افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

چطور قیمت لوله داربست با توجه به نوع آن تغییر می ‌کند؟

  • کد خبر : 3473
چطور قیمت لوله داربست با توجه به نوع آن تغییر می ‌کند؟

خیلی از اوقات در کنار ساختمان‌های در حال ساخت، سازه‌های داربستی را دیده‌اید که بر روی آن‌ها عملیات ساخت‌وساز انجام می‌شود. داربست به سازه‌هایی گفته می شود که از طریق آن امکان دسترسی آسان به قسمت‌های مرتفع پروژه­ها فراهم می‌شود. مهم‌ترین مواد مورداستفاده در داربست‌ها، لوله‌هایی هستند که از طریق ورق نورد گرم یا ورق […]

خیلی از اوقات در کنار ساختمان‌های در حال ساخت، سازه‌های داربستی را دیده‌اید که بر روی آن‌ها عملیات ساخت‌وساز انجام می‌شود. داربست به سازه‌هایی گفته می شود که از طریق آن امکان دسترسی آسان به قسمت‌های مرتفع پروژه­ها فراهم می‌شود. مهم‌ترین مواد مورداستفاده در داربست‌ها، لوله‌هایی هستند که از طریق ورق نورد گرم یا ورق سیاه تهیه می‌شوند و ضخامت و ابعاد متفاوتی دارند. لوله‌های مورداستفاده در ساخت داربست درزدار هستند و برای عبور سیالات کاربردی ندارند. برای اینکه بتوان یک سازه داربستی را اجرا کرد، این لوله ها از طریق بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. لوله‌های داربستی دارای چندین وزن مختلف هستند و بر اساس وزن، قیمت آن‌ها نیز تغییر می­کند. همچنین نوع پروفیل، اجزای به‌کاررفته در ساخت آن و برند تولید‌کننده بر قیمت لوله داربست تاثیر دارد.

آشنایی با لوله داربست

داربست‌ها برای کار در محیط‌های مرتفع کاربرد دارند و امکان طراحی نما یا قسمت‌های داخلی سازه را به کارگران می‌دهند و امنیت کار را فراهم می‌کنند. این ابزار هنگام کار در ارتفاع بیش از ۲ متر یکی از بهترین گزینه‌ها هستند . برای ساخت داربست چندین لوله به یکدیگر متصل می‌شوند و قابلیت تحمل وزن­های بالا را دارند. لوله‌های مخصوص داربست در طول ۳ تا ۶ متر تولید می‌شوند و میزان ضخامت آن‌ها ۲ تا ۴ میلی­متر است.

این محصولات کاربرد زیادی دارند و شرایط مناسب کار را برای چندین کارگر در سطوح مختلف فراهم می‌کنند. همچنین آزمایشی بر روی لوله‌ها انجام نشده و به همین دلیل نمی‌توان در آن آب یا گاز انتقال داد. لوله داربست دارای انواع مختلفی است که می­توانید برای تهیه لوله داربستی مورد نیاز خود از طریق گروه صنعتی صبا اقدام کنید.

انواع لوله داربست

قیمت لوله داربست بر اساس نوع آن متغیر است و در نتیجه باید هنگام خرید ویژگی‌های هر یک را بدانید. هرکدام از این لوله‌ها نیز در محیط‌های مختلفی قابل‌استفاده هستند.

  • داربست چکشی کاسه‌ای: این نوع داربست از مهار‌های افقی و پایه‌های عمودی تشکیل می‌شود که کاربرد بسیار زیادی دارد و ایمن است. از مزیت‌های استفاده این محصول می‌توان به عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاعات بسیار بالا و قابلیت توسعه در طول پلان اشاره کرد‌. بیشترین استفاده این محصول در طراحی نمای ساختمان است.
  • داربست چکشی ستاره: این سازه از پایه قائم و مهار افقی تشکیل می‌شود. این لوله به‌سرعت جابه‌جا می‌شود و امکان استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین اجرای آن نیاز به کارگر ماهر ندارد و به‌راحتی باز و بسته می‌شود. علاوه ­بر این در هنگام اتصال‌ قطعات آن نیازی به آچار مخصوص نیست.
  • داربست مثلثی: در طراحی این سازه از فریم مثلثی استفاده می‌شود. این فریم‌ها به‌صورت جفتی نر و ماده به یکدیگر متصل می­شوند و از این طریق فضای مناسبی برای کار ایجاد می­کنند. باز و بسته کردن این نوع داربست آسان است و نیازی به کارگر ماهر ندارد.

کاربرد‌های لوله داربست

داربست به‌عنوان یک لوازم جانبی در کنار سازه استفاده می‌شود و نقش مستقیمی در ساخت‌وساز ندارد؛ اما کاربرد‌های آن در حوزه ساخت‌وساز گسترده است. مهم‌ترین کاربرد آن نقش حفاظتی از کارگران در هنگام کار است و میزان امنیت کار را افزایش می‌دهد؛ به­­خصوص این مورد که وجود داربست امکان سقوط کارگران از ارتفاع را به حداقل کاهش می‌دهد.

از طریق این لوله‌ها می‌توان در ارتفاعات گوناگون کار کرد و به تمام قسمت‌های بیرونی و داخلی سازه دسترسی پیدا کرد. این محصولات به آسانی حمل‌ونقل می‌شوند و از این طریق سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که لوله های دارای وزن زیاد مدت ‌زمان پایان کار را بیشتر می‌کنند و باعث افزایش هزینه می­شوند. تعیین قیمت لوله داربست نیز به کاربرد‌های آن بستگی دارد. به­طور مثال: قیمت لوله داربستی ۱۴ کیلویی به دلیل وزن سبک و امکان جابه‌جایی آسان قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

علت تفاوت قیمت انواع مختلف لوله داربست

تعیین قیمت لوله داربست به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • انواع لوله داربست در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند و هزینه اولیه برای تولید یا جابه‌جایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه می­توان گفت قیمت لوله داربست با توجه به انواع آن متغیر است.
  • علاوه بر این، جنس مواد اولیه تولید‌کننده لوله داربست نیز باعث تفاوت قیمت می‌شود؛ در واقع، لوله تولیدشده از ورق سیاه یا ورق گالوانیزه نسبت به لوله تهیه شده از استیل، قیمت کمتری دارد و کیفیت آن نیز پایین‌تر است.
  • از دیگر عوامل بسیار مهم و تعیین‌کننده قیمت لوله داربست وزن آن است که به­طور مثال: قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی نسبت به سایز‌های دیگر گران‌تر است وعلت آن نیز ضخامت و وزن لوله است هرچه میزان وزن افزایش پیدا کند، قیمت پروفیل نیز بیشتر می‌شود.
  • در کنار آن میزان طول و ضخامت لوله نیز بر قیمت تمام شده آن مؤثر است. با افزایش میزان طول و ضخامت لوله حجم مواد مورد استفاده در تهیه آن بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت مقاطع افزایش پیدا می‌کند.
  • یک عامل دیگر، مربوط به نحوه تولید این مقاطع است که دارای 2 نوع درزدار و بدون درز هستند. لوله درزدار از نظر کیفیت و استحکام در سطح بالاتری است و در نتیجه قیمت کلی مقطع را افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

نقش داربست‌ در انجام ساخت‌وساز نقاط کور ساختمان‌ بسیار مهم است. داربست‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای اجرای آن چندین لوله از طریق بست مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند و فضای مناسبی برای کار در ارتفاع فراهم می‌کنند. این مقاطع به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند و بر این اساس کاربرد­های گوناگونی دارند.

قیمت لوله داربست از عوامل مختلفی مثل کاربرد مقاطع و وزن یا جنس مواد اولیه آن‌ها تأثیر می‌پذیرد. البته در هنگام نصب باید نکات ایمنی به‌صورت کامل رعایت شود تا خطرات استفاده از آن به حداقل برسد. همچنین شما می‌توانید برای خرید لوله داربست آن از طریق مجموعه صبا پروفیل اقدام کنید و لوله مورد نیازتان را با قیمت مناسب تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.