افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

فیلر آری یا نه: همه آنچه باید درباره تزریق فیلرهای پوستی بدانید!

  • کد خبر : 5331
فیلر آری یا نه: همه آنچه باید درباره تزریق فیلرهای پوستی بدانید!

تزریق فیلر یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های زیبایی است؛ اما این روش چقدر دوام دارد؟ ماندگاری فیلر چقدر است و بعد از چند وقت باید تکرار شود؟ در این مطلب به این سؤالات پاسخ می‌دهیم تا با چشم باز تزریق فیلر را انتخاب کنید. ماندگاری فیلر؛ چیزهایی که جراحان زیبایی به شما نمی‌گویند! چه […]

تزریق فیلر یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های زیبایی است؛ اما این روش چقدر دوام دارد؟ ماندگاری فیلر چقدر است و بعد از چند وقت باید تکرار شود؟ در این مطلب به این سؤالات پاسخ می‌دهیم تا با چشم باز تزریق فیلر را انتخاب کنید.

ماندگاری فیلر؛ چیزهایی که جراحان زیبایی به شما نمی‌گویند!

چه چیزی می‌تواند ارزشمندتر از زیبایی باشد؟ زیباتر از پوستی شفاف و بدون چروک و یک لبخند واقعی که در آینه منعکس می‌شود؟ اما خب همیشه اوضاع به کام ما نیست و افزایش سن باعث بروز فرورفتگی و چروک روی پوست می‌شود.

پیشرفت علم پزشکی باعث شده است که دیگر کسی مجبور نباشد برای جوانی از دست رفته خود افسوس بخورد. جراحان زیبایی همیشه ادعا دارند که می‌توانند با عمل زمان را به عقب بازگردانند.

در مقابل عمل زیبایی، تزریق فیلر قرار می‌گیرد. این روش به خاطر ایمنی‌ بالا، تأثیرات سریع و هزینه کمتری که دارد، بسیار محبوب است. این روش هم ابهامات خاص خودش را دارد. یکی از مهم‌ترین سؤالات کسانی که قصد تزریق فیلر دارند ماندگاری آن است.

فیلر چیست ؟

فیلرهای پوستی مواد ژل مانندی هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و پوست، برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست، اصلاح خط‌های صورت مثل خط خنده، اندوه و اخم و متقارن‌سازی صورت به زیر پوست تزریق می‌شوند.

فیلرها از موادی مانند اسید هیالورونیک، کلاژن و هیدورکسی لاپاتیت کلسیم تشکیل‌ شده‌اند که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارند.

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا (ABCS)، فیلرها با حجیم کردن ناحیه تحت درمان به طور مؤثر چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهند.

تزریق فیلر به چه دلایلی انجام می‌شود؟

افراد مختلف ممکن است به دلایل متفاوتی تصمیم به تزریق فیلر بگیرند. در ادامه چند مورد از عمده‌ترین دلایل تزریق فیلر را بررسی می‌کنیم:

1_ بازیابی حجم از دست رفته

با افزایش سن، صورت به‌طور طبیعی چربی و کلاژن خود را از دست می‌دهد. این اتفاق باعث فرورفتگی بر روی صورت می‌گردد. تزریق فیلرهای پوستی می‌تواند حجم از دست‌رفته را به‌خصوص در گونه‌ها، شقیقه‌ها، زیرچشم و اطراف لب بازگرداند.

2_ کاهش چین و چروک

فیلرهای پوستی می‌توانند چین‌وچروک‌ها و خطوط صورت را صاف کنند؛ بخصوص خطوطی که در اثر حرکات تکراری مثل لبخند و اخم ایجاد شده‌اند.

3_ افزایش زیبایی صورت

از تزریق فیلر صورت می‌‌توان برای افزایش زیبایی لب‌ها، چانه و خط فک استفاده کرد تا ظاهری متعادل و جوان‌تر به دست آورد.

4_ گزینه بدون جراحی

بسیاری از افراد تزریق فیلرهای پوستی را به روش‌های تهاجمی مثل لیفت صورت ترجیح می‌دهند.

مدت زمان ماندگاری فیلر چیست؟

مدت زمان ماندگاری فیلر بسته به نوع و برند فیلر متفاوت است. به‌طورکلی، فیلرهای اسید هیالورونیک اثراتی بین 6 تا 12 ماه دارند. با این حال، اثرات دائمی نیستند و فیلر به تدریج توسط بدن متابولیزه می‌شود.

به عبارت دیگر تاریخ انقضای فیلر بیش از 1 سال نیست و پس از آن باید تزریق فیلر پوستی تکرار گردد.

آیا فرم صورت پس از انقضای فیلر به حالت قبلی باز می‌گردد؟

تزریق فیلر پوستی یک درمان موقتی است و پس از گذشت انقضای فیلر تأثیر آن هم از بین می‌رود. اسید هیالورونیک به عنوان ماده اصلی فیلر با گذشت زمان به طور طبیعی توسط بدن جذب و تجزیه می‌شود؛ در نتیجه نواحی تزریق دوباره به حالت قبلی خود بازمی‌گردند.

کوتاه‌مدت بودن ماندگاری اثر تزریق فیلر باعث می‌شود که در صورت بروز اشتباه یا نارضایتی همه‌چیز برگشت‌پذیر باشد. با این وجود برای رسیدن به نتایج قبلی باید بعد از یک سال تزریق فیلر خود را تکرار کنید.

در ادامه عوامل مؤثر بر ماندگاری فیلر را بررسی می‌کنیم.

چه عواملی روی ماندگاری فیلر تأثیر گذارند؟

ماندگاری فیلر بسته به عوامل مختلفی می‌تواند تغییر کند:

  • نوع فیلر: فیلرهای مختلف دارای سطوح متفاوت ضخامت و ترکیب هستند که این عامل بر طول عمر آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل فیلرها در انواع مختلف برای کاربردهای خاص عرضه می‌شوند. باکیفیت‌ترین فیلرهای بازار را از لیست زیر بخرید:

https://inovosense.com/

https://torob.com/

https://www.digikala.com/

https://www.juvederm.com/

  • متابولیسم: متابولیسم فردی بر روی سرعت تجزیه و جذب مواد فیلر توسط بدن نقش دارد. به‌عبارت‌دیگر بدن هر شخص واکنش متفاوتی نسبت به تزریق فیلر نشان می‌دهد.
  • ناحیه تزریق فیلر: تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت مثل بینی، چشم، لب، چانه، شقیقه، گونه و غیره انجام می‌شود. فیلرهای تزریق‌شده به برخی نواحی که حرکات عضلانی بیشتری دارند، مثل لب‌ها، سریع‌تر از نواحی کمتر فعال تجزیه می‌شوند.
  • مهارت پزشک: تخصص پزشکی که فیلر را تزریق می‌کند بر روی نتایج و نحوه توزیع یکنواخت مواد فیلر تأثیر می‌گذارد.

چگونه ماندگاری فیلر را افزایش بدهیم؟

  • فیلر مناسب را انتخاب کنید: مشاورت‌کردن با یک پزشک متخصص برای انتخاب مناسب‌ترین نوع و مارک فیلر
  • انجام دستورالعمل‌های دوره نقاهت تزریق: اجتناب از ورزش‌های شدید، قرار نگرفتن در معرض آفتاب شدید به مدت طولانی و استفاده نکردن از برخی محصولات مراقبت پوست
  • انتخاب سبک زندگی سالم: استفاده از رژیم غذایی متعادل، اجتناب از سیگارکشیدن و مصرف الکل و هیدراته نگه‌داشتن پوست و بدن
  • استفاده از درمان‌های ترکیبی: ترکیب فیلرهای پوستی با روش‌های درمانی دیگر مانند بوتاکس

کلام پایانی: زیبایی انقضا ندارد!

پیشترفت صنعت و تکنولوژی هرچند باعث زندگی راحت‌تر شد اما آلودگی‌ها و مشکلات جدید را به همراه آورد. پوست بدن ما به عنوان اولین سد دفاعی بدن، همیشه در معرض این آلودگی‌ها قرار دارد. به همین دلیل آسیب این آلودگی‌ها بیشتر از هرجای دیگر خودشان را روی پوست نشان می‌دهد.

اگر پوست شما هم بر اثر این آلودگی‌ها کیفیت خود را از دست داده یا به هر دلیل می‌خواهید زیباتر باشید، لازم نیست آه حسرت بکشید. تزریق فیلر صورت روشی امن و سریع است و که زیبایی از دست رفته را به شما باز می‌گرداند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5331

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.