افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چرا زمستان بهترین زمان برای شستشوی مبل و تمیز کردن فرش است؟

  • کد خبر : 2718
چرا زمستان بهترین زمان برای شستشوی مبل و تمیز کردن فرش است؟

در فصل زمستان به خاطر سردی هوا اغلب خانواده ها به سفر نمی روند و در منزل هستند و به دلیل نزدیک تر شدن به اوایل فصل بهار و عید نوروز افراد بیشتر به فکر تمیز کردن خانه یا به اصطلاح به فکر خانه تکانی هستند. شستشوی مبل ها در فصل زمستان به دلیل وجود […]

در فصل زمستان به خاطر سردی هوا اغلب خانواده ها به سفر نمی روند و در منزل هستند و به دلیل نزدیک تر شدن به اوایل فصل بهار و عید نوروز افراد بیشتر به فکر تمیز کردن خانه یا به اصطلاح به فکر خانه تکانی هستند. شستشوی مبل ها در فصل زمستان به دلیل وجود سیستم های گرمایشی در منزل، و زودتر خشک شدن بسیار رایج است. با وجود سرمای هوا برخی افراد تصمیم می گیرند فرش های خود را در منزل شستشو دهند. شستن فرش در فصل زمستان برای خشک کردن فرش ها کمی سخت است. معمولا افراد پس از شستشو فرش ها را لول می کنند تا آب اضافی آن خارج شود و اگر متراژ فرش ها کوچک باشد فرش پس از مقداری که اب ان خشک شد سپس به داخل منزل آورده و با وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ، شومینه و … فرش را خشک کنند.

نشستن گرد و خاک بر روی مبل و فرش ها

در فصل تابستان و بهار به دلیل نباریدن باران و برف  گرد و خاک بیشتری در هوای شهر می پیچد و با باز بودن پنجره ها گرد و خاک به داخل منزل می آید و بر روی مبل ها و فرش های منزل می نشیند. نشستن گرد و خاک بر روی فرش و مبل ها باعث کدر شدن نمای فرش، براقیت فرش و مبل و باعث از دست رفتن کیفیت اولیه آن ها می شود. در فصل زمستان به دلیل باریدن باران و برف، گرد و خاک کمتری در هوا است و برخی افراد تصمیم به شستشوی مبل ها و تمیز کردن فرش ها می گیرند. شستن فرش ها در زمستان به دو صورت ممکن است انجام شود. برخی افراد تصمیم می گیرند خودشان بشورند و برخی به قالیشویی های معتبر برای شستشوی فرش ها مراجعه می کنند. شستشوی فرش ها در فصل زمستان به خاطر برودت هوا مقداری سخت تر است و خشک شدن فرش زمان بیشتری طول می کشد ولی شسته شدن فرش ها به صورت درست و اصولی در فصل زمستان هیچ آسیبی به بافت فرش وارد نمی شود. شستشوی مبل ها زیر نظر متخصصین قالیشویی و با دستگاه های مکانیزه و شوینده های مخصوص مبل انجام می شود و هیچ گونه آسیبی به مبل ها وارد نمی شود.

از بین رفتن آلرژی ها

برخی از باکتری ها و آلرژی ها در فصل سرما بیشتر تکثیر می شود و باعث سرما خوردن افراد منزل می شود. با شستن فرش ها درفصل زمستان باعث از بین رفتن این نوع از باکتری ها می شویم. در فصل سرد زمستان بیشتر اوقات افراد در خانه هستند و اوقات فراغت خود را سعی می کنند در منزل بگذرانند به همین خاطر با شستن فرش ها در فصل زمستان این نوع از آلرژی ها و باکتری ها از بین می روند و افراد منزل حساسیت و آلرژی پیدا نمی کنند. فصل زمستان فصلی است که انواع بیماری ها مانند انفولانزا، سرما خوردگی شیوع پیدا می کند همچنین امروزه برخی از خانواده ها با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و پس از تمام شدن دوران نقاهت ضد عفونی لوازم خانگی مانند فرش و مبل ها برای پیشگیری از انتقال بیماری نیاز است.

شستن فرش در زمستان جهت از بین رفتن آلرژی ها

گذراندن وقت بیشتر در خانه

در فصل زمستان با سرد شدن هوا افراد ترجیح می دهند بیشتر اوقات در منزل بماند. تمیز بودن خانه به انسان احساس آرامش بیشتری می دهند و برخی افراد اقدام به شستشوی فرش ها در فصل زمستان می کنند. شستن فرش ها هیچ آسیبی به فرش ها وارد نمی کنند. اغلب متخصصین  قالیشویی برای شستشوی فرش ها از آب سرد استفاده می کنند به همین خاطر شسته شدن فرش ها در زمستان تاثیر منفی بر فرش ندارد، فقط توجه داشته باشید که برای آب کشی فرش از آب داغ استفاده نکنید زیرا فرش دچار شوک می شود و ممکن است بافت فرش بشکند.

زمستان، بهترین فصل برای شستن فرش های دستبافت

افزایش مقاومت فرش و براق شدن مبل

شستشوی به موقع  فرش ها به صورت درست و اصولی  باعث افزایش مقاومت، دوام، زیبایی، براقیت فرش ها می شود. به همین خاطر شستن هر چند وقت یک بار فرش ها نیاز است تا فرش استحکام خود را از دست ندهد. همچنین مبل ها که محل نشستن افراد بر روی آن است، گاهی اوقات افراد با خوردن غذا و نوشیدنی بر روی مبل ها باعث آلوده شدن سطح مبل می شوند یا حتی ریخته شدن نوشیدنی و غذا به صورت ناگهانی به روی مبل باعث آلوده شدن مبل و لکه شدن سطح مبل می شود. به همین خاطر شستن مبل ها در هر فصلی امکان پذیر است. شستشوی مبل ها باعث تمیز شدن، ضدعفونی، براق شدن بدنه مبل ها می شوند و هیچ ضرری برای مبل ندارد. شستشوی مبل انواع مبل ها در منزل امکان پذیر است ولی برخی از مبل ها مانند مبل های چرمی برای شستشو به دستگاه خاصی نیاز و اگر تصمیم به شستن مبل های چرمی خود گرفتید به قالیشویی معتبر مراجعه کنید.

ریزش موی کمتر حیوانات خانگی در فصل زمستان

برخی افراد در منزل خود حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، پرنده و… نگهداری می کنند و همیشه دغدغه آن ها ریزش موی آن هاست. در فصل های گرم مانند بهار و تابستان ریزش موی حیوانات بیشتر است و افراد همیشه در حال جارو کشیدن فرش ها هستند و شستن فرش در فصل های گرم فایده ای ندارد. در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان ریزش موی حیوانات مخصوصا گربه ها کمتر است و افراد می توانند فرش های خود را به صورت عمیق بشورند تا تمامی مو های ریخته شده بر روی فرش و مو هایی به داخل الیاف فرش فرو رفته از بین برود همچنین می توانند فرش خود را زمان بیشتری تمیز نگه دارند.

زمستان، بهترین فصل برای شستن فرش های دستبافت

فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و در فصل گرما مانند بهار و تابستان الیاف فرش در خود جمع می شوند و سطح فرش سفت می شود ولی در فصل های سرد مانند زمستان و پائیز الیاف فرش نرم می شود و شستن آن راحت تر انجام می شود. همچنین فرش های دستبافت نسبت به اب گرم و ولرم حساس هستند و نباید ان را پس از شستشو جلوی نور آفتاب خشک کرد به همین خاطر شستن فرش های دستبافت در فصل زمستان به صورت عمقی انجام می شود و به راحتی می تواند فرش را در فضای باز خشک کرد ولی فقط پروسه خشک شدن فرش به خاطر سردی هت طولانی تر می شود.

استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان

با سرد شدن هوا افراد برای گرم کردن هوای منزل از وسایل گرمایشی مانند بخاری، شومینه، شوفاژ، بخاری برقی و… استفاده می کنند. حتی در برخی از روستا ها برای گرم کردن منزل از بخاری های هیزومی استفاده می کنند. استفاده از بخاری های گازی و هیزومی و شومینه در فصل زمستان باعث ایجاد دوده در هوای منزل می شود و باعث می شود هم رنگ پارچه ی مبل کدر شود و هم ظاهر فرش براقیت خود را از دست دهد. به همین خاطر افراد در فصل اخر زمستان اقدام به شستشوی مبل ها و تمیز کردن فرش های خود می پردازند.

استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان جهت خشک کردن فرش

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.