افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چک کردن مشخصات فنی ورق روغنی در هنگام خرید

  • کد خبر : 3690
چک کردن مشخصات فنی ورق روغنی در هنگام خرید

منظور از ورق روغنی، همان ورق های نورد سرد است. این مدل از ورق ها، جزو پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت به شمار می روند. ورق روغنی از طریق فرایند نورد سرد تولید می شود. از این رو دارای سطحی یک دست، یکنواخت و صاف هستند. همچنین ویژگی های منحصر به فردی نیز در این […]

منظور از ورق روغنی، همان ورق های نورد سرد است. این مدل از ورق ها، جزو پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت به شمار می روند. ورق روغنی از طریق فرایند نورد سرد تولید می شود. از این رو دارای سطحی یک دست، یکنواخت و صاف هستند. همچنین ویژگی های منحصر به فردی نیز در این مدل از ورق ها به کار رفته است. به همین دلیل، از ورق روغنی در صنایع مختلفی استفاده می شود. اما قبل از خرید این مدل از ورق ها، باید با قیمت ورق روغنی آشنا شوید. ما در ادامه در خصوص انواع ورق روغنی و کاربرد هر کدام از آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

بهترین نوع ورق روغنی چیست؟

ورق های روغنی به دلیل مزایا و قابلیت های منحصر به فرد خود، به وفور در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه از تک تک خواص و ویژگی های ورق روغنی استفاده کنید، لازم است تا بهترین نوع ورق روغنی را بشناسید. بهترین نوع ورق روغنی، ورقی است که طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شده باشد. بدین صورت کیفیت ساخت و عملکرد ورق روغنی، افزایش چشمگیری پیدا می کند. البته که برند سازنده نیز تاثیر زیادی در انتخاب بهترین ورق روغنی دارد.

هرچه برند تولید کننده شناخته تر باشد، محصولات تولیدی آن نیز بهتر خواهد بود. با این وجود، افزایش کیفیت موجب افزایش قیمت ورق روغنی می شود. جهت انتخاب بهترین نوع ورق روغنی، لازم است تا در ابتدا با انواع ورق روغنی موجود در بازار، آشنا شوید. از مهمترین ورق های روغنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق های معمولی ST12

این مدل از ورق های روغنی، کاربرد زیادی در صنایع دارند. از آن ها برای ساخت سازه های ساختمانی و صنعتی استفاده می کنند. از مهمترین ویژگی های این ورق ها، قابلیت انعطاف پذیری بالای آن ها است. از این رو می توان این مدل از ورق روغنی را تا 45 درجه نیز خم کرد. البته که عمر طولانی ورق های ST12 نیز باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است.

  • ورق های نیمه کشش ST13

یکی دیگر از انواع ورق روغنی، روق روغنی ST13 است. از این ورق ها بیشتر برای ساخت سازه های صنعتی و غیرصنعتی با پرسکاری در عمق های محدود استفاده می کنند. این مدل از ورق های روغنی نیز قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند. به حدی که می توان آن ها را تا 90 درجه خم کرد. طول عمر بالا و قابلیت جوشکاری، از دیگر ویژگی های ورق روغنی ST13 است.

  • ورق های فوق کششی ST14

از مهمترین مزایای این مدل از انواع ورق روغنی می توان به قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای آن اشاره کرد. به همین دلیل، ورق های فوق کششی ST14 در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول قابلیت تا شدن به صورت کامل را داشته ولی طول عمر آن کوتاه تر از سایر ورق ها است.

  • ورق های روغنی SSCS

میزان کربن موجود در این مدل ورق روغنی، بیشتر از سایر محصولات مشابه است. از این رو شکنندگی آن نیز افزایش پیدا کرده است.

  • ورق های روغنی QSTE

ورق های روغنی QSTE به دلیل قابلیت ضدسایش خود، کاربرد بسیار بالایی در صنعت خودروسازی پبدا کرده اند.

  • ورق های روغنی EK2 و EK4

لعاب پذیری این ورق های روغنی بسیار بالا بوده و بیشتر از آن ها برای ساخت لوازم خانگی، مانند اجاق گاز استفاده می کنند.

انتخاب بهترین نوع ورق روغنی، کاملا با هدفی که از استفاده از این ورق ها دارد، مرتبط است. شما باید بدانید که چه ویژگی هایی از یک ورق روغنی انتظار دارید. سپس برای انتخاب بهترین ورق روغنی، اقدام کنید.

کاربرد ورق روغنی در بازار

ورق های روغنی قابلیت های منحصر به فردی دارند. کنار هم قرار گیری قابلیت ها و مقرون به صرفه بودن قیمت ورق روغنی موجب شده تا صنایع زیادی از این محصولات استفاده کنند. البته که کاربرد ورق روغنی، به صورت مستقیم با نوه ورق، ضخامت و … بستگی دارد. از جمله مهمترین صنایعی که از ورق روغنی به وفور استفاده می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت خودروسازی

در این صنعت، برای ساخت بدنه خودرو، از ورق روغنی استفاده می شود. ورق های روغنی دارای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر سایش و طول عمر مناسبی هستند. به همین دلیل در ساخت بدنه خودرو مورد استفاده واقع می شوند.

  • صنعت ساخت و ساز

از ورق روغنی می توان برای تولید سازه های مختلف استفاده کرد. ورق های روغنی مقاومت بسیار مناسبی داشته و قابلیت استفاده در شرایط سخت را دارند. به همین دلیل می توان از آن ها برای ساخت سازه های ساختمانی، صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کرد.

  • ساخت لوازم خانگی

ورق روغنی دارای ویژگی لعاب پذیری مناسب است. بنابراین تولید کنندگان جهت ساخت لوازم خانگی از آن استفاده می کنند.

البته که انواع ورق روغنی کاربردهای دیگری نیز دارند. برای مثال می توان از آن ها برای ساخت ورق های گالوانیزه استفاده کرد. ورق روغنی جهت تولید بشکه، مخازن فلزی، ساخت مبلمان، پروفیل های درب و پنجره و … نیز کاربرد دارد.

بورس ورق روغنی در تهران

همانطور که متوجه شدید، ورق های روغنی جزو مقاطع فولادی هستند که قابلیت استفاده در صنایع گسترده ای را دارند. از این رو طبیعی است که بازار خرید و فروش ورق های صنعتی در تهران، بسیار داغ باشد. بورس ورق روغنی در تهران، منبع مناسبی برای خرید و فروش این محصولات است. البته که قیمت ورق روغنی نیز در این بورس تعیین می گردد. از این رو برای اطلاع از قیمت دقیق ورق های روغنی، باید به بورس ورق روغنی تهران مراجعه کنید.

اما بورس ورق های روغنی تهران کجاست؟ بورس ورق های روغنی تهران جایی است که در آن، معاملات و خرید و فروش این مدل از ورق ها در یک فضای کاملا امن و مطمئن انجام می شود. همچنین می توان به قیمت ورق روغنی اعلام شده از سوی این بورس، اعتماد کامل داشت. اگر شما هم به دنبال چنین مکانی می گردید، ما به شما تجارت گرام را معرفی می کنیم. خرید و فروش و اطلاع از قیمت ورق روغنی در تجارت گرام امکان پذیر است. به کمک این برند، تجربه ای فراموش نشدنی از بورس ورق روغنی تهران به دست آورید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3690

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.