افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

معرفی و تجربه سفارش غذا از رستوران صوفی شیراز

  • کد خبر : 2260
معرفی و تجربه سفارش غذا از رستوران صوفی شیراز

در کلان‌شهری چون شیراز پیدا کردن رستوران خوب کار سختی است؛ اما در این لیست بلندبالا همیشه گزینه‌های قدیمی شما را راضی می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ معرفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر شیراز برویم. رستوران صوفی در شیراز یک انتخاب باکیفیت و گزینه‌ای قدیمی در لیست رستوران‌های خوب […]

در کلان‌شهری چون شیراز پیدا کردن رستوران خوب کار سختی است؛ اما در این لیست بلندبالا همیشه گزینه‌های قدیمی شما را راضی می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ معرفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر شیراز برویم. رستوران صوفی در شیراز یک انتخاب باکیفیت و گزینه‌ای قدیمی در لیست رستوران‌های خوب این شهر است که چه برای خوردن غذا و چه برای سفارش بیرون بر یک انتخاب درست و منطقی است. چرا؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علت را به شما بگوییم

معرفی کلی رستوران صوفی

صوفی یک رستوران ایرانی است که در کنار منو متنوع غذاهای ایرانی به تهیه و طبخ غذاهای فرنگی هم دست برده است. همه میدانیم که اگر قرار بر خوردن یک پرس غذای خوشمزه با ارزش غذایی بالا را داشته باشیم باید به سراغ یک رستوران ایرانی برویم. اگر نسبت به اطلاعات موجود در هرم غذایی آگاه باشید، میدانید که بعد از گروه نان و غلات و میوه و سبزیجات این گروه گوشت و لبنیات هستند که باید در برنامه غذایی شما قرار گیرند.

غذاهای ایرانی شامل انواع کباب، انواع خورش و انواع پلو مخلوط‌ها همگی منبع بسیار خوبی برای دریافت پروتئین و کربوهیدرات هستند. از طرفی پیش غذاهای ایرانی مانند انواع بورانی، کشت بادمجان و یا فرنی و شیر برنج منابع غذایی خوبی برای دریافت انواع لبنیات، با این حساب رستوران صوفی با داشتن یک منو متنوع برای سفارش غذا و پیش غذاهای ایرانی یک انتخاب سنجیده برای شماست.

رستوران صوفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های سنتی و ایرانی شهر شیراز است که با حدود 40 سال سابقه، فعالیت خود را در سال 1361 آغاز کرد. مدیریت این رستوران که از همان اوایل کار افق‌های دوری را برای مجموعه‌ی خود می‌دید اولین سالن رستوران صوفی را با ظرفیت 150 نفر در فضایی با معماری زیبای دوران قاجار برای پذیرایی از مشتریان و همچنین برای برگزاری مجالس در نظر گرفت.

مجموعه‌ی صوفی از همان ابتدای شروع فعالیتش سعی داشت تا با ارائه غذاهای عالی و سرویس‌دهی حرفه‌ای در لیست بهترین رستوران‌های شیراز قرار گیرد، پافشاری پرسنل این رستوران بر جلب رضایت مشتری باعث شد این اتفاق به سرعت رخ دهد. حالا با گذشت 40 سال نام رستوران صوفی همواره در صدر لیست بهترین رستوران‌های شیراز به چشم می‌خورد.

معرفی زیرمجموعه‌های رستوران صوفی

رستوران صوفی تنها یک شعبه حضوری برای صرف غذا دارد؛ اما آشپزخانه صنعتی و کترینگ این مجموعه نیز به صورت مجزا در حال ارائه خدمات بیرون بر هستند. طبق آمار و اطلاعات سایت صوفی درباره زیرمجموعه‌های این برند، آشپزخانه رستوران صوفی قادر به تولید روزانه 10000 پرس غذا با بسته‌بندی مکانیزه و بهداشتی جهت ارائه به کارخانه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی است. همچنین دومین زیرمجموعه این رستوران با نام کترینگ بزرگ صوفی هم امکان ارائه خدمات و سرویس بیرون بر را در برگزاری مراسم و مجالس برای شما فراهم کرده است.

ساعت فعالیت مجموعه صوفی در شیراز

رستوران صوفی شیراز با منو اختصاصی ناهار و شام هرروز از ظهر تا نیمه‌شب آماده سرویس‌دهی به مشتریان است. صوفی هیچ منویی برای سرو صبحانه در رستوران ندارد. با این حساب نمی‌توان انتظار داشت که صبح‌ها آماده به کار باشد. ساعت فعالیت مجموعه رستوران صوفی هرروز از 11:30 تا 15:30 برای وعده ناهار و از 19 تا 22:30 برای وعده شام است.

البته تجربه سفارش غذا از رستوران صوفی فقط به شیوه‌ی حضوری امکان‌پذیر نیست، شما می‌توانید در ساعت فعالیت این مجموعه غذای موردنظرتان را از منو صوفی به شکل آنلاین هم سفارش دهید.

رستوران صوفی کجاست؟

رستوران صوفی در شهر شیراز و در محدوده بلوار ستارخان واقع شده است. بلوار ستارخان به دلیل نزدیکی به باغ عفیف‌آباد یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین مناطق شهری شیراز است که از همین رو دسترسی به آن هم بسیار ساده است. چه با خودرو شخصی و چه با وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی می‌توان خود را بی‌دردسر به این رستوران رساند.

اگر می‌خواهید با خودرو شخصی‌تان تا رستوران صوفی بروید کافیست وارد اتوبان آزادگان شده و خودتان را به بلوار شهدای حج برسانید، تابلوهای راهنما را در سمت چپ خود دنبال کنید و مسیر را تا رسیدن به خیابان مثنوی ادامه دهید. پس از گذر از خیابان مثنوی، از کنارگذر ساحلی به سمت امدادگر برانید. از مسیر امدادگر راهی خیابان دانش آموز شوید، اولین دوربرگردان را به سمت بلوار مطهری دور بزنید. بعد از بلوار مطهری، خیابان زرگر به بلوار ستارخان می‌رسید. باقی مسیر تا رسیدن به رستوران سرراست است.

اگر بخواهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی تا رستوران صوفی بروید کارتان ساده‌تر است. کافیست خودتان را با مترو به ایستگاه مطهری یعنی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به رستوران صوفی برسانید. باقی مسیر را می‌توان با تاکسی یا اتوبوس طی کرد. همچنین می‌توانید از هرکجای شهر شیراز که هستید با تاکسی اینترنتی به رستوران صوفی برسید.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، روبروی کوچه 18، رستوران صوفی

بررسی منو رستوران صوفی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم منو این رستوران شامل دو بخش منو ایرانی و منو فرنگی است. اما تمرکز اصلی آن بر پخت و تهیه غذاهای ایرانی و به خصوص کباب است. البته منو فرنگی این رستوران ‌هم از تنوع بسیار خوبی برخوردار است که در ادامه به هر دو آن‌ها می‌پردازیم.

منو غذاهای ایرانی صوفی

منو غذاهای ایرانی و محلی رستوران صوفی شامل انواع کباب‌، انواع خورش‌ و پیش‌غذاهای ایرانی است. در این منو چلوکباب درباری، چلوکباب لاری، چلو جوجه کباب ترش، مرغ شکم‌ پر و کشک‌بادمجان از محبوب‌ترین غذاها هستند. البته صوفی در تهیه و طبخ غذاهای سنتی و محلی شیراز هم حسابی زبانزد است. غذاهایی مثل شکر پلو، کوفته هل، کلم پلوی شیرازی و دیگر غذاهای محلی این منطقه جز غذاهای ایرانی و بسیار خوشمزه رستوران صوفی محسوب می‌شوند.

منوی غذاهای فرنگی صوفی

بخش منو غذاهای فرنگی صوفی هم بسیار متنوع است. غذاهای محبوب در این منو شامل انواع استیک با سس‌های مختلف مانند استیک با سس قارچ، انواع استراگانوف‌ها (بیف و چیکن)، انواع پاستا شامل پاستا میتسودی مار، پاستا مارینارا، پاستا نپولیتن با سس سفید و پاستا آلفردو، لازانیا و فست فود است. اگر می‌خواهید در رستوران صوفی یک فست فود خوشمزه و باکیفیت بخورید پیشنهاد ما پیتزاهای رستوران صوفی است.

منو دسر صوفی

سومین بخش منو صوفی به دسرهای مختلف اختصاص داده شده است و جالب اینجاست که تنوع دسرها در منو رستوران صوفی هم دست کمی از منو غذاهای اصلی ندارد. کرم کارامل، رنگینک مخصوص، تیرامیسو، دسر موس میوه‌ای، دسر موس شکلاتی، کیک ایتالیایی، کیک دنت، چیز کیک آلبالو، ژله میوه‌ای و حلوای مخصوص زعفرانی از محبوب‌ترین انواع دسرها در این بخش از منو رستوران صوفی هستند

همچنین منو رستوران صوفی در بخش سالاد و پیش غذا هم از تنوع خوبی برخوردار است. سالاد فصل، سالاد شیرازی، سالاد کلم، سالاد سیب زمینی، سالاد چیکن سزار و سالاد ماکارونی از سالادهای صوفی و نان سیر، قارچ سوخاری، سوپ، سیب زمینی تنوری با سالاد، سوپ چیکن ماشروم، آش ماست و ماست خیار از دیگر مخلفات و پیش غذاها در منو این رستوران است.

قیمت غذاها در رستوران صوفی

اگر نگاه مقایسه‌ای داشته باشیم باید گفت گه قیمت غذاهای رستوران صوفی در نگاه اول کمی بالا به نظر می‌رسند؛ اما در بررسی قیمت باید موارد دیگری از جمله حجم غذا، کیفیت و تازگی مواد اولیه و طعم غذا را هم مدنظر قرار داد. با این حساب می‌توان گفت قیمت غذاها در رستوران صوفی با توجه به کیفیت و حجم غذا کاملاً منطقی و منصفانه در نظر گرفته شده است.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2260

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.