افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چرا سیم و کابل افشار نژاد خراسان؟ به همراه معرفی چند نمونه محصول

  • کد خبر : 2872
چرا سیم و کابل افشار نژاد خراسان؟ به همراه معرفی چند نمونه محصول

تاریخچه ساخت سیم و کابل در جهان به سال 1880 میلادی یعنی حدود 130 سال پیش باز میگردد. تاریخچه سیم و کابل در ایران به سال 1283 مربوط می شود که اولین کارخانه برق در تهران راه اندازی شد. در سال های نخستین کار این شرکت تمام سیم و کابل ها از خارج از ایران […]

تاریخچه ساخت سیم و کابل در جهان به سال 1880 میلادی یعنی حدود 130 سال پیش باز میگردد. تاریخچه سیم و کابل در ایران به سال 1283 مربوط می شود که اولین کارخانه برق در تهران راه اندازی شد. در سال های نخستین کار این شرکت تمام سیم و کابل ها از خارج از ایران وارد می شد. بعد از سال ها سیم های قیر اندود و نوار پارچه ای و بالکالیت در ایران تولید شد.

در ادامه این مقاله به معرفی شرکتی خواهیم پرداخت که به یکی از پیشرو ترین کارخانه ها در تولید سیم و کابل در ایران تبدیل شد: شرکت سیم و کابل افشار نژاد خراسان.

گذری بر تاریخچه شرکت صنعتی سیم و کابل افشار نژاد خراسان

شرکت افشار نژاد خراسان توسط مرحوم علی افشار نژاد در سال 1345 در مشهد تاسیس شد. این شرکت اولین تولید کننده سیم های برق قیر اندود در مشهد بود. پس از تاسیس در سال های 1346 هجری شمسی این شرکت مشغول به روکش کردن سیم های خط تولید ایتالیایی مسی با گرانول پی وی سی ژاپنی بود. پس از بیشتر شدن همکاری ها بین ایران و ژاپن، تکنولوژی تولید سیم از ژاپن وارد ایران و شرکت افشار نژاد خراسان شد.

در حال حاضر تولیدات شرکت صنعتی افشار نژاد خراسان محصولاتی چون انواع سیم و کابل های فشار ضعیف مانند سیم پیچ ها و کابل های ساختمانی، کابل های افشان، کابل های کنترل قدرت با عایق های پی وی سی و XLPE ، سیم های خودرو، کابل های شیلد دار مسلح و غیر مسلح، کانسنتریک ابزار دقیق، سیم های مخابراطی، سیم های آیفونی، سیم ها و کابل های مقاوم در برابر آتش و هالوژن فری را شامل می شود.

چرا سیم و کابل افشار نژاد خراسان؟

این شرکت از اولین دریافت کنندگان نشان استاندارد ایران یا همان ISIRI است. محصولات این شرکت بنا به در خواست مشتری بر اساس استاندارد های مختلف مانند استاندارد آلمان VDE، استاندارد بین المللی IEC، استاندارد انگلستان BS  تولید می شوند. لازم است بدانیم فروش سیم و کابل این شرکت به دلیل دارا بودن انواع گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو 9001 در سال 2000 از شرکت SGS  سوئیس است. در ادامه به معرفی برخی از محصولات سیم و کابل خراسان می پردازیم :

سیم افشار نژاد خراسان سایز 1

یکی از محصولات شرکت افشار نژاد سیم های تولیدی این شرکت هستند. این سیم مناسب استفاده در لوله های خرطومی است و از عایق پی وی سی بهره می برد. این سیم هادی مسی آئیل شده است و انعطاف پذیری بالایی دارد.

سیم افشار نژاد سایز 1.5

یکی دیگر از سیم های شرکت افشار نژاد که می توان از آن ها در لوله های خرطومی استفاده کرد سیم های سایز 1.5 است. این سیم از عایق پی وی سی بهره می برد و هادی مسی آئیل شده است. همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی خواهد بود.

سیم افشار نژاد خراسان سایز 2.5

این سیم مناسب استفاده در لوله های خرطومی است. از عایق پی وی سی و هادی مسی آئیل شده بهره می برد. این سیم در کنار انعطاف پذیری بالا در رنگ های مشکی، قرمز، آبی، زرد و سبز تولید می شود. لازم است بدانیم شرکت افشار نژاد خراسان سیم هایی در سایز های مختلف تولید می کند که تمام این سیم ها مناسب استفاده در لوله های خرطومی است. این سیم ها از الگو رنگی خاص مشکی، قرمز، آبی، زرد و سبز استفاده می کنند و انعطاف پذیری مثال زدنی دارند. در تولید آن ها نیز از عایق های پی وی سی و هادی مسی آئیل استفاده شده است.

کابل آنتن افشار نژاد خراسان

کابل های آنتن از دیگر محصولات شرکت افشار نژاد خراسان است. این کابل ها با فرکانس های بالا 50 تا 75 اهم تولید می شوند و هادی مسی کلاس 1 یا 2 دارند. عایق این سیم ها PE  بوده و از شیلد مسی بافته شده بهره می برند.

کابل کولر برند افشار نژاد خراسان

کابل های تولید شرکت افشار نژاد خراسان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این کابل ها در دو سایز مختلف تولید می شوند و دارای هادی از جنس مفتول نرم شده هستند. عایق این کابل ها نیز از نوع پی وی سی است.

کابل زمینی برند افشار نژاد خراسان

کابل های مفتولی این شرکت دارای سطح مقطع های مختلفی هستند که قابل انتخاب توسط مشتری خواهند بود. همانطور که از نام این کابل ها پیدا است این کابل ها برای عبور از زیر زمین و شرایط خاص نظیر خاک و کانال تولید شده است. کابل های زمینی نیز از عایق و روکش پی وی سی بهره می برند.

کابل دو روکشه برند افشار نژاد خراسان سایز 16

این کابل از عایق پی وی سی و هادی مسی آئیل شده بهره می برد. انعطاف پذیری بالا، عایق پی وی سی و هادی مسی کلاس 5 و تحمل دما و حرارت بالا از دیگر ویژگی های این کابل است.

کلام نهایی

شرکت صنعتی افشار نژاد خراسان پس از جنگ جهانی در سال 1345 بنیان گذاری شد و از سال 1346 تولیدات خود را به بازار ایران عرضه کرد. این شرکت یکی از پیشرو ترین شرکت ها در تولید سیم و کابل در ایران بود.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را هر چه بیشتر با این شرکت پیشرو و بنیان گذار آن آشنا کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2872

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.