افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024
1

نحوه باز کردن درب ضد سرقت

  • کد خبر : 3201
نحوه باز کردن درب ضد سرقت
برای باز کردن درب ضد سرقت چند روش مختلف وجود دارد که استفاده از آنها به شرایط مختلفی وابسته است. در این مقاله در مورد این روش‌ها توضیح می‌دهیم.

جا گذاشتن کلیدها در خانه و ماندن پشت درب اغلب افراد را مجبور می‌کند که کلیدساز خبر کرده و هزینه ساخت کلید یدک بپردازند. این در حالی است که گاهی اوقات بدون مراجعه حضوری کلیدساز نیز امکان باز کردن هر مدل قفلی، حتی باز کردن درب ضد سرقت وجود دارد. درست است که این قفل‌ها از نظر ساختاری بسیار ایمن هستند و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند؛ اما با این وجود هنوز هم راه‌کارهایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توان درب ضد سرقت را باز کرد.

روش‌های باز کردن درب ضد سرقت

با توجه به شرایط و ویژگی‌های درب، روش‌های مختلفی برای باز کردن درب ضد سرقت وجود دارد. در ادامه چند روش ساده را توضیح می‌دهیم که با یادگیری آنها می‌توانید با کمترین هزینه، درب را باز کرده و وارد ساختمان شوید. البته سادگی این روش‌ها به این معنی نیست که سارقان هم می‌توانند با استفاده از آنها به آسانی وارد ساختمان شوند؛ بلکه این روش‌ها بسته به شرایط درب یا قفل و باز بودن آن امکان انجام دارند. ضمن اینکه برخی از آنها به زمان زیادی نیاز داشته و به همین خاطر جزء گزینه‌های سارقان برای باز کردن درب ضد سرقت محسوب نمی‌شوند.

  • باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از کارت اعتباری

یکی از عواملی که میزان موفقیت این روش را تعیین می‌کند این است که آیا درب را قفل کرده‌اید یا خیر. شما فقط زمانی می‌توانید درب ضد سرقت را با استفاده از کارت اعتباری باز کنید که زبانه قفل بسته نشده است. برای باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از کارت اعتباری، کارت یا یک تکه عکس رادیولوژی را مابین درب و چهارچوب قرار داده و سعی کنید با مهار یا خم کردن زبانه درب، آن را به داخل هل داده و درب را باز کنید. وجود قفل‌های چند زبانه در چند نقطه از درب‌های ضد سرقت به این دلیل است که سارقان نتوانند به این شیوه درب را باز کنند. زبانه‌های مستحکم این قفل‌ها با ورود عمیق به چهارچوب مانع از این می‌شوند که شما بتوانید زبانه اصلی را با استفاده از کارت باز کنید. در این حالت اگر از بهترین درب ضد سرقت برای ساختمان خود استفاده کرده باشید؛ باید حتما کلیدساز خبر کنید.

باز کردن درب ضد سرقت

  • باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از خارج کردن قفل

قبل از اینکه این روش را توضیح دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که خارج کردن قفل به معنی خراب کردن و بلااستفاده کرده آن است. بنابراین اگر درب قفل شده و کلید آن در دسترس نیست؛ حتما کلیدساز خبر کنید. چرا که در این روش قفل دیگر قابل استفاده نیست. برای باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از خارج کردن قفل، باید ساچمه‌ها را از قفل خارج کنید. هر قفلی دارای یک سری ساچمه رمزگذاری شده است که با خارج کردن آنها، قفل از کار افتاده و پس از آن می‌توان به راحتی با یک پیچ‌گوشی قفل را باز کرد. ایجاد بهم ریختگی در این ساچمه‌ها موجب می‌شود که قفل خراب شده و ساختار اصلی خود را از دست بدهد. بنابراین بعد از باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از خارج کردن قفل باید قفل را تعویض کنید.

ساچمه‌ها در حدود 4 سانتی‌متر زیر سوراخ کلید قرار دارند. با احتیاط این قسمت قفل را سوراخ کرده و با استفاده از وارد کردن چند ضربه کنترل شده چکش در این قسمت، ساچمه‌ها را خارج کنید. سپس باید یک پیچ‌گوشتی قوی را داخل سوراخ قفل کرده و بچرخانید. نچرخیدن پیچ‌گوشتی در قفل به معنی خارج نشدن تمامی ساچمه‌هاست. انجام این کار، برای یک فرد حرفه‌ای حدود 30 الی 45 دقیقه طول می‌کشد. از طرفی درب‌های ضد سرقت معمولا چند قفل دارند که برای هر کدام از آنها باید همین روند طی شوند.

علاوه بر این باز کردن درب ضد سرقت با استفاده از خارج کردن قفل هم سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند و هم نیاز به ابزار دارد. بنابراین سارقان از این روش برای باز کردن درب ضد سرقت استفاده نمی‌کنند. این نکته را فراموش نکنید که موفقیت در انجام این کار بستگی به پیدا کردن محل دقیق ساچمه‌ها دارد.

درب ضد سرقت

چطور قفل دیجیتالی درب ضد سرقت را باز کنیم؟

قفل‌های دیجیتالی نوعی قفل مکانیکی هستند که مکانیزم عملکردی آنها متفاوت از قفل‌های مکانیکی است. به طور کلی اکثر قفل‌های دیجیتالی یا با استفاده از کارت و یا با استفاده از اسکن اثر انگشت باز می‌شوند. قفل‌های کارتی نسبت به قفل‌های اثر انگشتی هم ایمن‌تر و هم کاربردی‌تر هستند. به همین خاطر در امکان عمومی مانند بانک‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها و ادارات مهم دولتی بیشتر از این مدل قفل استفاده می‌شود. نحوه طراحی قفل‌های دیجیتالی کارتی به این صورت است که برای آن چند کد یا مرز تعریف می‌شود. برای بعضی از مدل‌های نیز کلید مکانیکی یدکی در نظر گرفته می‌شود. اگر کارت قفل را گم کنید؛ می‌توانید از طریقه صفحه دیجیتالی روی بدنه قفل آن را غیر فعال کرده و با استفاده از رمزی که به عنوان کلید دیجیتال یدک برای سیستم تعریف شده است درب را باز کنید. برای برخی از مدل‌های جدید قفل دیجیتال، اپلیکیشن اختصاصی نیز وجود دارد که با نصب آن روی گوشی هوشمند خود می‌توانید تغییرات مورد نیاز در زمان ماندن پشت درب را روی قفل اعمال کنید.

این نرم‌افزار مجهز به نوعی دزدگیر هوشمند است که در صورت استفاده چندباره از رمز اشتباه توسط سارقان، این موضوع را از طریق نوتیفیکیشن به شما اطلاع می‌دهد. به طور کلی برای باز کردن درب ضد سرقت مجهز شده به قفل‌های دیجیتالی تک عملکردی، حتما نیاز به هکر حرفه‌ای دارید. این اتفاق بسیار نادر است؛ چرا که اکثر قفل‌های دیجیتال مجهز به چند مکانیزم عملکردی هستند که به صورت یک روش پشتیبان برای باز کردن درب ضد سرقت می‌توان از آنها استفاده کرد. البته اگر قفل به دلیل خراب بودن از کار افتاده و قادر به باز شدن نیست؛ حتما باید با بخش خدمات پس از فروش شرکت سازنده تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از امنیت درب، از دو مدل قفل، یکی دیجیتالی و دیگری مکانیکی روی درب استفاده کنید. عملکرد این قفل‌ها هیچ تداخلی با یکدیگر ندارد ولی باعث می‌شود که امنیت ساختمان ارتقا پیدا کند.

همانطور که مشاهده کردید؛ روش‌های متعددی برای باز کردن درب ضد سرقت وجود دارد که استفاده از آنها منوط به شرایط درب، نوع قفل و باز یا بسته بودن آن دارد. بنابراین بهتر است به جای آنکه این روش‌ها را یاد بگیرید سعی کنید روی قدرت حافظه خود متکی بوده و از جا گذاشتن کلیدها پیشگیری کنید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3201

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.