افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 July , 2024
0

ملزومات صنعتی پر طرفدار

  • کد خبر : 2116
ملزومات صنعتی پر طرفدار

پالت ها پالت پلاستیکی به عنوان وسیله ای معرفی می شود که  به وطور کلی برای قرار دادن کالا جهت جابجایی و انبار کردن استفاده می شود . استفاده از این وسیله برای انبار کردن مواد غذایی همین طور مواد صنعتی در مکان های مختلف کاربرد دارد . در واقع هنگامی که جابجایی و حمل […]

پالت ها

پالت پلاستیکی به عنوان وسیله ای معرفی می شود که  به وطور کلی برای قرار دادن کالا جهت جابجایی و انبار کردن استفاده می شود . استفاده از این وسیله برای انبار کردن مواد غذایی همین طور مواد صنعتی در مکان های مختلف کاربرد دارد . در واقع هنگامی که جابجایی و حمل کالا با لیفتراک هایی از نوع دستی امکان پذیر می باشد کاربرد پالت پلاستیکی بیشتر شده و سبب می شود که حمل بار به صورت ساده تر و راحت تر امکان پذیر شود . در واقع پالت ها دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به جنس مواد اولیه برای ساخت آنها نامگذاری شده اند . انواع چوبی و فلزی و نوع پلاستیکی از این وسیله مشاهده می شود که کاربرد خاصی برای هر کدام از آنها در نظر گرفته می شود . پالت پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است تا برای نگهداری کالاهای مختلفی که دارای اندازه های مختلف و وزن متفاوت می باشند کاربرد مطلوبی داشته باشد . کارایی بالای پالت پلاستیکی سبب شده است که امروزه به عنوان جایگزین مناسب انواع پالت های فلزی و چوبی محسوب شود و در بسیاری از کارگاه ها و اماکن تولیدی دارای کاربردی وسیع می باشد . پالت پلاستیکی با توجه به ابعاد مختلف از آن دارای کاربری متنوع و قیمت مخصوص به خود می باشد.

کاربرد ها

امروزه در صنایع مختلف در سراسر دنیا از پالت پلاستیکی استفاده می شود که داشتن ویژگی های مطلوب آن این قابلیت را فراهم کرده که با صرف هزینه ای کم بتوان استفاده گسترده تر و مفیدتری از آن داشت . داشتن طول عمر مفید و کیفیت بالای ساخت در این محصول سبب می شود که برای انبارش یک گزینه انتخابی مناسب تلقی گردد . از آنجایی که پالت پلاستیکی به گونه ای طراحی شده که دارای وزن کم باشد برای محیط هایی که پالت قرار است به صورت دستی جابجا شود یک گزینه مطلوب است . به طور کلی انتخاب پالت از نوع پلاستیکی باید به شکلی باشد که بتواند تحمل بار و چیدمان مورد نظر را داشته باشد و تغییر شکل ندهد . این محصول باید دارای سازگاری مناسب برای سیستم های بسته بندی و همین طور جابجایی بار را داشته باشد . انتخاب ابعاد مناسب پالت برای برآورده کردن انتظارات استفاده از آن مهم است. به دلیل آن که در صورت انتخاب و کاربری مناسب ، پالت دچار شکستگی و تغییر شکل نمی شود یک گزینه انتخابی پرکاربرد است . پالت پلاستیکی در انواع یکبار مصرف و چند بار مصرف وجود دارد که با توجه به کاربری مورد انتظار از آن تهیه می شود و برای بارگیری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

حمل بار های سنگین

لیفتراک به عنوان ابزاری شناخته می شود که می تواند کار جابجایی اجسام سنگین را به شکل مناسبی تا ارتفاع مطلوب انجام بدهد . از آنجایی که با وجود پیشرفت های صنعتی نیاز به دستگاه های مختلف برای بلند کردن اجسام و تجهیزات سنگین احساس می شود انواع مختلفی از دستگاه ها طراحی شده اند تا این کار را ساده تر کنند . طراحی لیفترک ها نیز بدین منظورصورت گرفت تا حمل بار و جابجایی آن به بهترین وساده ترین شکل ممکن امکان پذیر شود . انواع مختلفی از لیفتراک با کاربرد و قیمت متفاوتی به بازار عرضه شده اند تا بتوان نوع مناسبی از آن را برای هدف مورد نظر خریداری نمود.  لیفتراک در ظرفیت های متنوع برای جابجایی بار و شکل های مختلفی طراحی و تولید شده است و با درد نظر گرفتن کاری که قرار است انجام دهد و محیطی که قرار است از این دستگاه استفاده شود می توان نوع مناسبی از آن ا تهیه کرد . لیفتراک با دارا بودن دو شاخک که در قسمت جلوی دستگاه طراحی شده است می تواند کار بالا و پایین بردن اجسام را انجام دهد و همین طور برای جابجایی انواع وسایل سنگین مورد استفاده قرار بگیرد . لیفتراک ها در کارخانه های مختلف تولید می شوند و دارای انواع مختلفی هستند. انواع لیفتراک تولید شده شامل انواع برقی و دیزلی و همین طور لیفتراک دوگانه سوز هستند که این سه نوع از انواع رایج لیفتراک های موجود در بازار محسوب می شوند . برای اطلاع از میزان باری که قرار است لیفتراک حمل کند تنها کافی است که به مشخصات درج شده کارخانه برای حمل بار و ظرفیت حمل بار روی ماشین آلات توجه شود .

کاربرد

از انواع لیفتراک ها نوع برقی آن به دلیل استفاده از برق برای تامین انرژِی می تواند گزینه مناسبی جهت کم کردن هزینه های سوختی باشد و به همین ترتیب آلایندگی آن نیز کمتر می باشد . استفاده از این نوع لیفتراک برای محیط هایی که قرار است دود نباشد و کم صدا باشد از آن استفاده می شود . استفاده از لیفتراک برقی برای محیط های باز یا بسته مناسب می باشد .

این هم از جرثقیل

جرثقیل سقفی به عنوان بالابر سقفی نیز شناخته می شود که از آن برای جابجا کردن باردر اماکن صنعتی استفاده می شود . این جابجایی در انبارها و سالن های صنعتی برای بارهایی با اندازه و وزن متفاوت مطرح می باشد .  اغلب این دستگاه ها دارای دو ریل موازی می باشند که به گونه ای طراحی شده که می تواند به صورت افقی در سالن ها نصب شود و جرثقیل می تواند روی این ریل ها حرکت کند . در واقع جرثقیل در انواع مختلفی با ویژگی ها و قابلیت های متنوعی طراحی و عرضه شده است تا هر کدام کاربرد خاص خود را برای جابجایی اجسام سنگین داشته باشند . ساختار کلی جرثقیل به این صورت می باشد که دارای یک تیر است و از یک قلاب همین طور یک کابل تشکیل شده که می تواند کار جابجایی بار را به امری ساده تبدیل کند . یکی از انواع جرثقیل نوع سقفی آن می باشد که بیشترین کاربرد آن در سالن های سرپوشیده و همین طور سیلوهای سرپوشیده  صنعتی می باشد و جهت جابجایی و بلندکردن اجسا با وزن و ابعاد گوناگون به بهترین شکل ممکن دارای کاربردی مطلوب می باشد .

کاربرد مناسب

در مکان هایی که دارای ابعاد کوچک هستند استفاده از جرثقیل سقفی تک پل مناسب تر می باشد چون دهانه کوتاه دارد و وزن آن سبک تر از نوع دو پل می باشد دارای کاربرد بهتری برای مکان های کوچک است . برای راه اندازه جرثقیل مراحل ساده ای صورت می گیرد که باید شرایط محیطی که قرار است در آنجا دستگاه نصب شود به درستی مورد توجه قرار بگیرد . برای جابجایی بارهایی با ظرفیت سنگین و همین طور طول زیاد استفاده از جرثقیل سقفی بیشتر است . هزینه ساخت و نگهداری انواع تک پل از جرثقیل سقفی کمتر از نوع دو پل می باشد . در واقع فناوری و زمان تولید نوع تک پل کمتر از دو پل می باشد از این رو قیمت مناسب تری دارد. استفاده از نوع جرثقیل سقفی  دو پل گسترده تر از نوع تک پل است .

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2116

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.