افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024
1

چه مکمل هایی برای بدنسازی بخوریم؟

  • کد خبر : 4635
چه مکمل هایی برای بدنسازی بخوریم؟

مکمل‌های بدنسازی بهترین گزینه برای افزایش سرعت عضله سازی و سوخت و ساز بدن هستند. افرادی که برای افزایش قدرت بدن ورزش می‌کنند یا قصد دارند حجم توده‌های عضلانی خود را افزایش دهند، می‌توانند از مکمل‌های بدنسازی گوناگون برای رسیدن به نتایج دلخواه خود استفاده کنند. مهم‌ترین مسئله این است که از تفاوت بین مکمل‌های […]

مکمل‌های بدنسازی بهترین گزینه برای افزایش سرعت عضله سازی و سوخت و ساز بدن هستند. افرادی که برای افزایش قدرت بدن ورزش می‌کنند یا قصد دارند حجم توده‌های عضلانی خود را افزایش دهند، می‌توانند از مکمل‌های بدنسازی گوناگون برای رسیدن به نتایج دلخواه خود استفاده کنند. مهم‌ترین مسئله این است که از تفاوت بین مکمل‌های ورزشی و مکمل‌های حاوی هورمون مطلع شوید. اگر اطلاعات کافی در رابطه با تفاوت بین این مکمل‌ها نداشته باشید، ممکن است برای خرید مکمل‌های هورمونی اقدام کرده و سلامتی بدن خود را در خطر قرار دهید.

بسیاری از افراد تمایلی برای مصرف این مکمل‌ها ندارند. این دسته از افراد، می‌توانند پروتئین یا کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را از طریق مواد غذایی مثل تخم مرغ و گوشت یا سایر گروه‌های غذایی تامین کنند. البته مشکل بزرگ این است که بسیاری از افراد، نمی‌توانند به صورت روزانه مقدار زیادی تخم مرغ یا گوشت مصرف کنند یا توانایی خرید مواد اولیه را ندارند. بنابراین بهترین راه حل، خرید مکمل‌های بدنسازی است. در ادامه این مکمل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

فواید مصرف مکمل بدنسازی

قبل از هر چیزی، پیشنهاد می‌کنیم با فواید مصرف مکمل بدنسازی آشنا شوید. این مکمل‌ها در شکل‌های مختلف مثل مکمل‌های پروتئینی، اسید آمینه یا مواردی مانند این وارد بازار می‌شوند. در ابتدا، بسیاری از افراد با مکانیزم اثر و ویژگی‌های این مکمل‌ها آشنا نبودند. اما به مرور زمان، ورزشکاران حرفه‌ای شروع به استفاده از مکمل کردند.

  • یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این ماده، افزایش حجم توده‌های عضلانی است. اگرچه حجم توده‌های عضلانی با کمک تمرینات ورزشی و تمرینات بدنسازی به مرور زمان افزایش می‌یابد؛ اما می‌توان با کمک مکمل‌های غذایی، سرعت عضله‌سازی را افزایش داد.
  • این مکمل‌ها شامل مقدار زیادی کربوهیدرات پیچیده، قندهای ساده و پروتئین هستند. به همین دلیل، می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کنند.
  • همانطور که می‌دانید، هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مقدار زیادی انرژی مصرف می‌شود. بنابراین لازم است انرژی مصرف شده یا کالری مورد نیاز بدن خود را از طریق مکمل‌های ورزشی و سایر مواد غذایی تامین کنید.
  • علاوه بر این، مکمل‌ها بر افزایش استقامت بدنی و حفظ انرژی فعلی بدن تاثیرگذار هستند.
  • همچنین می‌توانند قدرت عضلات را افزایش دهند. در نتیجه ورزشکارانی که توانایی کافی برای انجام تمرینات ورزشی شدید مثل بلند کردن وزنه‌های سنگین ندارند، کافی است با مربیان ورزشی مشورت کرده و مکمل‌های غذایی مصرف کنند.

برخی مکمل‌هایی که ممکن است برای رسیدن به تناسب اندام یا عضله سازی مفید باشند، در ادامه به شما معرفی خواهند شد.

معرفی مکمل های بدنسازی

افرادی که از برنامه غذایی حجم پیروی می‌کنند، می‌توانند مکمل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود را مصرف کنند. قبل از هر چیزی، لازم است بدانید مکمل‌های ورزشی باید تحت نظر مربیان یا متخصصان تغذیه مصرف شوند. بنابراین از مصرف خودسرانه این ترکیبات بپرهیزید. مربیان ورزشی مجموعه فیت کلاب، یک برنامه غذایی کامل همراه با مکمل‌های بدنسازی در اختیار شما قرار می‌دهند که برای رسیدن به تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه ورزشی، این است که با شاخص توده بدنی شما سازگاری دارد.

مربی ابتدا با شما صحبت می‌کند تا اطلاعاتی درباره میزان فعالیت‌های بدنی، وزن فعلی و علایق ورزشی شما به دست آورد. سپس مطابق با اطلاعات به دست آمده، بهترین برنامه‌های ورزشی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ورزشکاران می‌توانند تا زمان رسیدن به اندام ایده‌آل خود، با مربیان مجموعه در ارتباط باشند. در ادامه برخی از مکمل‌های غذایی مفید را به شما معرفی خواهیم کرد:

مکمل کراتین

این ترکیب می‌تواند بهترین مکمل برای افزایش وزن و عضله سازی باشد. اما به طور معمول، برای افزایش حجم توده‌های عضلانی و بهبود قدرت عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون پژوهش‌های گوناگونی روی کیفیت مکمل کراتین انجام شده است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد، این محصولات می‌توانند ایمنی و استقامت بدنی را افزایش دهند. این ترکیبات می‌توانند کراتین و فسفوکراتین بیشتری در اختیار عضلات قرار دهند. در نتیجه، شخص انرژی بیشتری برای انجام تمرینات با شدت بالا خواهد داشت. برخی از تمرینات با شدت بالا، شامل وزنه‌برداری هستند.

به طور کلی هر چقدر کراتین بیشتری در اختیار عضلات قرار بگیرد، عضله‌های مختلف بدن راحت‌تر ریکاوری خواهند شد. مصرف این مکمل به افرادی توصیه می‌شود که ضعف عضلانی شدیدی دارند. این افراد به دلیل پایین بودن قدرت عضلات، توانایی انجام تمرینات ورزشی سنگین مثل بلند کردن دمبل ندارند.

افرادی که به صورت مداوم این مکمل را مصرف می‌کنند، مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌های جسمانی شدید ناشی از تمرینات بدنسازی دارند. برخی مطالعات نشان می‌دهد، مصرف مکمل‌های حاوی کراتین در حدود ۵ الی ۱۵ درصد بر بهبود قدرت و عملکرد عضلات تاثیرگذار است.

مکمل کافئین

مکمل کافئین که معمولاً به صورت قرص مصرف می‌شود، یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های ورزشی است که توسط بسیاری از بدنسازان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل بهترین گزینه برای افزایش استقامت بدن است. البته به عنوان بهترین مکمل برای افزایش وزن شناخته نمی‌شود و تاثیری بر عضله‌سازی ندارد. با این حال، می‌تواند انرژی بدن شما را برای انجام فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا تامین کند. می‌توانید قبل از انجام تمرینات ورزشی قدرتی و استقامتی، قرص‌های حاوی کافئین مصرف کنید.

با توجه به اینکه این مکمل‌ها دارای محرک‌های بسیار قوی هستند، بهتر است به شکل خودسرانه برای مصرف این ترکیبات اقدام نکنید. مطالعات نشان می‌دهد مصرف کافئین قبل از انجام تمرینات مقاومتی، بر افزایش قدرت بدن و بهبود عملکرد ورزش تاثیرگذار است. اما چه افرادی باید این مکمل‌ها را مصرف کنند؟ کافئین باید توسط افرادی مصرف شود که انرژی کافی برای انجام دادن فعالیت‌های ورزشی ندارند. همچنین ورزشکارانی که به صورت مداوم تمرینات ورزشی شدید انجام می‌دهند، کاندیدای مناسبی برای مصرف این مکمل هستند.

به عنوان مثال اگر انرژی کافی برای بلند کردن وزنه‌های سنگین ندارید، کافی است با متخصصان تغذیه مشورت کرده و مکمل‌های حاوی کافئین مصرف کنید. همانطور که گفته شد، این ترکیب به صورت قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد نه پودر. به همین دلیل، بهتر است محصول مورد نظر خود را از یک مجموعه معتبر خریداری کنید. محصولات فیک می‌توانند آسیب بسیار زیادی به بدن شما وارد کنند.

پروتئین وی

کمتر ورزشکاری پیدا می‌شود که با یکی از بهترین مکمل برای افزایش وزن و عضله سازی یعنی پروتئین وی آشنا نباشد. مهم‌ترین کاربرد این مکمل، افزایش حجم توده‌های عضلانی است. اگر با هدف بهبود فرم عضلات و تقویت قدرت عضلات ورزش می‌کنید، بهتر است حتماً به سراغ مکمل‌های حاوی پروتئین مثل پروتئین وی بروید. از نظر بسیاری از متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی، باید مقدار قابل توجهی پروتئین در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

همانطور که گفته شد، می‌توانید پروتئین مورد نظر خود را از مواد غذایی مثل تخم مرغ دریافت کنید. اما بهترین راه حل این است که پروتئین مورد نیاز بدن خود را از مکمل دریافت کنید. سوال مهم این است که چرا باید برای تامین پروتئین بدن به سراغ پروتئین وی برویم؟ مطالعات نشان می‌دهد، این ترکیب حاوی نوع آمینو اسید ضروری بدن است.

بنابراین تاثیر بالقوه‌ای بر بهبود حجم عضلات و ریکاوری بدن دارد. جالب است بدانید ترکیبات موجود در این مکمل، با آنزیم‌های گوارشی معده ترکیب می‌شوند. به این ترتیب، می‌توانند مشکلاتی مثل ناراحتی معده هنگام جذب مواد غذایی را کاهش دهند.

مکمل BCAA

یکی دیگر از بهترین مکمل‌ها برای بدن، آمینو اسید‌های شاخه‌دار یا (BCAA) هستند. این سه نوع اسید آمینه شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند. مهم‌ترین کاربرد این ترکیبات، کمک به تجزیه پروتئین در بدن و افزایش حجم توده‌های عضلانی است. علاوه بر این، از کوچک شدن عضلات جلوگیری می‌کند و دردهای عضلانی ناشی از تمرینات ورزشی با شدت بالا را کاهش می‌دهد.

درصد اسیدهای آمینه مثل لوسین و ایزولوسین یا والین در مکمل‌های مختلف (BCAA)، با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل نباید به طور خودسرانه برای انتخاب مکمل اقدام کنید. بهتر است از متخصصان تغذیه بخواهید بهترین مکمل (BCAA) را به شما معرفی کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای این ترکیبات، کمک به ریکاوری عضلات بعد از تمرینات ورزشی شدید است. ورزشکارانی که به تازگی تمرینات بدنسازی را شروع کردند، کاندیدای مناسبی برای مصرف این مکمل هستند.

لازم به ذکر است مکمل‌های دیگری همچون کربوهیدرات نیز برای بدنسازی لازم است که توضیح آن در این مطلب نمی‌گنجد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، دیگر مطالب بلاگ تخصصی فیت کلاب را مطالعه نمایید.

بررسی کلی

اگر از برنامه غذایی حجم استفاده می‌کنید و قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اندام ایده آل خود برسید، بهتر است مکمل‌های ورزشی مصرف کنید. همانطور که گفته شد، مکمل‌های ورزشی نباید با مکمل‌های حاوی هورمون اشتباه گرفته شوند. برخی مکمل‌های هورمونی، حاوی ترکیباتی مثل استروئیدها هستند که حجم عضلات را برای مدت بسیار کوتاهی افزایش می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال نتایج بلند مدت هستید، باید به سراغ مکمل‌های مفید مثل مکمل پروتئین وی، کافئین و مواردی مانند به این بروید.

هر کدام از این ترکیبات، ویژگی‌ها و خواص خاص خود را دارند. در نتیجه، می‌توانند بر بخش خاصی از بدن تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، کافئین انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و پروتئین حجم عضلات را افزایش می‌دهد. برنامه رژیم غذایی که توسط مربیان مجموعه فیت کلاب ارائه می‌شود، حاوی مکمل‌های ورزشی مفید است. می‌توانید برای مصرف این مکمل‌ها، با مربیان این مجموعه مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.