کارتن آماده که از مقواهای موج دارساخته می شوند یکی از متنوعترین انواع بستهبندی هستند. در سال ۲۰۱۷، ارزش بازار جهانی این کارتن ها به ارزش ۱۰۷.۸ میلیارد دلار بود و انتظار میرود که سالانه ۴ / ۳ درصد رشد داشته باشد. با ترکیبی منحصر به فرد و انعطافناپذیری ساختاری، این جعبههای مقوایی به هنگام ذخیره، بستهبندی و یا حمل و نقل ضروری هستند.
بنابراین، دانستن بهای تخمین زده شده کارتن آماده به برندها اجازه میدهد که از قبل برنامهریزی کنند.
انواع گستردهای از جعبههای مقوایی آماده در بازار موجود است و هزینه آنها بسته به پارامترهای مختلف متفاوت است :
ضخامت ورق مقوایی
ابعاد جعبه
نوع فلوت
نوع اتصالات
قدرت فشردهسازی جعبه
مقدار رطوبت
وزنCFC
و…
به علاوه قیمت در زمانی افزایش مییابد که کارتن آماده، سفارشی میشود. نوع چاپ و تعداد رنگها نیز هزینه را مشخص میکنند. این نوع جعبهها که اصطلاحا به جعبه لمینتی شناخته می شوند را نیز می توان برای حفاظت بیشتر به کار برد.
پنج روش برای کاهش هزینههای کارتن آماده :
با کمی تحقیقات و برنامهریزی عاقلانه، برندها میتوانند در خرید تعداد زیادی از کارتن ها صرفه جویی کنند. از آنجا که بسیاری از پارامترها هزینه یک کارتن اماده مقوایی را تعیین میکنند، بنابراین تخمین زدن قیمت آن میتواند چالش برانگیز باشد.
در اینجا پنج راه وجود دارد که در آن برندها میتوانند هزینههای خود برای خرید جعبه یا کارتن های اماده بسته بندی را کاهش دهند.
1- شرایط موردنیاز خود را ساده کنید
در بسیاری از موارد ، برند ها ممکن است راه حل های بسته بندی که مدت ها پیش تولید شده اند را همچنان ادامه دهند. یک قدم به عقب و بررسی نیازهای واقعی در حال حاضر روش خوبی برای کاهش هزینه ها است. با تکامل محصولات ، بسته بندی نیز باید تکامل یافته و کاربردی تر گردد.
به عنوان مثال، اگر بسته بندی اولیه با خلا پر شود، آنگاه بسته بندی ثانویه نیازی به لایه محافظ ندارد. در نتیجه استفاده از یک بسته بندی با مقوای موج دار و سخت برای بسته بندی ثانویه میتواند به کاهش هزینهها کمک کند.
علاوه بر این، شما همچنین میتوانید تعداد جعبههای مورد نیاز را کاهش دهید. بنابراین این ایده خوبی است که بررسی کنید چقدر بسته بندی واقعا برای حمل و نقل و ارسال مورد نیاز است. بسته بندی اضافی نه تنها هزینههای بسته بندی را افزایش میدهد بلکه هزینههای حمل و نقل و ارسال را نیز افزایش میدهد.
اگر از جعبه لمینتی برای بسته بندی استفاده میکنید، پس هزینه چاپ پارامتر دیگری است که میتوانید آن را کاهش دهید. جعبههای لمینتی به عنوان بستهبندی برای محصولات مثل دوچرخه، تلویزیون، مانیتورهای کامپیوتر، لپتاپها، اجزای الکتریکی و غیره استفاده میشوند. ببینید میتوانید تعداد رنگها را کاهش دهید یا از تکنولوژی چاپ کارتن ارزانتر استفاده نمایید.
به عنوان مثال، در مورد مصرف کنندگان ، زیباییشناسی بسته بندی در برابر سهولت جابجایی بسته بندی مهم تلقی نمیشود. با کمی تحقیقات میتوانید بفهمید که کدام جنبههای بسته بندی در محصول شما مهم هستند و بیشتر در آن قسمتها سرمایهگذاری میکنید.
2- تحقیق گزینههای موجود
این ایده خوبی است که به طور گسترده به گزینههای مختلف که در دسترس هستند نگاه کنید و مزایا و معایب آنها را ارزیابی کنید. زمانی که نیازمندیهای خود را درک کردید، ممکن است متوجه شوید که به یک جعبه گرانقیمت نیاز ندارید، و کارتن آماده با هزینه کمتر میتواند به خوبی عمل کند.
شما میتوانید اندازههای مختلف موجود در بازار را بررسی کنید تا ببینید آیا نیازمندیهای شما را برآورده میکنند یا خیر. میتوانید به قیمت جعبههای جدید نگاه کنید تا ببینید چقدر میتوانید پسانداز کنید. اینها به شما کمک خواهند کرد بودجه خود را در یک جهت کارآمدتر گسترش دهید و جعبهها را سفارشی کنید.
سفارشی سازی به شما اجازه میدهد تا آگاهی تجاری را افزایش داده، برچسبهای ایمنی و هشدار را اضافه کرده و حتی دستورالعملهای مربوط به حمل و نقل جعبه را نیز اضافه کنید.
3- بهینه سازی ابعاد جعبه :
اگر از کارتن آماده به عنوان بسته بندی استفاده میکنید، پس شاید بتوانید با بسته بندی کردن به طور متفاوت، کمی صرفهجویی کنید. شاید، شما میتوانید محصولات را به طور متفاوت بسته بندی کرده، یا از فضاهای خالی استفاده کنید.
به عنوان مثال ، کارتن چاپ کارتن اماده را سفارشی می کند تا محصولات خود را به روش کم مصرف تر روی هم قرار دهید. این بدین معنی است که محصولات نیز از هرگونه خسارت در امان هستند.
4- ازساختارهای استاندارد استفاده کنید
جعبه های سفارشی گرانتر از جعبه های استاندارد هستند. تولیدکنندگان کارتن های مقوایی آماده دارای اندازه ها و سبک های استاندارد از نوع جعبه ها هستند. این جعبه ها معمولاً توسط شرکت ها برای بسته بندی استفاده می شوند و نیاز ها و خواسته های عمومی را برآورده می کنند.
کارتن های آماده در این اندازه ها در دو نوع تک جداره و دو جداره وجود دارند و اندازه های آنها از 3 “x 3” x 3 “تا 40” x 48 “x 36” است. در دسترس بودن اندازه ها بسته به فروشنده متفاوت است.
5- تغییر روال بسته بندی محصول
یکی از بهترین راه ها برای به حداقل رساندن هزینه بسته بندی ، تلفیق برنامه های بسته بندی در مرحله برنامه ریزی محصول است. می توانید بررسی کنید که چگونه میتوان با تلفیق بسته بندی اولیه و ثانویه و حتی سوم در بهینه سازی بسته بندی و صرفه جویی کمک کرد
کلام اخر
کارتن اماده تقریباً برای همه صنایع یک راه حل اصلی برای بسته بندی هستند: مواد غذایی ، دارویی و سایر کالاهای مصرفی. هنگامی که احتمالات را بررسی میکنید ، متوجه میشوید که چه مقدار باید برای بسته بندی هزینه کنید. علاوه بر این ، دانستن هزینه های تقریبی به شما امکان می دهد تا فروشنده ای را که قیمت مناسب را ارائه می دهد انتخاب کنید.
این می تواند به شما کمک کند راه حل های بسته بندی فعلی خود را بهینه کنید. همچنین می توانید هزینه سفارشی سازی را درک کنید. داشتن دانش در مورد این پارامترهای مختلف بسیار مهم است.
این باعث می شود شما از نحوه قیمت گذاری این جعبه ها آگاه شوید و در مذاکره به شما برتری می دهد.
بنابراین ، به شما امکان می دهد تصمیمات بهتری بگیرید ، در هزینه ها صرفه جویی کرده و راه حل های بسته بندی فعلی خود را بهینه کنید.
آیا برای خرید آنلاین و مقرون به صرفه برای کارتن آماده و جعبه های لمینتی دنبال راه هستید؟
مجموعه تولیدی کارتن چاپ و کارشناسان ما می توانند به شما برای خرید بهتر و کسب اطلاعات موردنیاز کمک کنند.
منبع : کارتن چاپ