افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

صفر تا صد درمان قطعی افسردگی

  • کد خبر : 3438
صفر تا صد درمان قطعی افسردگی

شما هم در برخی از روزها احساس غم داشتید اما ندانید که دلیل اصلی این غم چیست. اگر چه احساساتی مانند شادی یا غم و حتی افسردگی از حالات طبیعی بدن هستند که همه آن را بی‌دلیل تجربه کرده‌اند. یا اینکه چرا ناگهانی اشتهای خود را از دست می‌دهید؟ چرا به یکباره حس خشم درونی […]

شما هم در برخی از روزها احساس غم داشتید اما ندانید که دلیل اصلی این غم چیست. اگر چه احساساتی مانند شادی یا غم و حتی افسردگی از حالات طبیعی بدن هستند که همه آن را بی‌دلیل تجربه کرده‌اند. یا اینکه چرا ناگهانی اشتهای خود را از دست می‌دهید؟ چرا به یکباره حس خشم درونی در شما ایجاد می‌شود؟ آیا در یک لحظه حس کردید که از ناراحتی و افسردگی، دنیا دور سرتان می‌چرخد؟ اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، یعنی به افسردگی دچار شدید و باید به دنبال درمان آن باشید. در این مطلب در رابطه با درمان کامل افسردگی و راه‌های برگشت به زندگی و حتی پیشگیری از این بیماری صحبت کرده و حتی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در شهر بزرگی مانند تهران، بهترین متخصص مغز و اعصاب را برای این مشکل انتخاب کنید.

علائم غم

در ابتدا باید تشیص دهید که فقط به یک غم ساده گذرا دچار شدید یا افسرده هستید؟ همه ما تا به حال اندوه را در زندگی تجربه کرده‌ایم و آن را نوعی رنج روحی بدون درد جسمی توصیف می‌کنیم. مثلاً تصور کنید که شما یک مادر هستید و با ناراحتی فرزند خود، ناراحت می‌شوید و این در صورتی است که هیچ آسیبی به طور مستقیم به شما وارد نشده است. غمگین بودن حالتی شبیه به افسردگی دارد زیرا فرد در این زمان چیزی مانند ویژگی بیماری افسردگی یعنی همان بی‌تفاوتی را تجربه می‌کند اما به طور کلی غم و افسردگی دو مورد متفاوت هستند، با این تفاوت که افسردگی برای مدت طولانی با فرد همراه می‌شود و تا زمانی که برای درمان آن اقدام نکند، به شرایط عادی باز نخواهد گشت.

افسردگی چیست؟

شاید برایتان سخت باشد که باور کنید اما افسردگی در واقع نوعی بیماری ذهنی و جسمی می‌باشد که به مرور علائمی از خود به نمایش می‌گذارد. امکان اینکه افراد بیمار، در ابتدای بیماری هیچ علائمی نداشته باشند نیز وجود دارد اما به مرور علائم مرتبط با روان و هم علائم جسمی نمایان خواهند شد.

افسردگی خندان

بیماری افسردگی فقط با خلق تنگ و ناراحت خود را نمایان نمی‌کند و بلعکس ممکن است فرد حالات خندان و شاد و همچنین پر اشتهایی داشته باشد. افسردگی خندان نیز به اندازه افسردگی و حالات روحی نامناسب مورد اهمیت بوده و زندگی فرد را به مرور مختل می‌سازد.

علائم افسردگی

  • تفکرات منفی
  • بد خلقی و رفتار تکانشی
  • تصور پوچ بودن زندگی
  • بی‌قراری‌های مداوم
  • کم خوابی یا بی‌خوابی
  • شب بیداری‌های مکرر
  • عدم توانایی تصمیم‌گیری
  • خستگی و بی‌حالی مداوم
  • احساس بی‌حوصلگی و پوچی
  • عدم تمایل به فعالیت‌های مورد علاقه
  • بیماری‌های مزمن و سخت مثل سرطان
  • افکار مرگ و خودکشی در موارد پیشرفته بیماری

درمان افسردگی

زمانی که متخصص مغز و اعصاب در ابتدای تشخیص بیماری افسردگی از فرد، سوالاتی در رابطه با زندگی گذشته می‌پرسد تا علل ابتلا به افسردگی یا درمان میگرن با بوتاکس را تشخیص دهد، در می‌یابد که به نوعی محروم ماندن یا عدم برخورداری از چیزی در زندگی جزو عوامل شیوع این بیماری بوده است. حالا به چگونگی درمان این بیماری می‌پردازیم:

آیا درمان دارویی افسردگی ممکن است؟

بسیاری از متخصصین مغز و اعصاب، برای درمان انواع افسردگی از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند. داروهای ضد افسردگی از مهار کننده‌هایی تشکیل شده‌اند که به مرور زمان، عوارض جانبی شدیدی را به همراه خواهند داشت. متداول‌ترین داروهای ضد افسردگی از مهار کننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین تشکیل شده‌اند.

درمان کامل افسردگی با دستگاه پیشرفته Rtms

دستگاه rTMS یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌ها برای درمان افسردگی است. ماهیت کار این دستگاه به این صورت است که نواحی قشر مغز را با فعالیت‌های الکترومغناطیسی تحریک کرده و با انتقال پالس‌هایی از سر و پرده مغز، فعالیت نورون‌های عصبی را افزایش می‌بخشد. این دستگاه بسیار ایمن بوده و برخلاف درمان‌های دارویی افسردگی که عوارض شدیدی برای سایر اندام‌های بدن نظیر کبد و … دارند، هیچگونه عوارض جانبی برای بیمار ندارد. این روش درمانی مستلزم تعدادی جلسه مداوم با فواصل زمانی یکسان است که دکتر هیوا امجدی متخصص مغز و اعصاب در تهران به شماره تماس 09057100172 این موارد را بسته به شرایط بیماری هر فرد تعیین خواهد کرد.

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران برای درمان افسردگی

افسردگی در هر حالتی اگر مورد درمان قرار نگیرد، به مرور زمان پیشرفت می‌کند. اگر به آمار خودکشی‌ها در جهان دقت کنید، میفهمید که بسیاری از این افراد با عامل افسردگی دست به این کار زده‌اند. امروزه تعداد پزشکان خصوصاً در شهرهای بزرگ بسیار زیاد است و شما باید بتوانید بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران را برای خود انتخاب کنید. در زمان انتخاب پزشک به چندین نکته توجه داشته باشید. اولین مورد اینکه شما باید در جلسه مشاوره اولیه، بتوانید با پزشک ارتباط خوب و صمیمانه برقرار نمایید تا به راحتی مسائل را با پزشک خود در میان بگذارید. دومین مورد اینکه برای درمان افسردگی با دستگاه rtms به چندین جلسه درمانی نیاز دارید که بهتر است حضوری به مطب مراجعه کنید و از مراجعین در رابطه با نتیجه و رضایت‌مندی از پزشک تحقیق کنید و از تجربه کاری پزشک اطمینان حاصل کنید. برای اینکار میتوانید با کلینیک تخصصی مغز و اعصاب دکتر هیوا امجدی به شماره 09057100172 تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.