افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چرا به قصه صوتی کودکانه نیاز داریم؟

  • کد خبر : 5580
چرا به قصه صوتی کودکانه نیاز داریم؟

قصه صوتی کودکانه قصه ای است که بدون دربرداشتن متن و تصویر و در قالب یک فایل صوتی، یک ماجرای جذاب کودکانه را برای کودکان روایت می کند. اُنس با قصه های صوتی کودکانه می تواند کودکان را به مطالعه و یادگیری علاقمند کند. هم چنین دسترسی آسان به قصه های صوتی در مکان های […]

قصه صوتی کودکانه قصه ای است که بدون دربرداشتن متن و تصویر و در قالب یک فایل صوتی، یک ماجرای جذاب کودکانه را برای کودکان روایت می کند. اُنس با قصه های صوتی کودکانه می تواند کودکان را به مطالعه و یادگیری علاقمند کند. هم چنین دسترسی آسان به قصه های صوتی در مکان های مختلف، جذابیت این قصه ها را برای کودکان و والدین آن ها چندبرابر کرده است. در مسافرت ها و مهمانی ها، بدون اینکه نیازی به همراه داشتن کتاب داستان های کودکانه داشته باشید، می توانید با پخش کردن قصه های صوتی برای کودکان، آن ها را سرگرم کرده یا بخوابانید.

از طرفی دغدغه خواندن و شنیدن قصه های جدید نیز برای والدین و کودکان اهمیت دارد. بنابراین برای این که بتوانید به قصه های صوتی بیشتری برای کودکان خود دسترسی داشته باشید، میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

قصه صوتی کودکانه

در وبسایت وولک که در لینک بالا مشاهده کردید، می توانید به بیش از 700 قصه صوتی جدید و جذاب برای کودک خود دسترسی داشته باشید. همه ی قصه های صوتی وولک با قصه گویی اختصاصی صدف خالقی و بررسی تیم تخصصی تولید محتوا برای کودکان عزیز تهیه و منتشر می شوند.

کاربردهای قصه صوتی کودکانه

از قصه های صوتی کودکانه می توانید در هر زمان و مکانی که بخواهید برای سرگرم کردن کودک خود استفاده کنید. قصه های صوتی کودکانه معمولا با داشتن جلوه های ویژه صوتی جذابیت شنیداری بالایی دارند. از این رو می توانند به جای شعر و آهنگ های کودکانه برای سرگرم کردن کودکان در طول روز استفاده شوند.

از طرفی شنیدن قصه صوتی کودکانه برای کودکان می تواند کارکردهای آموزشی نیز به دنبال داشته باشد. تمامی مفاهیمی که درکشان برای کودکان دشوار است، را می توان با یک موضوع متناسب و آموزنده از قصه کودکانه صوتی به آن ها آموزش داد.

کاربرد قصه صوتی کودکانه برای رشد و تربیت کودکان

قصه های صوتی درواقع فرمتی از قصه های متنی کودکانه هستند که می توانند مفاهیم و پندهای متعددی را به کودکان آموزش دهند. کودکان با شنیدن قصه های صوتی کودکانه می توانند مفاهیمی مانند صداقت، همدلی، اعتماد به نفس و خودباوری، غلبه بر ترس، کنترل احساسات و سایر موضوعات مهم را با روش های غیر مستقیم یاد می گیرند و کاربرد این مفاهیم در زندگی را بهتر درک می کنند.

داستان های کودکانه می توانند آمادگی کودکان برای رویارویی با مسائل مختلف را افزایش دهند. درواقع با شنیدن قصه صوتی کودکانه با موضوعات مختلف، کودکان می توانند تجربه های متفاوتی از موقعیت های مختلف به دست آورده و قدرت حل مسئله خود را تقویت کنند.

کاربرد قصه صوتی کودکانه برای آرامش و خواباندن کودکان

بهترین زمان برای استفاده از قصه های صوتی برای بچه ها، زمان شب و قبل از خواب است. قصه های صوتی تنها حواس شنیداری کودکان را درگیر می کنند و کودکان با استفاده از قصه های صوتی در شب می توانند چشمان خود را ببندند و ذهن خود را به ماجرای قصه بسپارند تا به استقبال خواب شیرین شبانه بروند. هم چنین وجود موسیقی آرامش بخش و جلوه های ویژه صوتی، آن ها را برای استفاده قبل از خواب مناسب تر می کند.

از نگاهی دیگر، استفاده از قصه های صوتی در زمان خواب برای کودکان می تواند، رفتن به رختخواب را برای آن ها تعریف کند. با پخش کردن قصه صوتی برای کودکان هر شب قبل از خواب می توانید به رختخواب رفتن و خوابیدن را برای آن ها تداعی کنید؛ به این ترتیب کودکان با شنیدن قصه صوتی زمان خوابیدن را بهتر درک خواهند کرد.

نقش قصه گو در قصه های صوتی کودکانه

یکی از مهم ترین عناصر در قصه صوتی کودکانه، قصه گویی است که قصه را برای کودکان روایت می کند. قصه گوی قصه های کودکانه باید از طریق تعامل با کودکان با آن ها ارتباط گرفته و ماجرای قصه را با طرح پرسش یا همراهی کودکان برای آن ها روایت کند. تعامل با کودکان منجر به جلب توجه بیشتر آن ها شده و در نتیجه مضمون قصه را بهتر درک می کنند.

قصه گو هم چنین باید احساسات و هیجانات موجود در قصه را به درستی به شنوندگان کوچک خود منتقل کند؛ به عنوان مثال در مواقع خشم، ترس یا خجالت صدای خود را بر حسب موقعیت تغییر دهند و انرژی این احساسات را به کودکان منتقل کنند.

تغییر صدا یا تیپ سازی کاراکترهای قصه نیز یکی دیگر از ویژگی های قصه صوتی کودکانه است. اگرچه داشتن مهارت دوبله برای قصه گو الزامی نیست و با ترکیب صداهای چند شخصیت نیز می توان این ویژگی را به قصه های صوتی اضافه کرد.

مهم ترین مهارتی که قصه گوی قصه صوتی کودکانه باید داشته باشد

از آنجایی که کودکان به طور کامل با زبان، کلمات و کاربردهایشان آشنا نیستند و مهارت های زبانی پیشرفته ای ندارند، یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای قصه گویی کودکان، روانخوانی واضح و رسای کلمات قصه کودکانه است. با داشتن این مهارت، کودکان با تلفظ درست و واضح از هر کلمه آشنا شده و کلمات و کاربردشان را بهتر درک خواهند کرد.

با توجه به کاربردها و ویژگی های جذاب قصه صوتی کودکانه که در این مقاله از آن ها یاد کردیم، باید گفت که استفاده از قصه صوتی برای سرگرمی و آموزش به کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین شما والدین گرامی با مراجعه به وبسایت وولک می توانید به انبوهی از قصه های صوتی با مضامین کودکان و آموزنده برای رشد و تربیت فرزند خود دسترسی داشته باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5580

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.