افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چگونه یک دکوراسیون مینیمال را در خانه خود پیاده سازی کنیم

  • کد خبر : 4067
چگونه یک دکوراسیون مینیمال را در خانه خود پیاده سازی کنیم

مینیمالیست سبکی از زندگیست که بر سادگی و کاربردی بودن تاکید دارد و از تجمل رویگردان است. دکوراسیون مینیمال یکی از سبکهای مدرن است که فضای خانه را به سمت سادگی و آرامش هدایت می کند. فضای خانه مهمترین پناهگاه انسان و فضایی برای آرامش روح، ذهن و جسم است به همین دلیل انتخاب سبک دکوراسیون اهمیت […]

مینیمالیست سبکی از زندگیست که بر سادگی و کاربردی بودن تاکید دارد و از تجمل رویگردان است. دکوراسیون مینیمال یکی از سبکهای مدرن است که فضای خانه را به سمت سادگی و آرامش هدایت می کند. فضای خانه مهمترین پناهگاه انسان و فضایی برای آرامش روح، ذهن و جسم است به همین دلیل انتخاب سبک دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. سبک مینیمالیسم دارای محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان می باشد، این سبک از شیوه زندگی ژاپنی الهام گرفته است ولی امروزه با سبک های دیگر ترکیب می شود و فضای بسیار لذت بخشی را برای خانه ایجاد می کند.

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال بر پایه سادگی بنا شده است، سبک مینیمال نوعی طراحی داخلی مدرن است که بر عملکرد و هماهنگی عناصر مختلف فضا تاکید می کند و از ایجاد به هم ریختگی و وجود عناصر طراحی غیرضروری جلوگیری می کند و یک فضای راحت و سرشار از آرامش را ایجاد می کند.

اصول کلی طراحی داخلی مینیمال

– اهمیت کارایی مبلمان و اجزای دیگر

وسایلی که جنبه دکوری و تزئینی دارند در سبک مینیمال جایی ندارند و همه وسایل بر اساس نیاز و کارایی شان انتخاب میشوند، با توجه به این ویژگی وجود فضاهای خالی یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون مینیمال است که در دکوراسیون های مختلف مینیمال و به خصوص فضاهای اداری قابل مشاهده می باشد. وجود فضاهای باز باعث ایجاد آرامش و تمرکز بیشتر در فضا می شود. می توانید در فضاهای خالی از یک گلدان زیبا با گل های سرسبز طبیعی که الهام‌بخش سادگی طبیعت است استفاده کنید.

– استفاده از شکل های هندسی ساده و خطوط صاف و مستقیم

یکی از مهمترین ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال استفاده از شکل های هندسی ساده مانند مربع و مستطیل و همچنین خطوط صاف در طراحی مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون داخلی منزل می باشد، خط های انحنا دار و منحنی در این دکوراسیون به ندرت دیده میشوند و دارای زاویه و انحنا های بسیار کمی می باشند. در هتل های مدرن و لوکس استفاده از خطوط ساده در دکوراسیون مینیمال به وفور دیده می شود.

– استفاده از رنگ ها در یک طیف مشخص

در دکوراسیون مینیمال از یک پالت رنگی تک رنگ و یا با رنگ های بسیار محدود به عنوان عنصری اصلی و موثر برای ایجاد یک فضای آرامش بخش استفاده می شود.

– استفاده از از نور طبیعی و اهمیت ورود نور خورشید به فضای داخل

در خانه هایی که به سبک مینیمال طراحی می شوند باید نور طبیعی وجود داشته باشد که بدین منظور از پنجره های بزرگ و پرده های بسیار نازک استفاده می شود تا نور به راحتی به فضای داخل خانه راه پیدا کند.

نکات مهم در دکوراسیون مینیمال

۱. در سبک مینیمال برای هر وسیله ای که در منزل تان قرار می دهید ابتدا باید تعیین کنید که آیا کاربردی برای تان دارد یا خیر و تنها وسایل پرکاربرد و مهم را در فضای داخلی منزل تان قرار دهید و وسایل دیگری که استفاده کمی دارند را می توانید در کابینت و قفسه و کمد نگهداری کنید.

۲. هنگامی که می خواهید به وسایل مختلف را در کمد، قفسه و کابینت قرار دهید باید به‌گونه‌ای آن‌ها را بچینید که از فضای داخلی موجود حداکثر استفاده را ببرید.

۳. در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال برای دیوارها و سقف از رنگ های سفید و روشن استفاده می شود تا فضا باز تر دیده شود. رنگ های روشن و خنثی پایه اصلی رنگ ها در دکوراسیون مینیمال میباشند که در همه اجزای داخلی منزل به چشم می خورند.

۴. در دکوراسیون مینیمال بهتر است کابینت های آشپزخانه مدرن و دارای دستگیره توکار باشند و کمد های دیواری ریلی که هم سطح دیوار هستند به کار برده شوند تا فضای کمتری اشغال شود و محیط خلوت تر دیده شود.

۵. در سبک دکوراسیون مینیمال مبل هایی را انتخاب کنید که ارتفاع کمی دارند و از رنگ های خنثی در آنها استفاده شده باشد، طرح و مدل مبلمان نیز باید ساده و با خطوط صاف و مستقیم انتخاب شود.

۶. همانطور که قبلاً گفتیم در دکوراسیون مینیمال از خطوط ساده صاف و مستقیم استفاده می شود و همه اشکال دارای طرح های ساده می باشند بنابراین فرشی را انتخاب کنید که به رنگ خنثی و بدون طرح و شکل های هندسی پیچیده باشد.

خرید مبلمان برای دکوراسیون سبک مینیمال

انتخاب نوع، طرح و رنگ مبلمان برای دکوراسیون مینیمال به دقت و توجه زیادی نیاز دارد بنابراین حتماً قبل از خرید مبل این مقاله را مطالعه نمایید تا آگاهی بیشتری کسب کنید. برای خرید مبلمان می توانید به فروشگاه اینترنتی دی ایران با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش اینترنتی محصولات مختلف دکوراسیون داخلی منزل مراجعه کنید با مراجعه به سایت دی ایران می توانید مدل های مختلفی از مبلمان مینیمال را مشاهده کنید و مدل مناسب را در رنگ دلخواه خریداری کنید و همچنین در قسمت مقالات، مطالب بسیار مفید و کاربردی را که لازم است برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل بدانید قرار داده شده اند که می توانید آنها را به صورت رایگان مطالعه کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4067

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.