افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چه زمانی برای درمان هالوکس والگوس باید به یک متخصص مراجعه کنیم؟

  • کد خبر : 5309
چه زمانی برای درمان هالوکس والگوس باید به یک متخصص مراجعه کنیم؟

پاها از 26 استخوان، 30 مفصل، بیش از 100 ماهیچه، تاندون‌ها و رباط‌های متعدد تشکیل می‌شوند و ساختاری پیچیده دارند که امکان راه رفتن، ایستادن، دویدن و پریدن را برای افراد فراهم می‌کنند. متاسفانه بسیاری از افراد به پاهای خود بی‌توجه هستند و اصلا به سلامتی آن تا زمانی که دچار مشکل بسیار جدی نشوند، […]

پاها از 26 استخوان، 30 مفصل، بیش از 100 ماهیچه، تاندون‌ها و رباط‌های متعدد تشکیل می‌شوند و ساختاری پیچیده دارند که امکان راه رفتن، ایستادن، دویدن و پریدن را برای افراد فراهم می‌کنند. متاسفانه بسیاری از افراد به پاهای خود بی‌توجه هستند و اصلا به سلامتی آن تا زمانی که دچار مشکل بسیار جدی نشوند، اهمیت نمی‌دهند. برای اطمینان از حمایت کامل پاها و سلامت آن‌ها، باید از کفش‌های مناسب حمایتی استفاده کنید و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل به پزشک مراجعه نمایید. پزشک متخصص پاها را با دقت بسیار زیادی معاینه می‌کند و روش‌های مراقبتی حرفه‌ای را به بیماران ارائه می‌دهد. از آسیب‌های ورزشی گرفته تا مراقبت از پای دیابتی و هالوکس والگوس، دکتر بابک اتوکش به شما کمک می‌کند تا مراقبت‌های مناسب و مورد نیاز خود را برای درمان و پیشگیری دریافت کنید.

هالوکس والگوس چیست؟

پاهای خود را کنار یک دیگر قرار دهید و به پنجه‌های پای خود نگاه کنید. اگر در قسمت خارجی انگشت شست پا برآمدگی‌هایی را دیدید که به سمت بیرون هستند، ممکن است هالوکس والگوس داشته باشید. هالوکس والگوس یک برآمدگی است که در قسمت خارجی انگشت شست پا و روی مفصل پایه انگشت شست ایجاد می‌شود. این برآمدگی معمولا با درد و التهاب همراه است و زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از استخوان‌های قسمت جلوی پا از جای خود خارج و به سمت دیگر انگشتان منحرف شوند.

دلایل رایج هالوکس والگوس چیست و چه افرادی بیش‌تر مستعد این عارضه هستند؟

برخی از افراد به خصوص افرادی که دارای صافی کف پا، مفاصل ناپایدار یا قوس کم هستند، به دلیل ساختار پاهایشان نسبت به دیگران در معرض خطر بیشتری برای ایجاد هالوکس والگوس قرار دارند. زنان بیش‌تر از مردان مستعد ایجاد هالوکس والگوس هستند و رایج‌ترین دلیل آن، پوشیدن کفش‌های نامناسب با پنجه تنگ است که فضای کافی برای انگشتان پا ندارند و موجب انحراف انگشت شست پا و هالوکس والگوس می‌شوند. علت ایجاد این عارضه هرچه که باشد، نیازمند مراقبت‌های پزشکی به منظور اطمینان از بدتر نشدن آن و ایجاد بورسیت است.

4 دلیل برای مراجعه به پزشک در صورت مشکوک شدن به هالوکس والگوس

1. درد

اگر هالوکس والگوس شما در حال حاضر دردناک نیست، به احتمال زیاد با گذشت زمان دردناک خواهد شد و اگر درد کمی را تجربه می‌کنید، ممکن است این درد افزایش یابد. احساس درد مزمن می‌تواند وضعیت روحی و جسمی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی آن‌ها را دچار مشکلات بسیار جدی کند.

2. آرتروز

فشاری که یک هالوکس والگوس به مفصل انگشت شست پا وارد می‌کند، به مرور زمان موجب از بین رفتن غضروف این مفصل و آرتریت می‌شود.

3. پنجه متقاطع

اگر هالوکس والگوس در زمان مناسبی درمان نشود، می‌تواند موجب ایجاد عارضه‌ای به نام انگشت متقاطع شود که در آن، انگشت دوم روی انگشت شست پا قرار می‌گیرد و موجب درد و مشکلات حرکتی می‌شود.

4. بورسیت

کیسه‌های پر از مایع کوچکی به نام بورسا در مفاصل وجود دارد که از مفاصل محافظت و به حرکت آن‌ها کمک می‌کند. زمانی که این کیسه‌ها به دیل استرس زیاد یا استفاده بیش از حد ملتهب می‌شوند، بورسیت بوجود می‌آید. هالوکس والگوس درمان نشده نیز می‌تواند موجب ایجاد بیماری بورسیت شود و درد و دشواری حرکتی را با خود به همراه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد هالوکس والگوس و روش‌های درمان و پیشگیری از آن، با مطب دکتر بابک اتوکش تماس بگیرید و یک قرار ملاقات با ایشان تعیین کنید.

آدرس مطب دکتر اتوکش: خیابان شریعتی ، نبش ظفر ، مجتمع نگین ظفر ، طبقه ۹ ، واحد ۷
شماره تماس: 09107214135 – 09356843678

علائم ناراحت کننده هالوکس والگوس

هالوکس والگوس برای بسیاری از افراد علائم ناراحت کننده‌ای را ایجاد می‌کند که در این بخش به رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • برجستگی‌هایی که با وجود آن‌ها، خرید کفش با سایز مناسب مشکل ساز می‌شود.
  • احساس درد هنگام پوشیدن کفش‌های پنجه بسته
  • قرمزی، تورم یا درد در انگشتان پا به خصوص انگشت شست پا
  • احساس درد در انگشتان پا هنگام ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت

به علائم گفته شده توجه کنید، اگر هریک از این علائم را تجربه می‌کنید، نشان دهنده آن است که باید به یک متخصص مراجعه کنید؛ زیرا نادیده گرفتن این علائم موجب بهبود درد و از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود بلکه درمان را با چالش‌های جدید‌تری مواجه می‌کند.

منبع: advancedboneandjointfootdoctorinsanjose

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.