افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
1

دکوراسیون زیبا با انتخاب فرش مناسب

  • کد خبر : 1550
دکوراسیون زیبا با انتخاب فرش مناسب

فرش بخش بسیار مهمی از دکوراسیون است. البته نباید کاربرد آن را در محیط نادیده گرفت؛ اما نقش آن در زیبایی فضا بسیار بیشتر است. ممکن است در قسمتی از خانه، فرشی زیبا پهن کنید که خیلی کاربردی نداشته باشد. به همین علت باید اصول انتخاب فرش در دکوراسیون را بدانید تا محیط زندگی خود […]

فرش بخش بسیار مهمی از دکوراسیون است. البته نباید کاربرد آن را در محیط نادیده گرفت؛ اما نقش آن در زیبایی فضا بسیار بیشتر است. ممکن است در قسمتی از خانه، فرشی زیبا پهن کنید که خیلی کاربردی نداشته باشد. به همین علت باید اصول انتخاب فرش در دکوراسیون را بدانید تا محیط زندگی خود را به گونه‌ای شیک و خاص بیارایید. فرش ایرانی در طراحی داخلی اهمیت ویژه‌ای دارد. این فرش با توجه به سایر المان‌ها انتخاب می‌شود. حال این که بخواهید چیدمان خانه با فرش دستباف یا ماشینی باشد، بستگی به سلیقه و هزینه‌های شما دارد. برای انتخاب یک فرش زیبا بهتر است انواع فرش در دکوراسیون و چگونگی انتخاب یک فرش خوب را بدانید.

چه نکاتی را برای انتخاب فرش ایرانی در طراحی داخلی باید مد نظر قرار دهید؟

برای این که بهترین فرش را برای محیط مورد نظرتان انتخاب کنید ابتدا باید نکاتی را در این مورد بدانید. برخی از این موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

محیطی که فرش در آن پهن می شود

با دقت محیط را بررسی کنید. هر قسمتی از خانه معمولا دارای طراحی خاص خود است. از چند نظر باید دقت کافی داشته باشید. یکی این که محیط چه طراحی دارد. بر این اساس می‌توانید طرح و مدل فرش خود را انتخاب کنید. ببینید فرش تکه ای، بیضی، گرد، ساده و … را باید در این قسمت پهن کنید. به علاوه با توجه به کاربرد فرش در هر قسمت باید جنس و نوع آن را هم مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال فرش مناسب پذیرایی با فرشی که در آشپزخانه پهن می‌شود بسیار با هم متفاوتند.

فرش در چه ابعادی انتخاب شود

فضایی که فرش را می‌خواهید در آن پهن کنید، با دقت بالا اندازه بگیرید. همچنین ببینید با توجه به دکوراسیون و سایر المان‌های آن، چقدر از فضا باید خالی بماند و چه قسمتی را می‌توانید با فرش پوشش دهید. به عنوان مثال اگر قصد خرید فرش برای زیر میز ناهارخوری را دارید،‌ باید این نکته را در نظر داشته باشید که فرش تمام میز و صندلی‌ها را تحت پوشش خود داشته باشد. همچنین برای جلو مبل، ابعاد و طول و عرض مبلمان را در نظر بگیرید.

طرح و رنگ فرش و اثر آن بر دکوراسیون

شاید سخت‌ترین اصلی که باعث می‌شود این همه تنوع در دکوراسیون‌های مختلف وجود داشته باشد،‌ طرح و رنگ فرش است. انواع فرش ماشینی و تاثیر آن در دکوراسیون بر اساس طرح و رنگ آن انتخاب می‌شود. طرح فرش بیشتر با توجه به ترند سال انتخاب می‌شود. به خصوص اگر جزو افرادی هستید که در بازه‌های زمانی کوتاه، دکوراسیون خود را تغییر می‌دهید.

رنگ هم تا حدودی وابسته به مد روز است؛ اما بیشتر با توجه به رنگ دکوراسیون اطراف انتخاب می‌شود. فرش ماشینی و فرش دستباف در دکوراسیون داخلی مهم هستند و باید با دقت و با توجه به سلیقه ساکنین، رنگ و طرح آن‌ها انتخاب شود. فرش مدرن دستباف در طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای یک سالن مدرن یک انتخاب خوب است که بین رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی می‌توانید از آن انتخاب کنید.

این موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل فرش را خریداری کنید. البته از نظر زیبایی ظاهری، سلیقه فردی نیز اهمیت دارد.

انواع فرش در دکوراسیون

فرش‌ها از نظر طرح، نوع فرش، کیفیت نخ و بافت و … با هم متفاوت هستند. مهم‌ترین دسته بندی که در فرش می‌بینید،‌ مربوط به دستباف یا ماشینی بودن آنهاست.

فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

انواع فرش دستباف در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرش‌ها قیمت بالایی دارند. البته نباید این مسئله را نادیده بگیرید که کیفیت آن‌ها هم در اکثر موارد آنقدر بالاست که سال‌ها و گاهی حتی نسل‌ها هم از آن می‌توان استفاده کرد. اصالت و زیبایی فرش دستباف هم مزید بر علت شده است تا در دکوراسیون‌های سنتی تا مدرن مورد استفاده قرار گیرند. همچنین دکوراسیون با فرش دستباف قرمز یا رنگ‌های شاد یک انتخاب جذاب و خیره کننده برای یک سالن پذیرایی است.

انواع فرش ماشینی و تاثیر آن در دکوراسیون

تنوع طرح و رنگ در فرش ماشینی بیشتر است و قیمت مناسب‌تری هم دارند. به همین علت اگر به دنبال یک بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با طرح زیبا و متناسب با دکوراسیون خود هستید که قیمت آن هم کمتر است، فرش ماشینی را انتخاب کنید. طرح‌های جدید و مدرن را برای دکوراسیون‌های جدید می‌توان انتخاب کرد. اگر هنوز هم به دکوراسیون‌های سنتی علاقه دارید، استفاده از فرش‌هایی مانند فرش وینتیج یا کهنه نما هم می‌تواند جذاب باشد.

خرید فرش و چیدمان خانه با فرش دستباف و ماشینی جدید

برای انتخاب یک فرش عالی و بی نظیر که کاملا متناسب با دکوراسیون منزل‌تان باشد، خرید فرش از مراکز معتبر، نقشی مهم و اساسی دارد. یک فرش زیبا و باکیفیت که قیمت مناسبی داشته باشد، در هر جایی گیرتان نمی‌آید. به همین علت باید دقت داشته باشید که یک فروشگاه خوب را انتخاب کنید. ایران راگ،‌ به عنوان یک مرکز معتبر و خوش سابقه در زمینه عرضه انواع فرش ماشینی و دستباف،‌ مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است. تا در عین حال که انواع فرش در دکوراسیون را می‌توانید انتخاب کنید، قیمت آن هم مناسب است. با خرید یک فرش اصل به صورت غیر حضوری،‌ بهتر می‌توانید انتخاب کنید. حتی می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجموعه ایران راگ برای انتخاب جدیدترین رنگ فرش هم بهره ببرید.

https://www.ballarddesigns.com/howtodecorate/2011/02/choosing-the-right-rug/

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1550

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.