبود ظاهر سلولیت انجام دهید، اشاره کنیم:

  • ورزش: بدن را تحریک می‌کند تا از شر سموم بد خلاص شود؛
  • رژیم غذایی: خوردن میوه و سبزیجات می‌تواند آنتی اکسیدان ها را افزایش دهد؛
  • ماساژ: افزایش جریان خون در اطراف بدن برای کمک به خلاص شدن از شر سموم؛
  • مکمل ها: کلاژن می‌تواند به ترمیم سلول‌های پوست کمک کند و تصور می‌شود که سی ال ای (CLA) به کاهش چربی بدن کمک می‌کند.

سخن پایانی

وجود سلولیت یک مشکل زیبایی شناختی غیر قابل قبول برای اکثر زنان پس از نوجوانی است که عمدتاً در نواحی ران و باسن با ظاهر پوست پرتقال مشاهده می‌شود. اما شاید خبر خوب این است که این سلولیت ها با راهکارهایی اساسی رفع می‌شوند. در واقع ثابت شده است که سی ال ای (CLA) علائم سلولیت را بهبود می‌بخشد و در بسیاری موارد آن‌ها را رفع می‌کند. در این مطلب به طور مفصل به توضیحات سی ال ای (CLA) و چگونگی رفع سلولیت توسط این مکمل‌ها پرداختیم. امیداواریم مطالب گفته شده برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.