افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

طراحی نما + ویژگی های طراحی نما مدرن شیشه ای 1401

  • کد خبر : 2904
طراحی نما + ویژگی های طراحی نما مدرن شیشه ای 1401

طراحی نما در انواع سبک های نمای مدرن و کلاسیک همواره مورد توجه تمامی اقشار جامعه بوده . طراحی نمای مدرن شیشه ای نیز همینطور. در این مقاله از هیرادانا می خواهیم در رابطه با ساختمان هایی که در نمای آنها از متریال شیشه استفاده می کنند، با هم صحبت  کنیم . شیشه هایی که […]

طراحی نما در انواع سبک های نمای مدرن و کلاسیک همواره مورد توجه تمامی اقشار جامعه بوده . طراحی نمای مدرن شیشه ای نیز همینطور. در این مقاله از هیرادانا می خواهیم در رابطه با ساختمان هایی که در نمای آنها از متریال شیشه استفاده می کنند، با هم صحبت  کنیم . شیشه هایی که در ساختمان از آنها استفاده می کنیم، انواع و اقسام متفاوتی دارد، که هر کدام کاربرد ها و ویژگی های متفاوتی نیز دارند و در شرایط مختلفی هم از آنها استفاده می شود. حتی کارایی آن بر روی هزینه های آن هم تاثیر های فراوانی می گذارد. پس بهتر است اول در رابطه با شیشه بدانیم: شیشه چیست؟

شیشه یک متریال ساختمانی است ، که از آن در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود . ماده بسیار شفاف ای است که کاربرد فراوانی از جمله در طراحی نما ساختمان دارد . شیشه انواع متفاوتی دارد که بعضی از آنها نور را از خودشان انتقال می دهد دیگرشان خیر.

طراحی نمای ساختمان با متریال شیشه

شیشه از آن دسته از متریالی است که سریع می شکند. اما در برابر زنگ زدگی مقاوم است و مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها بر روی شیشه تاثیری نمی گذارد. مواد تشکیل دهنده شیشه سنگ آهک، کربنات و سیلیس می‌باشد و برای افزایش مقاومت آن از اکسید های باریوم، منیزیم، کلسیم، سرب استفاده می کنند. استفاده از این اکسید ها باعث می شود تا در برابر شرایط آب و هوایی و اقلیم مقاومت بیشتری داشته باشند.

به علت کاربرد گسترده شیشه امروزه طراحان و معماران از شیشه استفاده های بسیار زیادی می کنند و از متریال شیشه بیشتر برای سبک های مدرن در کنار متریال های دیگر استفاده می شود.

برای استفاده از شیشه در صنعت ساختمان می توانیم از شیشه ساده، شیشه سودا لایم، شیشه طرح دار، شیشه رفلکس، شیشه لمینت، شیشه ضد آتش، شیشه دوجداره، شیشه نشکن، شیشه تابکاری شده، شیشه سکوریت، شیشه مات برقی، شیشه عایق، شیشه کنترل کننده انرژی، آجر شیشه ای، شیشه مصلح و شیشه رنگی استفاده کنیم.

شیشه ساده بیشتر برای در و پنجره ها در نمای ساختمان استفاده می شود. زیرا این شیشه تخت است. شیشه سودالایم نیز برای ساخت پنجره استفاده می شود . شیشه طرح دار که به آن شیشه مشجر نیز گفته می‌شود، بیشتر برای فضاهای خصوصی مانند حمام و توالت استفاده می شود. شیشه دوجداره نیز امروزه برای عایق کردن در اجرای نمای ساختمان استفاده می شود.

در این مقاله سعی شده است در رابطه با نمای شیشه ای در طراحی و بازسازی نما ساختمان صحبت کنیم. به همین دلیل شیشه رفلکس می تواند گزینه ی بهتری باشد به علت این که شیشه رفلکس باعث بازتاب نور می شود و خاصیت آینه ای دارد. یعنی از یک طرف هم مانند شیشه معمولی است و از طرف دیگر هم مانند آینه عمل می کند. آجر شیشه ای نیز به صورت بلوک آجر است که از خمیر شیشه ساخته شده است و از آن نیز در نمای ساختمان بیشتر استفاده می شود و اجازه ورود نور به داخل را می دهد. شیشه رنگی نیز در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و از اکسید های فلزات مانند کبالت مس و . . . استفاده می شود تا به شیشه رنگ خواست خود را بدهد.

مزایای استفاده از شیشه در نمای ساختمان اداری تجاری و مسکونی

استفاده از شیشه در نمای ساختمان می تواند مانندعایق صوتی عمل کند و مانع از اتلاف انرژی شود. همچنین شیشه می تواند تهویه طبیعی انجام دهد. یکی از مزایای استفاده از متریال شیشه در طراحی نمای ساختمان می توانیم به به صرفه بودن آن و ایجاد ضایعات کمتر اشاره کنیم. استفاده از نمای شیشه ای بیشتر برای ساختمان های اداری و تجاری استفاده می‌شود و در نمای ساختمان های مسکونی کمتر به چشم خورده است. از دیگر مزایای استفاده از متریال شیشه در نمای ساختمان می توان به این نکته اشاره کرد که ساکنان ساختمان در طی روز می توانند از نور خورشید، نور طبیعی استفاده کنند و از حداکثر روشنایی در طول روز برخوردار شوند و استفاده از نور مصنوعی به حداقل میزان ممکن می رسد.

در قسمت بالا نیز اشاره کردیم که بهتر است در کنار شیشه از متریال های دیگر هم در طراحی نمای ساختمان ها و در بازسازی نما استفاده کنیم. از بهترین متریال ها در نمای مدرن و کلاسیک می توانیم به سنگ و یا ترموود اشاره کرد که در کنارشیشه ترکیب بسیار جالبی را دارند.

متریال شیشه در نمای ساختمان را می توانیم به ۳ نوع زیر تقسیم کنیم:

اول نمای شیشه ای فریم لس یا بدون قاب است که از پروفیل های فلزی استفاده می شود. این نوع باعث می‌شود تا از بیرون نمای یک دستی از فضای ساختمان و محل کار به وجود آید. همانطورکه گفتیم نمای شیشه ای بیشتر در طراحی ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود. اجرای نمای شیشه ای فریم لس یا بدون قاب به این صورت است که شیشه ها را در یک فاصله مشخصی از هم قرار می دهد. سپس چسب مخصوص را به  به شیشه ها می زنند.

نوع دیگر نمای کرتین وال است که بیشتر در نمای سبک مدرن از آن استفاده می شود. در طراحی نمای کرتین وال از شیشه های دوجداره استفاده می شود. از مزایای نمای کرتین وال می‌توانیم به این اشاره کنیم که عایق صدا است و هیچگونه رطوبتی وارد نمی شود. به علت محاسبه فشار باد در آن از لحاظ ایمنی و امنیت برای ساکنان از مزایای دیگر نمای کرتین بار است.

نوع دیگر،  نمای شیشه ای در بالکن است که از آن استفاده زیادی در نمای ساختمان ها می شود. این شیشه ها، شیشه های شفاف ای هستند که معمولا به صورت ریلی باز و بسته می شود. دقت داشته باشید که شیشه های انتخابی باید در برابر تغییرات ناگهانی هوا مقاوم بوده و استحکام بالایی داشته باشد. معمولاً از شیشه های سکوریت یا لمینت استفاده می شود.

به صورت کلی هنگام انتخاب شیشه برای نمای ساختمان باید به مقاومت بالا و افزایش ایمنی ساختمان توجه کنید و حتما از مشاوره طراحی نما راهنمایی بگیرید تا شما را در عرصه انتخاب شیشه راهنمایی کنند . شما میتوانید از تیم حرفه ای شرکت طراحی نما هیرادانا ، مشاوره و بازدید رایگان دریافت کنید و طراحی نمای ساختمان قدیمی و جدید خودتان را به دست آنها بسپارید. با شماره 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید.

منبع:

https://hiradana.com/content/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2904

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.