افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

مزایا و معایب استفاده از پی بی ان(pbn)

  • کد خبر : 2745
مزایا و معایب استفاده از پی بی ان(pbn)

امروزه اگر شما در هر بحث جمع سئویی وارد شوید، بحث PBN یکی از اصلی ترین بحث‌هاست؛ با اینکه چند سال از عمر PBN می‌گذرد، ولی همچنان مخالف و موافقان زیادی دارند. بسیاری از متخصصان که خودشان اقدام به ساخت شبکه‌های PBN کردند و عده‌ای از متخصصان هم به هیچ وجه به سراغ لینکسازی به […]

امروزه اگر شما در هر بحث جمع سئویی وارد شوید، بحث PBN یکی از اصلی ترین بحث‌هاست؛ با اینکه چند سال از عمر PBN می‌گذرد، ولی همچنان مخالف و موافقان زیادی دارند.

بسیاری از متخصصان که خودشان اقدام به ساخت شبکه‌های PBN کردند و عده‌ای از متخصصان هم به هیچ وجه به سراغ لینکسازی به سبک پی بی ان نمی‌روند. حالا به نظر شما چرا بعضی از آن استفاده می‌کنند و بعضی‌ها هم از آن دوری می‌کنند؟

در ادامه این پست قصد داریم تا به مزایا و معایب لینکسازی PBN بپردازیم. با تهران لرن همراه باشید.

تعریف کوتاهی از PBN

PBN مخفف شده کلمات Private Blog Network یا Private Backlink Network است که معنی شبکه وبلاگ یا بک لینک شخصی را می‌دهد. همانطور که از اسم آن هم مشخص است، در این روش، متخصص سئو تعداد زیادی سایت و وبلاگ را با روشهای خاصی راه اندازی می‌کند و در همه آنها به صورت مستمر، تولید محتوا می‌کند.

سپس هر وقت که فهمید که این سایت و وبلاگها برای لینکسازی آماده هستند، از آنها برای لینکسازی PBN استفاده می‌کند. لینکسازی PBN یکی از خطرناک‌ترین روش‌های لینکسازی خارجی است که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند باعث نابودی سایت شما شود.

یکی از دلایلی که بسیاری از متخصصان سئو از این روش دوری می‌کنند، همین بحث خطرناک بودن آنهاست. بحث لینسکازی خارجی خودش جزو ترفندهای کلاه سیاه سئو به شمار می‌رود و حالا PBN هم یکی از خطرناک‌ترین این روشهاست.

مزایا استفاده از PBN

اگر این روش خطرناک و جزو ترفندهای کلاه سیاه به شمار می‌رود، پس چرا تعداد زیادی از متخصصان سئو از آن استفاده می‌کنند؟ قطعا یکسری مزایا و فوایدی دارد که بعضی از متخصصان اصرار دارند تا از روش پی بی ان استفاده شود.

در ادامه به معرفی برخی از مزایا این روش می‌پردازیم:

1- کنترل بر روی لینکها

همانطور که گفتیم، تمامی این سایتها و وبلاگها به دست خود متخصص سئو ساخته می‌شود و این یعنی اینکه می‌تواند به کل لینکها و محتواهایی که در داخل این سایت و وبلاگها تولید می‌شود، مدیریت داشته باشد.

این در صورتی است که وقتی شما از سایتهای دیگر لینک می‌گیرید، هیچ تضمینی وجود ندارد که این لینکها می‌توانند ماندگار باشند یا نه. یعنی اینکه لینکهای شما تا زمانی در داخل سایت وجود دارند که مدیر سایت بخواهد.

حالا که خودتان مدیر شبکه PBN هستید، پس دیگر لازم نیست که نگران حذف شدن لینکهایتان باشید.

2- استفاده از دامنه‌های معتبر در ساخت PBN

برای ساخت شبکه PBN، شما علاوه بر وبلاگ نیاز به تعداد زیادی سایت هم دارید و همانطور که می‌دانید، خرید دامنه جزو الزامات طراحی سایت است. در مراحل طراحی شبکه پی بی ان، معمولا متخصص سئو سعی می‌کند تا از دامنه‌هایی استفاده کند که اعتبار خوبی دارند.

یعنی اینکه سعی می‌کنند دامنه‌ای که انتخاب می‌کنند یک تاریخچه‌ای خوب از قبل داشته باشد تا زمان زیادی را برای به دست آوردن اعتبار صرف نکنند.

اگر این دامنه‌ها اعتبار خوبی نداشتند، نگران نباشید؛ شما اگر چند ماه به صورت مستمر و خوب فعالیت کنید، مطمئن باشید اعبتاری که به دنبالش هستید را به دست می‌آورید.

3- افزایش ریفرینگ دامین

همانطور که می‌دانید، بک لینک یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی است؛ در گذشته، گوگل بیشتر به تعداد بک لینک‌ها توجه می‌کرد. ولی امروزه گوگل بیشتر از تعداد بک لینک، به ریفرینگ دامین دقت می‌کند.

یعنی اینکه برای گوگل مهم نیست که شما چه مقدار بک لینک دارید؛ چیزی که برای گوگل مهم است این است که از چند سایت لینک گرفتید. در حال حاضر ارزش 5 لینک از 5 سایت (هر سایت یکی) خیلی بیشتر از 5 لینک از 2 سایت است.

این اتفاقی است که می‌تواند در لینکسازی PBN برای شما رقم بخورد. همانطور که می‌دانید، شما در این روش باید تعداد زیادی سایت و بلاگ بسازید. یعنی اینکه شما به سایت‌های زیادی دسترسی دارید که می‌توانید در همه آنها لینکسازی کنید.

4- نیاز به مذاکره نیست

علاوه بر PBN، رپورتاژ هم یکی دیگر از موثرترین روشهای لینکسازی خارجی است. ولی در بحث رپورتاژ شما باید با مدیر سایتهای مختلف بر سر موضوعات مختلف مذاکره کنید. مثلا سر موضوعاتی مثل تعداد کلمات، تعداد عکسها، تعداد لینکها، تعداد هدینگ، برچسب و …

ولی اگر شما یک شبکه PBN داشته باشید، هیچ نیازی به مذاکره با هیچکسی ندارید. چون شما خودتان مدیر این سایت و وبلاگها هستید و هر طوری که خودتان بخواهید، می‌توانید در آنها لینکسازی کنید.

معایب استفاده از PBN

نمی‌شود گفت که PBN فقط فایده دارد؛ هر چیزی علاوه بر فوایدی که دارد، قاعدتا ضررهایی هم دارد که PBN هم از این قائله مستثنی نیست. به موارد زیر دقت کنید:

1- هزینه زیاد

همانطور که گفتیم، اگر شما قصد داشته باشید که یک شبکه PBN برای خودتان را راه اندازی کنید، علاوه بر وبلاگ، نیاز به تعداد زیادی سایت دارید. همه این سایتها هم نیاز به دامنه، هاست و تولید محتوا دارند.

در مرحله اول شما باید تعداد زیادی دامنه بخرید. برای اینکه PBN طبیعی‌تر جلوه دهد، باید از پسوندهای مختلف مثل .ir، .com، .net، .tk و … استفاده کنید که هر کدام از آنها هم قیمت‌های مخصوص به خودشان را دارند.

علاوه بر دامنه، باید به مقدار تعداد دامنه‌ای که خریداری کردید، هاست هم بخرید. یادتان باشد که هاست را برای از سرویسهای هاستینگ مختلف بخرید و هر سرویس هاستینگ هم تعرفه‌های مخصوص به خودش را دارد.

حتی اگر نرخ دامنه و هاست هم در همه جا یکسان باشد، باز هم شما باید هزینه زیادی برای خرید اولیه آنها انجام دهید. این هزینه‌ها جدای از بحث تمدید است. البته اگر شما خودتان وقت نداشته باشید، باید یک نفر را استخدام کنید که برای این سایت و وبلاگها محتوا تولید کند و این موضوع هم هزینه‌های خودش را دارد.

2- زمانبر بودن

مراحل خرید دامنه، خرید هاست، راه اندازی سایت، نصب قالب خودش زمان زیادی می‌برد. ولی از طرفی دیگر شما باید چند ماه به صورت مستمر و مداوم در داخل این سایتها تولید محتوا کنید تا سایت و وبلاگها را برای لینکسازی آماده کنید.

همه این مراحل می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد. به حدی که شاید از سایت اصلی خودتان غافل شوید.

3- الگوریتم‌های گوگل در کمین شما هستند

فکر نمی‌کنم که این بخش نیاز به توضیح زیادی داشته باشد. همانطورکه می‌دانید لینکسازی خارجی باید به صورت کاملا طبیعی انجام شود و اگر گوگل یک درصد بفهمد که شما در لینکسازی خارجی دست داشتید، سایت شما راس در بهترین حالت جریمه و در بدترین حالت پنالتی می‌کند.

بحث لینکسازی PBN هم از این قائله مستثنی نیست؛ کوچک‌ترین اشتباه در این بخش می‌تواند سایت شما را برای همیشه از بین ببرد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.