افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 July , 2024
1

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ باد

  • کد خبر : 1593
عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ باد

اعضای مختلف بدن با ساختاری که دارند و بصورت مداوم در حال کار هستند و الگوی بسیاری از اختراعات بشری شده‌اند. نمونه بارزی از اعضای بدن شش‌ها می‌باشند که قادرند در طول مدت یک دقیقه حدود 100 لیتر هوای فشرده را به اعضای بدن برسانند. با اقتباس از این عضو حیاتی بدن، دستگاه‌های تأمین باد […]

اعضای مختلف بدن با ساختاری که دارند و بصورت مداوم در حال کار هستند و الگوی بسیاری از اختراعات بشری شده‌اند. نمونه بارزی از اعضای بدن شش‌ها می‌باشند که قادرند در طول مدت یک دقیقه حدود 100 لیتر هوای فشرده را به اعضای بدن برسانند. با اقتباس از این عضو حیاتی بدن، دستگاه‌های تأمین باد و هوای فشرده بنام کمپرسور باد یا پمپ باد تولید و اختراع گردیده است. پمپ باد دستگاه یا مخزن فشرده‌ای از هوا است که نیروی لازم برای راه‌اندازی و حرکت وسایل بادی و پنوماتیک را تأمین می‌کند که همین مقدار نیروی ذخیره شده بر قیمت پمپ باد تأثیرگذار می‌باشد.

در واقع پمپ باد نقش منبع تغذیه این وسایل را بر عهده دارد که قیمت کمپرسور باد هم ناشی از نقش این منبع تغذیه قیاس می‌گردد. این ماشین بادی با متراکم نمودن بخارات و گازها، هوای فشرده را برای شروع کار کردن دستگاه‌های مختلف در صنایع گوناگون تأمین می‌کند که هزینه تمام شده قیمت کمپرسور هوا از مؤلفه‌های نوع و محل کارکرد دستگاه، تعیین و در معرض فروش قرار می‌گیرد. در این نوشتار سعی خواهیم کرد با معرفی پمپ باد، قیمت انواع پمپ باد را با توجه به تنوع حجمی و میزان انرژی و همچنین نوع کاربری بررسی نموده و در نهایت عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت پمپ باد را تشریح نمائیم.

قیمت پمپ باد بر اساس انواع آن

ابتدا بهتر است پیرامون انواع پمپ باد و مصارف آن آشنایی داشته باشیم تا مطابق با نوع کاربری، تأثیرگذاری این عوامل مؤثر بر قیمت پمپ باد حاصل گردد. دستگاه پمپ باد به دلیل فشرده سازی سیالات و گازها در میان ابزار و وسایل بادی، بیشترین انرژی لازم را دارد که بنام کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود. هوای فشرده شده درون کمپرسور از حیث تأمین انرژی‌ مورد نیاز برخی وسایل، کاربردهای گوناگونی دارد که بر اساس میزان کاربردی که برای مصارف مختلف تهیه و تولید می‌شود، قیمت پمپ باد هم متغیر می‌باشد. در تعمیرگاه‌ها برای تنظیم باد لاستیک‌های خودروها و همچنین تمیز کردن گرده‌ها خاک نشسته روی قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر کاربرد آن برای راه‌اندازی دستگاه مخصوص باز و بسته کردن پیچ‌های سنگین خودروها می‌باشد که تأثیر زیادی در تسهیل و تسریع امور تعمیرگاهی به‌همراه دارد.

بادکردن توپ‌ها و همچنین تشک‌های بادی و سرسره‌های بادی که در پارک‌ها برای بازی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از انرژی فشرده شده مدل‌های مختلف این دستگاه می‌باشد. بسیاری از ابزارآلات صنعتی مانند دریل‌ها، پرچ‌کن، میخ‌کوب و آچاربکس نیز انرژی لازم را از منبع تغذیه پمپ باد دریافت می‌نمایند. انواع دیگر آن هم برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تنوع آن در نوع کاربرد و همچنین ابعاد و اندازه حجمی که میزان فشار هوای خاصی را می‌تواند فشرده سازد بر قیمت پمپ باد تأثیرگذار است.

انواع کمپرسور هوا و نوع قیمت گذاری

نحوه عملکرد و نوع و محل استفاده از پمپ باد باعث شده است که در تولید و ساخت آن به این شرایط توجه کرده و با روانه کردن انواع کمپرسور به بازار و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص قیمت انواع پمپ باد، قیمت پمپ باد هم تفاوت‌هایی در مدل‌های مختلف خود داشته باشد. پر مصرف ترین مدل های کمپرسور هوا شامل موارد ذیل است:

  1. کمپرسور صنعتی: این دستگاه دارای ابعاد بزرگی بوده که برای حمل‌ و نقل و جابجایی، چرخ‌هایی را برای آن تعبیه نموده‌اند. دستگاه یاد شده با دو پیستون کار می‌کند که پیستون اول هوای وارده را متراکم و فشرده کرده و پیستون دوم، هوای متراکم شده را فشرده‌تر می‌کند و به مخزن ارسال می‌تماید.این مدل ها ثابت و پرتابل دارد.از انواع میتوان به کمپرسور های تسمه ای و اسکرو اشاره کرد.
  2. کمپرسور باد نیمه صنعتی: این کمپرسور هوا معمولا دارای حجمی بین 40 تا 150 لیتر میباشد.همه دل های نیمه صنعتی قابل جابه جایی هستند.برای کارهایی که نیاز به هوای فشرده دایمی ندارند،مناسب است.از حمله این مدل میتوان به پمپ باد سیلندری،پمپ باد تسمه ای،پمپ باد یخچالی و پمپ باد اویل فری اشاره کرد.معمولا فشار بادی بین 7 تا 8 بار را میتوانند تولید کنند.
  3. کمپرسور باد خانگی(شخصی): قابلیت جابجایی و حمل آسان باعث شده است که با در نظر گرفتن قیمت کمپرسور باد از این مدل، استقبال زیادی از آن شود. حجم مخزن این مدل بین 10 تا 30 لیتر میباشد.معمولا بدون صدا هستند.نمونه های این مدل یخچالی،کوبله ای و اویل فری هستند.برای کارهای کوچک و کم کاربرد دارند.

تمامی ویژگی‌های اشاره شده برای هر کدام از انواع کمپرسورهای فوق، به‌عنوان مزیتی برای نوع کاربری محسوب شده که در تعیین قیمت پمپ باد نقش خواهند داشت.

قیمت پمپ باد بر اساس تقسیم‌بندی کمپرسور روغنی و بدون روغن

از مهم‌ترین تقسیم‌بندی و تفکیک پذیری پمپ‌های باد، بدون روغن و روغنی بودن آن‌ها می‌باشد. این دستگاه‌ها با توجه به مشخصه‌ها و ویژگی‌ها و کاربردهایی که هر کدام دارند، موجب افزایش یا کاهش قیمت پمپ باد در هنگام خرید می‌شوند. به علت استفاده از پمپ روغن در مدل‌های روغنی، وزن آن نسبت به مدل غیر روغنی یا اویل فری، سنگین‌تر و بیشتر می‌باشد. پمپ باد بدون روغن، معمولاً مناسب استفاده در هواهای سرد و محیط‌های تمیز می‌باشد.

از شرکت‌های معتبری که در زمینه تولید و ساخت انواع کمپرسورهای بدون روغن و بدون صدا می‌توان اشاره کرد شرکت ایران کمپرسور می‌باشد که با سال‌ها فعالیت در این حوزه، اصالت پمپ‌های باد تولیدی خود را، بصورت گارانتی بدون قید و شرط یکساله محصول در نظر گرفته است.

این مزیت برای یک شرکت تولیدی، امتیاز بزرگی محسوب شده تا واقعیت قیمت پمپ باد برای خریدار ملموس باشد. فروشگاه اینترنتی ایران کمپرسور با در نظر گرفتن نیاز مشتری به استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات، متناسب با نوع کاربری، قطعات مورد نیاز دستگاه‌های عرضه شده را نیز تأمین می‌نماید. کارشناسان با تجربه این فروشگاه بصورت شبانه‌روزی در پاسخ‌گویی به نیاز مشتری و ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضی و خریدار، بصورت مداوم در ارائه خدمات پس از فروش و همچنین سایر پشتیبانی‌های فنی فعالیت دارند.

عرضه انواع کمپرسورهای باد بدون روغن، یخچالی و بدون صدا در فروشگاه اینترنتی شرکت ایران کمپرسور باعث شده است که مشتریان زیادی به فروش مناسب قیمت پمپ باد اعتراضی نداشته و برابر کاربری‌های خود، با کمترین و مناسب‌ترین قیمت، پمپ باد مورد نظر را خریداری نمایند. بستر فراهم شده جهت برقراری ارتباط از راه‌های تماس تلفنی، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی مخصوص شرکت ایران کمپرسور، در تسهیل دسترسی مقاضیان خرید و مشتریان به کارشناسان ماهر این شرکت مؤثر می‌باشد.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پمپ باد، برند و شرکت سازنده دستگاه می‌باشد که انواع مختلف ایتالیایی و چینی که سهم بیشتری در بازار فروش دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی با توجه به اندازه و کارکرد هستند. توسعه و پیشرفت علم تولید پمپ باد در داخل کشور نیز باعث شده است که انواع مختلف این محصول در داخل تولید شده و روانه بازار گردد که کارایی مناسبی نیز داشته است. از مهم‌ترین نکات خرید کمپرسورهای باد، مشورت با افراد آگاه و دارای تجربه در این حوزه می‌باشد که متناسب با نوع عملکردی که در استفاده از آن انتظار خواهیم داشت، خریداری نماییم. مشورت و کسب راهنمایی از افراد معتمد و شرکت‌های بااعتباری نظیر شرکت  ایران کمپرسور و یا شرکت ایران پمپ ، مخصوصاً برای افرادی که قصد شروع کار را دارند باعث می‌شود که از دام حیله افراد سودجو در امان مانده و برای محصول بی‌کیفیت، هزینه گزافی پرداخت نکنند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1593

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.