افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
0

کاربردی ترین متریال در جهان

  • کد خبر : 3788
کاربردی ترین متریال در جهان
به نظر شما پرکاربردترین متریال در جهان را می توان به چه متریالی اختصاص داد؟ دقیقا، یکی از متریال هایی که امکان استفاده در انواع سبک ها را دارد و در هر ساختمانی به چشم می خورد، متریال شیشه ای است. در این مقاله با سه نمونه از محبوب ترین کاربردهای استفاده از مصالح شیشه ای آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

به جرات میتوان پرکاربردترین متریال در صنعت ساختمان سازی را به متریال های شیشه ای نسبت داد.
با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ساختمان سازی بسیاری از متریال تقویت شده و جایگاه خود را بین انبوه متریال ها به دست آورده اند، یکی از این نوع متریال ها، مصالح شیشه ای هستند.
در گذشته مصالح شیشه ای از مقاومت کافی برخوردار نبودند، از این رو ممکن بود در اثر ضربه یا فشار های محیطی بشکنند و سبب به وجود آمدن خسارت های مالی و گاهی اوقات جانی شوند. با این حال با پیشرفت تکنولوژی نمونه های تقویت شده این نوع از مصالح تولید و به بازار عرضه شد. امروزه از مصالح شیشه ای میتوان در نمای ساختمان، سقف، نرده های حفاظتی و … استفاده کرد، در ادامه بیشتر با کاربردهای متریال شیشه ای آشنا خواهیم شد.

نمای شیشه ای

تا به حال به این دقت کرده بودید که در خیابان های شهر نماهای شیشه ای بیشتر از دیگر نمای ساختمانی جلب نظر می کنند؟ استفاده از مصالح شیشه ای در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی منحصر به فرد و ارزش مالی بالایی که به ساختمان شما می بخشد، مقاومت و دوام نمای ساختمان شما را نیز افزایش خواهد داد.
با این حال در نمای شیشه ای عموما از مصالح شیشه ای سکوریت یا لمینت استفاده میشه، این نوع از انواع شیشه ها نسبت به شیشه های فلوت از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و در اثر ضربه و فشار های جوی خورد نمی شوند بلکه در جای خود ترک میخورن، از این رو ایمنی این نوع از شیشه ها نسبت به شیشه های فلوت بیشتر است.

پرکاربردترین انواع نمای شیشه ای را می توان به موارد زیر اختصاص داد.

  • نمای کرتین وال
    این نوع از نماهای شیشه ای از بهم متصل شدن پروفیل های آلومینیوم و شیشه به وجود آمدند از انواع بسیاری برخوردار هستند، از این رو کارفرمایان می توانند با قدرت انتخاب بیشتری نمای کرتین وال خود را برگزینند.
  • نمای اسپایدر
    در این نوع از نماهای شیشه ای برای نگهداری شیشه در نمای ساختمان از یراق آلات آلومینیومی عنکبوتی شکلی استفاده می شود، از این رو به این نوع از نماهای شیشه ای اسپایدر می گویند.

با این حال این نکته حائز اهمیت است که اجرای نمای شیشه ای نیازمند نیروی تخصصی و مهندسی است، چرا که در صورت بروز خطای میلیمتری ممکن است خسارت های جبران ناپذیری پیش آید.

اسکای لایت

سقف شیشه ای

اگر در فکر بالا بردن ارزش مالی ساختمان خود هستید، سقف شیشه ای می تواند بهترین گزینه برای برآورد کردن این خواسته ی شما باشد؛ استفاده از متریال های شیشه ای در سقف ساختمان می تواند نور طبیعی را به فضاهای داخلی و دور از بازشو های اطراف ساختمان نیز برساند. امروزه با بالا رفتن استحکام و دوام متریال های شیشه ای، امکان استفاده از این نوع مصالح در سقف هم به وجود آمده. با این نکته حائز اهمیت است که متریال های شیشه ای استفاده شده در سقف شیشه ای یا اسکای لایت باید حتما از شیشه های سکوریت یا لمینت باشند، در غیر این صورت مقاومت اسکای لایت کاهش می یابد.

اسکای لایت از جمله سازه های ساختمانی است که علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به ساختمان شما می بخشد، ارزش ملک شما را نیز تا 30 درصد و گاهی اوقات بیشتر افزایش می دهد، از این رو در بسیاری از ساختمان های لوکس و لاکچری اجرای سقف شیشه ای جز استراکچرهای ضروری است.

اجرای سقف شیشه ای می تواند به صورت ثابت یا متحرک انجام گیرد، با این حال به این نکته توجه داشته باشید که برای اجرای اسکای لایت باید از نیروی اجرایی حرفه ای و با سابقه بهره ببرید، چرا که سقف شیشه ای به عنوان سازه ای مهندسی به حساب می آید و نیاز به محاسبات دقیقی دارد.

نرده شیشه ای

نرده شیشه ای

شاید با دیدن نرده های چوبی یا سنگی بتوانید ساختمان خود را زیبا کنید، ولی به طور قطع نمی تواند زیبایی ویژه ای که متریال های شیشه ای به سازه نرده شیشه ای می بخشد را القا کنند.
یکی از مزیت های نرده شیشه ای کاهش سایه اندازی است، در این صورت نرده شیشه ای می تواند سبب افزایش انتقال نور خورشید به فضاهای داخلی شود، از سوی دیگر در صورت استفاده از نرده شیشه ای در طراحی داخلی می توانید متراژ فضاهای داخلی ساختمان خود را بزرگتر از متراژ اصلی نشان دهید.

از جمله محبوب ترین انواع نرده شیشه ای می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • نرده شیشه‌ای اکسپوز یا روکار
  • نرده شیشه‌ای توکار یا دفنی
  • نرده شیشه‌ای اسپیگات
  • نرده شیشه‌ای فیکس پوینت
  • نرده شیشه ای اسپیرال
  • نرده شیشه‌ای فریم لس

از این رو کارفرمایان می توانند متناسب با فضای ساختمان خود یکی از انواع نرده های شیشه ای را برگزینند.

طراحی و اجرای تخصصی با متریال های شیشه ای

در ابتدا لازم به ذکر است که کاربردهای ذکر شده، تنها بخشی از کاربردهای متریال های شیشه ای است؛ از متریال های شیشه ای می توان در بسیاری از بخش های ساختمان بهره برد، با این حال برای طراحی و اجرای این نوع از متریال ساختمانی نیاز به دانش های تخصصی و مهندسی دارید، از این رو بهتر است قبل از هر کاری تیم مجری خبره ای را در این زمینه پیدا کنید.

شرکت نما دیزاین با بهره گیری از طراحان و مجریان خبره خود در کلیه امور مهندسی از قبیل طراحی، تهیه متریال و اجرای می توانند به شما کمک کنند، برای اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان می توانید همین حالا به سایت نما دیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید و با شماره های موجود در صفحه تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3788

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.