افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه

  • کد خبر : 2715
پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه

ورق‌ گالوانیزه از جمله‌ی ورق‌های فولادی با پوشش روی هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه برای افراد فعال در حوزه‌ی محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید که تغییرات قیمت این محصول تحت تأثیر عوامل […]

ورق‌ گالوانیزه از جمله‌ی ورق‌های فولادی با پوشش روی هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه برای افراد فعال در حوزه‌ی محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید که تغییرات قیمت این محصول تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارند، به دلیل اهمیت این مسئله و به منظور پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم ما به بررسی این عوامل پرداخته‌ایم. جهت مشاهده قیمت روز ورق گالوانیزه کلیک کنید.

عوامل مهم در پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه

عدم آشنایی با فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق گالوانیزه و بی‌اطلاعی از پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به سرمایه‌گذاران و خریداران وارد کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در آینده، عوامل مؤثر را با هم بررسی می‌کنیم:

●     تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که سرمایه‌گذاران باید در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه به آن توجه کنند، تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن‌هاست. بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز در صنایع فولادی از خارج ایران وارد می‌شود. پس با وجود تحریم‌ها تهیه‌ی این مواد با مشکلات زیادی مواجه شده که به صورت مستقیم بر روی قیمت محصول اثر می‌گذارد.

●     کارخانه تولیدکننده ورق گالوانیزه

فعالان این حوزه در زمان خرید با انواع ورق گالوانیزه در بازار مواجه می‌شوند که توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید شده‌اند. هرکدام از این ورق‌ها قیمت متفاوتی دارند. علت اصلی تفاوت قیمت، متفاوت بودن کیفیت مواد اولیه‌ی استفاده شده، دقت دستگاه‌ها و روش‌های مورد استفاده در تولید است. در هر صورت اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ورق گالوانیزه از بهترین برندهای داخلی هستید، می‌توانید به پیوان به عنوان بستری امن برای خرید خود مراجعه کنید.

●     نوسانات قیمت ارز

سرمایه‌گذاران و خریداران عزیز یکی از موارد مهمی که باید در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه و پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم به آن توجه کنید، تغییرات قیمت ارز است. همانطور که اشاره کردیم مواد اولیه‌ی مورد نیاز و گاهی اوقات خود ورق‌های گالوانیزه از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند، بنابراین با افزایش قیمت دلار، نرخ تمام شده‌ی این محصولات هم افزایش می‌یابد. البته افزایش قیمت ارز باعث می‌شود که تولیدکنندگان به صادرات این محصول تمایل بیشتری نشان دهند که نتیجه‌ی نهایی آن هم افزایش قیمت ورق گالوانیزه است.

●     ضخامت و ابعاد ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. مشخص است که در تولید ورق‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از مواد اولیه‌ی بیشتری استفاده شده است؛ در نتیجه این محصولات قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه‌هایی با ضخامت کمتر و ابعاد کوچک‌تر دارند. نکته مهم این است که پیش از خرید به دقت بررسی کرده و ضخامت مورد نیاز را سفارش دهید تا به این ترتیب از هدر رفتن منابع مالی خود جلوگیری کنید. شما همواره می‌توانید به مجموعه پیوان و کارشناسان حرفه‌ای ما در این زمینه اعتماد کرده و مشاوره‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنید.

●     میزان عرضه و تقاضا در بازار

از دیگر فاکتورهای مهمی که باید در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه به عنوان توجه کنید، میزان عرضه و تقاضا در بازار است. در حال حاضر ورق گالوانیزه مانند محصولات فولادی مختلف در بورس کالا معامله می‌شود. بنابراین بررسی دقیق میزان عرضه و تقاضای ثبت شده می‌تواند به شما در پیش‌بینی قیمت این محصول کمک کند، اما چطور؟ مطابق با یک فرمول کلی اگر میزان تقاضا زیاد و میزان عرضه کم باشد، قیمت کالا افزایش می‌یابد. در مقابل با افزایش عرضه یا کاهش تقاضا، محصول با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

●      شرایط آب‌وهوایی

شاید تا پیش از این تصور نمی‌کردید، ولی یکی از عوامل کلیدی در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه، شرایط آب‌وهوایی است. باید بدانید که تغییر شرایط جوی، تعطیلات و میزان بلند بودن روزها عواملی هستند که بر روی تولید ورق و قیمت نهایی آن اثر می‌گذارند. مثلاً کاهش ناگهانی دمای هوا می‌تواند سبب بروز رکود در تولید محصولات فولادی شده که نتیجه‌ی آن کاهش عرضه در بازار و افزایش قیمت نهایی ورق گالوانیزه است.

●     هزینه‌های باربری و حمل و نقل محصول

در زمان پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم، باید هزینه‌های باربری و حمل و نقل از کارخانه به انبار را هم به آن اضافه کنید. به علاوه افزایش قیمت حامل‌های انرژی نظیر گازوئیل و بنزین هم بر روی هزینه‌ی باربری اثر گذاشته و منجر به افزایش قیمت نهایی ورق گالوانیزه می‌شود.

●     قیمت نفت

در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه از قیمت روز نفت غافل نشوید. باید بدانید که نفت بر قیمت ۱۵ درصد از آهن‌آلات موجود در بازار اثرگذار است.

میزان تورم: قیمت ورق گالوانیزه به میزان زیادی تحت تأثیر میزان تورم قرار دارد. در حقیقت افزایش تورم باعث افزایش هزینه‌ی تمام شده‌ی مواد اولیه شده که به نوبه‌ی خود بر قیمت انواع مقاطع فولادی اثر افزایشی خواهد داشت.

●     عوارض صادرات

ز دیگر موارد با اهمیت در زمان پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه، میزان عوارض اعمال شده بر صادرات است. در صورت افزایش هزینه‌ی عوارض، قیمت آهن و ورق هم با افزایش روبه‌رو می‌شوند.

تکنیک‌های مورد استفاده در پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه بعد از تحریم

در کنار موارد بالا می‌توانید از تکنیک‌های زیر هم برای پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم استفاده کنید:

1. روش تحلیل بنیادی

در این روش پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه براساس اخبار و عوامل تأثیرگذار بر قیمت، انجام می‌شود.

2. روش تحلیل تکنیکال

در این روش پیش بینی قیمت آهن بعد از تحریم براساس الگوهای قیمتی، در دراز مدت، کوتاه مدت و میان مدت انجام می‌شود. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قیمت‌ها در ایران براساس فضای خبری موجود تغییر می‌کنند، در نتیجه این روش چندان هم کارآمد نیست.

یکی دیگر از نکات کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که پیش بینی‌های خود را همزمان با تغییرات اقتصادی و سیاسی جامعه به‌روز کنید.

در آخر:

همانطور که دانستید عوامل مختلفی بر قیمت ورق گالوانیزه اثر می‌گذارند؛ در نتیجه پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه کار چندان آسانی نیست و باید توسط افراد ماهر و آشنا به بازار انجام شود. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار آهن‌آلات هستید و نمی‌خواهید متحمل ضررهای بزرگ شوید، به سراغ منابع معتبر و شناخته‌شده بازار بروید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2715

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.