افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

ماساژ درمانی برای مفاصل

  • کد خبر : 4585
ماساژ درمانی برای مفاصل

مفاصل به نقطه اتصال بین دو استخوان گفته می شود که توسط غضروف ها محافظت می شوند. هر گونه آسیب به غضروف ها اعم از: ساییدگی ، جابجایی ، ضربه و.. می تواند باعث ایجاد درد در مفاصل شود که طاقت فرساست. برای کاهش درد آنها ، روش های مختلفی از درمان وجود دارد. یکی […]

مفاصل به نقطه اتصال بین دو استخوان گفته می شود که توسط غضروف ها محافظت می شوند. هر گونه آسیب به غضروف ها اعم از: ساییدگی ، جابجایی ، ضربه و.. می تواند باعث ایجاد درد در مفاصل شود که طاقت فرساست. برای کاهش درد آنها ، روش های مختلفی از درمان وجود دارد. یکی از این روش ها ، استفاده از ماساژ درمانی در منزل برای مفاصل است.

ماساژ درمانی چگونه به درمان بیماری های مفاصل کمک می کند؟

آگاهی از عملکرد ماساژ درمانی برای مفاصل می تواند به ترغیب شما در انتخاب این روش به عنوان یک شیوه موثر و بی خطر کمک کند. اتفاقات زیر از اثرات ماساژ تراپی هستند:

کاهش اضطراب و استرس : استرس می تواند اثر سرکوب کننده بر تمام سیستم های بدن اعم از : گردش خون ، سیستم ایمنی ، تغذیه ، عصبی و.. داشته باشد. آرام کردن بدن از اثرات ماساژ تراپی است که به کاهش استرس و تقویت سیستم تغذیه مفاصل کمک می کند.

لاغری و کاهش وزن : مفاصل به طور غیر مستقیم تحت تاثیر اضافه وزن افراد هستند.، هر روش درمانی که به کاهش اضافه وزن کمک کند می تواند از فشار وارده به مفاصل  کم کرده و در بهبود عملکرد آن ها اثر گذار باشد. با استفاده از ماساژ تراپی و زدودن چربی های اضافی  به لاغری دست خواهید .

تقویت سیستم ایمنی : در برخی از مواقع ، علت درد مفاصل ، یک بیماری عفونی یا خود ایمنی است. ماساژ درمانی از طریق تقویت سیستم ایمنی به مبارزه با بیماری های مرتبط با مفاصل می پردازد.

کنترل خواب : ماساژ درمانی در کنترل چرخه خواب افراد موثراست. به هم خوردن چرخه خواب و استفاده ناصحیح از اندام های بدن موجب افزایش فشار وارد به مفاصل می شود. درخواست ماساژ درمانی برای مفاصل ، یک تفکر و گزینه عالی است که توسط خردمندان انتخاب می شود.

کدام سبک ماساژ تراپی را امتحان می کنید؟

بیایید با انواع سبک ماساژ تراپی آشنا شویم تا بتوانید بهترین سبک که مختص به شماست را بیابید. انواع ماساژ درمانی برای مفاصل را در زیر مشاهده می کنید :

  • ماساژ شرقی : این نوع از ماساژ تراپی ، نشات گرفته از طب چینی است که بر روی کنترل انرژی حیاتی انسان ( انرژی شی) موجود در کانال های مخصوصی تمرکز دارد.  در ماساژ شرقی از دو روش : طب فشاری و شیاتسو استفاده می شود. باتوجه به قدمت علم پزشکی در آسیا و میزان آزمون و خطایی که در طول تاریخ برای این روش پزشکی طی شده می توان گفت نه تنها بهترین روش برای آسیایی ها بلکه برای جهانیان است.
  • ماساژ سنتی اروپایی : روشی نسبتا خشن با استفاده از 5 تکنیک دست ورزی است که توسط اروپائیان در گذشته ابداع شده است. البته برای تقویت عضلات بدنسازان و افرادی که می خواهند لاغر شوند ؛ استفاده ازاین نوع ماساژ درمانی توصیه می شود.
  • ماساژ تراپی امروزی اروپایی : از انواع ماساژ تراپی برای مفاصل است که قدمت آن زیاد نیست اما تحقیقات وسیعی برای آزمودن میزان اثرگذاری آن صورت گرفته است. روش های مدرن آناتومیک ، پایه ساخت این نوع  از ماساژ تراپی با عناوین ( ماساژ ورزشی ، ماساژ عصبی ، میوتراپی ) هستند.
  • ماساژ با حرکات اصلاحی : شاید بتوان گفت این روش ، بهترین نوع ماساژدرمانی برای مفاصل است زیرا با اصلاح رفتار و حرکات فرد از بروز مجدد بیماری و درد در مفاصل جلوگیری می کند. روش های مختلفی برای آن وجود دارد که شامل : هلر ورک ، رولفینگ ، فلدن كرایس و تكنیك الكساندر می باشد.
  • ماساژ درمانی بر اساس انرژی پایه : نام این روش ممکن است با طب سنتی چینی اشتباه گرفته شود. در حالیکه که این روش برگرفته از هاله انرژی اطراف انسان و کائنات است. شاید شما این انرژی معنوی را که با حضور در مکان های مذهبی و معابد خداجو افزایش می یابد، لمس کرده اید. در روش هایی به نام : درمان قطبی ، لمس شفابخش و ریكی از این انرژی جهت ماساژ درمانی برای مفاصل استفاده می شود

شیوه و روش انجام ماساژ درمانی

هر سبک ماساژ درمانی از شیوه خاصی تبعیت می کند. ما اینجا به شرح کلی از آنچه در حین ماساژ تراپی اتفاق می افتد می پردازیم که عبارتند از :

بعد از حضور ماساژور در منزل ، باید اطلاعاتی از قبیل :  روش زندگی ، میزان استرس ، محل و میزان درد ، سابقه بیماری ، پرونده پزشکی ، حساسیت دارویی ( برای جلوگیری از حساسیت به ضماد ها ) و.. را در اختیار او قرار دهید.

مکان ماساژ را با نور ملایم و گرمای کافی آماده کنید. نواختن موسیقی آرام و کمک گرفتن از عود یا مواد معطر می تواند به آرام سازی بدن در حین ماساژ درمانی برای مفاصل کمک کند.

روی تخت دراز کشیده و منتظر استفاده ماساژور از اسانس ها و روغن های خاص برای درمان مفاصل خود باشید. ماساژ ممکن است بین 30-90 دقیقه به طول بکشد . درد هایی که هنگام ماساژ تراپی تحمل می کنید را به ماساژور اطلاع دهید.

ضربه ها و تکنیک های ماساژ تراپی با یکدیگر متفاوت است. حتی ممکن است ماساژ نشسته ، روی صندلی و یا حتی با لباس را تجربه کنید. مدت زمان لازم برای ماساژ نشسته معمولا بین 5-30 دقیقه است. تعداد جلسات نیز بسته به نظر پزشک تعیین می شود.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4585

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.