افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

طرز تهیه عدس پلو با مرغ

  • کد خبر : 5204
طرز تهیه عدس پلو با مرغ

عدس پلو نوعی غذای آسان و سریع است که می‌توانید آن را بدون دردسر و با استفاده از مواد اولیه کم و مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. عدس منبعی غنی از آهن و پروتئین گیاهی به‌شمار می‌آید و به همین دلیل تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی بدن دارد. البته به دلیل طبع سردش معمولا به همراه کشمش […]

عدس پلو نوعی غذای آسان و سریع است که می‌توانید آن را بدون دردسر و با استفاده از مواد اولیه کم و مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. عدس منبعی غنی از آهن و پروتئین گیاهی به‌شمار می‌آید و به همین دلیل تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی بدن دارد. البته به دلیل طبع سردش معمولا به همراه کشمش یا خرما سرو می‌شود. برای پخت عدس‌پلو معمولا از گوشت مرغ یا گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود؛ البته در برخی از دستورالعمل‌ها سبزی‌های مختلف را نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. در این مطلب می‌خواهیم به طرز تهیه عدس پلو با مرغ بپردازیم و 4 روش مختلفی را که می‌توانید برای درست کردن این غذا در نظر بگیرید، به شما معرفی کنیم.

4 مدل عدس پلو با مرغ

مدل‌های مختلفی برای درست کردن عدس پلو و ترکیب آن با مرغ وجود دارد. برخی افراد آن را با رب و گروهی با زعفران می‌پزند. همچنین گاهی در میان مواد اولیه این غذا از شوید نیز استفاده می‌شود که دستور پخت متفاوت‌تری خواهد داشت. ما قصد داریم در اینجا روش‌های متفاوت پخت عدس پلو با مرغ را به شما آموزش دهیم تا با خواندن جزئیات مربوط به هرکدام از آنها، درنهایت بهترین روش را با توجه به ذائقه خود انتخاب کنید.

طرز تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش

اولین روش پخت این غذا با مرغ ریش‌ریش است. بهتر است برای انتخاب مرغ، قسمت سینه آن را در نظر بگیرید و درنهایت با استفاده از ادویه و دیگر موادی که نام می‌بریم، غذاییی خوشمزه و متفاوت را تهیه کنید. مواد لازم برای درست کردن این غذا عبارتند از:

  • عدس: 1 لیوان
  • برنج: 3 پیمانه
  • مرغ: 400 گرم
  • روغن: به مقدار لازم
  • زعفران: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و ادویه عدس‌پلو: به مقدار لازم
  • کشمش و خرما: به مقدار لازم

برای این روش درست کردن عدس‌پلو باید ابتدا عدس را برای مدت زمان یک تا 3 ساعت در آب خیس کنید. این کار باعث می‌شود تا نفخ عدس کاملا گرفته و برای پخت آماده شود. این مراحل را برای برنج هم انجام دهید؛ با این تفاوت که در هنگام خیس کردن برنج، به آن نمک هم اضافه کنید. پس از گذشت این مدت می‌توانید مراحل تهیه عدس پلو را شروع کنید.

در اولین مرحله پیاز را به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید و درون قابلمه حاوی روغن بریزید و کمی زردچوبه هم به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را درون قابلمه بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم بپزند. پس از گذشت مدتی، کمی آب و زعفران به همراه نمک، فلفل و ادویه دلخواهتان را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید مراحل پخت کامل شود.

پس از پخت کامل، باید مرغ را از درون قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. درنهایت نیز با یک چنگال آن را ریش‌ریش کنید؛ سپس مرغ را در تابه حاوی روغن به همراه کمی زعفران تفت دهید تا رنگش کاملا طلایی شود.

اکنون عدسی خیس‌خورده را در قابلمه بپزید و سپس آن را آبکش کنید. برنج را هم درون قابلمه بریزید و به‌صورت آبکش آماده کنید و سپس وارد مرحله نهایی پخت غذا شوید.

برای ته‌دیگ، لایه‌ای سیب‌زمینی یا نان لواش را ته قابلمه قرار دهید. سپس یک لایه برنج، یک لایه عدس و یک لایه مرغ را بریزید و این کار را تا جایی ادامه دهید که همه موادتان تمام شود. درنهایت نیز با قرار دادن یک دمکنی، اجازه دهید تا غذا دم بکشد و برای سرو در کنار خرما و کشمش آماده شود.

عدس پلو با مرغ سرخ شده

روش بعدی که می‌توانید با استفاده از آن عدس‌پلو را با مرغ تهیه کنید، مدل سرخ‌کرده آن است. در این روش پخت همه مراحل مانند شیوه قبلی است؛ فقط روش درست کردن مرغ در آن تفاوت دارد. کافی است پس از پخت مرغ آن را در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس زعفران را برای بهتر شدن رنگش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا طلایی شود. برای این روش در قسمت دم کردن عدس پلو، دیگر نیازی به ریختن لایه مرغ نیست و کافی است در زمان سرو غذا، مرغ سرخ‌شده را کنار عدس‌پلو قرار دهید.

عدس پلو با مرغ و رب

در دو روش قبلی درست کردن عدس پلو با مرغ خبری از رب نبود؛ اما در این روش رنگ غذا کمی متفاوت‌تر است. در این طرز تهیه باید مرغ را درون آب قرار دهید و بگذارید تا کاملا بپزد. سپس آن را به همراه پیاز، ادویه و نمک، سرخ کنید و در مراحل پایانی رب را هم به ترکیب مواد اضافه کنید و به آنها فرصت بدهید تا طعمشان به خورد هم برود. به منظور بهبود عطر و طعم مرغ نیز می‌توانید بعد از جا افتادن خورش مرغ، به آن کمی زعفران دم‌کرده اضافه کنید. این مرغ را در کنار عدس‌پلویی که دم کرده‌اید، سرو کنید.

عدس پلو با مرغ و شوید

چهارمین روش پخت عدس پلو با مرغ کمی متفاوت‌تر است. در این طرز تهیه، از شوید هم استفاده می‌شود که طعم آن را نسبت به مدل‌های سنتی، کمی متفاوت‌تر می‌کند. در این روش باید هنگام دم کردن عدس پلو روی هر لایه برنج و عدس، شوید هم بریزید و اجازه دهید دم بکشند. درنهایت نیز مرغ را به یکی از روش‌های گفته‌شده بپزید و در کنار عدس‌پلویی که آماده کرده‌اید، سرو کنید. در این شیوه پخت دیگر نیازی به خرما یا کشمش ندارید، زیرا خود شوید دارای طبعی گرم و خشک است.

طعم جذاب عدس پلوهای اسنپ فود را از دست ندهید…

برای افرادی که کارمند هستند یا مدت زمان زیادی را بیرون از محیط منزل خود می‌گذرانند، ممکن است تهیه غذا در منزل کمی سخت و زمان‌بر باشد؛ حتی اگر غذایی ساده مانند عدس‌پلو را برای پخت‌وپز انتخاب کنند. در این مواقع «اسنپ فود» گزینه مناسب و ایده‌آلی خواهد بود. در این پلتفرم رستوران‌های مختلفی وجود دارند که منوی کاملا ایرانی دارند. با انتخاب یکی از این سالن‌های غذاخوری که در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارد، می‌توانید ناهار یا شام خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در محلی که در آن حضور دارید، دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5204

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.